PSV kiest voor trio na vertrek Brands: Gelouterd in internationale voetbalwereld

PSV kiest voor trio na vertrek Brands: "Gelouterd in internationale voetbalwereld"

Gepubliceerd: woensdag 16 mei 2018 om 16:24wo 16-05-2018 om 16:24

Commissaris Frank Arnesen, hoofd scouting John de Jong en trainer Phillip Cocu nemen voorlopig het takenpakket van Marcel Brands over. Toon Gerbrands, algemeen directeur van PSV, heeft er het volste vertrouwen in dat het vertrek van de technisch manager naar Everton op te vangen is.

PSV meldt via de officiële kanalen dat de clubleiding 'alle reeds aanwezige voetbaltechnische kennis en ervaring binnen de club heeft gemobiliseerd'. Arnesen, De Jong en Cocu vangen het vertrek van Brands de komende periode op. En dus wordt er (vooralsnog) geen externe opvolger gezocht.

"We kunnen dat in de komende transferwindow zo invullen, omdat er een professionele organisatie staat met duidelijke structuren en uitgewerkte plannen en scenario's", legt Gerbrands uit. "John de Jong en Phillip Cocu zullen in hun vertrouwde rol technische kennis inbrengen. Peter Fossen (voorzitter raad van commissarissen, red.) en ik zullen onze reguliere rollen vervullen. Daarnaast zal Frank Arnesen, gelouterd in de internationale voetbalwereld, ons vanuit de rvc met raad en daad bijstaan."

Gerbrands gaat Brands missen. "Natuurlijk gaan we Marcel als mens en manager ontzettend missen. Hij is van grote waarde voor PSV geweest. Omdat hij zo secuur te werk ging en organisatorisch ontzettend sterk is, laat hij een sterk fundament achter, waar wij nog jaren ons voordeel mee kunnen doen."

Plaats een reactie

Fifagekkie +837
woensdag 16 mei 2018 om 16:27
Dit is een verandering van Messi naar Narsingh...
Vind ik leuk
Ginovanni +21596
woensdag 16 mei 2018 om 17:29
John, Frank en Philip...
een mooi Technisch Hart.;-).
Vind ik leuk
Come on Utreg +29698
woensdag 16 mei 2018 om 18:26
Scherp! Zo had ik het nog niet bekeken.. Nou, we gaan het wel meemaken in Eindhoven of het daar wel werkt.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34299
woensdag 16 mei 2018 om 18:14
Haal Max Huyberts en je bent uit de Brands
Vind ik leuk
FC Treurwilg +7656
woensdag 16 mei 2018 om 16:27
Ook een manier om te zeggen dat er geen geld is voor een waardige vervanger
Vind ik leuk
voetbal!!! +9410
woensdag 16 mei 2018 om 16:29
Frank Arnesen is heel geschikt voor deze functie. Een vervanger buiten de eigen club halen is dus niet nodig:-)
Vind ik leuk
FC Treurwilg +7656
woensdag 16 mei 2018 om 16:31
Vast, hij schijnt ook prima koffie te zetten en kroketten te frituren. Kan de kantinejuffrouw ook met pensioen
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 16:44
IQ fruitvlieg niveau
Vind ik leuk
FC Treurwilg +7656
woensdag 16 mei 2018 om 16:45
Echt? Dan zou ik hem toch niet deze functie toevertrouwen
Vind ik leuk
zwollie +9389
woensdag 16 mei 2018 om 16:53
Komt kramer ook broodje kroket halen?
Vind ik leuk
yuuup +10817
woensdag 16 mei 2018 om 16:54
Hij weet waarschijnlijk niet eens wie Arnesen is.
Vind ik leuk
Cookee +12687
woensdag 16 mei 2018 om 18:34
Wel handig als je zoveel voetbalkennis in je club hebt lopen dat je dit zo kan invullen... is Lerby ook niet met zijn hart bij PSV, die is toch ook makelaar?
Vind ik leuk
Strijp +14118
woensdag 16 mei 2018 om 17:04
Je klinkt alsof je niet weet wie Frank Arnesen is.
Vind ik leuk
FC Treurwilg +7656
woensdag 16 mei 2018 om 17:07
Dat was toch die zanger die voor Denemarken 23e werd bij het Eurovisiesongfestival in 1986
Vind ik leuk
Strijp +14118
woensdag 16 mei 2018 om 17:09
Ja.
Vind ik leuk
Patje41 +1138
woensdag 16 mei 2018 om 17:12
Dat was die voetballer van Ajax toch?
Vind ik leuk
Strijp +14118
woensdag 16 mei 2018 om 17:16
Frankie heeft idd een aardige tijd bij Ajax meegedaan, echter is het goed om te zien dat oud voetballer functioneren in het managen van een voetbalclub, niet in een beursgenoteerd bedrijf. Dat hij blijft bij de club waar hij is afgesloten, en die hij ademt is een goede keuze.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:06
Voor Marcel zullen we ook centen krijgen of V.Ginkel zou iig mooi zijn ( foutje Everton pfff maar centen voor Brands kan je wat er bij leggen en je kan hem kopen en Arnesen mag dan ff bij Chelsea op bezoek gaan samen met Guus
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 18:33]
Vind ik leuk
goekie4 +1654
woensdag 16 mei 2018 om 16:29
Waarschijnlijk zullen ze aankloppen bij Max Huiberts
Vind ik leuk
Bizzy +23377
woensdag 16 mei 2018 om 16:40
Nope
Vind ik leuk
goekie4 +1654
woensdag 16 mei 2018 om 16:47
Nope, lees net dat Arnessen TD is geweest.
Vind ik leuk
Bizzy +23377
woensdag 16 mei 2018 om 17:06
Huiberts had aangegeven bij Az te willen blijven. Natuurlijk was hij al gepolst
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 16:57
Nee die hoeven we niet
Vind ik leuk
Patje41 +1138
woensdag 16 mei 2018 om 17:14
Niet? Brands en Gerbrands hebben jullie toch ook bij az weggehaald?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:23
We hoeven toch niet alles van Az te hebben??
Vind ik leuk
dhrwobo +43714
woensdag 16 mei 2018 om 16:30
Toch fijn dat we Arnesen nog aan boord Hebben
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 16:35
Zeker te weten! Mooi wereld wijd netwerk
Vind ik leuk
mcmodd +26912
woensdag 16 mei 2018 om 16:47
Arnesen zou dat ook goed in zijn eentje aankunnen. Hopelijk gaat juist bij een drietal alles onderling goed, alhoewel, het gaat wel om mensen van PSV, die maken onderling er meestal toch geen ruzie van. ik wens PSV alle succes onder dit drietal.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 16:48]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 17:05
Thanks gozer jullie Zaterdag!!!
Vind ik leuk
Smithsonian +43225
woensdag 16 mei 2018 om 16:31
Zet arnesen er dan neer.
Vind ik leuk
yuuup +10817
woensdag 16 mei 2018 om 16:59
Volgens mij komt het daar ook op neer. Cocu en de hoofdscout werken nu ook samen met Brands.
Vind ik leuk
NorthSide +1290
woensdag 16 mei 2018 om 16:35
Komt vast wel goed daar.
Vind ik leuk
Kopsterk +7081
woensdag 16 mei 2018 om 16:35
Heb vernomen dat Gerald Sibon misschien de nieuwe TD wordt. Laten we het hopen!
Vind ik leuk
Strijp +14118
woensdag 16 mei 2018 om 17:05
Droom verder
Vind ik leuk
Argento8523 +7269
woensdag 16 mei 2018 om 16:36
Prachtige stap voor Brands dit
Hij heeft veel gedaan voor PSV
Vind ik leuk
mcmodd +26912
woensdag 16 mei 2018 om 16:49
Ze zullen hem best nog wel missen, zijn accuraatheid was all over the world beroemd.
Vind ik leuk
Argento8523 +7269
woensdag 16 mei 2018 om 18:14
Ja zeker

Is goed in zijn vak deze man

Mooie stap naar Everton
Die kunnen het ook wel gebruiken

Het transfer beleid van afgelopen seizoen sloeg helemaal nergens op
Vind ik leuk
Cookee +12687
woensdag 16 mei 2018 om 18:30
Dat hij nog een speler als Lozano voor Nederland kan interesseren is wel knap. En Guardado was ook sterk.
Denk ook dat hij graag iets aanvallender had willen spelen met PSV dan Cocu aandurft. Gezien zijn aankopen.
Vind ik leuk
mcmodd +26912
donderdag 17 mei 2018 om 07:50
Daarin is hij inderdaad opgevallen Cookee. Hij stond wat dat betreft in Nederland op eenzame hoogte.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 16:41
Copy paste technisch hart Ajax. Zo goedkoop en dan doen alsof je het wiel opnieuw hebt uitgevonden.
Vind ik leuk
buddha +10871
woensdag 16 mei 2018 om 16:53
tuurlijk.
Vind ik leuk
Morris +23891
woensdag 16 mei 2018 om 16:42
Frank heeft al jaren niks gepresenteerd..
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 16 mei 2018 om 16:45
Zijn netwerk is zijn kracht!
Vind ik leuk
Morris +23891
woensdag 16 mei 2018 om 19:09
Onzin..
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 16 mei 2018 om 19:11
Sterk antwoord!

En weer verder....
Vind ik leuk
Morris +23891
woensdag 16 mei 2018 om 20:01
Wat weet jij van zijn netwerk?

En dan nog!! Het zegt helemaal niets.. Zover het nog niets heeft opgeleverd speculeer je alleen maar..

Kortom onzin!!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 16 mei 2018 om 20:13
Kan ik ook de bal weerkaatsen. Wat weet jij van zijn netwerk?

https://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Arnesen

Als je dit zo leest dan zou je er haast vanuit gaan dat hij een netwerk heeft. Maar Morris wilt zijn gelijk hoe dan ook halen.

Is goed Morris, jij hebt gelijk. Ga je poes wassen!
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 20:14]
Vind ik leuk
Morris +23891
woensdag 16 mei 2018 om 20:37
Wikipedia..

I rest my case..

Maar je ontwijkt mijn sterkste argument..
Wat heeft het tot nu toe opgeleverd?

Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 16 mei 2018 om 20:39
Een man met veel ervaring en netwerk. Dat kan hij mooi bij PSV uitvoeren.

En of het van Wiki is of niet, zijn staat van dienst liegt niet. Heeft bij grote clubs gewerkt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 20:41]
Vind ik leuk
Morris +23891
woensdag 16 mei 2018 om 20:44
Dat is nog steeds geen antwoord..

Bij de vele grote clubs, waarin heeft hij zich onderscheiden? Welke interventie van zijn hand heeft tot succes geleid?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 16 mei 2018 om 20:48
Hij heeft vijf jaar bij Chelsea uit zijn neus lopen peuteren man. Alsof je vijf jaar lang bij een topclub kan blijven zitten met tegenvallers. Als je een klein beetjes verstand hebt dan zal je het moeten begrijpen.
Vind ik leuk
Morris +23891
woensdag 16 mei 2018 om 21:19
En daarna?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 16 mei 2018 om 21:47
Zo ken je wel uren door blijven gaan. Ten Hag was bij Utrecht top, en daarna?

Je bent niet overal een succes, dat is nonsens om dat te denken.
Vind ik leuk
Morris +23891
woensdag 16 mei 2018 om 22:48
De man is nergens succesvol geweest.

Je kan het niet onderbouwen.. Luchtkastelen..

En dan ten hag erbij halen. Wat heeft hij ermee te maken.

Man man..

Zucht
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 16 mei 2018 om 16:44
Is gewoon logisch, ook zo laten.
Vind ik leuk
Donnygo +4941
woensdag 16 mei 2018 om 16:46
PSV versie van technische hart?
Vind ik leuk
plein19 +3107
woensdag 16 mei 2018 om 16:54
deze periode zal wel goed verlopen. Maar de periodes erna gaat het gemis van Brands zichtbaar worden.
Vind ik leuk
Patje41 +1138
woensdag 16 mei 2018 om 17:10
Waarom niet die twee vd kerkhofjes.... kunnen we echt de muppets spelen ( zetten wij sjakie neer in Amsterdam en in rotterdam geven ze willempie een plek... kunnen we weer eens lachen om het nederlandse voetbal..)
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 17:10]
Vind ik leuk
rinirat +3522
woensdag 16 mei 2018 om 17:34
hahahahaha dat vangen we even op lol
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5568
woensdag 16 mei 2018 om 17:36
Arnesen: de man die bij Chelsea illegaal jongere spelers (van 11-12 jaar)van andere clubs benaderde....
Vind ik leuk
Koes +1
woensdag 16 mei 2018 om 17:54
Ten Hag niets voor PSV 😜
Vind ik leuk
BT410 +398
woensdag 16 mei 2018 om 18:07
Dit gaat helemaal fout
Vind ik leuk
Cookee +12687
woensdag 16 mei 2018 om 18:26
Je kunt wel iemand hebben zoals Fred Rutten of Arnesen die met raad en daad bijstaan, maar alles staat of valt met het feit... heeft de opvolger er kijk op? Bij Ajax mochten ook 3 man beslissen dat liep ook niet zo goed.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 18:26]
Vind ik leuk
klick +1265
woensdag 16 mei 2018 om 18:34
dat wordt niks. haal nou maar een goeie TD
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:12
Het word wel ingewikkelder wat dat betreft. De mannen moeten het natuurlijk wel eens zijn met elkaar.
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
woensdag 16 mei 2018 om 19:30
Waar is Frans Willems?
Vind ik leuk
rpaulp50 +13427
woensdag 16 mei 2018 om 20:22
Brands heeft een beter carrière verleden dan Arnesen, PSV gaat er qua kwaliteit niet op vooruit.
Vind ik leuk
Hansi H +103
donderdag 17 mei 2018 om 00:15
Gerard Nijkamp technisch directeur van PEC Zwolle zou een goede opvolger zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws