Van Persie (34) neemt beslissing over toekomst: 'Niet klaar om te stoppen'

Van Persie (34) neemt beslissing over toekomst: 'Niet klaar om te stoppen'

Gepubliceerd: dinsdag 15 mei 2018 om 00:06di 15-05-2018 om 00:06

Robin van Persie gaat door bij Feyenoord. De 34-jarige spits zaaide de afgelopen weken veel onduidelijkheid over zijn toekomst, maar heeft maandag via de pers wereldkundig gemaakt dat hij doorgaat.

Van Persie vertelde de afgelopen weken dat hij twijfelde over zijn toekomst, mede omdat hij voelde dat zijn lichaam haperde. Maandagavond werd bekend dat de spits een aantal journalisten uitnodigde aan wie hij zijn verhaal kon vertellen. Journalisten van Voetbal International, De Telegraaf, het Algemeen Dagblad en de Volkskrant wisten wat Van Persie zou gaan doen, nog voordat de rest het wist. Het verhaal van de spits staat dinsdag uitgebreid in diverse kranten.

"Op de dagen dat ik aan een afscheid dacht, vond ik dat heel eng. Blijkbaar ben ik er nog niet klaar voor om te stoppen", zo staat er op de voorpagina van het AD. Het was de bedoeling dat het nieuws door diverse media rond 00.30 uur bekend zou worden gemaakt. Dat Van Persie doorgaat, lekte iets daarvoor uit.

Van Persie deed in een kleine ruimte op trainingscomplex Varkenoord zijn verhaal. "Voor mezelf heb ik steeds de vraag gesteld: waarom ben ik ooit gaan voetballen? Nou, dat was niet perse om een beker boven mijn hoofd te houden", zegt Van Persie tegen het AD. "De kern is plezier. Lekker op het veld bezig zijn. Samen beter worden. Uiteindelijk heeft dat plezier de doorslag gegeven."

Plaats een reactie

Midden-Noord +93782
dinsdag 15 mei 2018 om 00:08
https://www.fr12.nl/nieuws/47109-van-persie-gaat-door-bij-feyenoord.html


Ik had het eerste nieuws!!

(had het al in het vorige topic gepost :-p)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 00:10]
Vind ik leuk
2cents +57669
dinsdag 15 mei 2018 om 00:11
Zit jij stiekem op een Feyenoord-fansite, het werk voor VP te doen?
Vind ik leuk
Midden-Noord +93782
dinsdag 15 mei 2018 om 00:12
Nee, gewoon spannend en heb toch verder niks te doen. Buiten dat zit ik op heel veel sites van andere clubs. Behalve die van ajax, anders krijg ik de hele tijd Ajax banners in beeld ;-)
Vind ik leuk
2cents +57669
dinsdag 15 mei 2018 om 00:15
En toch beweren dat je neutraal zou zijn tov Ajax. ;)
Vind ik leuk
Midden-Noord +93782
dinsdag 15 mei 2018 om 00:16
Niet helemaal 2cents ;-)

(niet zo serieus nemen hé, het is allemaal al zo serieus)
Vind ik leuk
Jan Guevara +9623
dinsdag 15 mei 2018 om 08:10
Serieus?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 06:25
Heheeee eindelijk zien mensen Midden Noord in...
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 00:14
Had het gelezen en fr12 bekeken, maar wist het nog niet zeker.
Maar jij kwam zeker eerder dan VP :)
Vind ik leuk
Midden-Noord +93782
dinsdag 15 mei 2018 om 00:15
Ik doe mijn huiswerk ook ;-)
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24818
dinsdag 15 mei 2018 om 00:16
En nou? Wil je een sticker?
Vind ik leuk
Midden-Noord +93782
dinsdag 15 mei 2018 om 00:22
Ja, krijg jij van mij een plaat. Kan je hem voor je kop slaan!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 00:23]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 06:30
jij wilt liever een schouderklopje he? Maar gaat moeilijk als je heel de tijd een zeepje-pakken-houding hebt voor het legioen

Vind ik leuk
Vato75 +2218
dinsdag 15 mei 2018 om 01:01
Wou net zeggen wat een ophef over een link
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24818
dinsdag 15 mei 2018 om 01:10
Ach hij wilt even zijn moment van fame hebben, waarschijnlijk had ie zijn lap met tekst ook al even klaarliggen want hij was wel bijzonder snel met zijn reactie. Zie je niet vaak, een hagenees die diep in Rotterdamse holletjes kruipt
Vind ik leuk
Sanders +4223
dinsdag 15 mei 2018 om 01:21
Doe eens niet zo hatelijk fritsie :-)
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24818
dinsdag 15 mei 2018 om 01:27
Ach het Haags meisje moet niet zo fel reageren op me, de hele dag wilt ze uitdelen aan me maar incasseren en ze staat in de brand
Vind ik leuk
Midden-Noord +93782
dinsdag 15 mei 2018 om 01:34
Wil je een Jip en Janneke zakdoekje?
Vind ik leuk
Midden-Noord +93782
dinsdag 15 mei 2018 om 01:23
Ik had de link al in het vorige topic geplaatst. 5 minuten daarvoor en vanwege het speculeren onder de Feyenoorders vond ik het leuk om te plaatsten ja. Dat jij het nou raar vind interesseert mij verder niet. Jij probeert op een glibberige manier te stoken en een topic te vergallen. Blyad!
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24818
dinsdag 15 mei 2018 om 01:27
Oke meid
Vind ik leuk
Midden-Noord +93782
dinsdag 15 mei 2018 om 01:28
Slaap lekker kind!
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24818
dinsdag 15 mei 2018 om 01:31
Ik trek hem nog ff door meid, mijn weekend begint op maandag al
Vind ik leuk
Midden-Noord +93782
dinsdag 15 mei 2018 om 01:32
Gelukkig hoef ik niet voor jouw Wajong te werken.
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24818
dinsdag 15 mei 2018 om 01:33
Maak je niet druk, ik was met mijn 23ste al met pensioen
Vind ik leuk
Midden-Noord +93782
dinsdag 15 mei 2018 om 01:34
Toen begon je met je Wajong door jouw hersenbeschadiging!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 06:32
Klopt, zie je zeker niet vaak. Maar daarom had ik deze mannetje allang door. Hij wilt wanna be Rotterdammer zijn en blijft het vuile werk doen om een wit voetje te halen...
Vind ik leuk
Jan Guevara +9623
dinsdag 15 mei 2018 om 08:14
Sjonge... Na 4 jaar zonder enige prijs zo chagrijnig... Dat belooft wat de komende 14 jaar.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 14:26
Zo ver als Feyenoord zijn we niet afgegleden hoor. Beetje voorbarig om Feyenoord met Ajax te gaan vergelijken.

Doe eens ff normaal dan doe je al loco genoeg jij...mafklapper
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 06:26
Getverdemme


Brrrrrrrr

Hoe glibberig iemand kan zijn....
Vind ik leuk
Psv1989 +2476
dinsdag 15 mei 2018 om 06:51
Hoe oud ben je ? 12 ik was als eerste puuuuh
Vind ik leuk
GROBAR66 +1538
dinsdag 15 mei 2018 om 07:17
Wat interesseert ons dat nou gast
Vind ik leuk
Jordtt +1378
dinsdag 15 mei 2018 om 08:16
Ik denk toch dat zn vrouw het eerder wist...
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1598
dinsdag 15 mei 2018 om 08:57
Op zich mooi nieuws voor de liefhebber maar vanwaar deze poppenkast?
Vind ik leuk
020west +356
dinsdag 15 mei 2018 om 09:02
Mooi en mooi dat RvP et een jaar aan vast plakt. Echt een sieraad voor het Nederlands voetbal. Als ik zie hoe goed Feyenoord richting einde seizoen was, zijn die gewoon weer titelkandidaat met RvP erbij volgend jaar
Vind ik leuk
2cents +57669
dinsdag 15 mei 2018 om 00:08
Daar op die voorpagina had natuurlijk Labyad moeten staan. Robin, boefje. ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +37963
dinsdag 15 mei 2018 om 00:08
Gaaf. Feyenoorders gefeliciteerd!
Vind ik leuk
SimonSays +6407
dinsdag 15 mei 2018 om 00:09
Haha, verrassing! Goed nieuws, nog een jaar genieten!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 00:10]
Vind ik leuk
ruud wubbers +19862
dinsdag 15 mei 2018 om 00:29
Dit jaar was het bij tijd en wijlen al smullen, wat kan die jongen toch goed voetballen! Nog een jaartje feest voor alle voetballiefhebbers.
Vind ik leuk
SimonSays +6407
dinsdag 15 mei 2018 om 00:44
Helemaal mee eens. Mijns inziens de beste speler van de Eredivisie, met een balbehandeling om de vingers bij af te likken.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 21:53
vind sowieso dat hij altijd erg onderschat is door heel veel nederlanders. Als je zijn tijden in de premier league zag. echt onwijs goed was hij. Staat echt wel in de top 10 beste voetballers van nl aller tijden
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 00:09
Dit is toch prachtig! Zowel voor Feyenoord als de Eredivisie! Dat wordt nog een jaartje genieten
Vind ik leuk
Bengelino +12598
dinsdag 15 mei 2018 om 00:09
Das mooi voor de competitie
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14382
dinsdag 15 mei 2018 om 00:10
Waarom moest hier nou zo geheimzinnig over gedaan worden?
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24818
dinsdag 15 mei 2018 om 00:17
Na Zlatan de grootste speler ooit natuurlijk, daar moet speciaal een persconferentie voor komen om half 1 snachts
Vind ik leuk
Jan Guevara +9623
dinsdag 15 mei 2018 om 08:16
Na zlatan? Hoe kom je daar nou bij? :)
Vind ik leuk
Smithsonian +38123
dinsdag 15 mei 2018 om 06:27
Zodat jullie zouden kunne haten ;)
Vind ik leuk
poklane +5487
dinsdag 15 mei 2018 om 00:11
Met Van Persie op naar de Coolsingel!
Vind ik leuk
Antonio_4 +2092
dinsdag 15 mei 2018 om 00:11
Goed nieuws voor alle liefhebbers!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 00:11]
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 00:11
Ik ben zo blij dat ik het mis heb :D Gooo van Persie, topscoorder van het Nederlands elftal, en held dat je nog een jaar met veel pijn doorgaat. En eventueel de kans hebt om voor de rest van je leven vele lichamelijke klachten te hebben. Dat zegt wel iets over hem.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28470
dinsdag 15 mei 2018 om 00:12
Feyenoord gefeliciteerd! Leuk om RvP nog een keertje in de Galgenwaard te zien komend jaar!
Vind ik leuk
Espresso +15
dinsdag 15 mei 2018 om 00:13
Weer een jaar lang trainen voor 6 wedstrijden.. Maar wel genieten
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19119
dinsdag 15 mei 2018 om 00:14
Alle voetballiefhebbers GEFELICITEERD!!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 00:17
Kan
Die geen klok kijken 0:30 duurde nog ff
Vind ik leuk
Dharmpie +818
dinsdag 15 mei 2018 om 00:19
Ik ben erg blij dat hij doorgaat, ik ben alleen benieuwd hoe het in het nieuwe seizoen gaat werken met Gio. RVP zal echt wel 90 minuten willen spelen, ben benieuwd of Gio dit gaat willen.

Het mooiste is dat Hij doorgaat!
Ben er oprecht blij mee!
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 00:50
Ik heb het idee dat daar allang over gesproken is.
Vind ik leuk
Romo +1115
dinsdag 15 mei 2018 om 00:22
Mooi zo
Super .... kan nog veel betekenen voor Feyenoord
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 00:25
Gefeliciteerd eredivisie! Iedereen zou hier blij mee moeten zijn! RvP = held!
Vind ik leuk
tikkietoe +5795
dinsdag 15 mei 2018 om 00:25
Gefeliciteerd Eredivisie en Feyenoord in het bijzonder!
Met dat rare tijdstip een persconferentie, dan denk je dat Van Persie stopt... nu verrast het wel.
Vind ik leuk
Skeptic +455
dinsdag 15 mei 2018 om 00:28
WE WORDEN GEK

OOOOOH ROBIN VAN PERSIE
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 00:43
Feyenoord kampioen 2018/2019 Kan bijna niet missen.
Vind ik leuk
haarlemx +431
dinsdag 15 mei 2018 om 00:46
Dat is dan ook competitie vervalsing, die speelt alleen belangrijke wedstrijden, dus als jong ajaz, az, psv vervalsing is, is ook 'oud' feijenoord competitievervalsing ;)
Vind ik leuk
Skeptic +455
dinsdag 15 mei 2018 om 01:42
Of je maakt een grapje of je bent heel erg dom.
Vind ik leuk
Vamos7 +7767
dinsdag 15 mei 2018 om 01:03
Wat een aandachtshoer is Van Persie sorry als ik Feyenoord fans ermee kwets maar ik vind dit echt overdreven..
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 01:11
dit zegt alles over jou domme soepkip, ik zou als ik jou was me diep gaan zitten schamen in een donker hoekje!
Vind ik leuk
Vamos7 +7767
dinsdag 15 mei 2018 om 01:15
Nee hoezo? Ik vind dat en dan zeg ik het ook. Ik loop niet met de kudde mee.....
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 21:57
aandachtshoer? donder ff op man. Deze gozer wilt gewoon zijn tijd nemen ja? het is niet echt een makkelijke beslissing kerel. Hij gaf ze tot half 1 om een mooi stuk te maken. Dus kap met onzin lullen man
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 01:13
Lekker belangrijk! RvP gaat door, da's toch heerlijk man! Het media circus erom heen, is bijzaak! Dat buit hij goed uit.... !
Voor deze man kom je naar het stadion, is dus een winst voor heel de ED!
Vind ik leuk
Smithsonian +38123
dinsdag 15 mei 2018 om 06:26
Mondje dicht.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 01:08
mooiste overwinning van dit seizoen
Vind ik leuk
Hansi H +103
dinsdag 15 mei 2018 om 01:13
Tis grijs en het sjokt in Rotterdam over het veld, rara wie ben ik?
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 01:16
Dat is iig tien mooie goals volgend seizoen
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 01:19
In 020 schijten ze 7 kleuren stront
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 01:24
Hopen dat hij fitter aan de het nieuwe seizoen begint, en het psv moeilijk maakt. Zo doet ook Feyenoord weer volop mee voor het kampioenschap...
Vind ik leuk
plein19 +2607
dinsdag 15 mei 2018 om 01:26
Hij als 1e spits?
Vind ik leuk
plein19 +2607
dinsdag 15 mei 2018 om 01:26
Wow dat is nog eens de aandacht naar je toe trekken. Kan je niet meer op het veld dan maar buiten het veld
Vind ik leuk
BassieN +11169
dinsdag 15 mei 2018 om 01:38
Want op het veld laat van Persie niks zien natuurlijk, mafkees
Vind ik leuk
plein19 +2607
dinsdag 15 mei 2018 om 07:22
Hij is zonder specifieke blessure nog maar 35% aanwezig
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 21:58
maar in die 35% laat hij al wel veel meer zien dan alle andere eredivisie spelers kerel
Vind ik leuk
plein19 +2607
dinsdag 22 mei 2018 om 22:42
Mooi dat hij te zien is in Nederland. Heel goed voor de spelersgroep van Feyenoord.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 09:32
Haha meen je die? RvP is op 35% nog een betere voetballer dan alle voetballers die op de NL velden rondlopen
Vind ik leuk
plein19 +2607
dinsdag 15 mei 2018 om 09:58
Ziyeck en berghuis zijn belangrijker in het wedstrijden dan RvP. Daarvoor speelt hij te weinig. En dat hij mooie doelpunten maakt is leuk om te zien. Maar Feyenoord heeft in het veld meer aan berghuis dan aan Van Persie
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 02:33
Yes.
Ik ben geen Feyenoorder, heb het artikel nog niet gelezen, maar gvd wat kan hij voetballen en dan doet hij dit puur voor zijn plezier (in tegenstelling tot Sneijder(,Maar die is misschien te dit en te goed voor de Eredivisie))
Vind ik leuk
dezink +1160
dinsdag 15 mei 2018 om 05:03
Goed nieuws voor elke voetballiefhebber , nog een jaartje extra genieten van Robin
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 05:56
Wat een heerlijk bericht en een overwinning voor heel voetbalminnend nederland.Bedankt RVP voor deze beslissing die mij verrast!.!.
Vind ik leuk
Argento8523 +6944
dinsdag 15 mei 2018 om 06:02
Moest hij daar nou zo een heisa van maken

Drama queen
Vind ik leuk
Smithsonian +38123
dinsdag 15 mei 2018 om 06:25
Chapeau robin! Mooi zo. De eerste aankoop is binnen haha.

Van mijn part ga je nog 10 jaar door.
Vind ik leuk
Guzzi +519
dinsdag 15 mei 2018 om 06:32
Beste voetballer van de eredivisie.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 06:37
Sorry maar dat was Ziyech. Zo eerlijk moeten we ook zijn om dat toe te geven.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 08:18
Ziyech mag van Persie zijn veters strikken, wil nog wel eens zien of hij ook zo'n carrière neer kan zetten, ik denk van niet !
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 09:10
Jij snapt best wel wat ik bedoel.
Vind ik leuk
Gid010 +669
dinsdag 15 mei 2018 om 06:35
Oohhhhhh Robin van Perrrrrrrrsie!! Ja toch!! Sieraad van de nederlandse velden gaat doorrrrr.. goedemorgen allemaal :)
Vind ik leuk
LifeErazor +1521
dinsdag 15 mei 2018 om 07:11
Blij dat we nog even kunnen genieten van je technische talenten.
Vind ik leuk
klick +1080
dinsdag 15 mei 2018 om 07:19
Niet verwacht sinds gister
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 08:14
YES
Vind ik leuk
rinirat +3021
dinsdag 15 mei 2018 om 08:18
Iemand als v Persie,loopt niet zomaar weg al zal hij weinig spelen.
Dit wisten we al,eigenlijk geen nieuws.
Nou nog de trainer weg en een paar goede aankopen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 08:19]
Vind ik leuk
Bruno Conti +1251
dinsdag 15 mei 2018 om 08:47
Mooi nieuws voor iedereen die van voetbal houdt, wat een fantastische speler blijft het toch, genieten!, en dan hoef je niet perse voor Feyenoord te zijn
Vind ik leuk
Mari +10828
dinsdag 15 mei 2018 om 08:56
Mooi.
Alle voetballiefhebbers horen nu blij te zijn.
Vind ik leuk
linkspoot +697
dinsdag 15 mei 2018 om 09:08
Mooi voor de eredivisie voetbal :)
We moeten alleen niet te veel van hem verwachten, want fysiek is hij nogal zwak natuurlijk. Dus af en toe in de basis of invallen is meer dan genoeg. Ik hoop vooral dat hij een goede invloed heeft op de jongens. Sinds zijn komst doet Feyenoord het heel goed.
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 09:23
Yessssss
Vind ik leuk
Kramertje +938
dinsdag 15 mei 2018 om 09:27
Hij speelde de laatste periode al meer dan in het begin

een goede voorbereiding met de groep dan valt er nog veel meer uit te halen denk ik zo.

in ieder geval top dat ie nog een jaar doorgaat.
Vind ik leuk
Donnygo +3438
dinsdag 15 mei 2018 om 10:09
Mooi dat hij doorgaat, toch blijft het wel een punt als hij maar 20 minuten per week kan maken en niet altijd en voluit kan trainen wat zijn echte meerwaarde is. Nu weet ik dat het kleedkamer verhaal ook wel mee speelt, maar een speler als hem wil je toch op het veld zien en niet in de kleedkamer/dugout.
Vind ik leuk
Kevindo +1755
dinsdag 15 mei 2018 om 10:33
Blij dat hij door gaat met voetballen, omdat het wel een pareltje is in deze sport. Echter vind ik het allemaal wel wat overdreven dat er speciaal om 00:30 een gesprek moet plaatsvinden. Dan wil je wel heel graag dat alles om 'jou' draait.
Vind ik leuk
Dordtenees +1186
dinsdag 15 mei 2018 om 10:52
Niet verwacht, zeker gezien het rare tijdstip van de persconferentie. Maar gefeliciteerd, Feijenoorders en voetballiefhebbers! Hopelijk geraakt hij nu wel iets fitter
Vind ik leuk
tremere +734
dinsdag 15 mei 2018 om 11:28
Geweldig nieuws, dacht echt niet dat hij door zou gaan nav zijn interviews bij de bekerwinst. Ook als persoon een geweldige karakterontwikkeling doorgemaakt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws