'Als we naar de Eredivisie promoveren, kan ik op vrijdag lekker naar de bios'

    'Als we naar de Eredivisie promoveren, kan ik op vrijdag lekker naar de bios'

    donderdag 17 mei 2018 om 08:10

    Als Almere City naar de Eredivisie promoveert, hebben de spelers van de Jupiler League-club ineens de vrijdagavond vrij. Trainer Jack de Gier weet wel wat hij dan met zijn vrije tijd gaat doen.

    "Als we daadwerkelijk promoveren, ga ik op vrijdagavonden lekker naar de bioscoop", lacht De Gier in gesprek met het Algemeen Dagblad. De club is echter nog niet bezig met promotie. "Wij zijn helemaal nog niet bezig met de Eredivisie, we willen de finale winnen. Voetballers willen finales winnen. Als het echt zover komt, gaan we maandag over de Eredivisie nadenken."

    Almere dompelde Roda JC in rouw door de Limburgers naar de Jupiler League te sturen. "Voor de dubbele ontmoeting met Roda JC heb ik de groep verteld wat degradatie voor een club betekent. Ik heb het meegemaakt toen ik bij NEC werkte. Dat heeft een enorme impact. Met die stress ging Roda JC de play-offs in. Wij gingen lekker voetballen, want het ergste wat ons kon overkomen, was uitschakeling. En daar zou niemand wakker van liggen."

    Poll

    Wie gaat er promoveren?

    (971 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 17 mei 2018 om 08:11
    Zou een sensatie zijn
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:15
    Ik zie niet hoe het niveau van de competitie kan stijgen met de komst van Almere City. Hun stadion is 2.5 keer kleiner dan dat van de Graafschap.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:18
    Je zit toch niet Almere af te kraken is mooi als zo'n club voor het eerst kan promoveren toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:21
    Afkraken is een groot woord. Hoogstens geef ik een argument waarom ik liever de Graafschap zie.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:24
    Almere heeft een soort samenwerking met Ajax, er zit al veel jeugdig talent ik van Ajax. Denk dat het helemaal goed gaat komen met Almere en Jack
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:28
    Dat is ook juist een reden dat ik Almere city niet graag in de ED zie. dan heb je naast Willem II nog een Ajax talentenfabriek in de eredivisie. Graafschap is meer vechtersvoetbal met een bepaalde identiteit. Ben als geboren twentenaar niet voor niets na het Phillips Stadion en de Grolsch Veste het vaakst in de Vijverberg geweest.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:29
    Zo dan heb je met je 17 jaar al veel stadions gezien en clubs!
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:32
    Ben 9 keer in Phillips stadion geweest. (Laatste keer Osijek... ugh) 4 keer Grolsch Veste 3 keer Vijverberg en 1 keer de Kuip (verloren Bekerfinale 2013).
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 09:09
    Je bent dus een beetje een gloryhunter?...
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 09:30
    Onzin ik ben nooit in mijn leven voor FC Twente geweest. Enige reden dat ik daar wel eens kwam was als een collega van mn vader kaartjes gewonnen had ofzo. Een gloryhunter zou ik zijn geweest als ik in 2010 opeens een Twentefan was geworden. Echter sindsdien heb ik juist een nog grotere voorkeur naar PSV gehad.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:37
    Mensen zeggen ook dat Excelsior niet in de eredivisie hoort toch?
    Dan hoort Almere er inderdaad al helemaal niet in. ;)
    Vind ik leuk
    3Bier +8614
    donderdag 17 mei 2018 om 08:52
    De Graafschap heeft het nu meerdere keren geprobeerd in de Eredivisie. Telkens weer blijven ze hangen op een bepaald niveau en uiteindelijk degraderen ze weer. Ondanks de grote aanhang heeft er nooit in groei ingezeten zoals bij Heracles en Zwolle.

    Almere City is een kleine club in een redelijk grote stad. Ze hebben een vermogende geldschieter. Hun jeugd speelt vrij hoog en ook Jong Almere draait bovenin mee in de derde divisie. Ze worden elk jaar een beetje beter en hebben oog voor jong talent. Van mij mogen ze wel promoveren. Wie weet zit er ook wel een groei in zoals bij Zwolle. Ik zie in de toekomst uiteindelijk meer potentie in Almere dan in de Graafschap. Ondanks dat ik De Graafschap ook een mooie club vind, op die ene dag in mei 2016 na dan.
    De Graafschap heeft het vaak genoeg mogen proberen in de Eredivisie, laat Almere het nu maar een keer proberen.
    Vind ik leuk
    Adriaan +449
    donderdag 17 mei 2018 om 08:17
    Doe Almere maar. De graafschap ja.. blauw als me bloesje maar naar die 1 - 1 ben ik nog niet vergeten.
    Vind ik leuk
    Always PSV +11066
    donderdag 17 mei 2018 om 08:22
    Daarom alleen al moet de Graafschap promoveren, Sjakie zijn maag draait nu al om;)
    Vind ik leuk
    Adriaan +449
    donderdag 17 mei 2018 om 08:36
    Ja dat weet ik wel zeker
    Vind ik leuk
    Spiegel +9634
    donderdag 17 mei 2018 om 08:21
    Hahaha dompelen in rauw.

    Lekker weer vp. Echt heeeeel amateuristisch.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1685
    donderdag 17 mei 2018 om 08:22
    Wat heeft Almere nou te zoeken in de Erediviisie ???
    1 seizoen en degradatie en weer zon kut kunstgrasveld erbij.....
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:26
    Almere heeft al maanden geleden gezegd dat het kunstgras wordt vervangen door natuurgras. En als ze Roda uitschakelen, wat hadden die dan in de Eredivisie te zoeken?
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:43
    Wat heeft de graafschap in de ere te zoeken. 1 seizoen ere en dan weer degraderen. Tijd voor wat nieuws waardoor de jl ook weer sterker kan worden de komende jaren.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:35
    Rauw ?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3657
    donderdag 17 mei 2018 om 09:00
    Is ongekookt
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31472
    donderdag 17 mei 2018 om 08:42
    Beter van niet.

    Excelsior is genoeg voor nu.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7232
    donderdag 17 mei 2018 om 08:44
    Dit boeit me echt veel meer dan die hele Europa League finale... Gisteravond zit ik verveeld naar die wedstrijd te kijken omdat er echt geen reet aan was. Vanavond kun je je hart ophalen want de play-offs zijn gewoon sensationeel gebleken. Doelpunten vallen als rijpe appelen van de boom en bovendien wint lang niet altijd de favoriet! Dat maakt dit een stuk leuker dan zo'n Europese finale.
    Vind ik leuk
    derksen +8794
    donderdag 17 mei 2018 om 08:50
    Geen schijn van kans jack
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5549
    donderdag 17 mei 2018 om 08:52
    Toch nog wat positiefs aan onze degradatie, kan jack lekker naar de bios
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 08:59
    hallo gaan we in de eredivisie straks 2 rijtjes krijgen? Links de grasvelden en Rechter rijtje kunstgrasvelden? mvg ritje
    Vind ik leuk
    J de Wit +1488
    donderdag 17 mei 2018 om 09:01
    Yanmar stadion van Almere City. Het stadion kan 3.000 toeschouwers herbergen. Hiermee is het stadion de kleinste accommodatie in het betaald voetbal. Lekker dan, als uitsupporter! Vooral als Feyenoord op bezoek komt. Die komen met minimaal 3000 man
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 09:02]
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    donderdag 17 mei 2018 om 09:16
    Ja dit is wel een beetje jammer..maar dan komen we wel naar die evenementen hal, spelen we daar tegen almere city.
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1164
    donderdag 17 mei 2018 om 09:15
    Altijd leuk nieuw elan in de eredivisie!
    Sparta er nog uit, Emmen erin en we zijn er klaar voor.
    Vind ik leuk
    tremere +670
    donderdag 17 mei 2018 om 09:41
    Almere is de achtste stad van Nederland, in potentie een slapende reus.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3607
    donderdag 17 mei 2018 om 10:35
    Er zit eigelijk niets qua voetbal in flevoland dus eigelijk zou het wel goed zijn. Alleen kan ik namen als omniworld en almere city niet serieus nemen. Klinkt een beetje als een leegstaand oud winkelcentrum. Maargoed, op een naam kun je natuurlijk niemand afrekenen dat is maar gekkigheid. Mits ze promoveren en die kans schat ik op 60% dan moeten ze idd wel echt investeren in een goed veld, grotere stadion capaciteit en betere spelers. Maar spelers zou wel goedkomen gezien de link met (jong) ajax.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14298
    donderdag 17 mei 2018 om 10:56
    Ik heb liever Almere en Emmen in de eredivisie. Krijg ik tenminste waar voor mijn geld met mijn seizoenskaart, ga liever naar potjes tegen grotere clubs die meer sfeer opleveren. Een Eerste Divisie met Twente, Roda, NEC, GAE, Cambuur, MVV, De Graafschap en Sparta vind ik mooi.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 17 mei 2018 om 11:02
    die laatste zin zegt alles in hoe het voor zulke clubs is met betrekking tot de promotie iets waarbij nu gewoon de druk bij de Graagschap ligt
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2809
    donderdag 17 mei 2018 om 11:36
    Maar, naar welke film dan?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Als we naar de Eredivisie promoveren, kan ik op vrijdag lekker naar de bios'