Koeman geeft Oranje-hint: Mogelijk weer één, twee of drie nieuwe spelers erbij

Koeman geeft Oranje-hint: "Mogelijk weer één, twee of drie nieuwe spelers erbij"

Gepubliceerd: woensdag 16 mei 2018 om 15:36wo 16-05-2018 om 15:36

Het Nederlands elftal begint woensdag aan een tweedaagse trainingsstage in de bossen van Zeist. Bondscoach Ronald Koeman stelt dat enkele 'nieuwe' spelers in aanmerking komen voor de twee oefeninterlands eind mei en begin juni.

Oranje traint woensdag en donderdag met een kleine groep. "Alleen spelers van Nederlandse clubs", vertelt Koeman aan OnsOranje. "Om daar een redelijke trainingsgroep van te maken, hebben we ook een aantal jongens uitgenodigd van Jong Oranje. Daarmee slaan we twee vliegen in één klap: we houden de jongens redelijk fit in hun vakantieperiode en maken we ze van dichtbij mee, leren ze kennen. Dat is alleen maar goed voor de toekomst."

De Oranje-bondscoach denkt dat spelers als Denzel Dumfries (sc Heerenveen), Luuk de Jong (PSV) en Sergio Padt (FC Groningen) blij zijn met zijn uitnodiging. "Ik denk dat dat soort spelers altijd zin hebben. Dan schuiven ze hun vakantie maar even op. Het is mooi voor hen om twee dagen onderdeel te zijn van de groep", aldus Koeman, die laat doorschemeren dat nieuwe namen mogelijk een kans krijgen in de oefeninterlands Slowakije en Italië. "Het is mogelijk dat er weer één, twee of drie nieuwe spelers bij zijn."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Kopsterk +7116
woensdag 16 mei 2018 om 15:43
DM: Zoet

Karsdorp van Dijk De Vrij Willems

de Roon Vormer

Robben Depay

Dost de Jong


Zo moeten we toch van een Schotland/Macedonie/ Moldavie kunnen winnen lijkt me ( 4-4-2 in een kommetje)
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 15:43]
Vind ik leuk
Maxidi +3806
woensdag 16 mei 2018 om 15:52
Straf jij Dost ff. Die heeft al genoeg stokslagen gehad.. En bedankt voor oranje bovendien
Vind ik leuk
Kopsterk +7116
woensdag 16 mei 2018 om 15:53
Komt wel weer terug als ie mag spelen lijkt me, zo niet dan mag je DOst weglaten en daar Weghorst neerzetten, ook goed!
Vind ik leuk
derksen +8940
woensdag 16 mei 2018 om 15:55
Met dit elftal win je nog niet van Swaziland!
Kopsterk dit gaat nergens over
Floppen speelt niks karsdorp niks Willems niks
Dost kan echt niks behalve koppen
Vormer was niks is niks wordt nooit niks de jong? Pfff
Slaat als lul op drumstel met een out geluid
Vind ik leuk
Kopsterk +7116
woensdag 16 mei 2018 om 15:56
Wie dan zeiksnor? geef eens alternatief dan?
Vind ik leuk
derksen +8940
woensdag 16 mei 2018 om 16:40
Cillessen
Tête, de vrij,vd ligt,vdijk,pieters
De roon, blind,vilhena
Depay ,Kluivert

Enkel counter voetbal spelen omdat Kluivert echt heel snel is en alleen nog maar sneller wordt ,depay het onberekenbare


Vind ik leuk
Kopsterk +7116
woensdag 16 mei 2018 om 16:42
Blind, uhm nee dankje die kan echt nog net helemaal niks, verder ben ik het pertinent oneeens met Cilessen en Tete, ook is Kluivert nog LANG niet klaar voor Nl elftal en al helemaal niet als spits, te weinig rendement. Maar fijn dat je hiermee wel van Swaziland wint, nipt...
Vind ik leuk
michelhx +4035
woensdag 16 mei 2018 om 16:02
Je weet dat Robben en Dost bedankt hebben voor het Nederlands elftal?
Vind ik leuk
Kopsterk +7116
woensdag 16 mei 2018 om 16:03
Is pas twaalf keer gezegd maar bedankt!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 16:20
Dost en robben zijn geen international meer, karsdorp is op de weg terug van een zware knieblessure. Ik zie de opstelling verder eigenlijk ook niet zitten. Depay moet juist in de spits spelen, zo is gebleken. Daarnaast is luuk de jong te min, willems voornamelijk bankzitter en cillessen duidelijk de beste doelman.
Vind ik leuk
Kopsterk +7116
woensdag 16 mei 2018 om 16:22
Nein, Zoet op goal, Cilessen is gebaseerd waarop de beste? reserverol en handjevol wedstrijden in de beker? Daarnaast Mag Depay in de spits maar dan naast een Dost, Weghorst of de Jong, verder mag Willems ook wegblijven en zet Pieters er maar in dan.
Vind ik leuk
elijah +1590
woensdag 16 mei 2018 om 23:03
Hou lekker de basis 11 aan zoals die stond tegen portugal klaar. Je vraagt gewoon weg om een discussie hier wat overigens goed gelukt is ;-)
Vind ik leuk
Monnikehuize +1436
woensdag 16 mei 2018 om 16:42
haha gelukkig ben jij geen bondscoach
Vind ik leuk
Kopsterk +7116
woensdag 16 mei 2018 om 16:43
Kom jij eens met iets anders Monnik...
Vind ik leuk
Monnikehuize +1436
donderdag 17 mei 2018 om 10:24
Gewoon de opstelling van Koeman, ik heb niet de illusie dat ik een betere opstelling maak dan hem..
Vind ik leuk
willem. +112
woensdag 16 mei 2018 om 16:51
je kan zeg maar wel een beetje zien dat je voor psv bent of zwaar tegen ajax zonder Cillesen De Ligt v/d beek Blind Tete
Vind ik leuk
Kopsterk +7116
woensdag 16 mei 2018 om 16:52
En jij kei hard pro Ajax met deze suggesties zeg maar wel zeg maar. Ik vind Cilessen minder dan Zoet dat mag, daarnaast zou je de Ligt erbij kunenn pakken maar ten faveure van van Dijk of de Vrij in de basis? uhhhhhh neeee, komop man doe die bril af. Van de Beek, leuk voor Jong Oranje niks meer. Blind......zucht...middelmatigste speler ooit.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 16:53]
Vind ik leuk
willem. +112
woensdag 16 mei 2018 om 18:07
vind mezelf best objectief en ja zoet Zout Cillessen zou altijd een moeilijke keuze blijven maar vond Cillessen veel overtuigender over komen in de wedstrijd wie we wonnen tegen portugal de opstelling alleen al klopt niks van twee spitsen wie het moeten hebben van voor zetten en dan depay en robben op de vleugels haha
Vind ik leuk
myrthewit +1629
woensdag 16 mei 2018 om 18:19
Wat een oud(erwets) elftal! Zoet, Karsdorp, Willems, de Roon, Vormer, Robben, Dost en de Jong kunnen niet meer!
Cillessen, Tete, de Vrij, de Ligt, van Dijk, Blind, Wijnaldum, van de Beek, Propper, Depay en Elia: dat zullen de spelers worden die Koeman selecteert....
Vind ik leuk
14forever +8906
donderdag 17 mei 2018 om 01:44
Grapjas
Cillesen
Rb? Karsdorp moet eerst maar weer eens gaan spelen
Cv's de vrij, de ligt ,van dijk
Lb ? Willems zit op de tribune meestal en speelt bijna niet
De roon en vormer? Liever propper en strootman.
Robben gestopt en depay is juist beter meer centraal. Dost trouwens ook gestopt. Je opstelling kan zo de prullenbak in, doe het nog een keer proberen, zou ik zeggen
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 15:45
Hopelijk dat Siem de Jong nog een kans krijgt van de bondscoach. Is toch wel belangrijk geweest voor Ajax bij sommige wedstrijden waar ie gescoord heeft.
Vind ik leuk
Kopsterk +7116
woensdag 16 mei 2018 om 15:46
Hopelijk niet....mijn god zeg Siem de fukking Jong
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20587
woensdag 16 mei 2018 om 15:50
Oh, had je die niet in je opstelling in de spits? ;)
Vind ik leuk
Kopsterk +7116
woensdag 16 mei 2018 om 15:51
Hahaha! Neeeeee jonguh, dat andere lange stuk verdriet van de De Jong familie, ons Luukske!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20587
woensdag 16 mei 2018 om 16:03
Heheh
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 16:29
Koeman geeft hint: mogelijk spelen de spelers in andere kleedij sloffen met jurkjes bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:29
Als ze dan ook een haka doen is het wel weer een legendarische aktie
Vind ik leuk
DannyH79 +385
woensdag 16 mei 2018 om 16:39
Cilessen
Janmaat-v Dijk-de Ligt-Pieters
v Ginkel-Propper-Wijnaldum
Berghuis-v Wolfswinkel-Depay
Vind ik leuk
Kopsterk +7116
woensdag 16 mei 2018 om 16:48
van Ginkel is een goeie idd, Wolfie speelt nie eens bij Basel dus dat lijkt me niet voor de hand liggend wel?
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
woensdag 16 mei 2018 om 18:35
Dit is toch ook niks man
Vind ik leuk
elijah +1590
woensdag 16 mei 2018 om 23:06
Dan nog liever:
Cilessen
Tete-VanDijk-Deligt-DeVrij-Blind
VanDeBeek-Wijnaldum-Propper
Depay-Babel

Dit is de beste 11 dat NL heeft momenteel
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:16
Ronald koeman is goed bezig door wat jonge spellers uitproberen. Heb vertrouwen in Koeman.. op gebied van aanval wat hij zou kunnen proberen is locadia links. Weghorst . Babbel op rechts. Ik bedoel wie weet gaat het werken. Luuk de jong kan hij ook proberen dus Jah het komt wel goed met oranje
Vind ik leuk
Cookee +11815
woensdag 16 mei 2018 om 19:25
Leuk initiatief vind ik... en kunnen ze vast even wennen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws