PSV komt met bevestiging: Brands verlaat Eindhoven voor Everton

    PSV komt met bevestiging: Brands verlaat Eindhoven voor Everton

    Gepubliceerd: woensdag 16 mei 2018 om 16:03wo 16-05-2018 om 16:03

    De kogel is door de kerk: Marcel Brands verlaat PSV. De Eindhovense club bevestigt woensdag dat de technisch manager aan de slag gaat bij Everton.

    In Liverpool wordt Brands de nieuwe 'director of football'. Hij gaat per 1 juni aan de slag. Brands was de laatste acht jaar technisch manager van PSV en werd al enkele maanden in verband gebracht met een nieuwe uitdaging bij Everton. "Een enorm moeilijk besluit, maar ik denk dat dit een goede stap op het juiste moment is", verklaart Brands op de clubsite.

    Brands heeft serieus overwogen om bij PSV te blijven. "Ik heb het hier geweldig naar mijn zin en PSV heeft me de keuze gegeven om er nog wat jaartjes aan vast te knopen", zegt hij. "Het is echt lastig om iets dat goed is los te laten, maar dat ga ik nu toch doen. Ook in mijn functie is de Premier League natuurlijk iets geweldigs. Het is in alle opzichten de grootste competitie ter wereld. Ik krijg nu de kans om daar op mijn manier iets neer te gaan zetten. Daar kijk ik ontzettend naar uit."

    Met de selectie die Brands samenstelde sleepte PSV drie van de laatste vier landstitels in de wacht. Commissaris Frank Arnesen, hoofd scouting John de Jong en trainer Phillip Cocu nemen de komende periode de taken van Brands waar. Om 18.00 uur geeft hij in het Philips Stadion een uitgebreidere toelichting op zijn vertrek.

    Plaats een reactie

    Kopsterk +7165
    woensdag 16 mei 2018 om 16:06
    Heeft Ajax toch nog kans aankomende seizoenen.....jammer dit..
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    woensdag 16 mei 2018 om 16:06
    Da's nog al breaking news
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26497
    woensdag 16 mei 2018 om 16:06
    Het is geen verrassing. Brands, bedankt voor alles. Je hebt t echt goed gedaan.
    Vind ik leuk
    Vak422 +570
    woensdag 16 mei 2018 om 16:10
    Karig bedank berichtje van psv?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 17:02
    Had er ook al rekening mee gehouden. We hebben een ervaren man die samen met John en Phillip een mooie selectie neer zal zetten. Enne Marcel hark nog 1a2 mexicaantjes binnen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17013
    woensdag 16 mei 2018 om 16:06
    Jammer voor PSV maar het is hem gegund!
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5089
    woensdag 16 mei 2018 om 16:06
    Was toch lang en breed bekent dat Brands naar Everton ging Voetbalprimeur?
    Vind ik leuk
    henkvlis +3982
    woensdag 16 mei 2018 om 16:06
    Marcel,

    Dank voor de mooie jaren die je PSV en Nederland hebt gegeven.
    Het ga je goed bij Everton !
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:29
    Precies! Dankjewel Marcel voor je mooie jaren!!! Je hebt mooie deals binnen gehaald succes bij Everton!!! Dankjewel Marcel!!!!!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33877
    woensdag 16 mei 2018 om 16:06
    Mooie stap. Succes & houdoe.

    Vind ik leuk
    Berbr +2251
    woensdag 16 mei 2018 om 16:06
    Marcel Burns. Benieuwd hoe ie het daar gaat doen.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19960
    woensdag 16 mei 2018 om 16:08
    Blijf Daley Blind nog altijd leuk vinden in het Engels :)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 16 mei 2018 om 16:10
    That's a different cookie ouwuh. ;-)
    Vind ik leuk
    Donnygo +2968
    woensdag 16 mei 2018 om 16:06
    Had ik al verwacht, Trainer eruit TD vrije gang naar eigen opzet met keuze trainer erbij.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19960
    woensdag 16 mei 2018 om 16:07
    Goed werk verricht bij onze concurent! Succes
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:07
    Bah niet handig vlak voor de start van het transferwindow. Maar veel plezier bij Everton hopelijk neemt ie niet teveel spelers mee met inside info over de contracten.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:07
    Brands t ga je goed. Je hebt deze transfer verdient na een paar hele mooie jaren.
    Vind ik leuk
    michelhx +3770
    woensdag 16 mei 2018 om 16:07
    Bedankt Marcel voor bewezen diensten en het ga je goed. Kom van de zomer maar een paar spelers halen. Wel voor de hoofdprijs uiteraard!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28605
    woensdag 16 mei 2018 om 16:08
    Echt een groot gemis voor ons psv. We hebben veel aan hem te danken. Dus het is hem gegund! Veel plezier en succes Marcel! En bedankt voor al het goeds dat je onze club hebt gebracht.
    Vind ik leuk
    Pingel70 +27
    woensdag 16 mei 2018 om 16:08
    Jammer voor PSV, maar wel een begrijpelijke keuze.. zo'n kans krijg je niet iedere week. Succes bij Everton Marcel, en bedankt voor wat je gedaan hebt bij PSV
    Vind ik leuk
    zwollie +8382
    woensdag 16 mei 2018 om 16:08
    Hoe zou Engels met een hete aardappel in de mond bij Brandsie klinken.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 16 mei 2018 om 16:08
    Dat is een aderlating voor PSV. Nu Frank Arnesen aanstellen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    woensdag 16 mei 2018 om 16:14
    Of onze mede Hagenees John de Jong als TD aanstellen?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 16 mei 2018 om 16:16
    Dat is ook mogelijk, hebben we nog een lijntje lopen om spelers te halen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    woensdag 16 mei 2018 om 16:19
    Die is hoofdscout bij PSV en waarom denk je dat Den Haag zoveel jeugdspelers de overstap ziet maken naar PSV? Maar op zich zou het netwerk met Den Haag versterkt kunnen worden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 16:25]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 16 mei 2018 om 16:21
    Altijd handig maat.
    Vind ik leuk
    PinPelado +1915
    woensdag 16 mei 2018 om 16:08
    Bedankt voor de bewezen diensten!
    Vind ik leuk
    Strijp +14015
    woensdag 16 mei 2018 om 16:09
    Bedankt Marcel!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    woensdag 16 mei 2018 om 16:09
    Doei Calimero.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:34
    Twat
    Vind ik leuk
    Mokes +126
    woensdag 16 mei 2018 om 16:09
    Das jammer voor PSV! Veel succes bij Everton!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:09
    Slim om het zinkende schip te verlaten!
    Vind ik leuk
    Leeuw +6200
    woensdag 16 mei 2018 om 16:11
    Hahaha... je bent vast in de war.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 17:27
    Brands realiseert zich ook dat er een leegloop komt bij PSV die zo groot is dat hij het niet kan opvullen..
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:09
    Mooi voor Brands en een redelijke aderlating voor PSV lijkt me. Een compliment voor het werk dat hij bij AZ en PSV gedaan heeft. Gezien alle in- en uitgaande transfers bij PSV die worden genoemd, hoop ik voor ze dat er snel een goede vervanger is.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +639
    woensdag 16 mei 2018 om 16:11
    Nu Overmars halen, of nee van Geel
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5089
    woensdag 16 mei 2018 om 16:11
    Het scheelt dat wij dat allang wisten dat Brands naar Everton ging.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 16:12]
    Vind ik leuk
    R94 +1999
    woensdag 16 mei 2018 om 16:12
    Hehe, kunnen we eindelijk een keer fatsoenlijke verdedigers gaan aantrekken. ;)
    Vind ik leuk
    Leeuw +6200
    woensdag 16 mei 2018 om 16:13
    Het zat eraan te komen. We gaan je missen Marcel want je bent een topper!
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5491
    woensdag 16 mei 2018 om 16:13
    Hopelijk vinden ze bij PSV een vervanger die nog enigzins in zijn schaduw kan staan.
    Sluit me aan dat dit een aderlating is voor PSV.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:13
    HAHAAHAHAHAHAHAHAHAHA ik hoor alle stumpertjes nog roepen dat hij blijft!!!


    Geen illusies meer jongens, geld maakt meer kapot dan je lief is!
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1486
    woensdag 16 mei 2018 om 16:18
    Zoals de complete directie en enig zicht op een kampioenschap?
    Vind ik leuk
    soplul +3442
    woensdag 16 mei 2018 om 16:40
    als ajacied moet jij daar idd alles vanaf weten.
    Vind ik leuk
    Thilo +2793
    woensdag 16 mei 2018 om 16:13
    Heuj
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1486
    woensdag 16 mei 2018 om 16:17
    Bedankt voor alles Marcel.
    Vind ik leuk
    snibbo +352
    woensdag 16 mei 2018 om 16:18
    Held!
    Vind ik leuk
    wil +1151
    woensdag 16 mei 2018 om 16:18
    Die gaat het wel maken bij Everton.
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    woensdag 16 mei 2018 om 16:21
    zie Lozano en mischien Zoet daar wel terrecht komen

    mischien krijgt Brands wel korting
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1338
    woensdag 16 mei 2018 om 16:25
    Waarom Zoet? Ze hebben Pickford al die 3 klasses beter is
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    woensdag 16 mei 2018 om 16:32
    dat is waar mischien net als cillissen 2e keeper
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1338
    woensdag 16 mei 2018 om 16:40
    Nah dan zou Zoet veel beter bij een grotere club 2e keeper kunnen zijn
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    woensdag 16 mei 2018 om 16:52
    maak ook maar een grapje ik was even vergeten dat ie Pickford daar zat en voor een behoorlijk bedrag iets van 35 miljoen is overgenomen.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:21
    Zo, die zag ik niet aankomen.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:21
    Mooie club. Goed gedaan Marcel. Het gaat je goed
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:22
    Ik kreeg de afgelopen weken de indruk dat 'ie toch nog zou blijven. Niet dus.

    Desondanks: het is hem absoluut gegund om nog een stap te maken. Heeft mooie dingen gedaan voor PSV binnen de mogelijkheden die er waren.
    Vind ik leuk
    PSVFU +4727
    woensdag 16 mei 2018 om 16:23
    Wat levert dat op deze transfer?
    Vind ik leuk
    GlennR +42
    woensdag 16 mei 2018 om 16:23
    Succes Brands, bedankt voor alles!
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7251
    woensdag 16 mei 2018 om 16:25
    Ik snap wel dat Everton hem wil hebben want het is een hele goede TD. Hij heeft ook een goed voorkomen, het is een nette man.

    Komt wel goed daar bij Everton.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1872
    woensdag 16 mei 2018 om 16:28
    ok, doei!
    Vind ik leuk
    BluRP +416
    woensdag 16 mei 2018 om 16:33
    Mooie stap man, heeft het bij PSV goed gedaan.
    Vind ik leuk
    Arbee +2291
    woensdag 16 mei 2018 om 16:44
    Tja, ongeacht je clubvoorkeur kun je niet ontkennen dat Brands gewoon puik werk heeft afgeleverd de laatste acht jaar. Als onder jouw beleid dan drie titels in vier jaar volgen, is het niet meer dan logisch dat de grotere clubs komen aankloppen.

    Ik hoop wel oprecht dat Brands bij Everton de tijd krijgt om iets neer te zetten. De club zal flink moeten veranderen als het serieus weer bij de Engelse subtop wil aanhaken. Dat is een proces wat niet binnen één zomer te doen is, en ik hoop dat men dat bij Everton ook niet van hem verwacht.
    Vind ik leuk
    yuuup +9856
    woensdag 16 mei 2018 om 17:13
    Het is toch 3 titels in 8 jaar? Apart dat je er opeens 4 van maakt.
    Vind ik leuk
    Arbee +2291
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:06
    Klopt, ja. Maar je moet je ook goed beseffen dat een club niet binnen één zomer dominant kan worden. Ook als technisch directeur stap je ergens binnen en ga je werken aan stabiliteit en succes. Als je dan ziet dat PSV in de acht jaar van Brands drie titels heeft gepakt, en dan ook nog alle drie in de laatste vier jaar, kun je niet anders dan concluderen dat PSV onder Brands stappen heeft gemaakt. Dat is waar een club naar Everton naar op zoek is.

    Daarnaast geldt in de voetballerij ook dat je zo goed bent als je laatste wedstrijd, en dat geldt voor Brands niet anders. Als PSV die drie titels nou vlak na zijn aantreden had gepakt en nu al vier jaar droog zou staan, was niemand in hem geïnteresseerd.
    Vind ik leuk
    Retweet +566
    woensdag 16 mei 2018 om 16:46
    Jammer.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11139
    woensdag 16 mei 2018 om 16:48
    Niet meer dan begrijpelijk dat Brands deze kans met twee armen aangrijpt. Heeft in die 8 jaar tijd puik werk verricht en de club PSV veel goeds gebracht. Het halen van spelers als Moreno , Guardado en recentelijk Lozano geeft aan dat Brands een uitstekende manager is. Over het algemeen komen spelers van dat kaliber niet naar de Nederlandse Eredivisie. Ik ben benieuwd wat Brands kan bewerkstelligen bij Everton. Het is vooral van belang dat hem de tijd gegund wordt , vaak worden coaches of directeuren al direct na 1 teleurstellend seizoen de laan uitgestuurd. Voetbal is soms complete waanzin wat dat betreft.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:50
    hallo als ikeen keer wildj bij jullie zouw dat dan kunnen ik ben zelf op zoek naar iemand keer lten zien . wat ik kan leuk bedrag voor terug krijgen
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 16:52
    Marcel bedankt voor alles! Een aantal voor het oog onmogelijke transfers gerealiseerd (denk aan Lozano, Pereiro en Romero).
    Vind ik leuk
    Mari +10156
    woensdag 16 mei 2018 om 16:59
    Pereiro hoef je niet trots op te zijn. Van zijn niveau lopen er meer dan genoeg rond in Nederland.
    Lozano is goed
    Romero heeft de pech gehad geblesseerd te zijn.
    Vind ik leuk
    Bhj +1864
    woensdag 16 mei 2018 om 16:55
    Het is niet waar, verwacht je toch niet. Leuk voor hem.
    Ik vraag me af welke (ex) AZ'er er TD gaat worden.
    Vind ik leuk
    Cookee +11239
    woensdag 16 mei 2018 om 18:22
    Denk je dat PSV zelf niemand heeft voorbereid?
    Een miljoenen bedrijf die Brands laat gaan die heeft al iemand natuurlijk.

    Ook raar dat Liverpool Brands uit een land moet halen wat een voetbaldwerg is.
    Vind ik leuk
    Mari +10156
    woensdag 16 mei 2018 om 16:57
    Gefeliciteerd en veel succes.
    Vind ik leuk
    Bullet +3235
    woensdag 16 mei 2018 om 16:59
    Mooi hoe het beschreven wordt:
    "Van de laatste 4 jaar werd PSV 3x kampioen!!! Mooi natuurlijk, en goed ook! Maar van de 8 jaar dat Brands bij PSV zit, is hij.... Juist! 3x kampioen geworden. Je kunt het verhaal zo mooi vertellen als je als supporter uitkomt natuurlijk.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1562
    woensdag 16 mei 2018 om 17:01
    Doei , die trein komt maar 1 x voorbij.
    Vind ik leuk
    B3v3r +690
    woensdag 16 mei 2018 om 17:03
    Mooie stap voor hem, hopelijk sponsort hij de Eredivisie nog met een paar mooie aankopen.

    Kan zo 3 spelers opnoemen die het bij Everton prima zouden doen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11239
    woensdag 16 mei 2018 om 18:20
    Wie Klaassen?
    Vind ik leuk
    B3v3r +690
    donderdag 17 mei 2018 om 08:29
    Arias, De Ligt en Ziyech zijn prima spelers voor Everton.
    Vind ik leuk
    Cookee +11239
    zondag 20 mei 2018 om 15:47
    Zou hij echt spelers bij PSV weg meenemen? Das niet zo netjes toch?
    Arias en Ziyech zou ik graag die kans zien krijgen.
    De Ligt zou ik niet aandurven... die moet zich bewijzen tegen echt goede spitsen.
    Vind ik leuk
    Lubje +742
    woensdag 16 mei 2018 om 17:19
    Prima besluit van Brands. Soms moet je ook eens een risico nemen. Nu moet hij alleen nog zien een goede coach te vinden voor Everton. Met de huidige coach (Allardyce) houdt het namelijk niet over.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 18:01
    sjezus vandaag psv dag of zo, wordt gek van al dat psv nieuws.
    eerst een hele dag toen ze kampioen werden nu weer een dag omdat er iemand weg gaat.
    Vind ik leuk
    Cookee +11239
    woensdag 16 mei 2018 om 18:19
    Ongelukkig moment voor een TD om weg te gaan,
    dit gaat PSV voelen.
    Een TD hoort in Februari weg te gaan, dan kan hij bouwen aan een nieuw team en dan is het niet zo druk op zijn vlak.
    Ik vind 't ook raar dat er in Liverpool met zoveel ex-klasse spelers niemand rondloopt die zijn baan aankan, geen Dalgliesh of zo? Of Ian Wotsisname?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 18:44
    Gun het hem van harte,maar ik ben bang de verkeerde keuze bij onrustclub everton.
    Het engelse ac milan.
    En dan heeft hij het geeneens alleen voor het zeggen.
    Maar we hebben nu wel een vriend in de pl.
    Niks mis mee,psv zal blijven groeien.
    Had hij dit jaar een cl waardig psv neergezet had hij volgend jaar bij een topclub aan de slag gekund.
    Maar het is hem uiteraard van harte gegund,heeft meegeholpen psv terug te brengen waar het hoort na het reeker debakel.
    Succes mnr brands,hoop voor u dat ik ernaast zit.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 18:48]
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2236
    woensdag 16 mei 2018 om 19:07
    Een gemis voor psv denk ik...
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9541
    woensdag 16 mei 2018 om 19:14
    Oud nieuws was al lang bekend ! Brandsie bedankt Jonguh voor al de mooie jaren. En ge weet het he : we zijn de beste van Nederland ! Kampioenuh
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15312
    woensdag 16 mei 2018 om 21:01
    brands verlaat het schip, de transfer lijken kunnen uit de kast.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws