VP-voetbalkantine: 'Het vertrek van Brands is niet op te vangen door PSV'

    VP-voetbalkantine: 'Het vertrek van Brands is niet op te vangen door PSV'

    De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

    Stelling 1: 'Play-offs volgens Belgisch model zijn een verrijking voor de Eredivisie'

    Stelling 2: 'Unnerstall is goed genoeg om Zoet op te volgen bij PSV'

    Stelling 3: 'Het vertrek van Brands is niet op te vangen door PSV'

    Plaats een reactie

    woensdag 16 mei 2018 om 11:05
    Jammer voor Pereiro, die jongen deed toch aardig zijn best de laatste tijd.

    ''Bijzonder slecht nieuws voor PSV-spelmaker Gastón Pereiro. De linkspoot hoopte met Uruguay naar het WK in Rusland te gaan, maar is niet geselecteerd.

    Dat heeft de voetbalbond van het Zuid-Amerikaanse land via de officiële kanalen bekendgemaakt. Pereiro was de laatste maanden prima in vorm, maar heeft zich dus niet voldoende weten te bewijzen.''
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 11:06]
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 14:58
    Ja dat had Perreiro wel verdiend! UNNERSTALL zeer geschikt om Zoet op te volgen. Room verliest van deze top keeper mooi buitenkansje net als Viergever
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    woensdag 16 mei 2018 om 17:29
    Ik vind het ook geen beste speler.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9092
    woensdag 16 mei 2018 om 11:08
    Stelling 1: Nee, ga weg.
    Vind ik leuk
    Vowtar +4790
    woensdag 16 mei 2018 om 11:09
    Stelling 1: Absoluut niet. Die kampioenspoule is een erg slecht idee. Waarom zou een PSV of Ajax nog haar best doen in de reguliere competitie? De knikkers zouden pas verdeeld worden in de kampioenspoule, waar ze toch wel in komen.
    Vind ik leuk
    Retweet +403
    woensdag 16 mei 2018 om 13:50
    Mee eens. Als je tegen iedereen twee keer gespeeld hebt en je staat bovenaan dan ben je de beste. klaar.

    Vind ik leuk
    TheMariner +3511
    woensdag 16 mei 2018 om 11:09
    1: Als je punten nodig hebt in Europa dan stuur je je beste teams en niet het team dat bij toeval één goeie dag heeft.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    woensdag 16 mei 2018 om 11:12
    Stelling 1, nee. Onoverzichtelijke bende daar in belgie. Dat ze nu een bult goede belgische voetballers hebben is genetisch bepaald en heeft niets met die maffe competitieopzet te maken.

    Stelling 2: kan me eigenlijk niet zoveel schelen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 14:04]
    Vind ik leuk
    Always PSV +11273
    woensdag 16 mei 2018 om 12:45
    Als het nu zo vernieuwend was zouden veel landen volgen, het is echt helemaal niets, net zoals onze play-offs voor Europees voetbal.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    woensdag 16 mei 2018 om 13:40
    Ach de playoffs voor europees voetbal kan ik nog wel begrijpen anders speelt plek 4 t/m 14 helemaal nergens voor.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    woensdag 16 mei 2018 om 17:12
    Daardoor sturen we wel regelmatig de mindere ploeg Europa in. Wat dan weer nadelig uitpakt voor de Europese plekken
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    woensdag 16 mei 2018 om 17:14
    Het afgelopen jaar heeft wel weer aangetoond dat het niet echt uitmaakt wie we europa insturen. Zelfs de "topploegen" zijn niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    woensdag 16 mei 2018 om 17:18
    Maar ben je het met me eens dat een betere ploeg over het algemeen beter presteert dan een minder goede ploeg?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    woensdag 16 mei 2018 om 17:20
    Uiteraard, maar is de winnaar van de playoffs niet de ploeg die op dat moment het beste presteert?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    woensdag 16 mei 2018 om 17:24
    In die paar wedstrijden wel.
    Alleen denk ik dat hoe meer wedstrijden je speelt hoe beter het beeld wordt.
    Je prestaties over 34 wedstrijden zeggen denk ik meer dan prestaties over 4 of 6 wedstrijden.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    woensdag 16 mei 2018 om 17:31
    Dat zou zo kunnen zijn, maar neem nou bijv. Zwolle, als we 3 wedstrijden meer hadden gewonnen in de eerste seizoenshelft waren we als 4e geëindigd, maar hadden we gezien de 2e seizoenshelft toch echt nergens recht op gehad.
    De playoffs laten zien wie er op dat moment het beste is, en laat die ploeg dan maar kansloos verliezen in europa.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    woensdag 16 mei 2018 om 17:35
    Ik ben het ermee eens dat je goede/slechte seizoenshelften kunt compenseren met play offs. Als je kut ging kun je het alsnog halen en als het goed ging kun je er alsnog uitvliegen.

    De Play offs laten zien wie in een paar wedstrijden het beste is.
    Maar de competitie geeft toch een beter beeld volgens mij.
    Nu kun je als ploeg op basis van een half goed seizoen al zo'n beetje Europa in. (Zoals je net zei, het scheelde bij jullie weinig)
    En door die ploeg kansloos te laten verliezen hebben we straks nog eerder een plekje minder.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    woensdag 16 mei 2018 om 17:42
    Deze playoffs zullen gewonnen worden door utrecht of vitesse, aan de hand van de 3-2 gister durf ik te zeggen dat dat lood om oud ijzer is in Europa.
    Standaard de nr 4 door laten gaan is natuurlijk mooi, maar neemt de spanning voor alle middenmoters en subtoppers weg in de eredivisie. Uiteindelijk is het plezier van onze competitie toch ook belangrijker dan een hunkering naar het verleden en kansloze dromen op succes in europa.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    woensdag 16 mei 2018 om 17:50
    Utrecht Vitesse maakt inderdaad weinig uit. Maar het is ook weleens een omhooggevallen middenmoter. En dat maakt dan wel een verschil.

    Er mag van mij best worden gekeken naar alternatieven. Alleen dit alternatief heeft als gevolg dat je Europees minder presteert dan je zou kunnen. En dat is voor de competitie niet goed.

    Waarom doen we geen play offs om degradatie? De onderste 6 ploegen (nr 18 niet meegerekend) spelen degradatie play offs. Het is hetzelfde principe en maakt de competitie net zo spannend.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    woensdag 16 mei 2018 om 17:57
    Promotie/degradatie hebben we al playoffs voor en dat is met de onderste drie prima, alhoewel ik zelf liever 2 rechtstreekse degradanten zie.
    Degradatie heeft dermate grote gevolgen voor een club dat daar niet even lichtzinnig over gedacht mag worden als een leuk buitenlandreisje aan het begin van het seizoen.
    Ik maak mezelf niet de illusie dat een playoffwinnaar ooit hoge ogen gaat gooien in europa, laat de winnaar van de playoffs zijn pleziertje hebben en de playoffspelers iig nog iets om voor te spelen in de 2e seizoenshelft.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    woensdag 16 mei 2018 om 18:07
    Weet ik. Ik wilde alleen aangeven dat het andersom heel vreemd zou zijn om zoiets te doen puur om het spannender te maken.

    Ik snap je punt. Ik vind denk ik alleen onze concurrentiepositie belangrijker dan een pleziertje voor Heracles of Groningen.
    Ik denk namelijk dat als we in dit tempo doorgaan we straks geen reden hebben voor play offs :p
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    woensdag 16 mei 2018 om 18:13
    Dat begrijp ik, maar ik hecht weinig waarde aan europees voetbal, die tijden zijn geweest.
    Ajax, psv en wellicht az zullen de punten moeten sprokkelen, daar zal een playoffwinnaar weinig aan veranderen, dus laat die clubs hun pleziertje hebben.
    Ik ga vanavond de finale van de europa league wel kijken, maar weet nu al dat ik zondag leukere wedstrijden heb gezien, en leuk voetbal moet in Nederland het uitgangspunt zijn, dat gedoe in europa hebben we meer dan 10 jaar geleden al verloren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    woensdag 16 mei 2018 om 18:22
    Ja, maar alle Europese punten worden gedeeld door het aantal deelnemers. Dus een vroege uitschakeling kost je best veel punten.

    Vorig jaar stond Ajax in de EL finale. Zo groot is het gat om iets te bereiken dus ook niet
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19185
    woensdag 16 mei 2018 om 11:13
    Nee nee nee nee neeeeeee! Hou toch op!
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    woensdag 16 mei 2018 om 11:25
    1) Nee vind dat echt helemaal onzin net zoals bij O19 na de winterstop beginnen we op 0 flikker op, gewoon een normale competitie met 18 of zelfs 20 clubs, en dan de kampioen staat na 34 of 38 wedstrijden boven aan door tegen elke club 2 x gespeeld te hebben. Al dat gezeik en onzin over playoffs. Ander idee waarom gaan we niet de Duitse competitie in ben je ook van die achterlijke bestuurders in Zeist af
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:26
    Diegene die dit in Belgié heeft uitgevonden heeft een bipolaire geheugen stoornis.De hele opzet van dat systeem is tot een mislukking gedoemd.......ook in Belgié. De competitie in Nederland wordt gespeeld tussen 18 clubs, dus 34 wedstrijden. Wie op het einde bovenaan staat is kampioen en wie onderaan staat degradeert,dat systeem moet zo blijven. Er is bij de KNVB een werkgroep geformeerd die moet kijken of er ook een ander model/opzet in de competitie doorgevoerd kan worden. Het kan misschien anders maar absoluut niet naar Belgisch model want dat is van begin af aan al een rommeltje gebleken waar de clubs van onze zuiderburen ook niet gelukkig mee zijn.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 11:28]
    Vind ik leuk
    Dr_HeverLee +1602
    woensdag 16 mei 2018 om 12:34
    Mee eens. Het enige dat ze zouden moeten doen is een beslissing op doelsaldo afschaffen en het onderlinge resultaat de doorslag laten geven. Eventueel gelijk onderling resultaat, daarna doelsaldo.Worden de onderlinge wedstrijden op het gehele niveau veel interessanter.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28023
    woensdag 16 mei 2018 om 17:13
    Goed idee
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    woensdag 16 mei 2018 om 11:28
    Die play offs slaan helemaal nergens op
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:29
    Diegene die dit in Belgié heeft uitgevonden heeft een bipolaire geheugen stoornis.De hele opzet van dat systeem is tot een mislukking gedoemd.......ook in Belgié. De competitie in Nederland wordt gespeeld tussen 18 clubs, dus 34 wedstrijden. Wie op het einde bovenaan staat is kampioen en wie onderaan staat degradeert,dat systeem moet zo blijven. Er is bij de KNVB een werkgroep geformeerd die moet kijken of er ook een ander model/opzet in de competitie doorgevoerd kan worden. Het kan misschien anders maar absoluut niet naar Belgisch model want dat is van begin af aan al een rommeltje gebleken waar de clubs van onze zuideburen ook niet gelukkig mee zijn.
    Vind ik leuk
    TheLobster +1509
    woensdag 16 mei 2018 om 11:31
    Bipolaire geheugen stoornis dat is een interessante diagnose.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    woensdag 16 mei 2018 om 11:45
    Het moet wel vrij ernstig zijn wil je er de belgische competitieopzet van gaan verzinnen.
    Vind ik leuk
    RR12 +476
    woensdag 16 mei 2018 om 11:29
    Niet doen die play offs..een gedrocht is t.
    Vind ik leuk
    Micha EL +978
    woensdag 16 mei 2018 om 11:31
    Stelling 1 is helemaal niets. Verdere uitleg komt nog.....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 11:32]
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4791
    woensdag 16 mei 2018 om 11:44
    Alleen met minder clubs. Wat mij betreft mag de eredivisie bestaan uit 14 clubs en de 1e 6 clubs spelen weer nacompetitie voor het kampioenschap en Europees voetbal. 1 club degradeert direct en 1 gaat ook nacompetitie spelen. De J. L. gaat ook uit 14 clubs bestaan en ook daar zal een nacompetitie plaatsvinden tussen de bovenste 6 clubs en de winnaar plaats zich direct terwijl nr. 2 de strijd aangaat met de 2e degradant. Iedere eredivisieclub is verplicht te spelen op echt gras of 1 van de hybride-varianten en daar moet een fonds voor opgericht worden voor eventuele steun. 36 clubs is gewoon teveel voor een klein land dat NL is en als je daar nu niets tegen doet dan zullen we steeds verder wegzakken.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    woensdag 16 mei 2018 om 11:46
    Als ajacied is het altijd makkelijk de supporters van de clubs die hierdoor afvallen te vergeten.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3685
    woensdag 16 mei 2018 om 12:12
    Wat zou je er van vinden dat er europese competities waren?
    In de hoofd liga, waar miljoenen te verdienen valt, inkrimpen naar de tien beste europese teams, de 2de liga naar de tien 2de besten.
    etc etc.
    Zou Ajax misschien in Liga 4 of 5 terecht komen met een aalmoesje waar geen hond naar kijkt.
    Zeg je dan ook ja? Of bedenk je je dan?
    Want zo denk jij ook over Nederlandse clubs die nauwlijks in de eredivisie kunnen blijven met 18 clubs.
    Dus die zijn verdoemd om maar naar de Jupilier te verkassen.
    Daar de onderste tien (om weer bij 14 clubs te komen) ook een klasse lager.
    etc etc etc.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    woensdag 16 mei 2018 om 12:18
    De Jupiler League kan overigens wel naar 16 teams worden ingekrompen, want die 4 nepteams moeten eruit.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4791
    woensdag 16 mei 2018 om 12:24
    Als die z.g. nepteams zoals jij ze denigrerend noemt eruit zal halen dan is het voetbal in de J.L. helemaal niet meer om aan te zien. Deze jeugdelftallen zorgen er nog voor dat het kwaliteit omhoog gekrikt wordt.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3685
    woensdag 16 mei 2018 om 12:27
    Ja ja.
    Alleen Jong Ajax en deels Jong PSV
    Jong Utrecht is stijf onderaan geïndigd.
    En Jong Ajax ook alleen maar omdat zij miljoenen in hun elftal pompt en dan ook nog hun potentiele toppers soms laten mee spelen (wedstrijdritme o.d.)
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4791
    woensdag 16 mei 2018 om 12:36
    Maar de competitie is er wel leuker door geworden. Kunnen ook clubs als b.v. Emmen tegen de toekomstige "sterren" spelen. Voor de goede orde, je haalt gemakshalve weer eens Ajax aan, JPSV heeft meer spelers ingezet dan bij Ajax.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    woensdag 16 mei 2018 om 12:47
    "Maar de competitie is er wel leuker door geworden. Kunnen ook clubs als b.v. Emmen tegen de toekomstige "sterren" spelen. "
    Dit kun je alleen maar denken als je voor Ajax bent.
    De enige mensen die voor de nepteams zijn zijn ook altijd supporters van eredivisieclubs en niet van Jupiler League clubs, dat is al bewijs genoeg dat het dus niet goed is.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    woensdag 16 mei 2018 om 12:28
    Jij kijkt duidelijk geen Jupiler League, die nepteams zorgen er alleen maar voor dat er iedere week 4 voor voetballiefhebbers oninteressante wedstrijden worden gespeeld.
    Er zit geen enkele supporter van een JL club te wachten op die ongein, en volgensmij hoort voetbal (zeker in de JL) toch echt voor de supporters te zijn.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6156
    woensdag 16 mei 2018 om 13:01
    zie dat jij helemaal geen JL kijkt, bij thuis wedstrijden van ajax zit de toekomst regelmatig vol.

    en ook de uitwedstrijden van J Ajax worden goed bezocht.

    zelfs bezoekende teams hebben af en toe niet eens genoeg kaarten ( NEC BV)

    ik blijf er bij dat het goed is voor het NL voetbal dat de Jong Teams in de JL spelen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    woensdag 16 mei 2018 om 13:06
    Dat er wat verveelde ajacieden wel eens op de toekomst een wedstrijd gaan kijken is leuk voor die verveelde ajacieden, maar daar is de Jupiler League niet bij gebaat.
    Hoe wordt een JL club er beter van als er naar alle willekeur punten van ze worden afgepakt al dan niet geschonken? Er vind op dit moment geen eerlijke normale competie plaats in de JL en dat is gewoon zeer kwalijk. Als je dat niet begrijpt zal je wel voor 1 van de clubs zijn die deze verneuking in de hand werkt.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3685
    woensdag 16 mei 2018 om 12:25
    eens
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4791
    woensdag 16 mei 2018 om 12:32
    Je gaat uit van aannames want van een Europese competitie is nog lang geen sprake, wel zijn er 2 Europese toernooien en dat is lang niet te vergelijken met de huidige competitieopzet in de eredivisie. Ik zie het probleem niet, minder (hobby)clubs maar wel een sterkere competitie omdat de financiële spoeling dan minder dun zal zijn waardoor er gezondere clubs komen daar heeft iedere club baat bij. We zijn nu op een doodlopend spoor beland met clubs die overeind gehouden worden met oud papier en collectebussen.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3685
    woensdag 16 mei 2018 om 13:34
    Jij ziet het probleem niet omdat jij voor Ajax bent.
    Dat zal de laatste club in Nederland zijn die omvalt.
    Maar nu ben je wel heel erg egoïstisch aan het redeneren.
    Wat dacht je van de supporters van bv Dordrecht, Almere, Oss, Eindhoven, Emmen, die dan bijna geen inkomsten zouden genereren omdat de kans dat ze 2de of zelfs 3de divisie moeten spelen.
    Ja zelfs clubs als Heracles, PEC, Willem II, NAC, VVV, NEC, Roda, Groningen, Sparta en misschien zelfs Twente, ADO, die moeten vrezen nooit meer eredivisie te spelen.
    Is dat wat jij wilt?
    Natuurlijk wil jij alle voordeel voor jouw club, maar ten koste van de rest?
    Dan kun je net zo goed stoppen met betaald voetbal, want dan zal de kloof zo groot zijn, je maar een stuk of tien betaalde clubs overhoud.
    Nou veel plezier dan.
    Vind ik leuk
    giomenin +139
    woensdag 16 mei 2018 om 11:48
    Zeker doen ! Begrijp dat de meesten niet van verandering houden terwijl het niveau steeds meer omlaag gaat als we zo doorgaan.

    Hoe meer topwedstrijden, spanning, druk hoe beter. Zo heeft bijna elke club nog iets om voor te strijden. I.p.v. een gewone competitie waarbij de grijze middenmoot nergens meer om speelt behalve de wedstrijdpremie.

    Op termijn moet er ook een Beneliga komen, om te beginnen een gezamenlijke beker competitie. Zo zien de fans ook eens nieuwe stadions, andere sfeer... zeker voor ons en ook andere fans van clubs die bijna nooit Europees spelen zou dit een verrijking zijn.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    woensdag 16 mei 2018 om 12:03
    Het is gewoon een misvatting dat het Nederlands voetbal hier beter door gaat worden. Het enige wat het Nederlands voetbal kan redden is geld, heel veel geld.
    Clubs moeten niet meer gedwongen zijn iedereen te verkopen en in staat zijn goede spelers te kopen, zo simpel is het.
    Een maffe competitieopzet gaat geen enkele club rijk maken.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3685
    woensdag 16 mei 2018 om 12:15
    Beneliga is al eens met vrouwen competitie opgezet maar was totaal mislukt.
    By the way Twente won telkens en Luik telkens 2de
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    woensdag 16 mei 2018 om 12:19
    En zwolle laatste, maar die hadden dan ook een keepstertje van 1 meter 55.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3685
    woensdag 16 mei 2018 om 12:29
    :O)
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1935
    woensdag 16 mei 2018 om 12:07
    Stelling 1:
    Nee. Zou best kunnen dat de clubs sterker worden van zo'n opzet, maar er zijn andere zaken die de prioriteit en aandacht verdienen.

    Kunstgras staat vet op één. Beter en langer gebruik van eigen talent (en een beetje geluk hebben met een lichting) staat op twee. Daarna komt het transferbeleid en halen van kwaliteit. En pas dáárna zouden we verder moeten gaan kijken.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 12:09]
    Vind ik leuk
    Kramertje +902
    woensdag 16 mei 2018 om 12:09
    waarom een verrijking ?

    het hele jaar bovenaan staan en net de pech hebben in de playoffs dat je geblesseerde spelers hebt je punten worden gehalveerd en je wordt 6e

    of we doen het lekker een beetje rustig aan we pakken de puntjes hier en daar na de winterstop huren of kopen we nog wat spelers alleen maar voor de play-offs om kampioen te kunnen worden.

    Dit jaar waren de top wedstrijden ook geen verrijking
    waren min of meer de slechtste potjes
    alleen AZ-PSV met een stand van 2-3 was leuk

    **kijk maar de Jupiler league "af en toe leuke wedstrijden maar het is toch raar dat je in de jupiler league de nummer 12 of zo bent en ineens kan promoveren terwijl de nummer 3 NEC meedoet om het kampioenschap
    en uiteindelijk weer een jaar over moet doen".

    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1955
    woensdag 16 mei 2018 om 12:11
    Het zou pas echt een verrijking zijn voor de eredivisie als er een flinke herindeling komt voor de TV-gelden. Het feit dat diverse eredivisieploegen het met een spelersbudget van 2 miljoen euro moeten doen is m.i. de hoofdoorzaak van het schrijnende niveauverschil. Zorg ervoor dat ook de kleinere clubs meer geld krijgen ga samenwerken voor een betere structuur, dan zijn play-offs niet nodig om meer weerstand te creëren voor de topploegen.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:18
    Stelling 2 nee.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4791
    woensdag 16 mei 2018 om 12:42
    België heeft de laatste tijd een uitstekende lichting spelers gekregen maar het zou een toppunt van opportunisme zijn om dat toe te schrijven omdat ze nu nacompetitie spelen want dat is voor mij wel heel kort door de bocht. Vermaelen, Vertonghen en Aldewereld kwamen al op zeer jonge leeftijd naar Ajax maar hebben nooit een nacompetitie gespeelt.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5360
    woensdag 16 mei 2018 om 12:51
    Stelling 1) Nee, heel leuk om Feyenoord als nummer 4 nog de kans te geven op het kampioenschap, maar nee.
    Je krijgt er 34 wedstrijden voor, dat lijkt me lang zat. Wil je daarna behoorlijk voetbal zien, kijk je maar naar de playoffs voor het EL ticket.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    woensdag 16 mei 2018 om 13:51
    Stelling 1: Antwoord; NEE, NEE en nog eens NEE. Lekker laten zoals het is. Competitie was dit jaar hartstikke spannend. Prima zo.
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +504
    woensdag 16 mei 2018 om 15:10
    Ik ben eens met alle 3 de stellingen. Eens met de eerste omdat het goed is voor onze voetbal. Eens met stelling 2 omdat 14 uur mooie tijd is en eens met stelling 3 omdat ik om 17 uur niks te doen heb.
    Vind ik leuk
    Mari +8606
    woensdag 16 mei 2018 om 15:32
    Gaat Zoet naar VVV dan?
    Slimme deal van PSV keepersruil
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91564
    woensdag 16 mei 2018 om 17:08
    Stelling drie: Hebben ze net gedaan en prima.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    woensdag 16 mei 2018 om 17:08
    Het zal inderdaad moeilijk worden om die eierschaal in te vullen, want wat was die groot die hij op had.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6114
    woensdag 16 mei 2018 om 17:09
    Stelling 3: dat gaan ze in de loop van de tijd merken met 4e en 5e plekken.
    AZ en Utrecht gaan momenteel hard in ontwikkeling
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5360
    woensdag 16 mei 2018 om 17:21


    Stelling 3) Hij is weg, dus PSV zal iets moeten. Toch vrees Ik dat PSV er op achteruit gaat.
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    woensdag 16 mei 2018 om 17:31
    1 nee,het is een oneerlijk systeem .De club met de meeste punten is kampioen.
    2 Ja,Zoet is een matige keeper.
    3 Nee zeker niet,en Brands neemt zijn netwerk mee ..niet best voor PSV
    Vind ik leuk
    meloen87 +760
    woensdag 16 mei 2018 om 17:41
    1. Nee, echt never nooit doen. Waarom de opzet weer veranderen? De playoffs die we tegenwoordig hebben zijn al diep triest. Gewoon helemaal afschaffen, en de laatste 2 teams degraderen direct. Nr. 16 zal dan een playoff moeten spelen tegen de Nr. 3 van de Jupiler League, net zoals ze dat doen in de Bundesliga. Die playoffs zijn bedoeld om meer tickets te verkopen, maar ik zie steeds meer dat de stadions leeg zijn.
    2. Dat denk ik wel, want hij deed het prima bij VVV en heeft echt potentie om uit te groeien tot 1e keeper van een topclub. Jurjus viel ook erg tegen bij Roda JC, die zal niet de nieuwe 1e keeper worden denk ik.
    3. Het wordt zeker moeilijk, maar niks is onmogelijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 17:54
    https://www.gofundme.com/een-klein-beetje-hulp

    Liefs Lis
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    woensdag 16 mei 2018 om 18:37
    2) Heb mijn twijfels een keeper die 1 jaar het leuk doet bij VVV is het zelfde verhaal als Jurjus die ook logisch was te kopen maar te kort blijkt te komen.

    3) Ja al zullen Brands en Gerbrands wel samen een lijstje gemaakt hebben voor de opvolger.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1490
    woensdag 16 mei 2018 om 19:43
    Stelling 1: slecht plan. Het zit m niet van niveau van de spelers maar het geld. Dus uitzendrechten verkopen aan Afrika, Midden Oosten,..
    Stelling 2: Ja
    Stelling 3: afhankelijk van opvolger (Lerby?)
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9750
    woensdag 16 mei 2018 om 20:12
    Het niveau van de ED heeft niets te maken met "een Belgisch model" ja dan nee, maar wordt beïnvloedt door; opleiding, werving, de toevallige aanwezigheid van talent en het feit dat, als dat talent de kop opsteekt, het meteen wordt weggekocht door de grote buitenlandse clubs.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 20:15
    1 ja 2 ja en 3 inderdaad niet op te vangen nee.
    Vind ik leuk
    Hansi H +107
    donderdag 17 mei 2018 om 00:16
    Gerard Nijkamp van PEC schijnt heel goed te zijn...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws