Zaakwaarnemer Dost reageert op schandelijke gebeurtenissen: Onacceptabel

Zaakwaarnemer Dost reageert op schandelijke gebeurtenissen: "Onacceptabel"

Gepubliceerd: woensdag 16 mei 2018 om 09:14wo 16-05-2018 om 09:14

Bas Dost en zijn collega's van Sporting Portugal werden dinsdag aangevallen door hooligans van de Portugese topclub. De Nederlandse spits liep daarbij verwondingen op. Gunther Neuhaus, de zaakwaarnemer van Dost, beraadt zich op vervolgstappen.

"Dit is echt onvoorstelbaar. Onacceptabel", wordt Neuhaus geciteerd door sportkrant O Jogo"Het was echt een gevaarlijke situatie. Dost is een van de belangrijkste spelers van Sporting in de laatste tien jaar."

Grote vraag is wat er nu gaat gebeuren bij Sporting. Direct na het heftige incident werd al gesuggereerd dat de spelers van de club hun contracten kunnen laten ontbinden. Neuhaus wil niet op zaken vooruitlopen. "Als Sporting niet in staat is om hem te beschermen, dan moeten we naar andere oplossingen zoeken. Dat betekent niet per se dat hij zijn contract nietig verklaart."

"Ik moet er nu eerst voor zorgen dat alles goed met Bas is en dat hij en zijn familie veilig zijn."

Lees ook: Aangeslagen Dost reageert vanuit ziekenhuis: "Ik ben leeg"

Plaats een reactie

plein19 +2513
woensdag 16 mei 2018 om 09:23
Hij en vele spelers gaan vertrekken. Dit maakt zoveel indruk. En superveel beveiliging zal ze er alleen maar aan herinneren. Volgende pakken ze misschien mijn gezin..
Vind ik leuk
#TenHagOut +490
woensdag 16 mei 2018 om 09:27
Dit nieuws kan goed uitpakken voor Ajax. Zou niet verkeerd zijn om een koningskoppel te vormen met Huntelaar/Dolberg dan is dat een garantie voor zeker 40 goals.
Vind ik leuk
Sanders +4218
woensdag 16 mei 2018 om 09:32
Top verhaal
Vind ik leuk
Kramertje +936
woensdag 16 mei 2018 om 10:22
ajax schiet ook niet op !!!! wordt je weer opgewacht als je met de bus terug komt moet je weer tekst en uitleg gaan geven waarom je weer 2e bent geworden "moet je gewoon niet willen"
Vind ik leuk
Koeroe +12460
woensdag 16 mei 2018 om 10:26
Ja past hij ook top met die goede voorzetten daarzo
Vind ik leuk
Excelsior +1422
woensdag 16 mei 2018 om 09:28
Iets met Ajax en ziyech...
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 09:47]
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
woensdag 16 mei 2018 om 09:33
Zeyich-:)
Vind ik leuk
Excelsior +1422
woensdag 16 mei 2018 om 09:48
Scherp. Aangepast.
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
woensdag 16 mei 2018 om 09:50
Hoef je niet scherp voor te zijn een slechtziende ziet dat ook nog wel-:)

Het is ok gozer maak maar een dolletje.
Vind ik leuk
Janjan +437
woensdag 16 mei 2018 om 09:46
ik zou graag hem zien bij een andere club......Engeland ....Spanje
Vind ik leuk
HansVites +5685
woensdag 16 mei 2018 om 09:49
Hij heeft bedankt bij het Nederlands elftal omdat hij niet gewaardeerd werd, dus zal die bij Sporting ook wel stoppen dit lijkt mij ook geen waardering.
Vind ik leuk
Pieterv14 +501
woensdag 16 mei 2018 om 09:52
Zomaar een gek idee.. maar zouden die holligans zijn opgejut door die eigen voorzitter.. die wilde een paar weken geleden toch ook iedereen schorsen?!
Vind ik leuk
Deck010 +8363
woensdag 16 mei 2018 om 09:54
Daar snap je toch echt niks van.Echt schandalig dat zoiets gebeurd.
Volgens mij stond Dost vorige week nog hier op VP met een interview waarin hij aangaf dat het zo prettig wonen is in Portugal. In dat interview gaf hij aan dat in Lisabon alle "supporters" van de 3 clubs daar door elkaar lopen en dat hij regelmatig op de foto gaat met Benfica supporters.
Vervolgens word je aangevallen door je eigen supporters.
Ik denk dat je dan wel heel anders in het leven gaat staan. Lijkt mij geen tof idee dat je in elkaar geslagen kan worden als het even niet goed is gegaan op je werk.
Ik denk dat ik dan minstens de helft van het jaar in het ziekenhuis lig ;)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 09:56
Als ik Dost was dan zou ik geen minuut meer spelen voor zo'n kut club met mongolen als supporters
Vind ik leuk
De Goffert +695
woensdag 16 mei 2018 om 09:58
Hij moet gewoon lekker vertrekken. Waarom voor zo’n supportersschare willen spelen?
Natuurlijk zijn het niet alle supporters maar voor die enkele wil je toch echt niet meer spelen!
Denk dat hii zo weer een andere club heeft
Vind ik leuk
FCG1971 +4042
woensdag 16 mei 2018 om 14:29
Kan hij beter voor NEC gaan spelen, springen er hooguit een paar bosjesmannen voor de bus na weer een verliespartij.
Vind ik leuk
tremere +734
woensdag 16 mei 2018 om 10:10
Zo de hooligans zullen nu zeker hun doel bereikt hebben, een dreigende leegloop bij hun eigen club, wat een idioten zeg.
Vind ik leuk
debacle +528
woensdag 16 mei 2018 om 12:48
Dat was hun doel inderdaad, in opdracht van de voorzitter ( wel of niet betaald)
Vind ik leuk
tremere +734
woensdag 16 mei 2018 om 13:41
Als dat klopt is het nog idioter dan het al was. Tijd voor het OM in Portugal om er mee aan de slag te gaan lijkt mij.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:13
zijn huufd
Vind ik leuk
Antonio_4 +2091
woensdag 16 mei 2018 om 11:56
Ik had allang mijn zaakwaarnemer gebeld om een nieuwe club te vinden. Gelijk al na die hele soap na de uitschakeling in de Europa League. En successen behalen in Lissabon gaat voorlopig toch niet lukken.

Bedankt voor alle goals, Bas!
Vind ik leuk
GROBAR66 +1538
woensdag 16 mei 2018 om 12:37
Hij wou toch graag in Portugal gaan spelen ?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:38
Wegwezen daar. Gelijk een andere club zoeken.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 15:02
Waren het wel eigen supporters, of supporters van CD Aves met Sporting shirtjes aan.. blijf het vreemd vinden dat je eigen supporters dit doen! Juist omdat ze nu uitgeschakeld zijn voor C.L. is dit dan toch een 'mooie' gelegenheid om dat als excuus aan te pakken. Feit blijft dat je belangrijkste speler er nu uit ligt en waarschijnlijk de finale niet kan spelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws