FC Utrecht slaat na Van Overeem-deal wéér toe: Veel power en drive

FC Utrecht slaat na Van Overeem-deal wéér toe: "Veel power en drive"

Gepubliceerd: woensdag 16 mei 2018 om 14:07wo 16-05-2018 om 14:07

Het hing al even in de lucht en nu is het rond: Leon Guwara is per 1 juli speler van FC Utrecht. De 21-jarige vleugelverdediger wordt overgenomen van Werder Bremen. 

Guwara heeft in stadion Galgenwaard een driejarig contract gesigneerd. Utrecht heeft daarbij nog de optie om er een extra seizoen aan vast te plakken. Dit seizoen werd Guwara door Werder Bremen verhuurd aan SV Darmstadt 98. Namens de formatie uit de 2. Bundesliga kwam de linkspoot tot 25 competitieoptredens. 

"Leon is een linksback die qua speelstijl uitstekend past in het type voetbal dat FC Utrecht ambieert", vertelt directeur voetbalzaken Jordy Zuidam op het digitale thuis van Utrecht. "Hij is verdedigend sterk en heeft een goede snelheid, daarbij heeft hij veel power en drive naar voren."

"In de ijzersterke Bundesliga en de eveneens zeer uitdagende 2. Bundesliga deed hij de afgelopen jaren ervaring op. We zijn er trots op dat een speler met zijn kwaliteiten en potentie voor ons heeft gekozen en het vertrouwen heeft om zich bij FC Utrecht verder te kunnen ontwikkelen."

Maandag sloeg FC Utrecht ook al toe. Toen werd Joris van Overeem vastgelegd. De middenvelder komt over van AZ

Plaats een reactie

Smithsonian +41473
woensdag 16 mei 2018 om 14:09
Prima aankoop. Gustafson nog en ze zijn weer een heel eind op weg.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32237
woensdag 16 mei 2018 om 14:11
Theo, ken jij deze gozer dan ? Nauwelijks gespeeld voor Werder ( met een reden , denk ik ) en meer actief in 2e klasse in Duitsland. Waarom vind je het een goede aankoop ?
Vind ik leuk
Dedan002 +2950
woensdag 16 mei 2018 om 14:14
Nou ja, vorig seizoen veel gespeeld in de 1. Bundesliga. Dit seizoen 2. Bundesliga waar het niveau doorgaans iets hoger ligt als de Eredivisie (buiten de top 3 misschien). Verder ken ik hem nauwelijks dus het is afwachten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 14:17]
Vind ik leuk
Smithsonian +41473
woensdag 16 mei 2018 om 14:15
Je was me voor haha.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32237
woensdag 16 mei 2018 om 14:24
Ja prima hoor, dat het niveau daar hoger is..dat is een feit. Maar het is ook een feit dat ze hem bij geen club willen houden...is dat niet een teken aan de wand ? Dát niveau kan hij dus blijkbaar niet aan....zelfs 2e Bundesliga niet.
Vind ik leuk
Stack5 +3204
woensdag 16 mei 2018 om 14:29
Dat was met Haller ook het geval, maar dan in Frankrijk. Blijkt uiteindelijk goud waard voor ons.. Er valt geen pijl op te trekken. We moeten het maar afwachten.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32237
woensdag 16 mei 2018 om 14:33
Dat is zeker waar! Soms heb je een schot in de roos. Maar moet wel zeggen dat hij sinds 2009 zes jaar lang een gewaardeerde speler van Auxerre was . En dat is wel iets meer dan 2e Bundesliga.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29105
woensdag 16 mei 2018 om 14:40
Jeugd van Auxerre! Maar Haller werkte zich daar wel op tot international van Jong Frankrijk. Deze jongen lijkt een speler met een 'krasje'. Altijd afwachten hoe het uitpakt! Linksbacks zijn schaars.
Vind ik leuk
Youri99 +10161
woensdag 16 mei 2018 om 14:45
Of je bij een club kan blijven als speler ligt helaas niet altijd aan kwaliteit, heeft ook te maken met interne politiek, je concurrentie, eventuele privé omstandigheden, tactiek en wellicht blessures.
Vind ik leuk
Warme Wors +194
woensdag 16 mei 2018 om 14:59
Guwara speelde jeugdinterlands voor Duitsland Onder 16, Onder 17, Onder 19, Onder 20 en Onder 21. En nu is hij 21. Die jongen kan heus wel wat.
Vind ik leuk
Dedan002 +2950
woensdag 16 mei 2018 om 15:07
He je ook ijs?
Vind ik leuk
Filip_FCU +11945
woensdag 16 mei 2018 om 16:16
WARME WORST HIER WARME WORST! hahaha
Vind ik leuk
4everfcu +5133
donderdag 17 mei 2018 om 06:07
dat ze hem bij geen een club willen hebben riekt na een haatreactie aangezien er veel interesse in deze speler was.
Vind ik leuk
Smithsonian +41473
woensdag 16 mei 2018 om 14:15
2de bundesliga is prima joh. Niet slechter dan de eredivsie.

Hij zal vast niet slechter zijn dan de backs die hier rond lopen.
Vind ik leuk
FCG1971 +4510
woensdag 16 mei 2018 om 14:19
Hoog niveau hoor in de BL2. Werder heeft daarnaast een zeer goede jeugdopleiding. Jeugdteam van Werder is als hoogst geëindigd van alle jeugdteams in Duitsland, speelt in 3e divisie en ook daar is het niveau nog prima.
Vind ik leuk
Warme Wors +194
woensdag 16 mei 2018 om 15:06
Guwara speelde jeugdinterlands voor Duitsland Onder 16, Onder 17, Onder 19, Onder 20 en Onder 21. En nu is hij 21. Die jongen kan heus wel wat.
Vind ik leuk
Rodapaus +6013
woensdag 16 mei 2018 om 14:19
Duitse verdedigers en Gustafson? Jullie lijken Roda wel
Vind ik leuk
stock3 +854
woensdag 16 mei 2018 om 17:06
Alleen Utrecht heeft ook eigen jeugd die doorstroomt!
Vind ik leuk
Come on Utreg +29105
woensdag 16 mei 2018 om 14:37
Absoluut Teo. Utrecht heeft de zaakjes snel op orde.Gustafson zou de kers op de taart zijn.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:18
Moet jou club Gustafson wel laten gaan. Ik hoop dat het doorgang kan vinden.
Vind ik leuk
Dedan002 +2950
woensdag 16 mei 2018 om 14:09
Welkom Leon! Ik ben benieuwd of dit de nieuwe vast waarde kan worden op links.

@VP: Hij werd dit seizoen verhuurd aan 1. Kaiserslautern. Darmstadt was vorig seizoen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 14:12]
Vind ik leuk
Adriaan +443
woensdag 16 mei 2018 om 14:11
Goed bezig FCU
Vind ik leuk
BS +1321
woensdag 16 mei 2018 om 14:11
Lekker vroeg toeslaan, zodat we goed voor bereid aan de voorronde ELkunnen beginnen
Vind ik leuk
Hupfean +5134
woensdag 16 mei 2018 om 14:33
Utrecht is altijd er vroeg bij om spelers te halen. Ik wou dat ze zo snel bij Heerenveen waren met transfers. Dan weet je op tijd waar je aan toe bent. Goed bezig FcU.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
woensdag 16 mei 2018 om 14:39
Jullie mogen trots zijn op jullie club. Utrecht doet het echt goed, lekker bezig in de Domstad!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:23
Dank voor het compliment.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1285
woensdag 16 mei 2018 om 15:35
We hebben nog wel aardig wat te gaan op de transfermarkt, maar vooralsnog ben ik content met de handelingssnelheid van onze TD.

Er is nog wel sluimerende interesse in Jensen (jammer dat Unnerstal geen optie meer is nu PSV interesse heeft), Klaiber (kunnen we intern opvangen), Kerk (hopenlijk Bahebeck als vervanger).

K: Nieuw - Marsman - Paes
RB: Troupee - Maarel
RCV: Dumic - Leeuwin
LCV: Janssen - Nieuw
LB: Guwara - vd Meer
CVM: Stieder - Kali
RCM: Overeem - Nieuw (ik denk dat ze Joosten gaan doorschuiven)
LCM: Emanuelson - Nieuw
CAM: vd Streek - Gortler
SS: Nieuw (mogelijk Bahebeck) - Nieuw (mogelijk Gustafson en dan wat verschuivingen van posities)
SP: Makienok - Dessers

Ik denk dat het voor een club als Utrecht gewoon een goed en uitgebreide selectie is.
Vind ik leuk
Dedan002 +2950
woensdag 16 mei 2018 om 16:20
Ik denk dat wanneer je Gustafson (CAM) en Gortler (SS) zo omdraait je er wel bent. Met name nog middenvelders, een keeper en CV nodig.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 16:20]
Vind ik leuk
lars Utrecht +1285
woensdag 16 mei 2018 om 17:04
Mocht een Gustafson komen lijkt me inderdaad dat je dan hij en Gortler even wisselt van plek. Aan de andere kant kan Gustafson ook als LCM (al vind ik hem daar te aanvallend voor).

Hoe dan ook. Persoonlijk denk ik nog steeds dat het een afleiding is en Utrecht het zo aan het spelen is zodat ze de echte mogelijke aanwinst een beetje proberen te pushen.
Vind ik leuk
Dedan002 +2950
woensdag 16 mei 2018 om 17:57
Volledig mee eens. Alleen dat laatste weet ik niet. Gisteren gaf Zuidam nog aan vol voor Gustafson te gaan.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:26
Ik denk dat Jensen nog wel 1seizoen blijft. Hij keepte zeker de laatste wedstrijden niet sterk. Af en toe heb ik ook het idee dat er miscommunicatie is met Willem Janssen.
Vind ik leuk
Forza u +1477
woensdag 16 mei 2018 om 19:01
Kan Marsman niet van je lijstje af?
Vind ik leuk
fcu1997 +721
woensdag 16 mei 2018 om 15:58
Goede aankoop. Spijtig voor vd Meer, maar dat wordt nooit wat voor het eerste, komt veel te kort en voor de rest eigenlijk geen echt linksbacks in de selectie.
Vind ik leuk
tomawa +147
woensdag 16 mei 2018 om 16:26
Wat dacht je van Strieder?? daar had ook niemand van gehoord en is nu de dragende kracht op het middenveld.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws