'Als we naar de Eredivisie promoveren, kan ik op vrijdag lekker naar de bios'

'Als we naar de Eredivisie promoveren, kan ik op vrijdag lekker naar de bios'

donderdag 17 mei 2018 om 08:10

Als Almere City naar de Eredivisie promoveert, hebben de spelers van de Jupiler League-club ineens de vrijdagavond vrij. Trainer Jack de Gier weet wel wat hij dan met zijn vrije tijd gaat doen.

"Als we daadwerkelijk promoveren, ga ik op vrijdagavonden lekker naar de bioscoop", lacht De Gier in gesprek met het Algemeen Dagblad. De club is echter nog niet bezig met promotie. "Wij zijn helemaal nog niet bezig met de Eredivisie, we willen de finale winnen. Voetballers willen finales winnen. Als het echt zover komt, gaan we maandag over de Eredivisie nadenken."

Almere dompelde Roda JC in rouw door de Limburgers naar de Jupiler League te sturen. "Voor de dubbele ontmoeting met Roda JC heb ik de groep verteld wat degradatie voor een club betekent. Ik heb het meegemaakt toen ik bij NEC werkte. Dat heeft een enorme impact. Met die stress ging Roda JC de play-offs in. Wij gingen lekker voetballen, want het ergste wat ons kon overkomen, was uitschakeling. En daar zou niemand wakker van liggen."

Poll

Wie gaat er promoveren?

(970 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 17 mei 2018 om 08:11
Zou een sensatie zijn
Vind ik leuk
Hattrick +9778
donderdag 17 mei 2018 om 08:13
Almere City in de Eredivisie, beetje vreemd maar wel lekker??
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:14
Ze kunnen ook Roda uitschakelen daarom kan alles in het huidige voetbal.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:04
Want dat is ja een prestatie van formaat.. Roda uitschakelen :\
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:20
Ja lekker om voor 1500 toeschouwers te spelen. Toegevoegde waarde in de ED!
Vind ik leuk
meinema +778
donderdag 17 mei 2018 om 08:53
Er zit daar een investeerder. Wanneer ze promoveren gaat daar het 1 en ander wel veranderen. Beginnend bij een fixe uitbreiding van het stadion neem ik aan.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:55
Je kunt een stadion fors uitbreiden, komen de toeschouwers dan wel, zo met Ajax om de hoek?
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 08:56]
Vind ik leuk
meinema +778
donderdag 17 mei 2018 om 08:59
Ja denk ik wel! Kijk emmen. Vanavond uitverkocht en wanneer ze promoveren gaat de seizoenkaart verkoop ook gigantisch omhoog(denk ik). Emmen heeft dan wel minder concurentie in de buurt dan Almere natuurlijk.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:04
Emmen mag van mij wel promoveren. 3 clubs uit Rotterdam in de ED is teveel;)
Vind ik leuk
meinema +778
donderdag 17 mei 2018 om 09:44
Haha! Dan gaat de minste ook nog eens weg. Top! Zal vanavond Emmen naar de overwinning toeschreeuwen
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:43
Gelukkig gaat de eredivisie daar geen last van krijgen.Volgend jaar mogen jullie weer lekker naar Doetinchem :)
Vind ik leuk
#Keizerout +17404
donderdag 17 mei 2018 om 12:53
Niet iedereen heeft daar zin in :p
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 20:33
Haha,dat snap ik ;)
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:38
Net flix,kan ook Jack de Gier,tip voor als je niet promoveert
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 10:43
Dat veld (stadion kun je het niet noemen) is een schande voor de eredivisie. Eerst accommodatie op orde en dan zijn ze welkom uit de 6e stad van Nederland
Vind ik leuk
FCG1971 +180
donderdag 17 mei 2018 om 16:16
Er zouden in Nederland net als in bv Duitsland best eisen opgesteld kunnen worden waar je aan dient te voldoen bij promotie en anders gewoon geen licentie
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:15
Ik zie niet hoe het niveau van de competitie kan stijgen met de komst van Almere City. Hun stadion is 2.5 keer kleiner dan dat van de Graafschap.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:18
Je zit toch niet Almere af te kraken is mooi als zo'n club voor het eerst kan promoveren toch?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:21
Afkraken is een groot woord. Hoogstens geef ik een argument waarom ik liever de Graafschap zie.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:24
Almere heeft een soort samenwerking met Ajax, er zit al veel jeugdig talent ik van Ajax. Denk dat het helemaal goed gaat komen met Almere en Jack
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:28
Dat is ook juist een reden dat ik Almere city niet graag in de ED zie. dan heb je naast Willem II nog een Ajax talentenfabriek in de eredivisie. Graafschap is meer vechtersvoetbal met een bepaalde identiteit. Ben als geboren twentenaar niet voor niets na het Phillips Stadion en de Grolsch Veste het vaakst in de Vijverberg geweest.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:29
Zo dan heb je met je 17 jaar al veel stadions gezien en clubs!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:32
Ben 9 keer in Phillips stadion geweest. (Laatste keer Osijek... ugh) 4 keer Grolsch Veste 3 keer Vijverberg en 1 keer de Kuip (verloren Bekerfinale 2013).
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:09
Je bent dus een beetje een gloryhunter?...
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:30
Onzin ik ben nooit in mijn leven voor FC Twente geweest. Enige reden dat ik daar wel eens kwam was als een collega van mn vader kaartjes gewonnen had ofzo. Een gloryhunter zou ik zijn geweest als ik in 2010 opeens een Twentefan was geworden. Echter sindsdien heb ik juist een nog grotere voorkeur naar PSV gehad.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:37
Mensen zeggen ook dat Excelsior niet in de eredivisie hoort toch?
Dan hoort Almere er inderdaad al helemaal niet in. ;)
Vind ik leuk
Gustavo +2632
donderdag 17 mei 2018 om 08:27
Maar hun potentie 5x zo groot.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:31
Correctie: de talenten van Ajax zorgen ervoor dat Almere dit voor elkaar krijgt. Ik zie liever een club met wat identiteit en een echte achterban. Echter dit is mijn mening je hoeft t niet met me eens te zijn.
Vind ik leuk
Gustavo +2632
donderdag 17 mei 2018 om 08:38
Check even wie de rijkste eigenaar van alle clubs in Nederland heeft, Dimitri.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:43
Pff 1.4 miljard das niet niks. K snap nu waar je uitspraak vandaan komt.
Vind ik leuk
3Bier +4991
donderdag 17 mei 2018 om 08:52
De Graafschap heeft het nu meerdere keren geprobeerd in de Eredivisie. Telkens weer blijven ze hangen op een bepaald niveau en uiteindelijk degraderen ze weer. Ondanks de grote aanhang heeft er nooit in groei ingezeten zoals bij Heracles en Zwolle.

Almere City is een kleine club in een redelijk grote stad. Ze hebben een vermogende geldschieter. Hun jeugd speelt vrij hoog en ook Jong Almere draait bovenin mee in de derde divisie. Ze worden elk jaar een beetje beter en hebben oog voor jong talent. Van mij mogen ze wel promoveren. Wie weet zit er ook wel een groei in zoals bij Zwolle. Ik zie in de toekomst uiteindelijk meer potentie in Almere dan in de Graafschap. Ondanks dat ik De Graafschap ook een mooie club vind, op die ene dag in mei 2016 na dan.
De Graafschap heeft het vaak genoeg mogen proberen in de Eredivisie, laat Almere het nu maar een keer proberen.
Vind ik leuk
Gustavo +2632
donderdag 17 mei 2018 om 08:15
Rouwen is met een “o” en een “u”, beste schrijver.
Vind ik leuk
Jarinr10 +4404
donderdag 17 mei 2018 om 08:23
Is dat belangrijk dan?
Vind ik leuk
Gustavo +2632
donderdag 17 mei 2018 om 08:29
Voor jou niet. Grammatica en spellen wordt pas belangrijk als je jezelf wilt ontwikkelen.
Vind ik leuk
Jarinr10 +4404
donderdag 17 mei 2018 om 08:33
Als je wilt ontwikkelen moet je hier weg gaan.niemand zit te wachten op jouw verbeteringen,het is een Voetbalsite.
Vind ik leuk
Gustavo +2632
donderdag 17 mei 2018 om 08:36
Ga jij nou gewoon je statiegeldflessen inleveren en daarna mag je weer in de hoek gaan staan, Bassie.
Vind ik leuk
Jarinr10 +4404
donderdag 17 mei 2018 om 08:45
Beetje onprofessioneel van je om nog op VP te neuzen, terwijl je zo de peuters Nederlandse les moet geven.das geen goede voorbereiding!
Vind ik leuk
Gustavo +2632
donderdag 17 mei 2018 om 09:19
Das?
Vind ik leuk
Jarinr10 +4404
donderdag 17 mei 2018 om 10:44
Ja is makkelijker dan dat is.Daar gaan jou haren natuurlijk recht overeind van staan.
Vind ik leuk
Gustavo +2632
donderdag 17 mei 2018 om 10:48
Het is “jouw”, met de letter “w”.
Vind ik leuk
Jarinr10 +4404
donderdag 17 mei 2018 om 10:55
Ik luister niet naar jou,heb m'n eigen taal die elke Nederlander begrijpt.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 11:10
We begrijpen het meestal wel, maar er is toch niets mis mee om wat correcter te schrijven?
Vind ik leuk
Jarinr10 +4404
donderdag 17 mei 2018 om 11:19
Ik zit op een Voetbalsite, is voor mij totaal niet belangrijk.En ik schrijf niks in t Russisch.
Vind ik leuk
#Keizerout +17404
donderdag 17 mei 2018 om 12:59
Gustavo heeft een nogal onprettige manier van verbeteren. Daar zal het ook mee te maken hebben.
Vind ik leuk
#Keizerout +17404
donderdag 17 mei 2018 om 12:58
Voor iemand die zichzelf ontwikkeld vindt gedraag je je wel vrij kinderachtig.
Vind ik leuk
Gustavo +2632
donderdag 17 mei 2018 om 13:02
Ik zeg nergens dat ik mezelf ontwikkeld vind. Maar het had inderdaad iets minder gemogen. Ik werd een beetje moe van hem.
Vind ik leuk
#Keizerout +17404
donderdag 17 mei 2018 om 13:05
Voor jou niet. Grammatica en spellen wordt pas belangrijk als je jezelf wilt ontwikkelen.

Dat impliceert toch dat het voor jou wel te maken heeft met ontwikkeling.
Ik kan het me wel voorstellen, alleen heeft iemand dan al minder zin om te luisteren.
Vind ik leuk
Adriaan +142
donderdag 17 mei 2018 om 08:17
Doe Almere maar. De graafschap ja.. blauw als me bloesje maar naar die 1 - 1 ben ik nog niet vergeten.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:22
Daarom alleen al moet de Graafschap promoveren, Sjakie zijn maag draait nu al om;)
Vind ik leuk
Adriaan +142
donderdag 17 mei 2018 om 08:36
Ja dat weet ik wel zeker
Vind ik leuk
Gustavo +2632
donderdag 17 mei 2018 om 08:17
Stadion is uitverkocht inclusief de 600 extra plaatsen die zijn gecreëerd. Wordt een prima sfeertje.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:20
Zijn op zaterdag de bioscopen in Almere niet open?
Vind ik leuk
Spiegel +7154
donderdag 17 mei 2018 om 08:21
Hahaha dompelen in rauw.

Lekker weer vp. Echt heeeeel amateuristisch.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:22
Het zal toch niet gebeuren dat na Twente, Roda ook Sparta gaat degraderen?
Vind ik leuk
Gustavo +2632
donderdag 17 mei 2018 om 08:25
Ik hoop het wel. Dan wordt de Juup leuk waardoor er misschien een zender de hele zooi wil uitzenden. Stijgen de tv gelden waardoor zij ook meer verdienen met alle kansen vandien.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:27
Wat heeft dit met Sparta te maken? Is een topic over Almere en die spelen tegen De Graafschap
Vind ik leuk
Dorpsgek +1164
donderdag 17 mei 2018 om 09:17
Zou mooi zijn man
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:22
Wat heeft Almere nou te zoeken in de Erediviisie ???
1 seizoen en degradatie en weer zon kut kunstgrasveld erbij.....
Vind ik leuk
Gustavo +2632
donderdag 17 mei 2018 om 08:23
Spelen volgend jaar op echt gras.
Vind ik leuk
kaazelien +1695
donderdag 17 mei 2018 om 08:31
Waar eerst die grazers opstonden? Dan hoeven ze voorlopig niet te maaien.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:26
Almere heeft al maanden geleden gezegd dat het kunstgras wordt vervangen door natuurgras. En als ze Roda uitschakelen, wat hadden die dan in de Eredivisie te zoeken?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:43
Wat heeft de graafschap in de ere te zoeken. 1 seizoen ere en dan weer degraderen. Tijd voor wat nieuws waardoor de jl ook weer sterker kan worden de komende jaren.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:35
Rauw ?
Vind ik leuk
Lucky Kes +2381
donderdag 17 mei 2018 om 09:00
Is ongekookt
Vind ik leuk
Teo Smith +19305
donderdag 17 mei 2018 om 08:42
Beter van niet.

Excelsior is genoeg voor nu.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:44
Dit boeit me echt veel meer dan die hele Europa League finale... Gisteravond zit ik verveeld naar die wedstrijd te kijken omdat er echt geen reet aan was. Vanavond kun je je hart ophalen want de play-offs zijn gewoon sensationeel gebleken. Doelpunten vallen als rijpe appelen van de boom en bovendien wint lang niet altijd de favoriet! Dat maakt dit een stuk leuker dan zo'n Europese finale.
Vind ik leuk
derksen +8285
donderdag 17 mei 2018 om 08:50
Geen schijn van kans jack
Vind ik leuk
Rodapaus +4422
donderdag 17 mei 2018 om 08:52
Toch nog wat positiefs aan onze degradatie, kan jack lekker naar de bios
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:59
hallo gaan we in de eredivisie straks 2 rijtjes krijgen? Links de grasvelden en Rechter rijtje kunstgrasvelden? mvg ritje
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:01
Yanmar stadion van Almere City. Het stadion kan 3.000 toeschouwers herbergen. Hiermee is het stadion de kleinste accommodatie in het betaald voetbal. Lekker dan, als uitsupporter! Vooral als Feyenoord op bezoek komt. Die komen met minimaal 3000 man
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 09:02]
Vind ik leuk
Gustavo +2632
donderdag 17 mei 2018 om 09:16
Mooi toch. Dan is het tegen Feyenoord in ieder geval uitverkocht :-)
Vind ik leuk
Dorpsgek +1164
donderdag 17 mei 2018 om 09:16
Ja dit is wel een beetje jammer..maar dan komen we wel naar die evenementen hal, spelen we daar tegen almere city.
Vind ik leuk
Dorpsgek +1164
donderdag 17 mei 2018 om 09:15
Altijd leuk nieuw elan in de eredivisie!
Sparta er nog uit, Emmen erin en we zijn er klaar voor.
Vind ik leuk
tremere +245
donderdag 17 mei 2018 om 09:41
Almere is de achtste stad van Nederland, in potentie een slapende reus.
Vind ik leuk
Gustavo +2632
donderdag 17 mei 2018 om 10:12
Inmiddels al de zesde en volgend jaar de vijfde.
Vind ik leuk
Maan88 +2090
donderdag 17 mei 2018 om 10:35
Er zit eigelijk niets qua voetbal in flevoland dus eigelijk zou het wel goed zijn. Alleen kan ik namen als omniworld en almere city niet serieus nemen. Klinkt een beetje als een leegstaand oud winkelcentrum. Maargoed, op een naam kun je natuurlijk niemand afrekenen dat is maar gekkigheid. Mits ze promoveren en die kans schat ik op 60% dan moeten ze idd wel echt investeren in een goed veld, grotere stadion capaciteit en betere spelers. Maar spelers zou wel goedkomen gezien de link met (jong) ajax.
Vind ik leuk
Rodajc +8013
donderdag 17 mei 2018 om 10:56
Ik heb liever Almere en Emmen in de eredivisie. Krijg ik tenminste waar voor mijn geld met mijn seizoenskaart, ga liever naar potjes tegen grotere clubs die meer sfeer opleveren. Een Eerste Divisie met Twente, Roda, NEC, GAE, Cambuur, MVV, De Graafschap en Sparta vind ik mooi.
Vind ik leuk
Donnygo +882
donderdag 17 mei 2018 om 11:02
die laatste zin zegt alles in hoe het voor zulke clubs is met betrekking tot de promotie iets waarbij nu gewoon de druk bij de Graagschap ligt
Vind ik leuk
Dedan002 +2349
donderdag 17 mei 2018 om 11:36
Maar, naar welke film dan?
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 15:13
Dan moet je wel hopen dat er geen kutfilms draaien Jackie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Als we naar de Eredivisie promoveren, kan ik op vrijdag lekker naar de bios'