PSV haalt zes jeugdtrainers binnen: Vogel en Lurling tekenen voor één jaar

    PSV haalt zes jeugdtrainers binnen: Vogel en Lurling tekenen voor één jaar

    woensdag 16 mei 2018 om 10:29

    PSV heeft spijkers met koppen geslagen op de transfermarkt. De Eindhovenaren maken woensdagochtend via de officiële kanalen bekend dat het liefst zes jeugdtrainers voor volgend seizoen heeft vastgelegd. Johann Vogel en Anthony Lurling zijn de meest in het oog springende namen.

    Vogel speelde tussen 1999 en 2005 op het Eindhovense middenveld en boekte daar veel successen. De Zwitser kon vier landskampioenschappen vieren met PSV en stond in zijn laatste seizoen in de halve finale van de Champions League. Destijds verdiende hij een transfer naar de tegenstander van toen, AC Milan. Vogel beëindigde zijn carrière in 2012 en ging vervolgens aan de slag als jeugdtrainer van Grasshoppers en FC Zürich. Wel team Vogel gaat trainen, is nog niet bekend.

    Lurling zette in 2016 als routinier van FC Den Bosch een punt achter zijn lange voetbalcarrière. De voormalig buitenspeler was zich al langere tijd aan het oriënteren op een mogelijke trainersloopbaan: Lurling traint enkele jeugdteams van amateurclub FC Engelen, waar hij in het eerste speelt, en liep al enige tijd stage op de Herdgang. De Bosschenaar wordt assistent van PSV O15.

    Vogel en Lurling hebben zichzelf voor één seizoen aan de landskampioen verbonden. Maikel Verberne, Marc van de Ven, Hidde van Boven en Kevin Phoelich zijn de overige vier nieuwkomers in de PSV-opleiding. Ook zij hebben een contract tot medio 2019 getekend.

    Plaats een reactie

    Smithsonian +31494
    woensdag 16 mei 2018 om 10:32
    Vogeltje is terug op het oude nest.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:40
    Wat gebeurt er met de nu zittende trainers eigenlijk?
    Vind ik leuk
    Quaresma +5495
    woensdag 16 mei 2018 om 10:44
    Die mogen nooit meer komen
    Vind ik leuk
    zwollie +7469
    woensdag 16 mei 2018 om 11:55
    Zo warm is die club in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:01
    Pfffff. Wat is dat gezeur over “warme clubs”?
    Vind ik leuk
    Maxidi +3711
    woensdag 16 mei 2018 om 12:23
    Oooh voor de gezelligheid, veel jeugd is er niet....
    Vind ik leuk
    SimonSays +5952
    woensdag 16 mei 2018 om 13:09
    De zittende trainers moeten vanaf nu staan.
    Vind ik leuk
    zwollie +7469
    woensdag 16 mei 2018 om 11:55
    Dr vogel
    Vind ik leuk
    FenomenoR9 +457
    woensdag 16 mei 2018 om 12:06
    Het is in ieder geval geen vreemde vogel.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:32
    Toekomstige susses trainers!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:35
    Begint een beetje een oud spelers beleid te worden met een PSV hart!
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44791
    woensdag 16 mei 2018 om 10:45
    Als Ajax voortaan alleen nog maar koopt moet toch iemand de jeugd opleiden in Nederland.
    Niet voor niets dat PSV nu ajax heeft ingehaald middels kampioenschap 019 en 017.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 10:47]
    Vind ik leuk
    RebelVox +7237
    woensdag 16 mei 2018 om 10:59
    Opnieuw kopie gedrag van psvee in alles moeten ze Ajax nadoen.
    Wanneer zijn zij nu eens vernieuwend?
    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2910
    woensdag 16 mei 2018 om 11:09
    Ach ja Ajax heeft een monopolie op een jeugdopleiding inderdaad.. Ik hoop dat je ooit nog in gaat zien hoe dom dit soort opmerkingen zijn.
    Vind ik leuk
    RebelVox +7237
    woensdag 16 mei 2018 om 11:29
    leg eens uit?
    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2910
    woensdag 16 mei 2018 om 11:32
    Als PSV zich meer richt op de jeugopleiding is dat omdat ze Ajax nadoen suggereer je net. Newsflash knul: Ajax was niet de eerste en ook zeker niet de enige met een jeugdopleiding. Zou net zo dom zijn om te suggereren dat Ajax PSV kopieert nu ze zich meer gaan richten op de scouting in Zuid-Amerika. Daar PSV hier in het verleden succes mee had.
    Kinderachtig gelul hier.
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    woensdag 16 mei 2018 om 11:40
    Ajax kan wel stoppen met de jeugdopleiding. Ze kopen nu alles.
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2354
    woensdag 16 mei 2018 om 11:11
    Ik vind kampioen worden met "schijtbakken" voetbal vernieuwend genoeg.
    Vind ik leuk
    Bertus +5263
    woensdag 16 mei 2018 om 11:24
    PSV is de laatste jaren vernieuwend ten opzichte van jou club met het pakken van titels. Dus jullie veel plezier met het beleid van Overmars die goed is in cashen, wij kiezen dan toch voor schalen.
    Vind ik leuk
    RebelVox +7237
    woensdag 16 mei 2018 om 11:28
    Is het pakken van titels vernieuwend?
    hahahaha
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    woensdag 16 mei 2018 om 11:40
    Zou voor Ajax wel weer eens wat nieuws zijn inderdaad. Volgend jaar het eerste lustrum zonder prijs.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    woensdag 16 mei 2018 om 11:15
    Poeh poeh mag t een keer na 30 jaar!
    Vind ik leuk
    Bertus +5263
    woensdag 16 mei 2018 om 11:25
    Toch gaat mijn hart niet sneller kloppen van Johann Vogel, vond het het altijd een grijze muis. Maar wellicht een trainer in wording.
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    woensdag 16 mei 2018 om 11:44
    Stille kracht, maar o zo goed. Op de ene pass tegen Arsenal na dan :P

    In 2001 zelfs nog Voetballer van het jaar geworden.
    http://krant.telegraaf.nl/krant/archief/20010828/teksten/spo.psv.vogel.bommel.seizoen.html
    Vind ik leuk
    Bertus +5263
    woensdag 16 mei 2018 om 12:37
    Ja, die pass zal ik ook nooit vergeten, was volgens mij al na 15 seconden.
    Vind ik leuk
    Thilo +2800
    woensdag 16 mei 2018 om 10:33
    Koopclub
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:35
    Er staat nergens dat ze gekocht zijn zwijnenkop
    Vind ik leuk
    Thilo +2800
    woensdag 16 mei 2018 om 10:44
    XD
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21367
    woensdag 16 mei 2018 om 10:45
    Beetje jammer dit, kunnen die drie hersencellen van je nou echt niet je vingers onder controle krijgen?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:53
    Ik heb er nog drie of jij er 1 hebt betwijfel ik
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2506
    woensdag 16 mei 2018 om 11:07
    Ja die heeft hij wel alleen die zit in zijn reet.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21367
    woensdag 16 mei 2018 om 11:23
    Hey prinses ben jij er ook weer?
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2506
    woensdag 16 mei 2018 om 11:25
    Ha lelijke rukneus, ben i.d.d een tijdje weggeweest;)
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21367
    woensdag 16 mei 2018 om 12:14
    Als jij jouw drie hersencellen nou samenvoegt met die van Vol mannelijke kracht hebben jullie er samen zes, daar kan je een stuk meer mee geloof me
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2506
    woensdag 16 mei 2018 om 12:59
    Och Fritzje wat ben je weer stoer bezig mannetje.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:33
    vogel dat was echt een postbode ,en speelde de bal altijd breed of terug ,hoop niet dat hij dit de jeugd ook mee geeft
    Vind ik leuk
    michelhx +3673
    woensdag 16 mei 2018 om 10:38
    Vogel liep niet zoveel met de bal dus een postbode was het zeker niet. Was een ondergewaardeerde kracht, stond positioneel altijd goed en onderschepte ontzettend veel ballen. Heeft zeker zijn bijdrage gehad aan het succes van PSV destijds.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:23
    daarna kwam mendez op zijn plaats die was wel een stukje beter ,ik was gewoon niet zo kapot van vogel
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44791
    woensdag 16 mei 2018 om 10:43
    Halve finale CL bereikt, mafkees.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:21
    ja en nu ?
    Vind ik leuk
    Leeuw +5741
    woensdag 16 mei 2018 om 10:35
    Bij ons wordt succes van jongs af aan doorgegeven. Welkom boys!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:36
    Anthony Lurling... tja...
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    woensdag 16 mei 2018 om 10:40
    Zolang die niet in de kuip hoeft te komen durft hij best wel om wat kindjes te commanderen.
    Wel weghouden van de kroketten.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16714
    woensdag 16 mei 2018 om 11:47
    Lurling, de meest irritante voetballer van de laatste jaren.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2506
    woensdag 16 mei 2018 om 10:43
    Hoezo tja?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:45
    Ik heb hem niet echt zien spelen (ben 17 volg andere ed clubs pas sinds 2 jaar geleden.) maar van wat ik zoal gelezen heb was Lurling vooral iemand die negatieve aandacht trok.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13438
    woensdag 16 mei 2018 om 11:07
    "weet je wel wie ik ben! Ik ben Anthony fucking Lurling!" Is nog altijd een heerlijke uitspraak.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2506
    woensdag 16 mei 2018 om 11:13
    Is maar 1 supportersgroep die echt commentaar op hem hebben gehad en dat waren de Feyenoordsupporters. Dit was als ik het mij goed kan herinneren na aanleiding van een incident in een wedstrijd tussen Heerenveen en Feyenoord. Vraag je iets over Lurling aan supporters van Fc Den Bosch of Nac dan zullen deze over het algemeen alleen maar positief zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:22
    En zoist en nie anders ;-)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26237
    woensdag 16 mei 2018 om 12:28
    Bij Heerenveen presteerde hij ook wel redelijk toch? Zo goed dat de supporters van FC Groningen een naaimachine in zijn voortuin hebben gezet.
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +2506
    woensdag 16 mei 2018 om 13:02
    Bij Heerenveen heeft hij inderdaad goed gepresteerd. Het is net zoals drsMarcellus aangeeft. Een speler die echt alles gaf om te winnen en het was lekker als hij in je team zat.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:21
    Lurling was een echte klootzak in het veld, zo eentje waar je mee wegloopt als je hem in je team hebt zitten, maar een grafhekel aan hebt als hij bij de tegenpartij zit. Wij hebben bij NAC het geluk mogen hebben hem alles bij elkaar dik 7 seizoenen te mogen zien voetballen in het mooie geel/zwart.

    Hij wordt niet voor niks de Messi van Breda genoemd.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:25
    Inderdaad: een absolute rat in het veld. Maar zoals veel spelers zijn ze buiten de 90 minuten een ander mens. Wellicht dat Lurling als jeugdtrainer die gastjes nog het een en ander kan leren. Hij heeft genoeg meegemaakt in ieder geval.
    Bovendien: hij wordt assistent coach bij O15. Niet de eindverantwoordelijke.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:36
    Vogel was vaak onzichtbaar maar was absoluut een stofzuiger op het middenveld
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21367
    woensdag 16 mei 2018 om 10:46
    Zeer onderschatte middenvelder, knapte het vuile werk goed op
    Vind ik leuk
    Darter 876 +596
    woensdag 16 mei 2018 om 10:38
    Johann Vogel de stille motor van PSV in zijn tijd!! Wat was hij goed..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 10:39]
    Vind ik leuk
    Deck010 +7232
    woensdag 16 mei 2018 om 10:42
    Goeie zet van PSV.
    Met name Vogel dan. Ik hoop alleen dat Lurling de jeugd niet zijn manier van spelen leert. Anders krijgen we straks een hele lichting jankende, schwalbe makende en irritante voetballers in de ED.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:46
    Zit er op De Herdgang een Kees Kroket?
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2900
    woensdag 16 mei 2018 om 10:46
    Ik dacht dat ik terug was in 2006...
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9051
    woensdag 16 mei 2018 om 10:53
    Lurling voor trainen op kaartennaaier en matennaaien...
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 10:55
    "PSV heeft geen Lurling nodig ze hebben Lozano al om het slechte voorbeeld te geven" (Ajaciedmode uit)
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1487
    woensdag 16 mei 2018 om 10:56
    Gaan ze daar 1 op 1 trainen?
    Vind ik leuk
    Rodajc +14325
    woensdag 16 mei 2018 om 11:01
    Lurling gaat cursussen matennaaierij geven?
    Vind ik leuk
    Blueman +926
    woensdag 16 mei 2018 om 11:02
    Lurling??? Die gaat de mensen zeker trainen hoe ze echte matenaaiers kunnen worden?
    Vind ik leuk
    koppig +502
    woensdag 16 mei 2018 om 11:14
    De goede jeugd opleiding van AZ heeft vele clubs wakker gemaakt goede zaak voor de talenten in nederland
    Vind ik leuk
    Horas +580
    woensdag 16 mei 2018 om 11:16
    Als Lurling te lang blijft, komt er een generatie matennaaiers bij PSV op de mat.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:27
    Grootste matennaaier van Nederland als jeugdtrainer krijgen. Wat gaan ze leren?
    Vind ik leuk
    alaaf +988
    woensdag 16 mei 2018 om 11:29
    Mooi er komen weer jeugdkampioenen aan!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4445
    woensdag 16 mei 2018 om 11:30
    Mooi dat Vogel terugkeerd, een van de helden uit het legendarische elftal van 2004/2005. Een van de beste PSV elftallen ooit
    Vind ik leuk
    La Luz +589
    woensdag 16 mei 2018 om 11:32
    Ik wilde de originaliteitsprijs uit gaan reiken voor de opmerking dat Lurling de jeugd van PSV cursus matennaaien en kaarten aan naaien gaat geven, maar ik heb maar 1 prijs en 25 dezelfde soort reacties, hmmmmm. Dan gaat de prijs weer even terug de kast in.

    ontop; beiden goede voetballers die de jeugd zeker wel wat mee kan geven op een positieve manier.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:05
    Winnaars willen bij winnaars werken
    Vind ik leuk
    frankn27 +5560
    woensdag 16 mei 2018 om 12:23
    oh oh nu krijg je allemaal matennaaiers in de jeugd bij psv
    Vind ik leuk
    Strijp +11935
    woensdag 16 mei 2018 om 12:25
    Top nieuws ! Was een bijzondere speler Vogel.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:47
    Jeugdtrainer van PSV??


    Staat niet goed op je CV he? Zeker weten dat ze daarna nooit meer op een kinderdagverblijf aan het werk komen
    Vind ik leuk
    Garrincha +218
    woensdag 16 mei 2018 om 12:57
    Vogel zal ze ongetwijfeld een mooi tikkie breed bijbrengen...wat n saaie speler was dat zeg.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1726
    woensdag 16 mei 2018 om 13:09
    Met Lurling heb je er wel een swalbe trainer erbij. Slim van PSV.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:14
    Beetje vreemd 6 nieuwe trainers in een keer... was er wat mis?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:22
    Yessss vogel is back.
    Fantastische voetballer,cijferde zichzelf helemaal weg om anderen beter te laten voetballen.
    Deze jongen was zwaar onder gewaardeerd door het grote publiek.
    Verzetten bergen werk voor het elftal,hij liep alle gaten dicht.
    Hoop dat hij net zo een goede trainer wordt.
    Helemaal goud dat die terug is.
    Wat is psv toch een fantastische club.
    De absolute nr 1 van nederland.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    woensdag 16 mei 2018 om 13:58
    De eerste training onder Lurling is al bekend. Duiken zonder bal in de buurt en daarna heel hard gaan liggen kermen.
    Vind ik leuk
    redknap +1099
    woensdag 16 mei 2018 om 14:58
    Nooit van gehoord
    Vind ik leuk
    alaaf +988
    woensdag 16 mei 2018 om 15:00
    Goeie herinneringen aan Johann. Succes!
    Vind ik leuk
    wil +1058
    woensdag 16 mei 2018 om 22:47
    C
    Lurling?? Ik dacht dat we er eindelijk vanaf waren.
    Vind ik leuk
    Hansi H +107
    donderdag 17 mei 2018 om 00:22
    Fokel - De man van het balletje breed.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:55
    Vogel snap ik nog wel, maar Lurling vind ik opmerkelijk. Wat moet die daar? Gaat 'ie ze leren hoe je moet matennaaien?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSV haalt zes jeugdtrainers binnen: Vogel en Lurling tekenen voor één jaar