'Als we naar de Eredivisie promoveren, kan ik op vrijdag lekker naar de bios'

'Als we naar de Eredivisie promoveren, kan ik op vrijdag lekker naar de bios'

Gepubliceerd: donderdag 17 mei 2018 om 08:10do 17-05-2018 om 08:10

Als Almere City naar de Eredivisie promoveert, hebben de spelers van de Jupiler League-club ineens de vrijdagavond vrij. Trainer Jack de Gier weet wel wat hij dan met zijn vrije tijd gaat doen.

"Als we daadwerkelijk promoveren, ga ik op vrijdagavonden lekker naar de bioscoop", lacht De Gier in gesprek met het Algemeen Dagblad. De club is echter nog niet bezig met promotie. "Wij zijn helemaal nog niet bezig met de Eredivisie, we willen de finale winnen. Voetballers willen finales winnen. Als het echt zover komt, gaan we maandag over de Eredivisie nadenken."

Almere dompelde Roda JC in rouw door de Limburgers naar de Jupiler League te sturen. "Voor de dubbele ontmoeting met Roda JC heb ik de groep verteld wat degradatie voor een club betekent. Ik heb het meegemaakt toen ik bij NEC werkte. Dat heeft een enorme impact. Met die stress ging Roda JC de play-offs in. Wij gingen lekker voetballen, want het ergste wat ons kon overkomen, was uitschakeling. En daar zou niemand wakker van liggen."

Poll

Wie gaat er promoveren?

(971 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 17 mei 2018 om 08:11
Zou een sensatie zijn
Vind ik leuk
Adriaan +443
donderdag 17 mei 2018 om 08:17
Doe Almere maar. De graafschap ja.. blauw als me bloesje maar naar die 1 - 1 ben ik nog niet vergeten.
Vind ik leuk
Always PSV +14323
donderdag 17 mei 2018 om 08:22
Daarom alleen al moet de Graafschap promoveren, Sjakie zijn maag draait nu al om;)
Vind ik leuk
Adriaan +443
donderdag 17 mei 2018 om 08:36
Ja dat weet ik wel zeker
Vind ik leuk
Spiegel +10322
donderdag 17 mei 2018 om 08:21
Hahaha dompelen in rauw.

Lekker weer vp. Echt heeeeel amateuristisch.
Vind ik leuk
Vapormax +1644
donderdag 17 mei 2018 om 08:22
Wat heeft Almere nou te zoeken in de Erediviisie ???
1 seizoen en degradatie en weer zon kut kunstgrasveld erbij.....
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:26
Almere heeft al maanden geleden gezegd dat het kunstgras wordt vervangen door natuurgras. En als ze Roda uitschakelen, wat hadden die dan in de Eredivisie te zoeken?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:43
Wat heeft de graafschap in de ere te zoeken. 1 seizoen ere en dan weer degraderen. Tijd voor wat nieuws waardoor de jl ook weer sterker kan worden de komende jaren.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:35
Rauw ?
Vind ik leuk
Lucky Kes +5517
donderdag 17 mei 2018 om 09:00
Is ongekookt
Vind ik leuk
Smithsonian +38123
donderdag 17 mei 2018 om 08:42
Beter van niet.

Excelsior is genoeg voor nu.
Vind ik leuk
Kesse Vodde +7127
donderdag 17 mei 2018 om 08:44
Dit boeit me echt veel meer dan die hele Europa League finale... Gisteravond zit ik verveeld naar die wedstrijd te kijken omdat er echt geen reet aan was. Vanavond kun je je hart ophalen want de play-offs zijn gewoon sensationeel gebleken. Doelpunten vallen als rijpe appelen van de boom en bovendien wint lang niet altijd de favoriet! Dat maakt dit een stuk leuker dan zo'n Europese finale.
Vind ik leuk
derksen +8940
donderdag 17 mei 2018 om 08:50
Geen schijn van kans jack
Vind ik leuk
Rodapaus +5923
donderdag 17 mei 2018 om 08:52
Toch nog wat positiefs aan onze degradatie, kan jack lekker naar de bios
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:59
hallo gaan we in de eredivisie straks 2 rijtjes krijgen? Links de grasvelden en Rechter rijtje kunstgrasvelden? mvg ritje
Vind ik leuk
J de Wit +1961
donderdag 17 mei 2018 om 09:01
Yanmar stadion van Almere City. Het stadion kan 3.000 toeschouwers herbergen. Hiermee is het stadion de kleinste accommodatie in het betaald voetbal. Lekker dan, als uitsupporter! Vooral als Feyenoord op bezoek komt. Die komen met minimaal 3000 man
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 09:02]
Vind ik leuk
Dorpsgek +1126
donderdag 17 mei 2018 om 09:16
Ja dit is wel een beetje jammer..maar dan komen we wel naar die evenementen hal, spelen we daar tegen almere city.
Vind ik leuk
Dorpsgek +1126
donderdag 17 mei 2018 om 09:15
Altijd leuk nieuw elan in de eredivisie!
Sparta er nog uit, Emmen erin en we zijn er klaar voor.
Vind ik leuk
tremere +734
donderdag 17 mei 2018 om 09:41
Almere is de achtste stad van Nederland, in potentie een slapende reus.
Vind ik leuk
Maan88 +5821
donderdag 17 mei 2018 om 10:35
Er zit eigelijk niets qua voetbal in flevoland dus eigelijk zou het wel goed zijn. Alleen kan ik namen als omniworld en almere city niet serieus nemen. Klinkt een beetje als een leegstaand oud winkelcentrum. Maargoed, op een naam kun je natuurlijk niemand afrekenen dat is maar gekkigheid. Mits ze promoveren en die kans schat ik op 60% dan moeten ze idd wel echt investeren in een goed veld, grotere stadion capaciteit en betere spelers. Maar spelers zou wel goedkomen gezien de link met (jong) ajax.
Vind ik leuk
Rodajc +17417
donderdag 17 mei 2018 om 10:56
Ik heb liever Almere en Emmen in de eredivisie. Krijg ik tenminste waar voor mijn geld met mijn seizoenskaart, ga liever naar potjes tegen grotere clubs die meer sfeer opleveren. Een Eerste Divisie met Twente, Roda, NEC, GAE, Cambuur, MVV, De Graafschap en Sparta vind ik mooi.
Vind ik leuk
Donnygo +3438
donderdag 17 mei 2018 om 11:02
die laatste zin zegt alles in hoe het voor zulke clubs is met betrekking tot de promotie iets waarbij nu gewoon de druk bij de Graagschap ligt
Vind ik leuk
Dedan002 +2748
donderdag 17 mei 2018 om 11:36
Maar, naar welke film dan?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws