Elia liep toptransfer naar Bayern München mis: Het contract lag al klaar

    Elia liep toptransfer naar Bayern München mis: "Het contract lag al klaar"

    woensdag 16 mei 2018 om 10:15

    Eljero Elia kijkt terug op een geslaagde voetbalcarrière, die hem tot nu toe bij ADO Den Haag, FC Twente, Hamburger SV, Juventus, Weder Bremen, Southampton, Feyenoord en het Turkse Basaksehir bracht. De 31-jarige buitenspeler had echter een nóg veel grotere transferklapper kunnen maken.

    Tijdens het seizoen 2009/2010 speelde Elia zichzelf in de kijker bij Bayern München, onthult hij in gesprek met FunX. "Ik speelde heel goed bij HSV en Bayern wilde me na het seizoen overnemen. Mijn zaakwaarnemer was al daarheen gegaan en het contract lag al klaar. Maar ik had een beetje mot met Armin Veh, onze trainer. Hij wilde ontslagen worden om vier miljoen mee te pakken, dus toen zette hij Ruud van Nistelrooy, Zé Roberto en mij op de bank. Daarna werd Jupp Heynckes trainer bij Bayern, hij is de beste vriend van Veh. Toen zei ik al tegen mijn zaakwaarnemer: dit gaat hem niet meer worden."

    Als aanstormend talent van ADO Den Haag stond Elia in de belangstelling van Ajax, maar ook die transfer vond geen doorgang. "Ik speelde vier jaar bij ADO in de jeugd, toen werd ik gescout door Ajax. Maar het heeft me goed gedaan dat ik daar niet naartoe ben gegaan. Het heeft me meer motivatie gegeven om te slagen."

    Plaats een reactie

    woensdag 16 mei 2018 om 10:18
    En je had je niet maximal kunnen motiveren bij een topclub als Ajax?
    Ik weet zeker dat hij zich in basis had gespeelt.
    Zit een steekje los bij hem. Maar goed ieder zo zijn eige leven
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 10:20]
    Vind ik leuk
    Koeroe +11197
    woensdag 16 mei 2018 om 10:23
    Hij was 14 ofzo... dan denk je als jong ventje nog wel is dat je t komt aanwaaien.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:29
    Als jong vent wil je juist toch meteen bij een topclub spelen
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:45
    Ajax is geen topclub
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2018
    woensdag 16 mei 2018 om 11:22
    Nec is geen topclub
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:51
    Appel met peren?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2018
    woensdag 16 mei 2018 om 12:03
    Bijen en beren ?
    Vind ik leuk
    haarlemx +422
    woensdag 16 mei 2018 om 13:03
    Ho, ho! Nec IS een tobclub.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2018
    woensdag 16 mei 2018 om 13:04
    Oja ,sorry ! :)
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    woensdag 16 mei 2018 om 10:49
    Hij ging naar Twente die toen niet veel onder deed voor Ajax en hij wel verzekerd was van veel speelminuten.
    Na zijn Twente tijd wilde Ajax hem ook hebben maar dat vond Elia toen geen stap vooruit.
    Hij was helderziend want het jaar erop werd Twente kampioen.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:29
    Haha, Elia zal inderdaad niet de wetenschap ingaan na zijn carrière. Wat een onzin komt daar altijd uit zeg.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11197
    woensdag 16 mei 2018 om 10:36
    Nee maar wel het vastgoed, horeca en de mode. Ook mooie bedragen in te verdienen en waarin hij vast en zeker succesvol zal voortborduren op wat hij nu al doet. Toch niet slecht voor iemand die onzin verkondigt
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:38
    Is te hopen dan dat hij het daar goed doet, en met de juiste mensen in zee gaat.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:50
    Zie BALR
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:57
    Dat klinkt als veel geluk. Demy de Zeeuw is daar de stuwende kracht. Gregory van de Wiel en Elia zijn gevraagd door hun bekendheid.
    Niets mis mee, maar dat maakt onze Elia geen zakenman.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:01
    Toch is hij wel een goede zakenman hoor. Heeft overal aandelen weten te bemachtigen. Bij allemaal goed lopende bedrijven. Iemand kan dom overkomen, maar hoeft dat dan niet persé te zijn.
    Vind ik leuk
    Stranger +4393
    woensdag 16 mei 2018 om 12:33
    Het kan zelfs een hele grote pre zijn als mensen denken dat je dom bent. Zeker in onderhandelingen;-)
    Vind ik leuk
    MD83 +73
    woensdag 16 mei 2018 om 12:02
    Gevraagd door hun bekendheid? Demy de Zeeuw heeft het concept bedacht, Maar had Elia onder andere nodig voor meer kapitaal, niet voor het gezicht.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:14
    Zo las ik het in ieder geval. Neemt niet weg dat, als je een neus hebt voor goede investeringen, je een goed zakelijk instinct hebt. Maar dat haalde ik er niet uit.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4321
    woensdag 16 mei 2018 om 15:43
    ''Dat klinkt als veel geluk''

    je komt best misgunnend over...

    best zielig.
    Vind ik leuk
    Guust +5309
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:16
    Dat is niet omdat hij slim is maar omdat hij advies krijgt om zijn geld te investeren, zegt niets over hem, gewoon geld en iemand die het regelt, met geld kun je alles.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11197
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:04
    Zat je in de archieven te speuren?
    Vind ik leuk
    Guust +5309
    zondag 24 juni 2018 om 12:32
    Nee hoor, ligt gewoon op mijn bureau.
    Vind ik leuk
    PRICE +25958
    woensdag 16 mei 2018 om 10:34
    Goeie carrière,mooie clubs gespeeld
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17953
    woensdag 16 mei 2018 om 10:42
    Dit was dus een slechte Veh
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    woensdag 16 mei 2018 om 11:11
    volgens mij snap jij niet helemaal wat ie zegt ofwel
    hij zegt helemaal nergens dat ie zich niet kon motiveren bij ajax
    dat maak jij er van
    hij zegt dat het niet doorgaan van de transfer naar ajax , hem extra motiveerde om te slagen als profvoetballer
    Vind ik leuk
    Vato75 +2082
    woensdag 16 mei 2018 om 12:19
    Niet iedereen wil bij ajax voetballen
    Vind ik leuk
    cj_fey +4143
    woensdag 16 mei 2018 om 12:56
    Niet IEDEREEN wil bij Ajax spelen, dat mag gewoon he.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:20
    Je durfde het niet aan kerel. Je zag dat onze warme Ajax veel heel veel goede jeugdspelers had en dus ging je ergens anders heen. Typische voetballer wat denkt overal te kunnen slagen, maar dat had je mooi verkeerd. Wij zijn Ajax en wij zijn de beste. Ik hou van mijn club en ben er trots op. Heb 1 en al Ajax hart.
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    woensdag 16 mei 2018 om 10:30
    zorg nu maar eens een keer dat jullie de voorronde doorkomen

    want zo best is het al een paar jaar niet meer
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2700
    woensdag 16 mei 2018 om 10:30
    Flikker is op met dat k*t Ajax van je.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:33
    Waarom doe je zo boos? Morgen ben ik rustiger omdat het rammendan is.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2700
    woensdag 16 mei 2018 om 10:49
    Omdat je op elk artikel reageert: Ajax is mijn club, ajax is dit, ajax is dat.. We weten het nu wel.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6378
    woensdag 16 mei 2018 om 10:37
    Het is goed dat jijzelf in die sprookjes gelooft.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:38
    Ik geloof in alles en iedereen.
    Vind ik leuk
    Guust +5309
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:21
    Behalve in Elia, want die noem je eigenlijk dat hij niet geslaagd is, heeft toch een mooie carrière die vele niet hebben en hij heeft het allemaal goed voor elkaar. Dus klopt niet helemaal wat je allemaal zegt.
    Vind ik leuk
    Deck010 +3616
    woensdag 16 mei 2018 om 10:38
    Turkse Nederlander....wat een dwaas ben je toch ook hé.
    Dat je voor een club bent tot daar aan toe. Maar om nou iedereen af te zeiken die het lef heeft om ook maar iets te zeggen over de zéééér warme club van je is toch wel heel erg dom.
    Elke keer als ik denk dat het niet gekker kan worden weet je me toch weer te verbazen. Ik wens je veel geluk met je één en al Ajax hart. Je zal veel medesupporters erg trots maken op deze site.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:43
    Denk om je hartje maat
    Vind ik leuk
    Deck010 +3616
    woensdag 16 mei 2018 om 10:46
    Die van mij is in ieder geval de zelfde kleuren als die van jou, maar dan wel in de goede volgorde.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:47
    Hahaha. Heb je daar ook al een volgorde in hahahaha
    Vind ik leuk
    Deck010 +3616
    woensdag 16 mei 2018 om 10:55
    Jazeker.......the other side of the heart is white.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:56
    Nederlands alsjeblieft.
    Vind ik leuk
    Deck010 +3616
    woensdag 16 mei 2018 om 11:00
    Kalp diğer tarafında beyaz of...de ander kant van het hart is wit.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:01
    Hahaha
    Vind ik leuk
    Makis +1123
    woensdag 16 mei 2018 om 12:45
    goed verhaal..
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +3318
    woensdag 16 mei 2018 om 10:20
    Gelukkig vind hij zichzelf geweldig. Tenminste nog iemand.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:22
    Zlatan disapproves.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11197
    woensdag 16 mei 2018 om 10:24
    Ik vind m ook top
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +3318
    woensdag 16 mei 2018 om 10:41
    Ja heeft echt wereldprestaties geleverd die Elia.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11197
    woensdag 16 mei 2018 om 11:24
    Meer dan jij en ik
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:24

    Hij heeft TOCH bij Ajax gespeeld...maar moest weg omdat hij uit de kleedkamer had gestolen........
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18225
    woensdag 16 mei 2018 om 10:28
    Prima clubs zo te zien en zie hem graag zijn carrière afsluiten bij zijn jeugdliefde ADO.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84729
    woensdag 16 mei 2018 om 10:30
    Ik ook maat, nog een keer knalluh.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18225
    woensdag 16 mei 2018 om 10:58
    Zou wel kickuh zijn
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84729
    woensdag 16 mei 2018 om 12:45
    Van mij mag het dit kalenderjaar al gebeuren. En dan samen met Kishna en Johnsen een aanvalstrio vormen. :-p
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18225
    woensdag 16 mei 2018 om 13:23
    Top aanval en aanval op top 3-;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84729
    woensdag 16 mei 2018 om 13:45
    Dromen mag, hahaha.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18225
    woensdag 16 mei 2018 om 14:34
    Wie geen dromen heeft, heeft evenmin een werkelijkheid-;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84729
    woensdag 16 mei 2018 om 14:37
    Dat heb je mooi gezegd!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18225
    woensdag 16 mei 2018 om 15:01
    Doe me best maat
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:37
    Maar goed ook. De rekel. Vervelende ervaring met die gast gehad.
    Vind ik leuk
    plein19 +1411
    woensdag 16 mei 2018 om 10:58
    Dat heeft hem dan een langdurige teleurstelling bespaard
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12007
    woensdag 16 mei 2018 om 11:18
    Het heeft ajax waarschijnlijk ook goed gedaan...
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:32
    Droom maar verder
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:25
    Pfffffff Elia.....moeimaker.
    Vind ik leuk
    Garrincha +219
    woensdag 16 mei 2018 om 13:00
    Jammer dat t niet doorgegaan is, was toen echt goed in vorm
    Vind ik leuk
    rinirat +1801
    woensdag 16 mei 2018 om 13:01
    Een verhaal wat kant nog wal raakt.
    Wel een leuke voetballer.
    Ik kon hier heen en ik kon daarheen maar ik ging niet...
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:07
    Ik hoop dat sparta gaat degraderen jammer voor dik en voor sparta maar ik wil dat die henk fraser lekker trainer word van jupiler wat ie heeft gedaan met doelman eloy room was oneerlijk kies zomaar voor pasveer en nu heeft hij zijn prijs gekregen lekker wordt ontslagen bij vitesse en nu lekker in de jupiler gaan goed voor hem oneerlijkheid krijg zulke cadeautje henk fraserrr jij nooit meer in de eeredivisie trainer worden
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:32
    Volgens mij is Ajax meer dan NEC kampioen geworden dus volgens mij is Ajax toch wel een echte topclub
    Vind ik leuk
    Cookee +9639
    woensdag 16 mei 2018 om 20:09
    Wil er nog iemand vertellen dat hij naar AJax kon maar toch maar niet ging?
    Wat ben je een looser als je gaat vertellen waar je heen kon maar niet deed.

    Ik had bijvoorbeeld ook dit bericht niet kunnen posten.
    Maar ik deed 't wel... loser dat ik ben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:16
    deze jonger heef geen goede karakter voor Ajax!
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:45
    Ik ben denk dat Ajax achteraf ook heel blij is dat je niet voor Ajax hebt gekozen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Elia liep toptransfer naar Bayern München mis: "Het contract lag al klaar"