Bosz praat over Ajax: Twee spelers hebben hun normale niveau gehaald

Bosz praat over Ajax: "Twee spelers hebben hun normale niveau gehaald"

woensdag 16 mei 2018 om 20:12

Peter Bosz heeft nooit beelden teruggekeken van de Europa League-finale tussen Ajax en Manchester United. De Engelse grootmacht won vorig seizoen met 0-2 in een eenzijdige finale.

"Ik heb er helemaal geen behoefte aan", aldus Bosz bij FOX Sports over de beelden van de eindstrijd in Stockholm. "Ik vond dat we kansloos waren, terecht verloren. Het was niet één moment een echte wedstrijd. Vooral dat frustreerde mij. Ik vond dat we de kwaliteiten hadden om ook Manchester United partij te bieden, maar dat hebben we geen moment gedaan."

Aan de voorbereiding lag het niet, benadrukt de voormalige Ajax-trainer. "Tonnie Bruins Slot heeft precies voorspeld wat United zou doen. Het klopte tot in de details. Maar we hebben geen moment in de wedstrijd gezeten. Twee spelers hebben hun normale niveau gehaald: Matthijs de Ligt en Bertrand Traoré. Alle andere spelers hebben niet hun normale niveau gehaald. Dat is erg weinig."

Lees meer over:Europa LeagueAjax

Plaats een reactie

Hattrick +9776
woensdag 16 mei 2018 om 20:15
Peter The Bosz :D
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:01
Jammer dat Peter niet verteld wat zijn plan dan was!! Want dat heb ik niet gezien
Vind ik leuk
Ruud40 +10887
woensdag 16 mei 2018 om 21:17
Had je een ander plan verwacht dan van een coach die al 20 jaar hetzelfde plan gebruikt?
Morinho moet zich rotgelachen hebben, de finale was de makkelijkste die een ploeg onder hem ooit heeft gespeeld: De tegenstander deed precies, maar dan ook precies wat ze verwachten.

Het enige dat de coach van Ajax tijdens de finale heeft aangetoond is dat ie amper geschikt is voor een middenmoter in de ere divisie
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 21:18]
Vind ik leuk
Aspers +399
donderdag 17 mei 2018 om 07:43
Want een Europese finale halen maakt je een matige coach?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:11
De cl finale maakt dat je een prima coach bent. De EL is weinig bijzonders, toch het b-niveau .Dan doe je niet echt mee met de grote jongens.
Vind ik leuk
Maxidi +3281
woensdag 16 mei 2018 om 21:32
Ik gok op winnen ???
Vind ik leuk
Kees Bman +3657
woensdag 16 mei 2018 om 22:22
Dat is een sterk punt .
Vind ik leuk
Gerro +4952
woensdag 16 mei 2018 om 21:07
Let him come back
Vind ik leuk
Hattrick +9776
woensdag 16 mei 2018 om 21:13
Was het maar zo
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:09
Ik vind dat wel beetje scorebord journalistiek dat Bosz zo goed was
Kansloos in de Champions League
Vroeg in de beker eruit tegen cambuur. .geen Europese uit wedstrijd gewonnen geen kampioen zeer veel heel matige wedstrijden alleen Lyon en schalke thuis zeer goed
Vind ik leuk
Hattrick +9776
woensdag 16 mei 2018 om 21:13
Ik vind Bosz de beste trainer die we de laatste jaren hebben gehad. Als hij was gebleven waren we ook 100% kampioen geworden maarja, als, als..
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:16
Dat denk ik de laatste 4 jaar voor elk seizoen ook
Vind ik leuk
Hattrick +9776
woensdag 16 mei 2018 om 21:27
Bosz is maar 1 jaar geweest, dus daar lag het dan niet aan.
Vind ik leuk
Ruud40 +10887
woensdag 16 mei 2018 om 21:20
Met zijn tactiek en zonder Sanchez in het hart van de verdediging!!!!

Lachen.
Dan had Ajax dit jaar echt de handen dicht mogen knijpen met de play-offs voor een EL plaats

Sanchez was vorig jaar de belangrijkste schakel in het succes, niet de coach.
Vind ik leuk
Hattrick +9776
woensdag 16 mei 2018 om 21:25
Onzin
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:41
Niet alleen Sanchez. De Ligt brak door, Ziyech was meesters, Dolberg was in topvorm, Younes was gevaarlijk met zn actie. Viergever was degelijk, Traore was een gevaarlijke schakel. Het klopte gewoon allemaal
Vind ik leuk
Ruud40 +10887
woensdag 16 mei 2018 om 21:46
Je vergeet de spectaculaire ontwikkeling van Onana
Hoe ver denk je dat Ajax met de beoogde keeper (Krul) gekomen was?
Daarnaast had Klaassen ook een topseizoen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:12
Klaassen is in de eredivisie gewoon beest!
Maarja in de PL redt je het niet als je alleen spectaculaire werklust en inzicht hebt.
Vind ik leuk
Enden +2760
woensdag 16 mei 2018 om 22:43
Bij Bosz was onze verdediging in de competitie ook vaak een gatenkaas. Dat hoorde je toen maar nu is iedereen het vergeten
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:08
Helemaal mee eens. En dat ook nog eens met voetbal waar je een beetje warm van werd. De selectie was niet eens zoveel anders dan dit jaar.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:16
gewoon lekker terug naar ajax.
Beter dan hakelaar, ten Hag.!
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:17
Pepijn Lijnders komt wel vrij.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:22
Misschien wat voor Twente jullie mogen hem hebben.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:35
Hahahahah, heerlijk
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 00:47
Als koffiejuffrouw?
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:36
We hebben al een mascotte!
Vind ik leuk
FCG1971 +180
woensdag 16 mei 2018 om 20:29
hakelaar???
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:30
Ja als een hakelaar zo lult hij.
Vind ik leuk
FCG1971 +180
woensdag 16 mei 2018 om 20:37
Als je het dan toch niet na kunt laten om kinderachtig te reageren doe het dan wel goed. Hakelaar bestaat niet. Je zult hakkelaar bedoelen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:41
Hwahaha jij bent die gêne die kinderachtig reageert. Ben je loops!
Vind ik leuk
FCG1971 +180
woensdag 16 mei 2018 om 20:46
Tsjonge jonge. Wat heb jij echt een ontstellend droevig niveau. Moet je niet snel even met een van je vele accounts reageren op je eigen berichten. Je niveau en talenkennis is zo droevig dat het helemaal niet uitmaakt dat je zoveel accounts gebruikt. Je bent daardoor heel herkenbaar. Doe vooral jezelf een plezier en stop met je onzin. Dan ben je een kerel.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:16
En vooral niet luisteren naar Tonnie Bruins Slot. Domme kneus.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:17
Wat mis ik deze man toch bij ajax pff
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:17
Kom in godsnaam terug, Peter.
Vind ik leuk
Jens1999 +17905
woensdag 16 mei 2018 om 20:23
Dat zou mooi zijn.....ten hag wegtrappen en Bosz weer trainer...
Vind ik leuk
13 +9627
woensdag 16 mei 2018 om 23:13
Duwen, trappen, lekker dan die Ajacieden ;-)
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:26
Whaha ajacieden die smeken om een feyenoorder, het kan verkeren
Vind ik leuk
Bert +46
woensdag 16 mei 2018 om 20:36
En we hebben me zijn llen gefoeterd dat die feijenoorder naar Ajax kwam ,en nu kletsen we weer kwam hij maar terug.ben blij dat ik altijd achter Bosz heb gestaan.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:22
Leuk die beelden van die finale van vorig jaar tegen Man. United.
Vind ik leuk
Jens1999 +17905
woensdag 16 mei 2018 om 20:25
Binnenkort de beelden van de afgelopen 10 jaar Europees voetbal van Feyenoord.... benieuwd hoelang die beelden zijn.... xD
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:27
EDIT Wachy ik las dit verkeerd
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 20:27]
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:30
Whahahahahahaaaa
Vind ik leuk
stollie38 +16463
woensdag 16 mei 2018 om 20:31
Archeologen hebben al de bètamax en VHS banden gevonden. :-D
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:31
Als je ze vertraagd afspeelt zijn ze heel lang.....;-)
Vind ik leuk
Dorpsgek +1164
woensdag 16 mei 2018 om 22:15
Of de beelden van de laatste keer dat Ajax een prijs won in Europa? Poehhhh dan moet je terug naar de vorige eeuw.
Vind ik leuk
base +1084
woensdag 16 mei 2018 om 22:37
Wij spelen tenminste nog een paar wedstrijden in Europa en zonder ons waren er geen punten zodat Feyenoord ook een keer mee kan doen.
Maar er zijn blij met je zelf kennis met zo een naam. ;)
Vind ik leuk
Dorpsgek +1164
woensdag 16 mei 2018 om 22:42
Dan alsnog moet je terug naar de vorige eeuw voor beelden van een Europese prijs van Ajax. Noem me maar gek maar volgens mij heb ik gewoon gelijk.
Vind ik leuk
Jens1999 +17905
woensdag 16 mei 2018 om 23:39
Ach ja die prijzen gaan Ajax over 3 jaar sowieso 57 miljoen opleveren.... hoeveel leveren de Europese prijzen van jullie op...?
Vind ik leuk
Dorpsgek +1164
woensdag 16 mei 2018 om 23:44
Nou wij zijn een voetbalclub en vooral heel trots op de helden in ons mooie shirt die dit mogelijk hebben gemaakt. Maar bij een bedrijf als Ajax gaat het inderdaad enkel alleen om de jaarcijfers.

Bedank van Praag maar voor die 57 Miljoen, en tevens voor het verminderen van de europese plaatsbewijzen voor Nederlandse clubs. Een echte jood die van Praag..alles wat glinstert pakt die aan.
Vind ik leuk
buddha +7397
woensdag 16 mei 2018 om 23:15
beste Jens. kijk de 6 jaar daarvoor dan ook ff. dan zie je dat ze die cup omhoog houden na het winnen er van als laatste van nederland ;)
Vind ik leuk
hassel +283
woensdag 16 mei 2018 om 20:24
"Ik vond dat we de kwaliteiten hadden om ook Manchester United partij te bieden"

Hardop gelachen.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:24
Als die terugkomt ben ik 3 weken dronken van geluk.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:30
Bosz terug naar Ajax dat zou wat zijn.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5757
woensdag 16 mei 2018 om 20:32
Deze uitspraken maken het alleen maar erger. Als Bosz dit wist heeft hij helemaal gefaald als trainer in de finale.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:39
Grootste fout van de NV Ajax geweest om Bosz niet wat meer speelruimte te geven. Het gevolg er van is diep triest.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6799
woensdag 16 mei 2018 om 20:44
Natuurlijk ligt het aan die spelers, Bosz is zonder fouten, aldus Bosz, maar wint nooit wat...
Vind ik leuk
Wazzupp +194
woensdag 16 mei 2018 om 21:12
Wat een flutwedstrijd was dat zeg
Vind ik leuk
YcB +22
woensdag 16 mei 2018 om 21:24
Het schijnt dat Peter Bosz plan c is bij ajax...
Vind ik leuk
Gustavo +2632
woensdag 16 mei 2018 om 21:34
Onzin. Ajax werd totaal verrast door de tactiek van Mourinho. Geen plan B, niks.
Vind ik leuk
renemar +399
woensdag 16 mei 2018 om 21:41
Ik blijf het een verademing vinden deze man te horen praten. Duidelijk, geen gelul. Een verschil van dag en nacht met zijn opvolgers.
Ik vond wel dat Veltman ook een goede wedstrijd speelde.
Vind ik leuk
Pilsje +126
woensdag 16 mei 2018 om 21:58
Wel lekker dat alle mensen die kunnen voetballen of er verstand van hebben weg willen bij ajax haha
Vind ik leuk
base +1084
woensdag 16 mei 2018 om 22:40
En dan nog de meeste prijzen van Nederland gewonnen hebben dat vind ik het aller grappigst.
Vind ik leuk
Pilsje +126
woensdag 16 mei 2018 om 23:25
Heb je ook iets recents?
Vind ik leuk
Mari +4697
woensdag 16 mei 2018 om 22:45
De trainer ook niet. Als je weet dat Mu alleen de lange bal zal spelen op die lange Belg en je hebt geen antwoord kunnen bedenken? Dan zegt dat veel over je.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:57
Bosz ook tactisch onvoldoende.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 01:52
Als Bosz nog steeds overtuigd is dat hij de juiste tactiek tegenover Man U heeft gebruikt, dan is hij helemaal gek.
Vind ik leuk
ajax1973 +1902
donderdag 17 mei 2018 om 08:18
bij bosz ging het ook pas in maart draaien en werd het leuk om naar te kijken voor die tijd haalde er ook weinig hun niveau en wonnen ze in europa meer door geluk dan door kunde
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bosz praat over Ajax: "Twee spelers hebben hun normale niveau gehaald"