Elia liep toptransfer naar Bayern München mis: Het contract lag al klaar

Elia liep toptransfer naar Bayern München mis: "Het contract lag al klaar"

woensdag 16 mei 2018 om 10:15

Eljero Elia kijkt terug op een geslaagde voetbalcarrière, die hem tot nu toe bij ADO Den Haag, FC Twente, Hamburger SV, Juventus, Weder Bremen, Southampton, Feyenoord en het Turkse Basaksehir bracht. De 31-jarige buitenspeler had echter een nóg veel grotere transferklapper kunnen maken.

Tijdens het seizoen 2009/2010 speelde Elia zichzelf in de kijker bij Bayern München, onthult hij in gesprek met FunX. "Ik speelde heel goed bij HSV en Bayern wilde me na het seizoen overnemen. Mijn zaakwaarnemer was al daarheen gegaan en het contract lag al klaar. Maar ik had een beetje mot met Armin Veh, onze trainer. Hij wilde ontslagen worden om vier miljoen mee te pakken, dus toen zette hij Ruud van Nistelrooy, Zé Roberto en mij op de bank. Daarna werd Jupp Heynckes trainer bij Bayern, hij is de beste vriend van Veh. Toen zei ik al tegen mijn zaakwaarnemer: dit gaat hem niet meer worden."

Als aanstormend talent van ADO Den Haag stond Elia in de belangstelling van Ajax, maar ook die transfer vond geen doorgang. "Ik speelde vier jaar bij ADO in de jeugd, toen werd ik gescout door Ajax. Maar het heeft me goed gedaan dat ik daar niet naartoe ben gegaan. Het heeft me meer motivatie gegeven om te slagen."

Plaats een reactie

woensdag 16 mei 2018 om 10:18
En je had je niet maximal kunnen motiveren bij een topclub als Ajax?
Ik weet zeker dat hij zich in basis had gespeelt.
Zit een steekje los bij hem. Maar goed ieder zo zijn eige leven
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 10:20]
Vind ik leuk
Koeroe +7967
woensdag 16 mei 2018 om 10:23
Hij was 14 ofzo... dan denk je als jong ventje nog wel is dat je t komt aanwaaien.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:29
Als jong vent wil je juist toch meteen bij een topclub spelen
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:45
Ajax is geen topclub
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:22
Nec is geen topclub
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:51
Appel met peren?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:03
Bijen en beren ?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:03
Ho, ho! Nec IS een tobclub.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:04
Oja ,sorry ! :)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:48
O top
Vind ik leuk
Lucky Kes +2382
woensdag 16 mei 2018 om 10:49
Hij ging naar Twente die toen niet veel onder deed voor Ajax en hij wel verzekerd was van veel speelminuten.
Na zijn Twente tijd wilde Ajax hem ook hebben maar dat vond Elia toen geen stap vooruit.
Hij was helderziend want het jaar erop werd Twente kampioen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:29
Haha, Elia zal inderdaad niet de wetenschap ingaan na zijn carrière. Wat een onzin komt daar altijd uit zeg.
Vind ik leuk
Koeroe +7967
woensdag 16 mei 2018 om 10:36
Nee maar wel het vastgoed, horeca en de mode. Ook mooie bedragen in te verdienen en waarin hij vast en zeker succesvol zal voortborduren op wat hij nu al doet. Toch niet slecht voor iemand die onzin verkondigt
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:38
Is te hopen dan dat hij het daar goed doet, en met de juiste mensen in zee gaat.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:50
Zie BALR
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:57
Dat klinkt als veel geluk. Demy de Zeeuw is daar de stuwende kracht. Gregory van de Wiel en Elia zijn gevraagd door hun bekendheid.
Niets mis mee, maar dat maakt onze Elia geen zakenman.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:01
Toch is hij wel een goede zakenman hoor. Heeft overal aandelen weten te bemachtigen. Bij allemaal goed lopende bedrijven. Iemand kan dom overkomen, maar hoeft dat dan niet persé te zijn.
Vind ik leuk
Stranger +3501
woensdag 16 mei 2018 om 12:33
Het kan zelfs een hele grote pre zijn als mensen denken dat je dom bent. Zeker in onderhandelingen;-)
Vind ik leuk
MD83 +72
woensdag 16 mei 2018 om 12:02
Gevraagd door hun bekendheid? Demy de Zeeuw heeft het concept bedacht, Maar had Elia onder andere nodig voor meer kapitaal, niet voor het gezicht.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:14
Zo las ik het in ieder geval. Neemt niet weg dat, als je een neus hebt voor goede investeringen, je een goed zakelijk instinct hebt. Maar dat haalde ik er niet uit.
Vind ik leuk
Garinsha +3891
woensdag 16 mei 2018 om 15:43
''Dat klinkt als veel geluk''

je komt best misgunnend over...

