Van Ginkel enthousiast: 'Echt veel kwaliteit, zag hem als mijn kleine broertje'

Van Ginkel enthousiast: 'Echt veel kwaliteit, zag hem als mijn kleine broertje'

woensdag 16 mei 2018 om 07:00

Toen Marco van Ginkel begin vorig seizoen herstelde van een zware knieblessure, speelde hij bij Chelsea onder 23 samen met Mason Mount. De PSV-aanvoerder is enthousiast over de negentienjarige Vitesse-huurling.

"Mason heeft echt veel kwaliteit. Hij heeft goed inzicht, is snel en sterk aan de bal. Bovendien is hij altijd in beweging", zegt Van Ginkel tegen Voetbal International. De Oranje-international nam de jonge middenvelder bij de hand. "Ik zag hem een beetje als mijn kleine broertje. Soms hielp ik hem wel. Zei ik dat hij meer ballen op moest eisen bijvoorbeeld. Hij was zeker de beste man op het veld maar heeft van nature een nogal rustig karakter."

Mount had een moeizame aanloopperiode bij Vitesse, maar kreeg in de tweede seizoenshelft iedereen op de banken. "Ik vind hem echt exceptioneel goed", laat technisch directeur Marc van Hintum van de Arnhemmers weten. "Mason is misschien wel de beste Chelsea-huurling die we hier in al die jaren hebben gehad. Hij is dynamisch, doelgericht, snel op de eerste meters, hij heeft diepgang en een goed schot. Eigenlijk beschikt hij over alles. En het belangrijkste: hij heeft ongelofelijke mentaliteit."

"Mason is een jongen voor wie je naar het stadion komt. Als hij zich op dezelfde voet door blijft ontwikkelen, kan hij de internationale top halen", voorspelt Van Hintum.

Lees meer over:EredivisieVitessePSV

Poll

Wat is de beste optie voor Mount?

(6103 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 16 mei 2018 om 07:07
Jammer genoeg maar 1 seizoen van kunnen genieten.
Geweldige speler die het wel gaat redden in de PL.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 07:20
Nog niet
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:28
PSV toch poging wagen
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:30
Ik denk dat hij in de PL gestalt gaat worden.
Vind ik leuk
jaja_PSV +33318
woensdag 16 mei 2018 om 09:56
Van Ginkel zak Mount wel influisteren om naar PSV te gaan.
Vind ik leuk
Butsbal +10707
woensdag 16 mei 2018 om 07:19
Zie hem graag naar Einhoven komen nu plan A (Labyad) afgeketst is...
Vind ik leuk
Den Daats +1900
woensdag 16 mei 2018 om 09:25
Plan A, Labyad? Haha!

Grapjas!
Vind ik leuk
jaja_PSV +33318
woensdag 16 mei 2018 om 09:57
Butsbal, jij bent wel extreem cynisch :)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 07:24
Ik pak weer mijn tissues en droog mijn tranen. Wat een emotioneel stuk is het ook.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 07:53
Zal om jou geen traan laten zou het enorm toe juichen
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 07:27
Alle NLtopclubs hebben wel baat bij hem maar hij heeft baat bij een hoger niveau én europese wedstrijden
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 07:28]
Vind ik leuk
Korm +28139
woensdag 16 mei 2018 om 07:32
Kom maar naar PSV hoor :)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 07:39
Het lachertje van chelsea heeft zogenaamd broertjes in de selectie. Volgens mij moet hij zich elke keer opnieuw voorstellen.
Vind ik leuk
2cents +45876
woensdag 16 mei 2018 om 07:44
Ho ho, soms hielp hij hem zelfs...
Vind ik leuk
Degraaf +13988
woensdag 16 mei 2018 om 07:57
Kan nooit veel keren zijn geweest, meestal was hij verhuurd ;-)
Vind ik leuk
2cents +45876
woensdag 16 mei 2018 om 08:53
Van Ginkel doet een Kuytje.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 07:59
Zeg je ook alleen omdat je een pessimistische neus bent.
Hij gaat gewoon een mooie carrière tegemoet in Engeland. Let maar op.
5 klasses beter dan Klaassen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:53
? Nee Klaassen is een baas en gaat bij een club spelen die hoger staat aangeschreven dan Nipwit Ginkeltje
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 15:14
Tjonge jonge, ontspan een beetje. Te veel zuur is niet goed voor je ingewanden.
Vind ik leuk
WRFM +707
donderdag 17 mei 2018 om 17:52
Zet je ajax bril af sukkeltje
Vind ik leuk
Gustavo +2774
woensdag 16 mei 2018 om 08:20
Vitesse begint naam te maken als opstapje. Na Solanke kan deze jongen de volgende PL speler worden. Dat is goed nieuws want dan worden de aangeboden spelers van een steeds hoger niveau.
Vind ik leuk
VA1 +1027
vrijdag 18 mei 2018 om 23:02
Matic ondertussen ook een waardevolle PL speler. Kalas kreeg onder Mourinho ook veel vertrouwen. Mocht zelfs minuten maken in de CL. Büttner die in zijn primetime naar United vertrok. Ferguson wilde per sé hem hebben. Hij deed het ook beter dan verwacht in Manchester maar onder Van Gaal kreeg hij geen kans en werd ja-knikker Blind aan de selectie toegevoegd. Swansea die hun met Bony hun duurste aankoop ooit deed. Niet veel later vertrok hij voor het dubbele naar City. Helaas wist ie daar niet door te breken maar die gaat nog wel een keer een grote stap maken. 100% wereldklasse speler. Al met al doet Vitesse gewoon hele goede zaken alleen valt dat niet zo op als je de media en het grootste deel van het land tegen je hebt. Nu met Slutsky hebben we een top trainer en wordt het tijd dat we de volgende stap gaan zetten. Het niveau waar Vitesse hoort en waarvoor dat stadion toen gebouwd is. Als AZ het kan moet Vitesse het zeker kunnen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 08:40
hallo Van GInkel zegt zijn kleine broertje? Hij bedoelt grote broer! Deze Maunt is 2 klasse beter dan Van Ginkel!! mvg ritje
Vind ik leuk
VA1 +1027
vrijdag 18 mei 2018 om 22:49
Haha, zeker minimaal 2 klasse beter dan Van Ginkel. Ginkel heeft natuurlijk wat meer ervaring maar Mount speelt net zo volwassen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:43
Heeft PSV geen geld voor dan moeten ze aanspraak maken op de gemeente
Vind ik leuk
MeAgain +4856
woensdag 16 mei 2018 om 21:59
Nou en, hij speelt dan wel voor PSV, een versterking voor de eredivisie.
Vind ik leuk
WRFM +707
donderdag 17 mei 2018 om 17:52
Geld zat henkie
Vind ik leuk
WRFM +707