Elia liep toptransfer naar Bayern München mis: Het contract lag al klaar

    Elia liep toptransfer naar Bayern München mis: "Het contract lag al klaar"

    woensdag 16 mei 2018 om 10:15

    Eljero Elia kijkt terug op een geslaagde voetbalcarrière, die hem tot nu toe bij ADO Den Haag, FC Twente, Hamburger SV, Juventus, Weder Bremen, Southampton, Feyenoord en het Turkse Basaksehir bracht. De 31-jarige buitenspeler had echter een nóg veel grotere transferklapper kunnen maken.

    Tijdens het seizoen 2009/2010 speelde Elia zichzelf in de kijker bij Bayern München, onthult hij in gesprek met FunX. "Ik speelde heel goed bij HSV en Bayern wilde me na het seizoen overnemen. Mijn zaakwaarnemer was al daarheen gegaan en het contract lag al klaar. Maar ik had een beetje mot met Armin Veh, onze trainer. Hij wilde ontslagen worden om vier miljoen mee te pakken, dus toen zette hij Ruud van Nistelrooy, Zé Roberto en mij op de bank. Daarna werd Jupp Heynckes trainer bij Bayern, hij is de beste vriend van Veh. Toen zei ik al tegen mijn zaakwaarnemer: dit gaat hem niet meer worden."

    Als aanstormend talent van ADO Den Haag stond Elia in de belangstelling van Ajax, maar ook die transfer vond geen doorgang. "Ik speelde vier jaar bij ADO in de jeugd, toen werd ik gescout door Ajax. Maar het heeft me goed gedaan dat ik daar niet naartoe ben gegaan. Het heeft me meer motivatie gegeven om te slagen."

    Plaats een reactie

    Zoonvanmnoma +6148
    woensdag 16 mei 2018 om 10:20
    Gelukkig vind hij zichzelf geweldig. Tenminste nog iemand.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    woensdag 16 mei 2018 om 10:24
    Ik vind m ook top
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6148
    woensdag 16 mei 2018 om 10:41
    Ja heeft echt wereldprestaties geleverd die Elia.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    woensdag 16 mei 2018 om 11:24
    Meer dan jij en ik
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:24

    Hij heeft TOCH bij Ajax gespeeld...maar moest weg omdat hij uit de kleedkamer had gestolen........
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21659
    woensdag 16 mei 2018 om 10:28
    Prima clubs zo te zien en zie hem graag zijn carrière afsluiten bij zijn jeugdliefde ADO.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91396
    woensdag 16 mei 2018 om 10:30
    Ik ook maat, nog een keer knalluh.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21659
    woensdag 16 mei 2018 om 10:58
    Zou wel kickuh zijn
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91396
    woensdag 16 mei 2018 om 12:45
    Van mij mag het dit kalenderjaar al gebeuren. En dan samen met Kishna en Johnsen een aanvalstrio vormen. :-p
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21659
    woensdag 16 mei 2018 om 13:23
    Top aanval en aanval op top 3-;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91396
    woensdag 16 mei 2018 om 13:45
    Dromen mag, hahaha.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21659
    woensdag 16 mei 2018 om 14:34
    Wie geen dromen heeft, heeft evenmin een werkelijkheid-;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91396
    woensdag 16 mei 2018 om 14:37
    Dat heb je mooi gezegd!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21659
    woensdag 16 mei 2018 om 15:01
    Doe me best maat
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:37
    Maar goed ook. De rekel. Vervelende ervaring met die gast gehad.
    Vind ik leuk
    plein19 +2026
    woensdag 16 mei 2018 om 10:58
    Dat heeft hem dan een langdurige teleurstelling bespaard
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12462
    woensdag 16 mei 2018 om 11:18
    Het heeft ajax waarschijnlijk ook goed gedaan...
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:32
    Droom maar verder
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:25
    Pfffffff Elia.....moeimaker.
    Vind ik leuk
    Garrincha +218
    woensdag 16 mei 2018 om 13:00
    Jammer dat t niet doorgegaan is, was toen echt goed in vorm
    Vind ik leuk
    rinirat +2452
    woensdag 16 mei 2018 om 13:01
    Een verhaal wat kant nog wal raakt.
    Wel een leuke voetballer.
    Ik kon hier heen en ik kon daarheen maar ik ging niet...
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:07
    Ik hoop dat sparta gaat degraderen jammer voor dik en voor sparta maar ik wil dat die henk fraser lekker trainer word van jupiler wat ie heeft gedaan met doelman eloy room was oneerlijk kies zomaar voor pasveer en nu heeft hij zijn prijs gekregen lekker wordt ontslagen bij vitesse en nu lekker in de jupiler gaan goed voor hem oneerlijkheid krijg zulke cadeautje henk fraserrr jij nooit meer in de eeredivisie trainer worden
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:32
    Volgens mij is Ajax meer dan NEC kampioen geworden dus volgens mij is Ajax toch wel een echte topclub
    Vind ik leuk
    Cookee +10591
    woensdag 16 mei 2018 om 20:09
    Wil er nog iemand vertellen dat hij naar AJax kon maar toch maar niet ging?
    Wat ben je een looser als je gaat vertellen waar je heen kon maar niet deed.

    Ik had bijvoorbeeld ook dit bericht niet kunnen posten.
    Maar ik deed 't wel... loser dat ik ben.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:16
    deze jonger heef geen goede karakter voor Ajax!
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:45
    Ik ben denk dat Ajax achteraf ook heel blij is dat je niet voor Ajax hebt gekozen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Elia liep toptransfer naar Bayern München mis: "Het contract lag al klaar"