PSV haalt zes jeugdtrainers binnen: Vogel en Lurling tekenen voor één jaar

PSV haalt zes jeugdtrainers binnen: Vogel en Lurling tekenen voor één jaar

Gepubliceerd: woensdag 16 mei 2018 om 10:29wo 16-05-2018 om 10:29

PSV heeft spijkers met koppen geslagen op de transfermarkt. De Eindhovenaren maken woensdagochtend via de officiële kanalen bekend dat het liefst zes jeugdtrainers voor volgend seizoen heeft vastgelegd. Johann Vogel en Anthony Lurling zijn de meest in het oog springende namen.

Vogel speelde tussen 1999 en 2005 op het Eindhovense middenveld en boekte daar veel successen. De Zwitser kon vier landskampioenschappen vieren met PSV en stond in zijn laatste seizoen in de halve finale van de Champions League. Destijds verdiende hij een transfer naar de tegenstander van toen, AC Milan. Vogel beëindigde zijn carrière in 2012 en ging vervolgens aan de slag als jeugdtrainer van Grasshoppers en FC Zürich. Wel team Vogel gaat trainen, is nog niet bekend.

Lurling zette in 2016 als routinier van FC Den Bosch een punt achter zijn lange voetbalcarrière. De voormalig buitenspeler was zich al langere tijd aan het oriënteren op een mogelijke trainersloopbaan: Lurling traint enkele jeugdteams van amateurclub FC Engelen, waar hij in het eerste speelt, en liep al enige tijd stage op de Herdgang. De Bosschenaar wordt assistent van PSV O15.

Vogel en Lurling hebben zichzelf voor één seizoen aan de landskampioen verbonden. Maikel Verberne, Marc van de Ven, Hidde van Boven en Kevin Phoelich zijn de overige vier nieuwkomers in de PSV-opleiding. Ook zij hebben een contract tot medio 2019 getekend.

Plaats een reactie

Smithsonian +38250
woensdag 16 mei 2018 om 10:32
Vogeltje is terug op het oude nest.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:40
Wat gebeurt er met de nu zittende trainers eigenlijk?
Vind ik leuk
Quaresma +5890
woensdag 16 mei 2018 om 10:44
Die mogen nooit meer komen
Vind ik leuk
zwollie +8674
woensdag 16 mei 2018 om 11:55
Zo warm is die club in Eindhoven.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:01
Pfffff. Wat is dat gezeur over “warme clubs”?
Vind ik leuk
Maxidi +3806
woensdag 16 mei 2018 om 12:23
Oooh voor de gezelligheid, veel jeugd is er niet....
Vind ik leuk
SimonSays +6402
woensdag 16 mei 2018 om 13:09
De zittende trainers moeten vanaf nu staan.
Vind ik leuk
zwollie +8674
woensdag 16 mei 2018 om 11:55
Dr vogel
Vind ik leuk
FenomenoR9 +436
woensdag 16 mei 2018 om 12:06
Het is in ieder geval geen vreemde vogel.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:32
Toekomstige susses trainers!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:35
Begint een beetje een oud spelers beleid te worden met een PSV hart!
Vind ik leuk
jaja_PSV +48541
woensdag 16 mei 2018 om 10:45
Als Ajax voortaan alleen nog maar koopt moet toch iemand de jeugd opleiden in Nederland.
Niet voor niets dat PSV nu ajax heeft ingehaald middels kampioenschap 019 en 017.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 10:47]
Vind ik leuk
RebelVox +8687
woensdag 16 mei 2018 om 10:59
Opnieuw kopie gedrag van psvee in alles moeten ze Ajax nadoen.
Wanneer zijn zij nu eens vernieuwend?
Vind ik leuk
VP Eindbaas +2848
woensdag 16 mei 2018 om 11:09
Ach ja Ajax heeft een monopolie op een jeugdopleiding inderdaad.. Ik hoop dat je ooit nog in gaat zien hoe dom dit soort opmerkingen zijn.
Vind ik leuk
RebelVox +8687
woensdag 16 mei 2018 om 11:29
leg eens uit?
Vind ik leuk
VP Eindbaas +2848
woensdag 16 mei 2018 om 11:32
Als PSV zich meer richt op de jeugopleiding is dat omdat ze Ajax nadoen suggereer je net. Newsflash knul: Ajax was niet de eerste en ook zeker niet de enige met een jeugdopleiding. Zou net zo dom zijn om te suggereren dat Ajax PSV kopieert nu ze zich meer gaan richten op de scouting in Zuid-Amerika. Daar PSV hier in het verleden succes mee had.
Kinderachtig gelul hier.
Vind ik leuk
Nistel +3583
woensdag 16 mei 2018 om 11:40
Ajax kan wel stoppen met de jeugdopleiding. Ze kopen nu alles.
Vind ik leuk
Fce9091 +2777
woensdag 16 mei 2018 om 11:11
Ik vind kampioen worden met "schijtbakken" voetbal vernieuwend genoeg.
Vind ik leuk
Bertus +6753
woensdag 16 mei 2018 om 11:24
PSV is de laatste jaren vernieuwend ten opzichte van jou club met het pakken van titels. Dus jullie veel plezier met het beleid van Overmars die goed is in cashen, wij kiezen dan toch voor schalen.
Vind ik leuk
RebelVox +8687
woensdag 16 mei 2018 om 11:28
Is het pakken van titels vernieuwend?
hahahaha
Vind ik leuk
Nistel +3583
woensdag 16 mei 2018 om 11:40
Zou voor Ajax wel weer eens wat nieuws zijn inderdaad. Volgend jaar het eerste lustrum zonder prijs.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
woensdag 16 mei 2018 om 11:15
Poeh poeh mag t een keer na 30 jaar!
Vind ik leuk
Bertus +6753
woensdag 16 mei 2018 om 11:25
Toch gaat mijn hart niet sneller kloppen van Johann Vogel, vond het het altijd een grijze muis. Maar wellicht een trainer in wording.
Vind ik leuk
Nistel +3583
woensdag 16 mei 2018 om 11:44
Stille kracht, maar o zo goed. Op de ene pass tegen Arsenal na dan :P

In 2001 zelfs nog Voetballer van het jaar geworden.
http://krant.telegraaf.nl/krant/archief/20010828/teksten/spo.psv.vogel.bommel.seizoen.html
Vind ik leuk
Bertus +6753
woensdag 16 mei 2018 om 12:37
Ja, die pass zal ik ook nooit vergeten, was volgens mij al na 15 seconden.
Vind ik leuk
Thilo +2747
woensdag 16 mei 2018 om 10:33
Koopclub
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:35
Er staat nergens dat ze gekocht zijn zwijnenkop
Vind ik leuk
Thilo +2747
woensdag 16 mei 2018 om 10:44
XD
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24813
woensdag 16 mei 2018 om 10:45
Beetje jammer dit, kunnen die drie hersencellen van je nou echt niet je vingers onder controle krijgen?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:53
Ik heb er nog drie of jij er 1 hebt betwijfel ik
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:33
vogel dat was echt een postbode ,en speelde de bal altijd breed of terug ,hoop niet dat hij dit de jeugd ook mee geeft
Vind ik leuk
michelhx +4045
woensdag 16 mei 2018 om 10:38
Vogel liep niet zoveel met de bal dus een postbode was het zeker niet. Was een ondergewaardeerde kracht, stond positioneel altijd goed en onderschepte ontzettend veel ballen. Heeft zeker zijn bijdrage gehad aan het succes van PSV destijds.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:23
daarna kwam mendez op zijn plaats die was wel een stukje beter ,ik was gewoon niet zo kapot van vogel
Vind ik leuk
jaja_PSV +48541
woensdag 16 mei 2018 om 10:43
Halve finale CL bereikt, mafkees.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:21
ja en nu ?
Vind ik leuk
Leeuw +6226
woensdag 16 mei 2018 om 10:35
Bij ons wordt succes van jongs af aan doorgegeven. Welkom boys!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:36
Vogel was vaak onzichtbaar maar was absoluut een stofzuiger op het middenveld
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24813
woensdag 16 mei 2018 om 10:46
Zeer onderschatte middenvelder, knapte het vuile werk goed op
Vind ik leuk
Darter 876 +792
woensdag 16 mei 2018 om 10:38
Johann Vogel de stille motor van PSV in zijn tijd!! Wat was hij goed..
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 10:39]
Vind ik leuk
Deck010 +8466
woensdag 16 mei 2018 om 10:42
Goeie zet van PSV.
Met name Vogel dan. Ik hoop alleen dat Lurling de jeugd niet zijn manier van spelen leert. Anders krijgen we straks een hele lichting jankende, schwalbe makende en irritante voetballers in de ED.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 10:46
Zit er op De Herdgang een Kees Kroket?
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4540
woensdag 16 mei 2018 om 10:46
Ik dacht dat ik terug was in 2006...
Vind ik leuk
Roodbergen +9329
woensdag 16 mei 2018 om 10:53
Lurling voor trainen op kaartennaaier en matennaaien...
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1427
woensdag 16 mei 2018 om 10:56
Gaan ze daar 1 op 1 trainen?
Vind ik leuk
Rodajc +17419
woensdag 16 mei 2018 om 11:01
Lurling gaat cursussen matennaaierij geven?
Vind ik leuk
Blueman +968
woensdag 16 mei 2018 om 11:02
Lurling??? Die gaat de mensen zeker trainen hoe ze echte matenaaiers kunnen worden?
Vind ik leuk
koppig +511
woensdag 16 mei 2018 om 11:14
De goede jeugd opleiding van AZ heeft vele clubs wakker gemaakt goede zaak voor de talenten in nederland
Vind ik leuk
Horas +571
woensdag 16 mei 2018 om 11:16
Als Lurling te lang blijft, komt er een generatie matennaaiers bij PSV op de mat.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 11:27
Grootste matennaaier van Nederland als jeugdtrainer krijgen. Wat gaan ze leren?
Vind ik leuk
alaaf +1915
woensdag 16 mei 2018 om 11:29
Mooi er komen weer jeugdkampioenen aan!
Vind ik leuk
Shelbourne +5426
woensdag 16 mei 2018 om 11:30
Mooi dat Vogel terugkeerd, een van de helden uit het legendarische elftal van 2004/2005. Een van de beste PSV elftallen ooit
Vind ik leuk
La Luz +587
woensdag 16 mei 2018 om 11:32
Ik wilde de originaliteitsprijs uit gaan reiken voor de opmerking dat Lurling de jeugd van PSV cursus matennaaien en kaarten aan naaien gaat geven, maar ik heb maar 1 prijs en 25 dezelfde soort reacties, hmmmmm. Dan gaat de prijs weer even terug de kast in.

ontop; beiden goede voetballers die de jeugd zeker wel wat mee kan geven op een positieve manier.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:05
Winnaars willen bij winnaars werken
Vind ik leuk
frankn27 +5575
woensdag 16 mei 2018 om 12:23
oh oh nu krijg je allemaal matennaaiers in de jeugd bij psv
Vind ik leuk
Strijp +14027
woensdag 16 mei 2018 om 12:25
Top nieuws ! Was een bijzondere speler Vogel.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 12:47
Jeugdtrainer van PSV??


Staat niet goed op je CV he? Zeker weten dat ze daarna nooit meer op een kinderdagverblijf aan het werk komen
Vind ik leuk
Garrincha +221
woensdag 16 mei 2018 om 12:57
Vogel zal ze ongetwijfeld een mooi tikkie breed bijbrengen...wat n saaie speler was dat zeg.
Vind ik leuk
Red de Kuip +2046
woensdag 16 mei 2018 om 13:09
Met Lurling heb je er wel een swalbe trainer erbij. Slim van PSV.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:14
Beetje vreemd 6 nieuwe trainers in een keer... was er wat mis?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 13:22
Yessss vogel is back.
Fantastische voetballer,cijferde zichzelf helemaal weg om anderen beter te laten voetballen.
Deze jongen was zwaar onder gewaardeerd door het grote publiek.
Verzetten bergen werk voor het elftal,hij liep alle gaten dicht.
Hoop dat hij net zo een goede trainer wordt.
Helemaal goud dat die terug is.
Wat is psv toch een fantastische club.
De absolute nr 1 van nederland.
Vind ik leuk
FCG1971 +4069
woensdag 16 mei 2018 om 13:58
De eerste training onder Lurling is al bekend. Duiken zonder bal in de buurt en daarna heel hard gaan liggen kermen.
Vind ik leuk
redknap +1163
woensdag 16 mei 2018 om 14:58
Nooit van gehoord
Vind ik leuk
alaaf +1915
woensdag 16 mei 2018 om 15:00
Goeie herinneringen aan Johann. Succes!
Vind ik leuk
wil +1244
woensdag 16 mei 2018 om 22:47
C
Lurling?? Ik dacht dat we er eindelijk vanaf waren.
Vind ik leuk
Hansi H +103
donderdag 17 mei 2018 om 00:22
Fokel - De man van het balletje breed.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 13:55
Vogel snap ik nog wel, maar Lurling vind ik opmerkelijk. Wat moet die daar? Gaat 'ie ze leren hoe je moet matennaaien?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws