Koeman geeft Oranje-hint: Mogelijk weer één, twee of drie nieuwe spelers erbij

    Koeman geeft Oranje-hint: "Mogelijk weer één, twee of drie nieuwe spelers erbij"

    woensdag 16 mei 2018 om 15:36

    Het Nederlands elftal begint woensdag aan een tweedaagse trainingsstage in de bossen van Zeist. Bondscoach Ronald Koeman stelt dat enkele 'nieuwe' spelers in aanmerking komen voor de twee oefeninterlands eind mei en begin juni.

    Oranje traint woensdag en donderdag met een kleine groep. "Alleen spelers van Nederlandse clubs", vertelt Koeman aan OnsOranje. "Om daar een redelijke trainingsgroep van te maken, hebben we ook een aantal jongens uitgenodigd van Jong Oranje. Daarmee slaan we twee vliegen in één klap: we houden de jongens redelijk fit in hun vakantieperiode en maken we ze van dichtbij mee, leren ze kennen. Dat is alleen maar goed voor de toekomst."

    De Oranje-bondscoach denkt dat spelers als Denzel Dumfries (sc Heerenveen), Luuk de Jong (PSV) en Sergio Padt (FC Groningen) blij zijn met zijn uitnodiging. "Ik denk dat dat soort spelers altijd zin hebben. Dan schuiven ze hun vakantie maar even op. Het is mooi voor hen om twee dagen onderdeel te zijn van de groep", aldus Koeman, die laat doorschemeren dat nieuwe namen mogelijk een kans krijgen in de oefeninterlands Slowakije en Italië. "Het is mogelijk dat er weer één, twee of drie nieuwe spelers bij zijn."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    woensdag 16 mei 2018 om 15:41
    Ik zie Oranje wel weer met de jaren beter worden. Depay als hoofdrolspeler en goede spelers erachter als De Ligt, v Dijk. Het middenveld komt nog wel zwaar te kort, maar gaat goed komen. Donny vd Beek zal wel het middenveld bepale met paar andere die zich moete bewijze
    Veel landen kunnen jullie het moeilijk maken, behalve tegen elite landen als Polen. (;
    HEB ZIN IN HET WK JAJAAAAA!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 15:43]
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 17:03
    Aha we hebben met een Pool van doen. Maar misschien heeft het meer effect om blij te doen in landen die daadwerkelijk kans maakten op een eindtournooi en dat gemist hebben (zoals laatst Albanië dat wel bij het EK).
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 15:43
    DM: Zoet

    Karsdorp van Dijk De Vrij Willems

    de Roon Vormer

    Robben Depay

    Dost de Jong


    Zo moeten we toch van een Schotland/Macedonie/ Moldavie kunnen winnen lijkt me ( 4-4-2 in een kommetje)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 15:43]
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:44
    Robben?Dost? Willems? Wat?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 15:46
    Jazeker! gewoon goei spul! wie dan volgens jou?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24958
    woensdag 16 mei 2018 om 16:56
    Robben doet niet meer mee toch? Of wil je hem gewoon opstellen en dan onder druk zetten? :p
    "Hoezo ik kom niet? Je staat rechtsvoor en je bent aanvoerder"
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 16:57
    Neh laat die schrale Robben maar in Beieren, we zetten daar wel iemand anders neer die Altijd naar binnen trekt,.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24958
    woensdag 16 mei 2018 om 16:58
    Jammer dat we verder alleen maar klassieke buitenspelers hebben :p
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 16:59
    Zonder buitenspelers dan, Dost, de Jong, Weghorst voorop, middenveld overslaan met lange bal, terugkoppen of doorkoppen en ballen in het netje leggen, zo moeilijk hoeft het niet te zijn toch??
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24958
    woensdag 16 mei 2018 om 17:00
    Wordt helemaal niks denk ik.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8090
    woensdag 16 mei 2018 om 16:44
    De Roon En Vormer ?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 16:50
    Ja, waarom nie?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8090
    woensdag 16 mei 2018 om 20:11
    In hemelsnaam...Vormer. Dat is een prima speler voor middenmotor in de benelux
    Maar daar hoort het dan ook op.geem materiaal voor oranje
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6939
    woensdag 16 mei 2018 om 17:03
    Dost heeft bedankt voor het NL elftal dus dat wordt al lastig he.
    (Sorry, is reactie op Kopsterk)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 17:04]
    Vind ik leuk
    Maxidi +3702
    woensdag 16 mei 2018 om 15:52
    Straf jij Dost ff. Die heeft al genoeg stokslagen gehad.. En bedankt voor oranje bovendien
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 15:53
    Komt wel weer terug als ie mag spelen lijkt me, zo niet dan mag je DOst weglaten en daar Weghorst neerzetten, ook goed!
    Vind ik leuk
    derksen +8584
    woensdag 16 mei 2018 om 15:55
    Met dit elftal win je nog niet van Swaziland!
    Kopsterk dit gaat nergens over
    Floppen speelt niks karsdorp niks Willems niks
    Dost kan echt niks behalve koppen
    Vormer was niks is niks wordt nooit niks de jong? Pfff
    Slaat als lul op drumstel met een out geluid
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 15:56
    Wie dan zeiksnor? geef eens alternatief dan?
    Vind ik leuk
    derksen +8584
    woensdag 16 mei 2018 om 16:40
    Cillessen
    Tête, de vrij,vd ligt,vdijk,pieters
    De roon, blind,vilhena
    Depay ,Kluivert

    Enkel counter voetbal spelen omdat Kluivert echt heel snel is en alleen nog maar sneller wordt ,depay het onberekenbare


    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 16:42
    Blind, uhm nee dankje die kan echt nog net helemaal niks, verder ben ik het pertinent oneeens met Cilessen en Tete, ook is Kluivert nog LANG niet klaar voor Nl elftal en al helemaal niet als spits, te weinig rendement. Maar fijn dat je hiermee wel van Swaziland wint, nipt...
    Vind ik leuk
    michelhx +3166
    woensdag 16 mei 2018 om 16:02
    Je weet dat Robben en Dost bedankt hebben voor het Nederlands elftal?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 16:03
    Is pas twaalf keer gezegd maar bedankt!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:20
    Dost en robben zijn geen international meer, karsdorp is op de weg terug van een zware knieblessure. Ik zie de opstelling verder eigenlijk ook niet zitten. Depay moet juist in de spits spelen, zo is gebleken. Daarnaast is luuk de jong te min, willems voornamelijk bankzitter en cillessen duidelijk de beste doelman.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 16:22
    Nein, Zoet op goal, Cilessen is gebaseerd waarop de beste? reserverol en handjevol wedstrijden in de beker? Daarnaast Mag Depay in de spits maar dan naast een Dost, Weghorst of de Jong, verder mag Willems ook wegblijven en zet Pieters er maar in dan.
    Vind ik leuk
    elijah +1490
    woensdag 16 mei 2018 om 23:03
    Hou lekker de basis 11 aan zoals die stond tegen portugal klaar. Je vraagt gewoon weg om een discussie hier wat overigens goed gelukt is ;-)
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1197
    woensdag 16 mei 2018 om 16:42
    haha gelukkig ben jij geen bondscoach
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 16:43
    Kom jij eens met iets anders Monnik...
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1197
    donderdag 17 mei 2018 om 10:24
    Gewoon de opstelling van Koeman, ik heb niet de illusie dat ik een betere opstelling maak dan hem..
    Vind ik leuk
    willem. +114
    woensdag 16 mei 2018 om 16:51
    je kan zeg maar wel een beetje zien dat je voor psv bent of zwaar tegen ajax zonder Cillesen De Ligt v/d beek Blind Tete
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 16:52
    En jij kei hard pro Ajax met deze suggesties zeg maar wel zeg maar. Ik vind Cilessen minder dan Zoet dat mag, daarnaast zou je de Ligt erbij kunenn pakken maar ten faveure van van Dijk of de Vrij in de basis? uhhhhhh neeee, komop man doe die bril af. Van de Beek, leuk voor Jong Oranje niks meer. Blind......zucht...middelmatigste speler ooit.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 16:53]
    Vind ik leuk
    willem. +114
    woensdag 16 mei 2018 om 18:07
    vind mezelf best objectief en ja zoet Zout Cillessen zou altijd een moeilijke keuze blijven maar vond Cillessen veel overtuigender over komen in de wedstrijd wie we wonnen tegen portugal de opstelling alleen al klopt niks van twee spitsen wie het moeten hebben van voor zetten en dan depay en robben op de vleugels haha
    Vind ik leuk
    myrthewit +1495
    woensdag 16 mei 2018 om 18:19
    Wat een oud(erwets) elftal! Zoet, Karsdorp, Willems, de Roon, Vormer, Robben, Dost en de Jong kunnen niet meer!
    Cillessen, Tete, de Vrij, de Ligt, van Dijk, Blind, Wijnaldum, van de Beek, Propper, Depay en Elia: dat zullen de spelers worden die Koeman selecteert....
    Vind ik leuk
    14forever +8395
    donderdag 17 mei 2018 om 01:44
    Grapjas
    Cillesen
    Rb? Karsdorp moet eerst maar weer eens gaan spelen
    Cv's de vrij, de ligt ,van dijk
    Lb ? Willems zit op de tribune meestal en speelt bijna niet
    De roon en vormer? Liever propper en strootman.
    Robben gestopt en depay is juist beter meer centraal. Dost trouwens ook gestopt. Je opstelling kan zo de prullenbak in, doe het nog een keer proberen, zou ik zeggen
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:45
    Hopelijk dat Siem de Jong nog een kans krijgt van de bondscoach. Is toch wel belangrijk geweest voor Ajax bij sommige wedstrijden waar ie gescoord heeft.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 15:46
    Hopelijk niet....mijn god zeg Siem de fukking Jong
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18244
    woensdag 16 mei 2018 om 15:50
    Oh, had je die niet in je opstelling in de spits? ;)
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 15:51
    Hahaha! Neeeeee jonguh, dat andere lange stuk verdriet van de De Jong familie, ons Luukske!
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18244
    woensdag 16 mei 2018 om 16:03
    Heheh
    Vind ik leuk
    PRICE +26080
    woensdag 16 mei 2018 om 16:12
    Lijkt me Jens dat Siem de Jong zich eerst eens in de basis voetballen bij zijn club
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:29
    Koeman geeft hint: mogelijk spelen de spelers in andere kleedij sloffen met jurkjes bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 17:29
    Als ze dan ook een haka doen is het wel weer een legendarische aktie
    Vind ik leuk
    DannyH79 +382
    woensdag 16 mei 2018 om 16:39
    Cilessen
    Janmaat-v Dijk-de Ligt-Pieters
    v Ginkel-Propper-Wijnaldum
    Berghuis-v Wolfswinkel-Depay
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6966
    woensdag 16 mei 2018 om 16:48
    van Ginkel is een goeie idd, Wolfie speelt nie eens bij Basel dus dat lijkt me niet voor de hand liggend wel?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8611
    woensdag 16 mei 2018 om 18:35
    Dit is toch ook niks man
    Vind ik leuk
    elijah +1490
    woensdag 16 mei 2018 om 23:06
    Dan nog liever:
    Cilessen
    Tete-VanDijk-Deligt-DeVrij-Blind
    VanDeBeek-Wijnaldum-Propper
    Depay-Babel

    Dit is de beste 11 dat NL heeft momenteel
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 19:16
    Ronald koeman is goed bezig door wat jonge spellers uitproberen. Heb vertrouwen in Koeman.. op gebied van aanval wat hij zou kunnen proberen is locadia links. Weghorst . Babbel op rechts. Ik bedoel wie weet gaat het werken. Luuk de jong kan hij ook proberen dus Jah het komt wel goed met oranje
    Vind ik leuk
    Cookee +9649
    woensdag 16 mei 2018 om 19:25
    Leuk initiatief vind ik... en kunnen ze vast even wennen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Koeman geeft Oranje-hint: "Mogelijk weer één, twee of drie nieuwe spelers erbij"