Eredivisie-clubs lopen blauwtje bij maker van 30 goals: Ik wilde echt hogerop

    Eredivisie-clubs lopen blauwtje bij maker van 30 goals: "Ik wilde echt hogerop"

    woensdag 16 mei 2018 om 12:25

    Mart Lieder kijkt uit naar zijn nieuwe avontuur in Denemarken. Woensdag werd bekend dat de 28-jarige spits aan de slag gaat bij SønderjyskE. Afgelopen seizoen was Lieder namens FC Eindhoven goed voor dertig goals in de Jupiler League. 

    Vanzelfsprekend waren er meerdere clubs in de race voor de transfervrije aanvaller. "Er was ook interesse uit de Eredivisie en van clubs in grotere tweede divisies. Ik wilde echt hogerop, niet per se gelijk bij een middenmoter, maar ploegen in de onderste regionen hadden niet direct mijn voorkeur", vertelt Lieder in gesprek met Voetbal International"Ik ben 28 en heb bij Eindhoven laten zien hoe ik het best tot mijn recht kom. Dat wil ik graag doortrekken."

    "En ik ben ook blij dat er duidelijkheid is. In een vroeg stadium. Ik heb vaak genoeg lang gewacht of moeten wachten met het vinden van een club. Dan was ik niet de eerste keus en was ik afhankelijk van anderen. Dit plaatje klopte. Het is nu gewoon fijn zo. Eerst op vakantie nu en dan de focus op Denemarken."

    Plaats een reactie

    woensdag 16 mei 2018 om 12:33
    Deze spits had NEC naar de eredivisie geschoten.☹
    Vind ik leuk
    Adriaan +453
    woensdag 16 mei 2018 om 12:36
    Niet treuren wat er ook gebeurt altijd blijven lachen. Volgende jaar weer een poging.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:45
    De competitie zal in ieder geval leuker worden met Twente en Roda erbij. #awaydays
    Vind ik leuk
    El Cazador +5369
    woensdag 16 mei 2018 om 12:38
    Hogerop komen bij Tess Wester, dat snappen wij best
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11329
    woensdag 16 mei 2018 om 12:41
    Is handbal in Denemarken een serieuze sport ofzo?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:47
    Ja.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5369
    woensdag 16 mei 2018 om 12:48
    Kijk naar de vriendin van R. van der Vaart, zelfde verhaal.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6695
    woensdag 16 mei 2018 om 12:48
    Hogerop, bovenop, onderop. Allemaal prima.
    Vind ik leuk
    stefanvanm +245
    woensdag 16 mei 2018 om 12:39
    Ik denk dat zijn keuze mede gebaseerd is op de carrière van zijn vriendin, aangezien Tess Wester in Denemarken handbalt.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6695
    woensdag 16 mei 2018 om 12:42
    Toppunt van emancipatie he, tegenwoordig volgen voetballers hun vrouw ipv andersom ;-)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15686
    woensdag 16 mei 2018 om 12:42
    Hij neemt de Van De Vaart route?
    Vind ik leuk
    PRICE +25703
    woensdag 16 mei 2018 om 12:43
    Juist Stefan,klopt heeft hij al eerder vertelt. Zijn vriendin handbalt daar. Prima keuze niks mis mee.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9465
    woensdag 16 mei 2018 om 12:52
    Tja, we kunnen een hoop gaan zeggen over het niveau van dit clupje (werd 8e in de reguliere competitie met 14 ploegen, een club uit de middenmoot is), maar feit is dat hij de vriend is van handbalkeepster Tess Wester.
    Tess keept sinds kort voor Odense. Deze stad ligt toevallig op hooguit 50km van SønderjyskE.. Volgens mij heeft Mart dus een prachtige transfer voor hemzelf kunnen regelen.
    Succes daar, kerel !
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3749
    woensdag 16 mei 2018 om 13:45
    Prima stap voor zo’n jongen. Mooi buitenlands avontuur, Denemarken is geen topcompetitie naar met Kopenhagen en Brøndby zijn er twee mooie clubs in die competitie. Salaris ligt hoger dan in de JL, en dan dicht bij je geliefde
    Vind ik leuk
    remakil +4864
    woensdag 16 mei 2018 om 14:20
    Lieder kiest voor de liefde, verder geen wooren aan vuil maken...
    Vind ik leuk
    Stewie89 +521
    woensdag 16 mei 2018 om 16:09
    Dacht dat het een bericht van de Speld was.
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    woensdag 16 mei 2018 om 19:55
    Eeerst op vakantie? Denemarken IS vakantie joh. Heerlijk land begrijp niet dat zovelen daarvandaan hier naartoe komen. De taal is best te doen, want Kenneth Perez spreekt bij Fox ook Deens.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Eredivisie-clubs lopen blauwtje bij maker van 30 goals: "Ik wilde echt hogerop"