best zielig.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:34
Goeie carrière,mooie clubs gespeeld
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:42
Dit was dus een slechte Veh
Vind ik leuk
knapzak +1097
woensdag 16 mei 2018 om 11:11
volgens mij snap jij niet helemaal wat ie zegt ofwel
hij zegt helemaal nergens dat ie zich niet kon motiveren bij ajax
dat maak jij er van
hij zegt dat het niet doorgaan van de transfer naar ajax , hem extra motiveerde om te slagen als profvoetballer
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:48
Nee younes is beter :)
Vind ik leuk
Vato75 +1607
woensdag 16 mei 2018 om 12:19
Niet iedereen wil bij ajax voetballen
Vind ik leuk
cj_fey +3273
woensdag 16 mei 2018 om 12:56
Niet IEDEREEN wil bij Ajax spelen, dat mag gewoon he.
Vind ik leuk
Hattrick +9778
woensdag 16 mei 2018 om 10:19
Toch een aardige carrière gehad, al zat er wel meer in.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:21
Precies, maar deze Hagenees leeft zijn droom en investeert zo goed als alles in onroerend goed.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 13:44]
Vind ik leuk
Deck010 +372
woensdag 16 mei 2018 om 10:24
Is een goede zakenman ook naast getalenteerd voetballer.
Heeft vastgoed, een cocktailbar en is mede eigenaar van BALR.
Hij hoeft zich geen zorgen te maken voor de toekomst denk ik zo. Stuk verstandiger als bijvoorbeeld Glen Helder of Royston Drenthe.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:25
Precies, maar daar is het ook een Hagenees voor Deck. ;-)
Vind ik leuk
Scf1984 +139
woensdag 16 mei 2018 om 13:45
Drenthe breekt door in muziek wereld let maar op.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:30
Zijn acties zijn volgens hemzelf 'ontroerend' goed.
Vind ik leuk
J Kiprich +12265
woensdag 16 mei 2018 om 10:41
Bedoel je dan zakdoeken?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:52
?
Vind ik leuk
J Kiprich +12265
woensdag 16 mei 2018 om 13:35
Je had het over onTroerend goed. Of bedoelde je onroerend goed?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:44
Oh, ja joh die kut telefoon. Hahaha, ja die dus. De laatste :D
Vind ik leuk
J Kiprich +12265
woensdag 16 mei 2018 om 13:49
Geintje meneer Sonneberg!
Vind ik leuk
Hattrick +9778
woensdag 16 mei 2018 om 10:48
Financieel heeft hij het inderdaad goed voor elkaar. Ook zijn kleding merk nog, dus hij zal niet op water en brood leven ;)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:51
Zeker niet Hattrick. Die jonge kijken ze weleens aan alsof hij dom is maar dat is hij zeker niet. Hij was vroeger onhandig maar het is en blijft een jonge van de straat. Dat is niet makkelijk als je ineens alles kan doen en kopen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:20
Je durfde het niet aan kerel. Je zag dat onze warme Ajax veel heel veel goede jeugdspelers had en dus ging je ergens anders heen. Typische voetballer wat denkt overal te kunnen slagen, maar dat had je mooi verkeerd. Wij zijn Ajax en wij zijn de beste. Ik hou van mijn club en ben er trots op. Heb 1 en al Ajax hart.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:30
zorg nu maar eens een keer dat jullie de voorronde doorkomen

want zo best is het al een paar jaar niet meer
Vind ik leuk
Hattrick +9778
woensdag 16 mei 2018 om 10:49
Vorig jaar de finale van de Europa league, niet slecht toch?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:56
nee dat was zeker niet slecht "maar ik bedoelde meer de voorrondes van de champions league" die al meerdere Jaren niet worden gehaald.
begrijpelijk als je ineens Arsenal zou loten maar een Rosenburg van deze tijd daar mag je niet van verliezen
Vind ik leuk
Hattrick +9778
woensdag 16 mei 2018 om 12:12
Ik snap wat je bedoeld pik. Maar de Europa league Finale halen vind ik toffer dan een voorronde Champions League doorkomen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:19
maar dan kan je niet 10 jaar op teren op een 2e plaats Europa league finale.

want buiten de supporters van ajax mischien is iedereen dat alweer vergeten.
Vind ik leuk
Hattrick +9778
woensdag 16 mei 2018 om 12:57
Zeker niet, maar alleen een voorronde doorkomen ook niet, en de Champions League gaat geen Nederlandse club meer winnen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:50
nee het gaat toch niet om het winnen van chamionsleague "belangrijk is toch deelnemen en mischien een paar punten pakken" je Eigen daar ook een beetje op de kaart te zetten
Vind ik leuk
Hattrick +9778
woensdag 16 mei 2018 om 13:53
Dan haal ik liever nog een keer de finale van de Europa league...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:06
laat maar gaan pffffffff
Vind ik leuk
Hattrick +9778
woensdag 16 mei 2018 om 14:19
Ik proef een beetje jaloezie?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:33
nee meer een beetje begrip

PSV is al geplaatst voor de champions league dan is de hoop lijkt mij als supporter van jou club dat ze ook in de champions league komen na Jaren steeds in de voorronde te worden uitgeschakeld.

kijk een finale plaats in de Europa league is altijd mooi maar om vervolgens direct te worden uitgeschakeld in de voorronde is op zijn zachtst gezegd niet best.
Vind ik leuk
Hattrick +9778
woensdag 16 mei 2018 om 14:38
Psv is niet geplaatst, ze zijn geplaatst voor de Play offs...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:30
Flikker is op met dat k*t Ajax van je.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:33
Waarom doe je zo boos? Morgen ben ik rustiger omdat het rammendan is.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:49
Omdat je op elk artikel reageert: Ajax is mijn club, ajax is dit, ajax is dat.. We weten het nu wel.
Vind ik leuk
Den Daats +1691
woensdag 16 mei 2018 om 10:37
Het is goed dat jijzelf in die sprookjes gelooft.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:38
Ik geloof in alles en iedereen.
Vind ik leuk
Deck010 +372
woensdag 16 mei 2018 om 10:38
Turkse Nederlander....wat een dwaas ben je toch ook hé.
Dat je voor een club bent tot daar aan toe. Maar om nou iedereen af te zeiken die het lef heeft om ook maar iets te zeggen over de zéééér warme club van je is toch wel heel erg dom.
Elke keer als ik denk dat het niet gekker kan worden weet je me toch weer te verbazen. Ik wens je veel geluk met je één en al Ajax hart. Je zal veel medesupporters erg trots maken op deze site.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:43
Denk om je hartje maat
Vind ik leuk
Deck010 +372
woensdag 16 mei 2018 om 10:46
Die van mij is in ieder geval de zelfde kleuren als die van jou, maar dan wel in de goede volgorde.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:47
Hahaha. Heb je daar ook al een volgorde in hahahaha
Vind ik leuk
Deck010 +372
woensdag 16 mei 2018 om 10:55
Jazeker.......the other side of the heart is white.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:56
Nederlands alsjeblieft.
Vind ik leuk
Deck010 +372
woensdag 16 mei 2018 om 11:00
Kalp diğer tarafında beyaz of...de ander kant van het hart is wit.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:01
Hahaha
Vind ik leuk
Makis +937
woensdag 16 mei 2018 om 12:45
goed verhaal..
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:20
Gelukkig vind hij zichzelf geweldig. Tenminste nog iemand.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:22
Zlatan disapproves.
Vind ik leuk
Koeroe +7967
woensdag 16 mei 2018 om 10:24
Ik vind m ook top
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:41
Ja heeft echt wereldprestaties geleverd die Elia.
Vind ik leuk
Koeroe +7967
woensdag 16 mei 2018 om 11:24
Meer dan jij en ik
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:24

Hij heeft TOCH bij Ajax gespeeld...maar moest weg omdat hij uit de kleedkamer had gestolen........
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:28
Prima clubs zo te zien en zie hem graag zijn carrière afsluiten bij zijn jeugdliefde ADO.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:30
Ik ook maat, nog een keer knalluh.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:58
Zou wel kickuh zijn
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:45
Van mij mag het dit kalenderjaar al gebeuren. En dan samen met Kishna en Johnsen een aanvalstrio vormen. :-p
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:23
Top aanval en aanval op top 3-;)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:45
Dromen mag, hahaha.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:34
Wie geen dromen heeft, heeft evenmin een werkelijkheid-;)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 14:37
Dat heb je mooi gezegd!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 15:01
Doe me best maat
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:37
Maar goed ook. De rekel. Vervelende ervaring met die gast gehad.
Vind ik leuk
plein19 +1095
woensdag 16 mei 2018 om 10:58
Dat heeft hem dan een langdurige teleurstelling bespaard
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:18
Het heeft ajax waarschijnlijk ook goed gedaan...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:32
Droom maar verder
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:25
Pfffffff Elia.....moeimaker.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:00
Jammer dat t niet doorgegaan is, was toen echt goed in vorm
Vind ik leuk
rinirat +1490
woensdag 16 mei 2018 om 13:01
Een verhaal wat kant nog wal raakt.
Wel een leuke voetballer.
Ik kon hier heen en ik kon daarheen maar ik ging niet...
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:07
Ik hoop dat sparta gaat degraderen jammer voor dik en voor sparta maar ik wil dat die henk fraser lekker trainer word van jupiler wat ie heeft gedaan met doelman eloy room was oneerlijk kies zomaar voor pasveer en nu heeft hij zijn prijs gekregen lekker wordt ontslagen bij vitesse en nu lekker in de jupiler gaan goed voor hem oneerlijkheid krijg zulke cadeautje henk fraserrr jij nooit meer in de eeredivisie trainer worden
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:32
Volgens mij is Ajax meer dan NEC kampioen geworden dus volgens mij is Ajax toch wel een echte topclub
Vind ik leuk
Cookee +8567
woensdag 16 mei 2018 om 20:09
Wil er nog iemand vertellen dat hij naar AJax kon maar toch maar niet ging?
Wat ben je een looser als je gaat vertellen waar je heen kon maar niet deed.

Ik had bijvoorbeeld ook dit bericht niet kunnen posten.
Maar ik deed 't wel... loser dat ik ben.
Vind ik leuk
Lipu +578
woensdag 16 mei 2018 om 23:06
Had het daar toch niet gemaakt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Elia liep toptransfer naar Bayern München mis: "Het contract lag al klaar"