Advies voor De Ligt en Kluivert: 'Ik ben wel benieuwd waar ze uit kunnen kiezen'

Advies voor De Ligt en Kluivert: 'Ik ben wel benieuwd waar ze uit kunnen kiezen'

woensdag 16 mei 2018 om 08:45

Kenny Tete denkt dat Matthijs de Ligt en Justin Kluivert vooral hun gevoel moeten volgen. De twee Ajacieden worden volop in verband gebracht met een transfer. De vraag rijst of ze al klaar zijn voor een avontuur over de grens.

"Mensen vroegen mij dat soort dingen ook toen ik wegging", reageert Tete in De Telegraaf. De rechtsback was zelf twintig toen hij naar Olympique Lyon vertrok. "Maar wat is nou het juiste moment om te gaan? Ik durf dat niet te zeggen. Je ziet jongens soms een transfer maken omdat ze zogenaamd zijn uitgeleerd in de Eredivisie. Vervolgens spelen ze in het buitenland helemaal niet."

"En soms zie je ook jongens vertrekken, waarvan je denkt: jij speelde niet eens vaak in de Eredivisie. En die pakken daarna wél door", aldus Tete. "Daarom is zoiets heel moeilijk te zeggen. Het belangrijkste is gewoon dat die jongens aan spelen toekomen en zich kunnen blijven ontwikkelen."

"Ajax is daarvoor een hele mooie club en Matthijs en Justin zijn nog jonge gasten. Maar ze moeten hierin hun eigen gevoel volgen. Ik ben wel benieuwd waar ze uit kunnen kiezen en vooral wát ze uiteindelijk kiezen. Ik blijf het volgen."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +16324
woensdag 16 mei 2018 om 08:48
Ze gaan beide gewoon weg straks. Accepteren en doorgaan!
Vind ik leuk
Korm +28123
woensdag 16 mei 2018 om 09:14
Helaas wel, had ze liever nog een jaartje bij ajax gezien.
Vind ik leuk
JanTa48 +2585
woensdag 16 mei 2018 om 11:06
Kluivert gaat voor 99% weg want Ajax gaat niet in op de absurde eisen van Raiola maar met de Ligt daar ben ik niet zo zeker van want die heeft bij Ajax nog een langdurige verbintenis en Ajax wil hem niet kwijt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 11:09]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16324
woensdag 16 mei 2018 om 11:11
Tja, wat ik heb gehoord is dat de kans zeer zeer groot is dat ook de Ligt weg gaat... Maar ja, hoop het ook niet!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 08:50
Laat idd de speler kiezen en ze gaan allemaal voor de poen..... Denk dat De Ligt echt wel meer voor zijn ontwikkeling gaat van Justin weet ik het nog niet zo..
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16324
woensdag 16 mei 2018 om 08:52
De Ligt kan ook gewoon 4 a 5 keer meer gaan verdienen. Clubs als City, Bayern, Barca etc die betalen dat gewoon. Hij staat met veel betere spelers op de training waar ‘ie veel meer van opsteekt. Zoals ik eerder al zei, zelfs Leipzig heeft hem een blanco contract aangeboden.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 08:58
Juist dat bedoel ik ook over de Ligt, over zijn ontwikkeling zou het goed zijn. Betere club en natuurlijk meer geld win win
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:38
Voor Kluivert net zo toch ?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:37
Een blanco contract is een wit a4-tje..
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16324
woensdag 16 mei 2018 om 09:43
Juist ;)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:45
Blanco cheque denk he?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16324
woensdag 16 mei 2018 om 09:52
Het gedeelte waar normaliter het salaris staat is blanco... Mag ‘ie zelf invullen :)
Vind ik leuk
knapzak +1398
woensdag 16 mei 2018 om 08:53
de ligt kan naar een europese topclub , die jongen word een europese topper
kluivert komt zelfs te kort voor ajax op dit moment , dus die moet gewoon blij zijn dat ajax zijn contract wil verlengen en niet zo hoog van de toren blazen
Vind ik leuk
jaja_PSV +33242
woensdag 16 mei 2018 om 09:53
Daar denkt kluivert zelf toch echt anders over.
Vind ik leuk
knapzak +1398
woensdag 16 mei 2018 om 10:03
daar komt ie dan vanzelf achter als ie naar barcalona gaat
en dan als ballenjongen de ballen van messi mag oprapen
kluivert heeft echt wel talent hoor , maar zijn directe concurent bij barca is coutinho , en kluivert is toch nog echt wel 10 klassen minder per been
die jongen moet gewoon eerst zorgen dat ie hier in nederland een stabiele buitenspeler word , voordat ie over de grens gaat kijken
Vind ik leuk
Pilsje +156
woensdag 16 mei 2018 om 08:57
Telsar en emmen
Vind ik leuk
GROBAR66 +1248
woensdag 16 mei 2018 om 09:04
Allebei gaan en beter worden en naar een hoger niveau bij een sterkere club in het buitenland. Natuurlijk moeten ze gaan.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:04
De Ligt snap ik wel, maar wie brengt Kluivert uit de droom dat hij een "topper" is.
Vind ik leuk
knapzak +1398
woensdag 16 mei 2018 om 09:14
zijn tegenstanders in een betere competitie waarschijnlijk
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:13
Idd. Kluivert is nog lang niet toe aan een stap naar het buitenland. Ik denk dat de Ligt dat (helaas voor mij en mn club) wel is.
Vind ik leuk
knapzak +1398
woensdag 16 mei 2018 om 10:43
inderdaad , ik ben bang dat de ligt wel uitgeleerd is , in deze vrij zwakke nederlandse competitie
kluivert heeft hier echt nog genoeg te leren , zijn statistieken zijn nog niet echt geweldig voor een buitenspeler van ajax
dat moet echt nog veel beter , alleen met talent red je het echt niet bij een club als man united
ik speel toch liever bij een club als ajax in de basis , als alleen league cup wedstrijden bij manchester united
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:17
Niemand.
Heel Ajax is hem aan het wijsmaken dat hij wel een topper is.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2397
woensdag 16 mei 2018 om 09:16
Ik ben wel benieuwd waar ze uit kunnen kiezen en vooral wát ze uiteindelijk kiezen


Nou ik weet wel wat ze kiezen.
GELD
Vind ik leuk
kcim +2469
woensdag 16 mei 2018 om 09:28
Volgens mij zijn er 2 redenen waarom spelers op jonge leeftijd al vertrekken:
1. Ze zijn uitgeleerd in NL en kunnen zich elders verser ontwikkelen (betere spelers om je heen, grotere weerstand en meer geld uiteraard)
2. Zij twijfelen aan de duurzaamheid van hun talent en willen het (financiele) ijzer smeeden als het heet is.

Categorie 1 redt het meestal. Categorie 2 wordt rijk en voetbalhuurling.

Vind ik leuk
Teo Smith +19324
woensdag 16 mei 2018 om 09:43
Ach joh.

Ze hebben de toekomst.

Er komen er weer anderen voor in de plaats ;).
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:50
De clubs staan nog steeds in de rij. Ze kunnen gewoon niet kiezen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:13
Laat Ajax ze meer betalen want ze hebben genoeg geld
Vind ik leuk
Floris5 +106
woensdag 16 mei 2018 om 14:28
Ik blijf het jammer vinden dat onze Nederlandse spelers/talenten al zo vroeg vertrekken. Niet alleen omdat er maar weinig slagen maar vooral voor de voetballiefhebber die alleen nog op tv en in buitenlandse competities kunnen genieten.
Onze subtoppers worden nu al weg gelokt om ergens voor een zak geld op de bank te gaan zitten of zich te laten verhuren naar nietszeggende clubs of competities.
Vind ik leuk
Cookee +8545
woensdag 16 mei 2018 om 20:13
Zeer benieuwd of die jongens ooit gaan spelen overzees.
Ik zou pas gaan als ik in mijn land een groote mijnheer was.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 04:31
Blijf het bizar vinden. Spelers die eigenlijk zelfs te jong zijn voor Jong Ajax en dan nu al een transfer willen maken.. Ik blijf er moeite mee hebben om deze nieuwe realiteit onder ogen te zien! Als ze toch weggaan vind ik het echt een stel verwende snotneuzen die te snel te veel willen.. Maar ja, misschien ben ik met mijn 34 jaartjes gewoon oldskool en naïef. Die Justin bijvoorbeeld. Die begon afgelopen seizoen gewoon op de bank, was al blij dat tie mocht invallen voor Younes zo nu en dan, en nu zich ineens te goed voelen (zo vertaal ik dat dan) om Ajax eerst eens kampioen te maken voor die weggaat? Die jongen kan geeneens volledige zinnen uitkramen voor de tv, maar wil nu al de linkerspits van Bayern worden ofzo?
Mathijs leek altijd zo’n verstandige jongen.. met de nadruk op ‘leek’!
Of is t dan toch gewoon die zaakwaarnemers die ze gek maken??
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 04:35]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Advies voor De Ligt en Kluivert: 'Ik ben wel benieuwd waar ze uit kunnen kiezen'