Engeland maakt definitieve WK-selectie bekend: twee verrassende afwezigen

Engeland maakt definitieve WK-selectie bekend: twee verrassende afwezigen

Gepubliceerd: woensdag 16 mei 2018 om 15:12wo 16-05-2018 om 15:12

De definitieve WK-selectie van Engeland is bekend. Bondscoach Gareth Southgate heeft 23 spelers laten weten dat ze deze zomer met hem meegaan naar Rusland.

Joe Hart (West Ham United/Manchester City) en Jack Wilshere (Arsenal) zijn de opvallendste afwezigen in de selectie van Engeland. Ook Ryan Sessegnon ontbreekt. De zeventienjarige Championship-sensatie van Fulham wordt door Southgate nog te licht geacht. Alex Oxlade-Chamberlain (Liverpool) is er door een knieblessure niet bij.

De grootste verrassing in de Engelse selectie is Trent Alexander-Arnold. De rechtsback beleefde dit seizoen zijn doorbraak bij Liverpool, dat mede dankzij hem in de Champions League-finale staat. Voor de negentienjarige verdediger is het de eerste keer dat hij in de definitieve selectie zit.

Engeland begint op 18 juni aan het WK. Dan is Tunesië de tegenstander. Op 24 juni spelen The Three Lions tegen Panama. Op de laatste speeldag van de groepsfase staat de clash tegen België op het programma. De wedstrijden tegen de Rode Duivels is op 28 juni.

De volledige selectie:

Doel: Butland, Pickford, Pope

Verdediging: Stones, Jones, Walker, Cahill, Rose, Maguire, Alexander-Arnold, Young, Trippier

Middenveld: Henderson, Dier, Alli, Lingard, Sterling, Delph, Loftus-Cheek

Aanval: Kane, Vardy, Rashford, Welbeck

Plaats een reactie

TheRedMen +3441
woensdag 16 mei 2018 om 15:16
Yesss fantastisch nieuws voor Trent. Welverdiend plaats in de selectie. Doet het de laatste maanden enorm goed.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 15:55
Ik mis James Milnerinho...
Vind ik leuk
TheRedMen +3441
woensdag 16 mei 2018 om 15:57
Die is helaas gestopt als international
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 15:58
Dan mag ik hem toch alsnog missen?
Vind ik leuk
TheRedMen +3441
woensdag 16 mei 2018 om 16:06
Oh hahah ik dacht dat je bedoelde dat hij geselecteerd had moeten worden. Sorry, mijn fout!
Vind ik leuk
Aal +22899
woensdag 16 mei 2018 om 15:16
Kwartfinale als ze mazzel hebben.
Vind ik leuk
Smithsonian +37834
woensdag 16 mei 2018 om 15:17
Hart kun je missen.
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2957
woensdag 16 mei 2018 om 15:19
Jou ook
Vind ik leuk
Smithsonian +37834
woensdag 16 mei 2018 om 15:26
Dag dag noob.
Vind ik leuk
Vamos7 +7672
woensdag 16 mei 2018 om 15:17
Waar blijft de selectie van Nederland VP die meegaan naar het WK?
Vind ik leuk
FC Treurwilg +6672
woensdag 16 mei 2018 om 15:20
Vind je hem zelf grappig?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 15:17
Engeland heeft geen speler van 160 miljoen terwijl Nederland die wel heeft. Onbegrijpelijk dat Nederland er echt niet bij is. Ik kan het nog steeds niet geloven. Mede dankzij die faalhaas Danny Blind.

Engeland kennende zullen ze de poule fase wel doorkomen maar weeer stranden in de knockout fase.
Vind ik leuk
Vamos7 +7672
woensdag 16 mei 2018 om 15:18
Ja Kluivert toch Jensje?
Vind ik leuk
Midden-Noord +93521
woensdag 16 mei 2018 om 15:20
Dat is Jens niet.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 15:37
Dat wist ik niet!
Vind ik leuk
Midden-Noord +93521
woensdag 16 mei 2018 om 15:40
Pfff, ZUCHT!

@VP TREED NOU EENS OP!!!!
Vind ik leuk
Vamos7 +7672
woensdag 16 mei 2018 om 16:14
Gisteren werd mijn reactie wel verwijderd schijnbaar als je iets over Ajax zegt is het not done dan grijpen ze wel snel in. Maar die gene die jou gisteren nadeed bleef wel staan zijn reacties enzo..


Nou zijn de moderators nergens te bekennen moet je eens zien als je wat over Ajax zegt wat niet in hun straatjes past hoe snel ze wel niet zijn met reactie te verwijderen .
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 16:18]
Vind ik leuk
Midden-Noord +93521
woensdag 16 mei 2018 om 16:18
Ach, dat is Rotterdamse ajaxied. Dat zag je aan alles, zo snugger is hij niet. Hij riep onder z'n eigen naam precies dezelfde dingen. Ik ben er immuun voor geworden die aantal jaar hier en kan er alleen maar om lachen. Ik zie ze maar als groupies, Vamos.

"ze proberen je uit de tent te laten lokken"
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 16:19]
Vind ik leuk
Smithsonian +37834
woensdag 16 mei 2018 om 15:17
Vliegen er toch uit in de achste finale.
Vind ik leuk
Sazzz +11044
woensdag 16 mei 2018 om 15:19
Hoezo is Hart opvallend? Staat zelfs bij West Ham niet eens meer altijd onder de lat
Vind ik leuk
3Bier +11548
woensdag 16 mei 2018 om 15:20
Geen geweldige ploeg. Zal het afleggen tegen België en 2e worden in de poule. Tegen wie kunnen ze dan loten?
Vind ik leuk
Bizzy +22438
woensdag 16 mei 2018 om 15:24
Wellicht overleven ze de poule ronde maar daarna is het echt game over.
PL wordt gedomineerd door buitenlanders. De Engelsen spelen tweede viool.

Zou als supporter van Engeland niet naar Rusland durven gaan. Suïcide mission. Supporters van Moskou en St Petersburg zouden het gemunt hebben op Engelse voetbal supporters.
Vind ik leuk
TheRedMen +3441
woensdag 16 mei 2018 om 15:31
Die Engelsen worden niet zo snel bang hoor van een paar supporters haha.

Voor het Engelse voetbal zou het gewoon beter zijn als ze regels gaan invoeren m.b.t het aantal buitenlanders in een selectie/op het veld. In Engeland hebben ze heel veel grote talenten. Maar weinige hebben de kans om door te breken omdat er 3 betere spelers op die positie zijn bij hun club. Nu zie je dat een vrij groot gedeelte van de nationale selectie afkomstig is van degradatie kandidaten/middenmoters. In het verleden (toen er nog niet zoveel buitenlanders in Engeland speelde) hadden die Engelsen altijd een fantastisch team.
Vind ik leuk
Donnygo +3439
woensdag 16 mei 2018 om 15:24
niet echt opvallend in Engeland werd dat al gezegd voor de laatste paar dagen,
Keepers zijn naar mijn mening ook gewoon beter dan Hart.

Wilshere kun je dan nog wel over discuseren, al zijn de opties daar ook gewoon groot en kan ik de keuze daarin ook wel begrijpen.
Vind ik leuk
Zjor +401
woensdag 16 mei 2018 om 15:25
Ben ik de enige die dit nietecht een geweldig elftal vind? Hier ga je de finale niet mee halen gok ik
Vind ik leuk
Deck010 +8363
woensdag 16 mei 2018 om 15:30
Ik ben het met je eens ja. Maar helaas blijkbaar wel beter als andere niet te noemen landen die niet meedoen ;-(
Je schaamt je om straks naar het buitenland op vakantie te gaan.
Vind ik leuk
Zjor +401
woensdag 16 mei 2018 om 15:40
Jaa die realisatie deed mij ook zeer maarja, zo gaat het.. Dan maar naar Italie in de zomer, dan heb je dat gezeik niet hahah
Vind ik leuk
Deck010 +8363
woensdag 16 mei 2018 om 15:54
Is inderdaad een goed plan !!
Vind ik leuk
Rodajc +17389
woensdag 16 mei 2018 om 15:27
Pickford
Walker Stones Cahill Young
Henderson Dier
Lingard Alli Sterling
Kane

Leuk team maar geen echte top, voorzie weer een achtste of kwartfinale.
Vind ik leuk
Kopsterk +7116
woensdag 16 mei 2018 om 15:35
Uhmm, waar zijn Crouch en Andy Carrol? aanfluiting dit...
Vind ik leuk
Wilhelmus +493
woensdag 16 mei 2018 om 15:39
die worden op zeker geen wereldkampioen..
Vind ik leuk
Schaar +1534
woensdag 16 mei 2018 om 15:54
Butland of Hart dan had ik Hart verwacht, vandaar wel opvallend
Vind ik leuk
Mascleta +266
woensdag 16 mei 2018 om 15:54
Joe Hart niet bij de selectie. Ik verwacht dat weinig Engelsen daar rouwig om zullen zijn.
Vind ik leuk
Schaar +1534
woensdag 16 mei 2018 om 15:59
Afwezigheid van Chris Smalling is ook opvallend, zie hem liever dan die trage, logge Phil Jones
Vind ik leuk
Mr. O +1357
woensdag 16 mei 2018 om 16:37
Engeland blijft (helaas) een mooie opvulling van het toernooi met geweldige spelers... helaas niet meer dan dat vrees ik.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 16:37]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:03
Zeer intresant dat de eerste wedstrijd tegen Tunesië word gespeeld. Tunesië is ook niet makkelijk te kloppen. Dan krijgen we ook Panama vs belgie maar goed word mooi WK
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:11
Ik denk niet dat Engeland ver komt. Maar wel leuke en intresant poule Engeland Tunesië Panama België ... op papier gaat België en Engeland door.. maar waar ik voor vrees is dat bijvoorbeeld België gelijk speelt tegen Tunesië en Engeland. En ik denk ook niet dat Panama 3 keer gaat verliezen. Denk dat ze zowizo keer gelijk spelen. Dus nogmaals het is interessant en heel leuke poule en ook spannend . Want normaal gesproken is België sterke ploeg. Maar door die coach die ze hebben verwacht ik ook niet veel van België
Vind ik leuk
Cookee +11815
woensdag 16 mei 2018 om 19:29
Ik zie een paar grote namen maar niet veel echte toppers.
Veel buitenlanders in je land is leuk maar dit is dus het gevolg.

Al zeg ik niet dat je met 1 a 2 toppers niet ver kan komen, Oranje bewees dat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws