Jupiler League-topscorer Lieder kiest voor avontuur in Denemarken

Jupiler League-topscorer Lieder kiest voor avontuur in Denemarken

woensdag 16 mei 2018 om 07:56

Mart Lieder vertrekt naar Denemarken. De topscorer van het voorbije seizoen in de Jupiler League heeft een akkoord bereikt met SönderjyskE, waar hij een contract voor twee jaar tekent.

Dat meldt de Deense club woensdagochtend. Lieder had een aflopend contract bij FC Eindhoven, waardoor hij transfervrij de overstap maakt. De 28-jarige spits scoorde afgelopen seizoen liefst dertig keer in de Jupiler League. Met de Brabanders, die als twaalfde eindigden, greep hij desondanks naast een ticket voor de play-offs om promotie en degradatie.

S"pnderjyskE is de nummer acht van de reguliere competitie in Denemarken. In een van de degradatiegroepen kwam de club niet in de problemen. Lieder wordt bij zijn nieuwe werkgever ploeggenoot van Kees Luijckx.

Lieder had de clubs voor het uitkiezen, meldde het Eindhovens Dagblad vorige maand. Vanuit de subtop, middenmoot en onderkant van de Eredivisie werd er geïnformeerd. Ook clubs van het tweede niveau in Engeland en Duitsland toonden interesse. 

Plaats een reactie

Gustavo +2596
woensdag 16 mei 2018 om 08:16
Risicoloze keuze. Dat wordt nog hard werken na de voetbalcarriere.
Vind ik leuk
Teo Smith +19233
woensdag 16 mei 2018 om 08:22
Hoezo? De eredivisie is een treetje te hoog.
Vind ik leuk
Gustavo +2596
woensdag 16 mei 2018 om 08:36
Met een goede makelaar zit je zo in China, Qatar, Championship of Turkije. Hij is al op leeftijd dus kan nu cashen.

In Denemarken valt èn niets te winnen en je verdient er geen reet.
Vind ik leuk
Teo Smith +19233
woensdag 16 mei 2018 om 09:42
Hij zal vast zijn redenen hebben.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:43
Zijn vriendin handbalt in Denemarken.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:46
Vrouwen...
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 09:47]
Vind ik leuk
Kevinho +415
woensdag 16 mei 2018 om 23:06
Nou daar hoef je dus ook niet van te verwachten dat ze bakken met geld binnenhaalt.
Vind ik leuk
Gustavo +2596
woensdag 16 mei 2018 om 23:15
Klopt. Ik herzie mijn mening volledig.

Super transfer voor Lieder. Hij gaat met zijn meisje, te weten, Tess Wester. De handbalkeepster.

Prachtige meid.
Vind ik leuk
Teo Smith +19233
woensdag 16 mei 2018 om 08:22
Mooie transfer. Denk niet dat hij de eredivisie aan kon.
Vind ik leuk
ihvmmdk +5623
woensdag 16 mei 2018 om 08:35
LOL dus daar speelt Kees Luijckx. Lang niet meer van die jongen gehoord sinds zijn tijd in NL.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 08:36]
Vind ik leuk
Rodajc +7955
woensdag 16 mei 2018 om 08:48
Totaal niet verrassende transfer. Zijn vriendin was al naar Denemarken vertrokken en het is overduidelijk dat Lieder haar belangrijker vindt dan zijn club (terecht), dus deze 'VdVaart-transfer' was te voorspellen.
Vind ik leuk
zondag 20 mei 2018 om 15:24
1
Vind ik leuk