Koeman geeft Oranje-hint: Mogelijk weer één, twee of drie nieuwe spelers erbij

    Koeman geeft Oranje-hint: "Mogelijk weer één, twee of drie nieuwe spelers erbij"

    woensdag 16 mei 2018 om 15:36

    Het Nederlands elftal begint woensdag aan een tweedaagse trainingsstage in de bossen van Zeist. Bondscoach Ronald Koeman stelt dat enkele 'nieuwe' spelers in aanmerking komen voor de twee oefeninterlands eind mei en begin juni.

    Oranje traint woensdag en donderdag met een kleine groep. "Alleen spelers van Nederlandse clubs", vertelt Koeman aan OnsOranje. "Om daar een redelijke trainingsgroep van te maken, hebben we ook een aantal jongens uitgenodigd van Jong Oranje. Daarmee slaan we twee vliegen in één klap: we houden de jongens redelijk fit in hun vakantieperiode en maken we ze van dichtbij mee, leren ze kennen. Dat is alleen maar goed voor de toekomst."

    De Oranje-bondscoach denkt dat spelers als Denzel Dumfries (sc Heerenveen), Luuk de Jong (PSV) en Sergio Padt (FC Groningen) blij zijn met zijn uitnodiging. "Ik denk dat dat soort spelers altijd zin hebben. Dan schuiven ze hun vakantie maar even op. Het is mooi voor hen om twee dagen onderdeel te zijn van de groep", aldus Koeman, die laat doorschemeren dat nieuwe namen mogelijk een kans krijgen in de oefeninterlands Slowakije en Italië. "Het is mogelijk dat er weer één, twee of drie nieuwe spelers bij zijn."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    woensdag 16 mei 2018 om 15:41
    Ik zie Oranje wel weer met de jaren beter worden. Depay als hoofdrolspeler en goede spelers erachter als De Ligt, v Dijk. Het middenveld komt nog wel zwaar te kort, maar gaat goed komen. Donny vd Beek zal wel het middenveld bepale met paar andere die zich moete bewijze
    Veel landen kunnen jullie het moeilijk maken, behalve tegen elite landen als Polen. (;
    HEB ZIN IN HET WK JAJAAAAA!!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 17:03
    Aha we hebben met een Pool van doen. Maar misschien heeft het meer effect om blij te doen in landen die daadwerkelijk kans maakten op een eindtournooi en dat gemist hebben (zoals laatst Albanië dat wel bij het EK).
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 15:43
    DM: Zoet

    Karsdorp van Dijk De Vrij Willems

    de Roon Vormer

    Robben Depay

    Dost de Jong


    Zo moeten we toch van een Schotland/Macedonie/ Moldavie kunnen winnen lijkt me ( 4-4-2 in een kommetje)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:44
    Robben?Dost? Willems? Wat?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 15:46
    Jazeker! gewoon goei spul! wie dan volgens jou?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +17336
    woensdag 16 mei 2018 om 16:56
    Robben doet niet meer mee toch? Of wil je hem gewoon opstellen en dan onder druk zetten? :p
    "Hoezo ik kom niet? Je staat rechtsvoor en je bent aanvoerder"
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 16:57
    Neh laat die schrale Robben maar in Beieren, we zetten daar wel iemand anders neer die Altijd naar binnen trekt,.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +17336
    woensdag 16 mei 2018 om 16:58
    Jammer dat we verder alleen maar klassieke buitenspelers hebben :p
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 16:59
    Zonder buitenspelers dan, Dost, de Jong, Weghorst voorop, middenveld overslaan met lange bal, terugkoppen of doorkoppen en ballen in het netje leggen, zo moeilijk hoeft het niet te zijn toch??
    Vind ik leuk
    #Keizerout +17336
    woensdag 16 mei 2018 om 17:00
    Wordt helemaal niks denk ik.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7254
    woensdag 16 mei 2018 om 16:44
    De Roon En Vormer ?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 16:50
    Ja, waarom nie?
    Vind ik leuk
    FSCeara +7254
    woensdag 16 mei 2018 om 20:11
    In hemelsnaam...Vormer. Dat is een prima speler voor middenmotor in de benelux
    Maar daar hoort het dan ook op.geem materiaal voor oranje
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 17:03
    Dost heeft bedankt voor het NL elftal dus dat wordt al lastig he.
    (Sorry, is reactie op Kopsterk)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Hattrick +10916
    woensdag 16 mei 2018 om 15:45
    Wat een verschrikkelijke opstelling :p
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 15:45
    Nee joh, dat kun je niet menen, wat is hier mis mee?
    Vind ik leuk
    Donnygo +931
    woensdag 16 mei 2018 om 15:47
    om te beginnen 2 spelers die al bedankt hebben en een spits die in Nederland al geen topscorer is
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 15:48
    Met andere coach komt Dost terug en dan laten we robben achterwegen, ipv Robben een Promes. I.p.v een Willems eventueel Pieters?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:21
    Dost is gestopt onder koeman en een nieuwe coach hebben we als alles volgens plan verloopt pas over 4 jaar.
    Vind ik leuk
    Kramertje +763
    woensdag 16 mei 2018 om 16:38
    waarom zou Dost met een andere coach terugkomen dat hele gebeuren was niet gebasseerd op 1 wedstrijd dat speelde al een tijdje (dus waarschijnlijk al bij Blind, Hiddink en Advocaat)
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 16:40
    ALs dat zo is, dan is de kans klein inderdaad, maar als ie garantie op speelminuten krijgt, wat ie bij mij zou krijgen als bondscoach.....wie weet.,.,
    Vind ik leuk
    Kramertje +763
    woensdag 16 mei 2018 om 16:47
    Dost prima spits lijkt mij maar mischien als persoon een beetje vreemd "er is altijd wel iemand of meerdere waar je wel een klik mee hebt bij het nederlands elftal" dus nu verder met een andere spits
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 16:49
    Dan maar de Jong of Weghorst proberen, Janssen faalt ook keer op keer...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +17336
    woensdag 16 mei 2018 om 16:59
    Ik denk dat Dost dan wel terug zou komen. En alle andere internationals bedanken voor de eer :p
    Vind ik leuk
    WibedePibe +142
    woensdag 16 mei 2018 om 15:49
    Ben je nou sarcastisch?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 15:50
    Uhhh alles behalve, is gewoon een goede realistsiche opstelling met de nadruk op kracht en fysiek ipv dat vreselijke tikkie terug en breien. Een keer wat anders misschien winnen we dan eens wat.
    Vind ik leuk
    jepo10 +435
    woensdag 16 mei 2018 om 15:55
    Met alle respect, maar volgens mij volg jij voetbal totaal niet of wel!?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 15:57
    Waarom niet, nee weer lekker van die lamme nikszeggende technische voetballers opstellen en weer afgemat worden door Schotland op fysiek en inzet en daarna weer bouwen en theedrinken en waar lag het toch allemaal aan? Nee gelukkig volg ik het Nl elftal niet....
    Vind ik leuk
    jepo10 +435
    woensdag 16 mei 2018 om 16:44
    Ik zal je zeggen waar het aan ligt.. Tussen de Sneijder, Robben, van Persie, van der Vaart generatie zat een generatie waar van alles mis mee is (Luuk en Siem de Jong, Klaassen, Dost, Willems etc.) Slechte voetballers is het probleem niet de manier van spelen.. Gelukkig krijg jij het wel voor elkaar om alle slechte in 1 elftal te gooien, dat is ook een kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 16:45
    Haha! Ja de lichting is dramatisch daarom moet je het niet op voetballen gooien maar uit een ander vaatje tappen, fysiek en inzet, ipv middelmaat en kleine pismennekes die weigeren te sleuren en trekken,m maar dat is mijn bescheiden mening.
    Vind ik leuk
    Hattrick +10916
    woensdag 16 mei 2018 om 15:53
    Weinig voetbal, en 2 spelers die al gestopt zijn als international ;)
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 15:54
    Promes ipv Robben, Weghorst dan ipv Dost, en dan lekker ballen pompen en een keer de mouwen opstropen ipv van voetballen wat ons niets heeft gebracht sinds 1988.
    Vind ik leuk
    Pec010 +1557
    woensdag 16 mei 2018 om 16:02
    Vrij recent nog een wk finale. Volgens mij is echt helemaal niemand het met je eens.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 16:05
    Dat mag, alleen als je een finale verliest dan win je ook helemaal niks. Daarnaast is het met de gevestigde orde nu al jaren niks dus wellicht is verandering een keer goed, maar daar wil niemand aan lijkt wel. Zullen we SNeijder en van der Vaart anders uit het vet halen?
    Vind ik leuk
    Pec010 +1557
    woensdag 16 mei 2018 om 16:11
    Nee ik ben zeker voor verjonging maar ik zou eerder kijken hoe je Depay, Wijnaldum en Promes in hun kracht kunt gebruiken. Die zijn nu op een leeftijd dat ze samen met de sterke verdedigers het team moeten gaan dragen.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 16:12
    Ah Wijnaldum ja, was ik vergeten, die mag voor een vormer of de Roon omgewisseld worden, verder vind ik het geen gekke opstelling ook niet in de spits, we hebben gewoon niks anders....
    Vind ik leuk
    Degraaf +13990
    woensdag 16 mei 2018 om 16:30
    Babel deed het de laatste wedstrijd van Oranje het best, nu ook al vergeten?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 16:34
    Was ik ook vergeten, maar die zie ik liever niet, heb liever de Jong en ook dan Dost daarbij maar die komt dus niet meer terug naar het blijkt. Anders Weghorst aan kop met de Jong
    Vind ik leuk
    Degraaf +13990
    woensdag 16 mei 2018 om 16:39
    Je vergeet er nogal wat, blij dat jij geen Bondscoach bent ;-)
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 16:41
    Misschien is dat beter idd....maar geef me 4 jaar de tijd dan heb ik tijd zzat niemand te vergeten ;)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +6023
    woensdag 16 mei 2018 om 15:47
    Lekker toch, geen een Ajacied. Kunnen die mooi aan de vakantie beginnen en fit aan en OP TIJD aan de voorbereiding. Het seizoen begint immers vroeg.
    Vind ik leuk
    Maxidi +3301
    woensdag 16 mei 2018 om 15:52
    Straf jij Dost ff. Die heeft al genoeg stokslagen gehad.. En bedankt voor oranje bovendien
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 15:53
    Komt wel weer terug als ie mag spelen lijkt me, zo niet dan mag je DOst weglaten en daar Weghorst neerzetten, ook goed!
    Vind ik leuk
    derksen +8291
    woensdag 16 mei 2018 om 15:55
    Met dit elftal win je nog niet van Swaziland!
    Kopsterk dit gaat nergens over
    Floppen speelt niks karsdorp niks Willems niks
    Dost kan echt niks behalve koppen
    Vormer was niks is niks wordt nooit niks de jong? Pfff
    Slaat als lul op drumstel met een out geluid
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 15:56
    Wie dan zeiksnor? geef eens alternatief dan?
    Vind ik leuk
    derksen +8291
    woensdag 16 mei 2018 om 16:40
    Cillessen
    Tête, de vrij,vd ligt,vdijk,pieters
    De roon, blind,vilhena
    Depay ,Kluivert

    Enkel counter voetbal spelen omdat Kluivert echt heel snel is en alleen nog maar sneller wordt ,depay het onberekenbare


    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 16:42
    Blind, uhm nee dankje die kan echt nog net helemaal niks, verder ben ik het pertinent oneeens met Cilessen en Tete, ook is Kluivert nog LANG niet klaar voor Nl elftal en al helemaal niet als spits, te weinig rendement. Maar fijn dat je hiermee wel van Swaziland wint, nipt...
    Vind ik leuk
    michelhx +2787
    woensdag 16 mei 2018 om 16:02
    Je weet dat Robben en Dost bedankt hebben voor het Nederlands elftal?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 16:03
    Is pas twaalf keer gezegd maar bedankt!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:20
    Dost en robben zijn geen international meer, karsdorp is op de weg terug van een zware knieblessure. Ik zie de opstelling verder eigenlijk ook niet zitten. Depay moet juist in de spits spelen, zo is gebleken. Daarnaast is luuk de jong te min, willems voornamelijk bankzitter en cillessen duidelijk de beste doelman.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 16:22
    Nein, Zoet op goal, Cilessen is gebaseerd waarop de beste? reserverol en handjevol wedstrijden in de beker? Daarnaast Mag Depay in de spits maar dan naast een Dost, Weghorst of de Jong, verder mag Willems ook wegblijven en zet Pieters er maar in dan.
    Vind ik leuk
    elijah +1161
    woensdag 16 mei 2018 om 23:03
    Hou lekker de basis 11 aan zoals die stond tegen portugal klaar. Je vraagt gewoon weg om een discussie hier wat overigens goed gelukt is ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:42
    haha gelukkig ben jij geen bondscoach
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 16:43
    Kom jij eens met iets anders Monnik...
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 10:24
    Gewoon de opstelling van Koeman, ik heb niet de illusie dat ik een betere opstelling maak dan hem..
    Vind ik leuk
    willem. +39
    woensdag 16 mei 2018 om 16:51
    je kan zeg maar wel een beetje zien dat je voor psv bent of zwaar tegen ajax zonder Cillesen De Ligt v/d beek Blind Tete
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 16:52
    En jij kei hard pro Ajax met deze suggesties zeg maar wel zeg maar. Ik vind Cilessen minder dan Zoet dat mag, daarnaast zou je de Ligt erbij kunenn pakken maar ten faveure van van Dijk of de Vrij in de basis? uhhhhhh neeee, komop man doe die bril af. Van de Beek, leuk voor Jong Oranje niks meer. Blind......zucht...middelmatigste speler ooit.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    willem. +39
    woensdag 16 mei 2018 om 18:07
    vind mezelf best objectief en ja zoet Zout Cillessen zou altijd een moeilijke keuze blijven maar vond Cillessen veel overtuigender over komen in de wedstrijd wie we wonnen tegen portugal de opstelling alleen al klopt niks van twee spitsen wie het moeten hebben van voor zetten en dan depay en robben op de vleugels haha
    Vind ik leuk
    myrthewit +1438
    woensdag 16 mei 2018 om 18:19
    Wat een oud(erwets) elftal! Zoet, Karsdorp, Willems, de Roon, Vormer, Robben, Dost en de Jong kunnen niet meer!
    Cillessen, Tete, de Vrij, de Ligt, van Dijk, Blind, Wijnaldum, van de Beek, Propper, Depay en Elia: dat zullen de spelers worden die Koeman selecteert....
    Vind ik leuk
    14forever +7803
    donderdag 17 mei 2018 om 01:44
    Grapjas
    Cillesen
    Rb? Karsdorp moet eerst maar weer eens gaan spelen
    Cv's de vrij, de ligt ,van dijk
    Lb ? Willems zit op de tribune meestal en speelt bijna niet
    De roon en vormer? Liever propper en strootman.
    Robben gestopt en depay is juist beter meer centraal. Dost trouwens ook gestopt. Je opstelling kan zo de prullenbak in, doe het nog een keer proberen, zou ik zeggen
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:45
    Hopelijk dat Siem de Jong nog een kans krijgt van de bondscoach. Is toch wel belangrijk geweest voor Ajax bij sommige wedstrijden waar ie gescoord heeft.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 15:46
    Hopelijk niet....mijn god zeg Siem de fukking Jong
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16390
    woensdag 16 mei 2018 om 15:50
    Oh, had je die niet in je opstelling in de spits? ;)
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 15:51
    Hahaha! Neeeeee jonguh, dat andere lange stuk verdriet van de De Jong familie, ons Luukske!
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16390
    woensdag 16 mei 2018 om 16:03
    Heheh
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:12
    Lijkt me Jens dat Siem de Jong zich eerst eens in de basis voetballen bij zijn club
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:29
    Koeman geeft hint: mogelijk spelen de spelers in andere kleedij sloffen met jurkjes bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 17:29
    Als ze dan ook een haka doen is het wel weer een legendarische aktie
    Vind ik leuk
    DannyH79 +360
    woensdag 16 mei 2018 om 16:39
    Cilessen
    Janmaat-v Dijk-de Ligt-Pieters
    v Ginkel-Propper-Wijnaldum
    Berghuis-v Wolfswinkel-Depay
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7083
    woensdag 16 mei 2018 om 16:48
    van Ginkel is een goeie idd, Wolfie speelt nie eens bij Basel dus dat lijkt me niet voor de hand liggend wel?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4541
    woensdag 16 mei 2018 om 18:35
    Dit is toch ook niks man
    Vind ik leuk
    elijah +1161
    woensdag 16 mei 2018 om 23:06
    Dan nog liever:
    Cilessen
    Tete-VanDijk-Deligt-DeVrij-Blind
    VanDeBeek-Wijnaldum-Propper
    Depay-Babel

    Dit is de beste 11 dat NL heeft momenteel
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 19:16
    Ronald koeman is goed bezig door wat jonge spellers uitproberen. Heb vertrouwen in Koeman.. op gebied van aanval wat hij zou kunnen proberen is locadia links. Weghorst . Babbel op rechts. Ik bedoel wie weet gaat het werken. Luuk de jong kan hij ook proberen dus Jah het komt wel goed met oranje
    Vind ik leuk
    Cookee +8555
    woensdag 16 mei 2018 om 19:25
    Leuk initiatief vind ik... en kunnen ze vast even wennen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Koeman geeft Oranje-hint: "Mogelijk weer één, twee of drie nieuwe spelers erbij"