Engeland maakt definitieve WK-selectie bekend: twee verrassende afwezigen

    Engeland maakt definitieve WK-selectie bekend: twee verrassende afwezigen

    woensdag 16 mei 2018 om 15:12

    De definitieve WK-selectie van Engeland is bekend. Bondscoach Gareth Southgate heeft 23 spelers laten weten dat ze deze zomer met hem meegaan naar Rusland.

    Joe Hart (West Ham United/Manchester City) en Jack Wilshere (Arsenal) zijn de opvallendste afwezigen in de selectie van Engeland. Ook Ryan Sessegnon ontbreekt. De zeventienjarige Championship-sensatie van Fulham wordt door Southgate nog te licht geacht. Alex Oxlade-Chamberlain (Liverpool) is er door een knieblessure niet bij.

    De grootste verrassing in de Engelse selectie is Trent Alexander-Arnold. De rechtsback beleefde dit seizoen zijn doorbraak bij Liverpool, dat mede dankzij hem in de Champions League-finale staat. Voor de negentienjarige verdediger is het de eerste keer dat hij in de definitieve selectie zit.

    Engeland begint op 18 juni aan het WK. Dan is Tunesië de tegenstander. Op 24 juni spelen The Three Lions tegen Panama. Op de laatste speeldag van de groepsfase staat de clash tegen België op het programma. De wedstrijden tegen de Rode Duivels is op 28 juni.

    De volledige selectie:

    Doel: Butland, Pickford, Pope

    Verdediging: Stones, Jones, Walker, Cahill, Rose, Maguire, Alexander-Arnold, Young, Trippier

    Middenveld: Henderson, Dier, Alli, Lingard, Sterling, Delph, Loftus-Cheek

    Aanval: Kane, Vardy, Rashford, Welbeck

    Plaats een reactie

    TheRedMen +2552
    woensdag 16 mei 2018 om 15:16
    Yesss fantastisch nieuws voor Trent. Welverdiend plaats in de selectie. Doet het de laatste maanden enorm goed.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:55
    Ik mis James Milnerinho...
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2552
    woensdag 16 mei 2018 om 15:57
    Die is helaas gestopt als international
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:58
    Dan mag ik hem toch alsnog missen?
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2552
    woensdag 16 mei 2018 om 16:06
    Oh hahah ik dacht dat je bedoelde dat hij geselecteerd had moeten worden. Sorry, mijn fout!
    Vind ik leuk
    Aal +21348
    woensdag 16 mei 2018 om 15:16
    Kwartfinale als ze mazzel hebben.
    Vind ik leuk
    PRICE +26080
    woensdag 16 mei 2018 om 15:35
    Meestal loopt het niet zo geweldig met Engeland.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:36
    Klopt, Polen gaat het winnen! Heb zoveel zin in het WK LETS GOOOOOO
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 15:37]
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:28
    Veel succes daar in Russia. Ik mag hopen dat jullie ver komen. Ik gun het Polen wel. Włącz to!!!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 18:56
    Polen en het wk winnen. Toen was al gestopt om je serieus te nemen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26781
    woensdag 16 mei 2018 om 15:17
    Hart kun je missen.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2714
    woensdag 16 mei 2018 om 15:19
    Jou ook
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26781
    woensdag 16 mei 2018 om 15:26
    Dag dag noob.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1981
    woensdag 16 mei 2018 om 15:17
    Waar blijft de selectie van Nederland VP die meegaan naar het WK?
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +3914
    woensdag 16 mei 2018 om 15:20
    Vind je hem zelf grappig?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:17
    Engeland heeft geen speler van 160 miljoen terwijl Nederland die wel heeft. Onbegrijpelijk dat Nederland er echt niet bij is. Ik kan het nog steeds niet geloven. Mede dankzij die faalhaas Danny Blind.

    Engeland kennende zullen ze de poule fase wel doorkomen maar weeer stranden in de knockout fase.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1981
    woensdag 16 mei 2018 om 15:18
    Ja Kluivert toch Jensje?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84818
    woensdag 16 mei 2018 om 15:20
    Dat is Jens niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:37
    Dat wist ik niet!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84818
    woensdag 16 mei 2018 om 15:40
    Pfff, ZUCHT!

    @VP TREED NOU EENS OP!!!!
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1981
    woensdag 16 mei 2018 om 16:14
    Gisteren werd mijn reactie wel verwijderd schijnbaar als je iets over Ajax zegt is het not done dan grijpen ze wel snel in. Maar die gene die jou gisteren nadeed bleef wel staan zijn reacties enzo..


    Nou zijn de moderators nergens te bekennen moet je eens zien als je wat over Ajax zegt wat niet in hun straatjes past hoe snel ze wel niet zijn met reactie te verwijderen .
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 16:18]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84818
    woensdag 16 mei 2018 om 16:18
    Ach, dat is Rotterdamse ajaxied. Dat zag je aan alles, zo snugger is hij niet. Hij riep onder z'n eigen naam precies dezelfde dingen. Ik ben er immuun voor geworden die aantal jaar hier en kan er alleen maar om lachen. Ik zie ze maar als groupies, Vamos.

    "ze proberen je uit de tent te laten lokken"
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 16:19]
    Vind ik leuk
    Degraaf +15530
    woensdag 16 mei 2018 om 16:38
    VP is haar eigen ondergang aan het inzetten. Ben hier ook steeds minder te vinden. Wat een afbraaksite. Dat krijg je met stagiaires als Mods.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84818
    woensdag 16 mei 2018 om 16:42
    Degraaf het een bende en een poppenkast. Waar zijn de mods ineens want die waren zichtbaar aanwezig. Een mail of tip kan je ook niet meer sturen. Afbraak, ja 110% eens!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26781
    woensdag 16 mei 2018 om 15:17
    Vliegen er toch uit in de achste finale.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11214
    woensdag 16 mei 2018 om 15:19
    Hoezo is Hart opvallend? Staat zelfs bij West Ham niet eens meer altijd onder de lat
    Vind ik leuk
    3Bier +6921
    woensdag 16 mei 2018 om 15:20
    Geen geweldige ploeg. Zal het afleggen tegen België en 2e worden in de poule. Tegen wie kunnen ze dan loten?
    Vind ik leuk
    Bizzy +18706
    woensdag 16 mei 2018 om 15:24
    Wellicht overleven ze de poule ronde maar daarna is het echt game over.
    PL wordt gedomineerd door buitenlanders. De Engelsen spelen tweede viool.

    Zou als supporter van Engeland niet naar Rusland durven gaan. Suïcide mission. Supporters van Moskou en St Petersburg zouden het gemunt hebben op Engelse voetbal supporters.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2552
    woensdag 16 mei 2018 om 15:31
    Die Engelsen worden niet zo snel bang hoor van een paar supporters haha.

    Voor het Engelse voetbal zou het gewoon beter zijn als ze regels gaan invoeren m.b.t het aantal buitenlanders in een selectie/op het veld. In Engeland hebben ze heel veel grote talenten. Maar weinige hebben de kans om door te breken omdat er 3 betere spelers op die positie zijn bij hun club. Nu zie je dat een vrij groot gedeelte van de nationale selectie afkomstig is van degradatie kandidaten/middenmoters. In het verleden (toen er nog niet zoveel buitenlanders in Engeland speelde) hadden die Engelsen altijd een fantastisch team.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2574
    woensdag 16 mei 2018 om 15:24
    niet echt opvallend in Engeland werd dat al gezegd voor de laatste paar dagen,
    Keepers zijn naar mijn mening ook gewoon beter dan Hart.

    Wilshere kun je dan nog wel over discuseren, al zijn de opties daar ook gewoon groot en kan ik de keuze daarin ook wel begrijpen.
    Vind ik leuk
    Zjor +409
    woensdag 16 mei 2018 om 15:25
    Ben ik de enige die dit nietecht een geweldig elftal vind? Hier ga je de finale niet mee halen gok ik
    Vind ik leuk
    Deck010 +3690
    woensdag 16 mei 2018 om 15:30
    Ik ben het met je eens ja. Maar helaas blijkbaar wel beter als andere niet te noemen landen die niet meedoen ;-(
    Je schaamt je om straks naar het buitenland op vakantie te gaan.
    Vind ik leuk
    Zjor +409
    woensdag 16 mei 2018 om 15:40
    Jaa die realisatie deed mij ook zeer maarja, zo gaat het.. Dan maar naar Italie in de zomer, dan heb je dat gezeik niet hahah
    Vind ik leuk
    Deck010 +3690
    woensdag 16 mei 2018 om 15:54
    Is inderdaad een goed plan !!
    Vind ik leuk
    Rodajc +12801
    woensdag 16 mei 2018 om 15:27
    Pickford
    Walker Stones Cahill Young
    Henderson Dier
    Lingard Alli Sterling
    Kane

    Leuk team maar geen echte top, voorzie weer een achtste of kwartfinale.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 15:35
    Uhmm, waar zijn Crouch en Andy Carrol? aanfluiting dit...
    Vind ik leuk
    Wilhelmus +447
    woensdag 16 mei 2018 om 15:39
    die worden op zeker geen wereldkampioen..
    Vind ik leuk
    Schaar +1256
    woensdag 16 mei 2018 om 15:54
    Butland of Hart dan had ik Hart verwacht, vandaar wel opvallend
    Vind ik leuk
    Mascleta +263
    woensdag 16 mei 2018 om 15:54
    Joe Hart niet bij de selectie. Ik verwacht dat weinig Engelsen daar rouwig om zullen zijn.
    Vind ik leuk
    Schaar +1256
    woensdag 16 mei 2018 om 15:59
    Afwezigheid van Chris Smalling is ook opvallend, zie hem liever dan die trage, logge Phil Jones
    Vind ik leuk
    Mr. O +856
    woensdag 16 mei 2018 om 16:37
    Engeland blijft (helaas) een mooie opvulling van het toernooi met geweldige spelers... helaas niet meer dan dat vrees ik.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 16:37]
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 19:03
    Zeer intresant dat de eerste wedstrijd tegen Tunesië word gespeeld. Tunesië is ook niet makkelijk te kloppen. Dan krijgen we ook Panama vs belgie maar goed word mooi WK
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 19:11
    Ik denk niet dat Engeland ver komt. Maar wel leuke en intresant poule Engeland Tunesië Panama België ... op papier gaat België en Engeland door.. maar waar ik voor vrees is dat bijvoorbeeld België gelijk speelt tegen Tunesië en Engeland. En ik denk ook niet dat Panama 3 keer gaat verliezen. Denk dat ze zowizo keer gelijk spelen. Dus nogmaals het is interessant en heel leuke poule en ook spannend . Want normaal gesproken is België sterke ploeg. Maar door die coach die ze hebben verwacht ik ook niet veel van België
    Vind ik leuk
    Cookee +9649
    woensdag 16 mei 2018 om 19:29
    Ik zie een paar grote namen maar niet veel echte toppers.
    Veel buitenlanders in je land is leuk maar dit is dus het gevolg.

    Al zeg ik niet dat je met 1 a 2 toppers niet ver kan komen, Oranje bewees dat.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Engeland maakt definitieve WK-selectie bekend: twee verrassende afwezigen