'Leegloop dreigt voor geplaagd NEC: drie keepers en twaalf veldspelers'

    'Leegloop dreigt voor geplaagd NEC: drie keepers en twaalf veldspelers'

    dinsdag 15 mei 2018 om 07:58

    NEC lijkt een loodzware transferzomer tegemoet te gaan. De Nijmegenaren slaagden er dit seizoen niet in om na één jaar weer terug te keren in de Eredivisie en moeten noodgedwongen de selectie renoveren, meldt de Gelderlander dinsdagochtend.

    Liefst vijftien spelers kunnen De Goffert deze zomer verlaten. Aanvoerder Gregor Breinburg loopt uit zijn contract en kondigde al aan dat hij gaat vertrekken. Ook Wojciech Golla, Mohamed Rayhi, Michael Heinloth, Steeven Langil en Janio Bikel beschikken over een aflopende verbintenis, net als de drie doelmannen Joris Delle, Marco van Duin en Maarten Paes. De nummer drie van het voorbije Jupiler League-seizoen kan echter nog een éénjarige optie in het contract van Langil lichten en wil langer door met Van Duin, Golla en Rayhi.

    Daarnaast beschikken de Nijmegenaren over vier huurlingen: Ted van de Pavert en Anass Achahbar keren in principe terug naar PEC Zwolle, waar ze een doorlopend contract hebben. NEC heeft een optie tot koop voor het duo, maar het is nog maar de vraag of men de benodigde transfersom op kan hoesten. De Feyenoord-huurlingen Calvin Verdonk en Jari Schuurman lijken niet meer terug te keren in Nijmegen. De talenten Arnaut Groenveld en Ferdi Kadioglu liggen nog vast tot respectievelijk 2020 en 2021, maar NEC lijkt financieel genoodzaakt om de twee te verkopen.

    Lees ook: 'We zijn geen club voor het linkerrijtje van Eredivisie, dat kunnen we niet aan'

    Poll

    Gaan we NEC binnen drie jaar terugzien in de Eredivisie?

    (1827 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 15 mei 2018 om 08:03
    Gaan we NEC binnen drie jaar terugzien in de Eredivisie?
    Ik denk het van niet, Jupiler is waar ze thuis horen!
    Kunnen beste helemaal opnieuw beginnen en dat duurt nu eenmaal een paar jaar,
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 08:14]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29169
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:44
    Hou je grote schreur toch eens.... met je bijdehante gewauwel!

    NEC hoort wel degelijk thuis is de Eredivisie, de trainer en een aantal bestuurders waarschijnlijk niet.
    Vind ik leuk
    Caniggia +814
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:40
    Nec hoort niet thuis in de Eredivisie,dat hebben ze net bewezen.Je hoort thuis in de Eredivisie als je Kampioen word of als je de Degradatie/Promotie wedstrijden wint.Niet als je daarin verliest.
    Vind ik leuk
    komoanFC +1832
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:22
    Hebben ze straks alleen nog maar een trainer.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1797
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:05
    Groeneveld en Kadioglu naar Vitesse ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:07
    Kadioglu naar Vitesse zou me toch een overstap zijn zeg!
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:56
    Kunnen ze niet aan, nivo vitesse is te hoog, deze 2 zijn omhooggeschreven.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3749
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:17
    Misschien dat NEC zich beter zou focussen op lokale Nederlandse jongens. Veel van die buitenlandse jongens die nu weg gaan voegen niks toe
    Vind ik leuk
    Mo +10984
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:36
    Zou doodzonde voor NEC zijn als die Groenveld weggaat, hele goede speler is dat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:57
    Een slapjanes en een egoist is het, paar leuke wedstrijdjes gezien, maar meer ook echt niet
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:37
    hallo Misschien interessant voor de lampekapjes uit lampegat om spelers te halen bij de degradanten? Want voor echt goede spelers hebben zij geen geld! Ik ben bang dat het een herhaling van vorig jaar wordt! Dat zij hun selectie niet op tijd in orde hebben. dan gaan zij weer af (OJIJSEK) En kost het NED weer! punten.En wordt het steeds moeilijker! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Dicky +18808
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:58
    Ach ze zijn in ieder geval kampioen geworden. De nummer twee in de Eredivisie staat al 4 jaar droog.
    Vind ik leuk
    Caniggia +814
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:42
    Is Geschiedenis jonguh en Geschiedenis is voor niemand belangrijk.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:32
    Ik zie NEC als Roda de komende jaren niet terugkeren in de eredivisie op deze manier.als ze mee willen doen zullen ze met eigen jeugd aangevuld met laar goede spelers een team moet maken en niet 11 spelers halen die niets met de club hebben.ik hoop persoonlijk dat Roda na een jaar terug is maar dat is tegen beter weten in.Korotaev is de enige redding die ze hebben en voor NEC is het te hopen dat Boekhoorn zich niet terugtrekt want dan zou het wel eens het begin van het einde kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    robertus +1956
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:38
    Zo'n leegloop hebben we nu al zo'n 5 jaar op rij. Niks spannend meer. 10+ spelers eruit en weer 10+ spelers erin. Alleen nu zal het met een kleiner budget moeten gaan gebeuren. Waar we nog een beetje op kunnen hopen is dat AZ Alireza dik verkoopt. Maar als we nou eerst een nieuwe trainer aanstellen en daarna de selectie gaan vormgeven, lijkt mij een stuk logischer. Alles kom t goed!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:43
    Dan heb je er meer vertrouwen in dan ik. Ik denk ,zeker met de clubs die in de JL spelen, komend jaar dat het een heel moeilijk gebeuren gaat worden om te promoveren.maar succes komend jaar
    Vind ik leuk
    robertus +1956
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:46
    Zeker word komend jaar lastig. En zeg ook niet per se dat het volgend seizoen goed komt. Maar de potentie is er gewoon. We speelden tot 2014 20 onafgebroken ED. En nu opeens zouden we er niet meer thuishoren. Op dit moment idd niet, maar het kan gewoon. Mits er fatsoenlijk beleid gevoerd word.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:53
    Jullie hadden dit jaar gewoon moeten promoveren.dat wij een krankzinnig jaar hadden heeft daar niets aan afgedaan maar je hebt na de winterstop bijna geen wedstrijd uit gewonnen. Ben geen fan van Lijnders maar dat heeft ook met mentaliteit van de spelers te maken.de meeste hebben totaal geen binding met de club als iedereen van verwegistan komt
    Vind ik leuk
    robertus +1956
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:57
    Dat Verweggistan viel dit seizoen juist wel weer mee vergeleken met de pak 'm beet 5 voorgaande jaren. Verder heb je volledig gelijk.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8049
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:59
    Dit is ook niet van dit seizoen maar is toch al de laatste paar jaar gaande hetzelfde als bij Roda.beide zijn andere ,goede,weg ingelsagen maar daarvoor betaal je nu de rekening.
    Vind ik leuk
    robertus +1956
    dinsdag 15 mei 2018 om 13:21
    Dit zijn daar inderdaad nog de gevolgen van.
    Vind ik leuk
    ppdf +776
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:00
    Nou dat is het beste wat NEC kan overkomen. 90 % van wat er weg gaat, kan er geen bal van. Dus lekker gaan bouwen. Als iedereen nu eens zijn kop er bij kan houden. Dan naar niet terug binnen 2 jaar, maar zorg eens voor wat stabiliteit. Probeer een duidelijk verhaal naar je supporters te brengen en ga al helemaal niet roepen we moeten promoveren. Nu Twente en roda er bij zijn zal de druk wel anders liggen. Dat is misschien maar goed even.
    Vind ik leuk
    HansVites +4617
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:02
    Ik ben hier onderhand wel klaar op VP, een beetje plagen vind ik oke maar dit domme gelul en vooral het schelden met ziektes gaat mij te ver.
    Hoe sneu kan je zijn als mens zonder leven of werk.
    En of ze nu uit Arnhem of Nijmegen komen zal mij een zorg zijn.
    VP reageert niet op mailtjes en is onderhand een Ajax site geworden ik lees nu al 3 dagen over Labyad maar niets over de enige wedstrijd die vandaag gespeeld wordt.
    Vind ik leuk
    remakil +4864
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:42
    Eens! Er lopen veel trollen op dit medium en VP kan haar naam beter aanpassen in Voetbal Roddels...

    Slechte redactie, stukjes die steeds opnieuw geplaatst worden, onzinstukjes, maar met nieuws of een primeur komen ze nooit... wel met hetzelfde stukje als eergister, in een ander jasje..

    Vind ik leuk
    raoul88 +726
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:14
    Golla en Bikel zouden goede voor ADO DH zijn!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:28
    Eigen schuld dikke bult. Wanbeleid daar. Eerst met die Duitse trainer (onterecht 0ntslag), nu weer die Pepijn Cios pikkie halen terwijl ze goede trainer hadden. Zullen het nu in 2e seizoen met minder moeten doen, wordt nog moeilijker, zeker nu Twente en Roda ook jupilerleague spelen
    Vind ik leuk
    Dicky +18808
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:56
    Onterecht ontslag? Hyballa verloor alleen maar in de 2e seizoenshelft. Dat hij zolang heeft mogen blijven zitten is de grootste oorzaak dat NEC nu op het 2e niveau speelt.
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1340
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:29
    Ik heb een reactie gekregen op een post, wil ik erheen gaan, is me berichten en reactie weg.... slaat dit nou weer op?
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7277
    dinsdag 15 mei 2018 om 11:52
    Ze hadden nooit die pannekoek van een trainer moeten aanstellen.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2544
    dinsdag 15 mei 2018 om 16:20
    De enige fout die ze dit jaar gemaakt hebben is de trainers wissel, dat als hij zelf niet door wilde als hoofdtrainer had je als club kunnen en misschien moeten zeggen maak het seizoen af want het gaat gewoon goed. Na die wissel ging het fout, of het aan Lijnders ligt weet ik niet maar hij lijkt wel een hele erge wijs neus en somige interviews zijn erg onduidelijk.

    Hoop voor NEC dat met de verkopen zij redelijke spelers terug kunnen halen en volgend jaar kunnen promeveren maar ben er bang voor met Roda,Twente mogelijk de Graafschap of een Sparta.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Leegloop dreigt voor geplaagd NEC: drie keepers en twaalf veldspelers'