Zaakwaarnemer Dost reageert op schandelijke gebeurtenissen: Onacceptabel

Zaakwaarnemer Dost reageert op schandelijke gebeurtenissen: "Onacceptabel"

woensdag 16 mei 2018 om 09:14

Bas Dost en zijn collega's van Sporting Portugal werden dinsdag aangevallen door hooligans van de Portugese topclub. De Nederlandse spits liep daarbij verwondingen op. Gunther Neuhaus, de zaakwaarnemer van Dost, beraadt zich op vervolgstappen.

"Dit is echt onvoorstelbaar. Onacceptabel", wordt Neuhaus geciteerd door sportkrant O Jogo"Het was echt een gevaarlijke situatie. Dost is een van de belangrijkste spelers van Sporting in de laatste tien jaar."

Grote vraag is wat er nu gaat gebeuren bij Sporting. Direct na het heftige incident werd al gesuggereerd dat de spelers van de club hun contracten kunnen laten ontbinden. Neuhaus wil niet op zaken vooruitlopen. "Als Sporting niet in staat is om hem te beschermen, dan moeten we naar andere oplossingen zoeken. Dat betekent niet per se dat hij zijn contract nietig verklaart."

"Ik moet er nu eerst voor zorgen dat alles goed met Bas is en dat hij en zijn familie veilig zijn."

Lees ook: Aangeslagen Dost reageert vanuit ziekenhuis: "Ik ben leeg"

Plaats een reactie

woensdag 16 mei 2018 om 09:19
Als je veiligheid niet kan worden gegarandeerd bij de club dan moet je jezelf wat gaan afvragen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:23
Bij PSV krijg je een aai over je bol, jongen...welkom!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:25
Dost heeft veels te goed in Portugal gepresteerd om naar de ED terug te keren, zie hem eerder naar de VS of China gaan.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6775
woensdag 16 mei 2018 om 09:51
Ja, ja......de supporters van PSV zijn zo laf om hun lusten bot te vieren op onschuldige zigeunervrouwen en die te vernederen ten overstaan van het publiek.
Die beelden zijn de wereld rond gegaan, geen reclame voor "warme club" PSV , niet zo hypocriet reageren dus.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:59
Hou toch op. Jullie zijn zeker vergeten dat de Ajaxsupporters in eindhoven onschuldige (of schuldige kan ik niet over oordelen) mensen in gevaar hebben gebracht door vuurwerk in het publiek te gooien? Modelsupporters die Ajacieden.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6775
woensdag 16 mei 2018 om 10:38
De waarheid is dat er bij elke supporters groep wel een aantal zijn die niet deugen, dus niet zo schijnheilig doen ;bij PSV blah blah
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:40
Ik doe niet schijnheilig maar het goede antwoord is dat elke topclub rotte appels als supporter heeft.
Vind ik leuk
knapzak +1074
woensdag 16 mei 2018 om 10:10
die zigeunervrouwen hebben toen wel bijna 100 euro opgehaald bij de rest van de jongens die op dat terras zaten , maar daar hoor je niemand over
dus niet elke psv supporter over 1 kam scheren ,, want anders kan ik ook nog wel een heel boek schrijven over die "geweldige" ajax supporters
want het is niet voor niks dat jullie niet welkom zijn in den haag en rotterdam volgens mij
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 10:11]
Vind ik leuk
rpaulp50 +6775
woensdag 16 mei 2018 om 10:40
Precies, bij elke groep mankeert er wel iets, maar dan moet je niet net doen " aai over de bol" ( zie bijdrage ) als of je zonder zonde bent bij PSV, daar gaat het mij om.
Vind ik leuk
knapzak +1074
woensdag 16 mei 2018 om 10:48
ja maar het is dan heel erg zielig van jou om dan dat incident met 3 eindhovense mongooltjes met die zigeunervrouwen erbij te halen
hij bedoeld namelijk dat dost bij psv gewoon welkom is en een aai over de bol zou krijgen
of zal ik bij elke aankoop van ajax gaan roepen dat ie uit moet kijken dat ie niet aangevallen word door zijn eigen supporters na een nederlaag ???
nee want dat zou nergens op slaan
net zoals jouw reactie dus
Vind ik leuk
rpaulp50 +6775
woensdag 16 mei 2018 om 10:54
Kijk, je wil graag over andere oordelen maar o zo op je pikkie getrapt als je tegen gas krijgt.....typisch PSV.
Wel een grote bek opzetten en de zedenmeester uithangen over andere maar zelf geen haar beter....
Lijkt het Vaticaan wel met al die frisse bisschoppen....
Vind ik leuk
knapzak +1074
woensdag 16 mei 2018 om 11:00
ik noem mijn medesupporters met die zigeunervrouwen eindhovense mongooltjes
en als jij dat wil veroordelen dan mag dat , maar dan moet je wel het hele verhaal vertellen wat daar gebeurt is , en niet alleen het gedeelte wat jou goed uitkomt
jij bent zo'n typische amsterdamse kontekruiper
zo iemand die hier met zijn medesupportertjes heel de dag kontje aan het kruipen is
jullie hebben volgens mij je eigen boot tijdens de canal parade
de vp ajaxcieden kontekruipers boot
dat verklaard ook die lege plekken in de arena tijdens de thuiswedstrijden van ajax
jullie zitten allemaal met elkaar op de wc
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:44
Ik heb het over Dost, niet over Zigeunervrouwen...
Vind ik leuk
rpaulp50 +6775
woensdag 16 mei 2018 om 10:51
Ja vooral naar andere wijzen, en over jezelf doen als "warme club" en "aai over de bol" hypocrieter kan het niet.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:58
Joh, elke club heeft wel een paar ééncelligen en dat is nooit goed te praten. Ik geef gewoon aan dat ik Bas graag naar PSV zie komen. Dat jij dan de conclusie trekt dat hij dan ook bij een stelletje ongeregeld terecht komt, laat ik op jouw conto.
Vind ik leuk
dhrwobo +17088
woensdag 16 mei 2018 om 10:55
Rot toch op Paul, wat een zwaktebod om dat aan te halen. Als je erbij was geweest, dan had je anders gereageerd. We waren daar gewoon heerlijk biertjes aan het drinken en aan het feesten, toen we telkens lastig gevallen werden door schooiende en opdringerige zigeuners. En het zou niet mijn idee zijn geweest om hen op te laten drukken, maar hoe opdringerig zij waren is wel flink van invloed op hoe het verder toen is gelopen.

En dat het uiteindelijk zo gelopen is, is nog veel onschuldiger dan vuurwerk in een vak supporters gooien (ajax bij psv) of een hele stad afbreken (feyenoord)...
Vind ik leuk
rpaulp50 +6775
woensdag 16 mei 2018 om 11:00
Ha ha kijk wel op andere kritiek hebben op nadere, "de zeden meesters preken" maar o wee als de provinciaal met een stevig minderwaardigheids- complex zelf eens aangepakt worden.
Laat je niet zo kennen man.
Vind ik leuk
dhrwobo +17088
woensdag 16 mei 2018 om 13:06
Leuk dat je het zo brengt, we hebben alles behalve een minderwaardigheidscomplex. Alleen lukt het velen waaronder jij niet om de realiteit in te durven zien. Je kan alleen kritiek op een andere club leveren door de waarheid te verdraaien. Ken de hele waarheid en je kritiek is totaal ongepast en ongegrond.

Kritiek op mij of op PSV is altijd welkom, maar zorg wel dat je met goede feiten komt. En ik keur nergens goed hoe het daar gelopen is, maar oordeel op basis van alle feiten, niet op basis van het verhaal wat jou goed uit komt.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6775
woensdag 16 mei 2018 om 19:55
Het gaat er om, om te erkennen dat er overal wel wat mis is....
Gelukkig blijft het dan nog beperkt in Nederland, als je die Portugese toestanden bekijkt, die eigenaar is volgens mij niet zonder schuld......
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:01
Precies zo ging het Wobo en zeker niet goed te praten, maar geen vergelijking met wat er in Lissabon gebeurd is nu.
Vind ik leuk
Blindsy +6315
woensdag 16 mei 2018 om 12:12
Celtic-uit, ook heldhaftig hoor, groep die-hard snavels die een 'gewoon' wijkje in Glasgow in gaan, en dan kantoorpersoneel en studentjes die werkelijk geen flikker met voetbal op hebben, achterna zitten en een kroeg injagen, om daar vervolgens de ruiten van in te gooien. Slopen in de Kuip, tijdens de verloren bekerfinale tegen PEC, we kunnen zo'n lange lijst maken van de wantoestanden bij elkaars clubs, joh....

NB: ik laat hem staan, maar zag na plaatsing pas dat er een aardige discussie was gevoerd, waarin mijn punt uitvoerig naar voren is gekomen ;-) Elke club, kent zijn rotte appels, zijn excessen, helaas maar waar...
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 12:13]
Vind ik leuk
baboushka +1013
woensdag 16 mei 2018 om 09:55
Veiligheid kan geen enkele club garanderen. Zo'n groep idioten loopt bij elke club naar binnen. Gelukkig hebben ze dat hier nog niet in hun hoofd gehaald..
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:20
Die hele club opdoeken ben je van die hooligans ook af.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:25
Lekker kort door de bocht, zeker voor een Feyenoord supporter, club weg vechtersbazen weg, jaja, dan gaan ze wel met een ander excuus lopen vechten.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:26
Dan komen er rellen omdat de club opgedoekt is.
Vind ik leuk
Spiegel +7143
woensdag 16 mei 2018 om 09:44
Die gasten komen niet voor het voetbal, maar voor het opgefokte sfeertje. Dan gaan ze gewoon in een ander stadion problemen veroorzaken.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:58
Feyenoord ook maar opdoeken dan
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:43
Hahahaha, en dat roep jij als Feyenoorder. Manmanman, denk toch eens na!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:50
ik heb nagedacht. en nu?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:58
Niets natuurlijk...
Vind ik leuk
plein19 +1088
woensdag 16 mei 2018 om 09:23
Hij en vele spelers gaan vertrekken. Dit maakt zoveel indruk. En superveel beveiliging zal ze er alleen maar aan herinneren. Volgende pakken ze misschien mijn gezin..
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:27
Dit nieuws kan goed uitpakken voor Ajax. Zou niet verkeerd zijn om een koningskoppel te vormen met Huntelaar/Dolberg dan is dat een garantie voor zeker 40 goals.
Vind ik leuk
Sanders +2896
woensdag 16 mei 2018 om 09:32
Top verhaal
Vind ik leuk
kaazelien +1694
woensdag 16 mei 2018 om 09:41
Ja,ik denk ook zeker dat hij naar de warme club Ajax verlangt.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:00
Ha ha kaazelien
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:22
ajax schiet ook niet op !!!! wordt je weer opgewacht als je met de bus terug komt moet je weer tekst en uitleg gaan geven waarom je weer 2e bent geworden "moet je gewoon niet willen"
Vind ik leuk
Koeroe +7942
woensdag 16 mei 2018 om 10:26
Ja past hij ook top met die goede voorzetten daarzo
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:28
Iets met Ajax en ziyech...
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 09:47]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:33
Zeyich-:)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:43
Zeyich nieuwe aankoop ? :-)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:49
Hceyiz
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:48
Scherp. Aangepast.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:50
Hoef je niet scherp voor te zijn een slechtziende ziet dat ook nog wel-:)

Het is ok gozer maak maar een dolletje.
Vind ik leuk
Janjan +394
woensdag 16 mei 2018 om 09:46
ik zou graag hem zien bij een andere club......Engeland ....Spanje
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:47
Misschien waren die hooligans wel ingehuurd door die achterlijke voorzitter van Sporting, die schorste al eerder het elftal na een Europese nederlaag. Zo komt hij ook van zijn spelers af. ik zou hier in ieder geval niet meer voor willen spelen. Wat een debiel zooitje.
Vind ik leuk
debacle +458
woensdag 16 mei 2018 om 12:45
Klopt! De voorzitter kreeg zijn zin niet met schorsen en heeft er wat geld tegenaan gegooid om dit zooitje in te huren. Meteen daarna werd er mogelijkheid tot contractontbinding aangeboden... gewoon maffia. De spelers weten dat en gaan nu Prive beveiliging inhuren omdat ze hem zijn zin niet willen geven.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:49
Verrotte club, van voorzitter tot en met de supporters.
Vind ik leuk
HansVites +4098
woensdag 16 mei 2018 om 09:49
Hij heeft bedankt bij het Nederlands elftal omdat hij niet gewaardeerd werd, dus zal die bij Sporting ook wel stoppen dit lijkt mij ook geen waardering.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:52
Zomaar een gek idee.. maar zouden die holligans zijn opgejut door die eigen voorzitter.. die wilde een paar weken geleden toch ook iedereen schorsen?!
Vind ik leuk
Deck010 +346
woensdag 16 mei 2018 om 09:54
Daar snap je toch echt niks van.Echt schandalig dat zoiets gebeurd.
Volgens mij stond Dost vorige week nog hier op VP met een interview waarin hij aangaf dat het zo prettig wonen is in Portugal. In dat interview gaf hij aan dat in Lisabon alle "supporters" van de 3 clubs daar door elkaar lopen en dat hij regelmatig op de foto gaat met Benfica supporters.
Vervolgens word je aangevallen door je eigen supporters.
Ik denk dat je dan wel heel anders in het leven gaat staan. Lijkt mij geen tof idee dat je in elkaar geslagen kan worden als het even niet goed is gegaan op je werk.
Ik denk dat ik dan minstens de helft van het jaar in het ziekenhuis lig ;)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:56
Als ik Dost was dan zou ik geen minuut meer spelen voor zo'n kut club met mongolen als supporters
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:58
Hij moet gewoon lekker vertrekken. Waarom voor zo’n supportersschare willen spelen?
Natuurlijk zijn het niet alle supporters maar voor die enkele wil je toch echt niet meer spelen!
Denk dat hii zo weer een andere club heeft
Vind ik leuk
FCG1971 +127
woensdag 16 mei 2018 om 14:29
Kan hij beter voor NEC gaan spelen, springen er hooguit een paar bosjesmannen voor de bus na weer een verliespartij.
Vind ik leuk
tremere +244
woensdag 16 mei 2018 om 10:10
Zo de hooligans zullen nu zeker hun doel bereikt hebben, een dreigende leegloop bij hun eigen club, wat een idioten zeg.
Vind ik leuk
debacle +458
woensdag 16 mei 2018 om 12:48
Dat was hun doel inderdaad, in opdracht van de voorzitter ( wel of niet betaald)
Vind ik leuk
tremere +244
woensdag 16 mei 2018 om 13:41
Als dat klopt is het nog idioter dan het al was. Tijd voor het OM in Portugal om er mee aan de slag te gaan lijkt mij.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:13
zijn huufd
Vind ik leuk
Antonio_4 +1228
woensdag 16 mei 2018 om 11:56
Ik had allang mijn zaakwaarnemer gebeld om een nieuwe club te vinden. Gelijk al na die hele soap na de uitschakeling in de Europa League. En successen behalen in Lissabon gaat voorlopig toch niet lukken.

Bedankt voor alle goals, Bas!
Vind ik leuk
GROBAR66 +1238
woensdag 16 mei 2018 om 12:37
Hij wou toch graag in Portugal gaan spelen ?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:38
Wegwezen daar. Gelijk een andere club zoeken.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 15:02
Waren het wel eigen supporters, of supporters van CD Aves met Sporting shirtjes aan.. blijf het vreemd vinden dat je eigen supporters dit doen! Juist omdat ze nu uitgeschakeld zijn voor C.L. is dit dan toch een 'mooie' gelegenheid om dat als excuus aan te pakken. Feit blijft dat je belangrijkste speler er nu uit ligt en waarschijnlijk de finale niet kan spelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws