'Ik hoef nu niet meteen bij het Nederlands elftal. Volgend jaar is ook goed'

'Ik hoef nu niet meteen bij het Nederlands elftal. Volgend jaar is ook goed'

Gepubliceerd: donderdag 17 mei 2018 om 08:38do 17-05-2018 om 08:38

Juninho Bacuna kijkt zijn ogen uit bij het grote Nederlands elftal. De middenvelder van FC Groningen mag een aantal dagen meetrainen met de selectie van bondscoach Ronald Koeman en voegt zich daarna bij Jong Oranje.

"Twee dagen met de grote mannen, alleen maar mooi toch? Het betekent dat ze me in de gaten houden, dat ik dichtbij ben", zegt Bacuna tegen het Algemeen Dagblad. Bacuna hoopt dat hij dusdanig veel indruk maakt op Koeman, dat hij bij de selectie mag blijven. "Maar ik ga niets veranderen, geen gekke dingen doen of zo. Gewoon mezelf blijven, dat lijkt me het beste. Ik hoef er niet nu meteen bij. Volgend jaar is ook goed."

Bacuna beschrijft zichzelf als 'rustige jongen'. Het doelwit van PSV verandert echter op het moment dat hij op het veld stapt. "Behalve op het veld. Dan gaat de knop om. Word ik iemand anders. Ik moét en zál winnen."

Plaats een reactie

Always PSV +14323
donderdag 17 mei 2018 om 08:39
Mentaliteit is goed, PSV doe je best!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 08:41
Precies! Wordt een Psver
Vind ik leuk
bits +5679
donderdag 17 mei 2018 om 14:13
Van mij mag je hem hebben met een grote strik erom. Ik zie hem al liever niet in de basis bij Groningen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 16:34
Van mij mag Ajax zich ook melden voor hem hoor;-)
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2957
donderdag 17 mei 2018 om 08:51
Ben ik nou de enige die geen fan is van Bacuna, alleen al als je kijkt naar het aantal rode kaarten wat deze jongen gekregen heeft.
Vind ik leuk
zwollie +8661
donderdag 17 mei 2018 om 09:13
Je bent niet de enige. Bacuna is leuke speler voor Groningen, maar niet geschikt voor de top.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:46
Ik vind hem ook maar matig.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93781
donderdag 17 mei 2018 om 10:07
Nee, ik vind het ook niet veel. Potentie is een beetje aanwezig maar zie er geen topper in.
Vind ik leuk
Koeien +3098
donderdag 17 mei 2018 om 15:38
Als je regelmatig kijkt kun je wel zien dat hij talent heeft en gezien z'n leeftijd zit er ook nog wel rek in.

Maargoed, hij is er eentje die er altijd hard op knalt. Helaas is dat zowel letterlijk als figuurlijk.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:33
Precies wat jij zegt Koeien. Talent is er wel, maar oh oh oh, wat kan hij ook druistig zijn. Met al dat geprezen talent, valt het mij wel tegen dat hij de laatste 5 wedstrijden bij FC Groningen pas écht het verschil kon maken.
Als Bacuna slim is, blijft hij nog minimaal twee jaar in Groningen. Maar dat zijn die jonge voetballers tegenwoordig niet meer.
Vind ik leuk
John M. +4968
donderdag 17 mei 2018 om 15:46
Zou Koeman het verkeerd zien denk je?
Vind ik leuk
Mionel Lessi +2957
donderdag 17 mei 2018 om 15:59
Dat denk ik wel ja.
Vind ik leuk
Schaar +1534
donderdag 17 mei 2018 om 08:54
Een keeper van Groningen bij NL elftal ok, maar deze jongen dat zou echt lachwekkend zijn
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 08:55]
Vind ik leuk
Metal +2733
donderdag 17 mei 2018 om 09:06
Waarom? Omdat hij niet bij Ajax of PSV voetbalt?
Deze jongen heeft een winnaarsmentaliteit en is een type speler dat vooral dienend speelt (en die worden schaarser). Dat hij op jonge leeftijd dan soms nog de mist inging door enkele domme overtredingen dat hoort bij een jonge speler. Die trapt soms in de kunstgrepen van de ervarener tegenstanders. Overigens net als scheidsrechters, want sommige kaarten kun je zeker betwisten. Dat zijn leermomenten. En kijkend naar dit jaar heeft hij ook daadwerkelijk geleerd van die momenten. Gedurende het jaar minder domme overtredingen en minder kaarten. En meer aanwezig met assists en doelpunten. Deze jongen heeft het in zich om ver te komen, mits hij goed wordt begeleid. Heeft een lange pass in de benen, een steekpass, kan ballen afpakken, wint zijn duels omdat hij fysiek al erg sterk is.
Vergeet niet dat hij nog erg jong is.
Een uitverkiezing voor Oranje is in dit stadium mss wat overdreven, maar een goede bondscoach kijkt ook naar de toekomst en in dat opzicht kun je talentvolle spelers mss net dat stukje verder helpen door ze te laten zien dat ze goed bezig zijn en dat ze in de gaten worden gehouden, waardoor ze meer zelfvertrouwen krijgen, nog harder gaan trainen en daardoor verder komen en uiteindelijk in Oranje ook van waarde kunnen zijn.
Vind ik leuk
Schaar +1534
donderdag 17 mei 2018 om 09:41
Exact zoals jij aangeeft totaal nog niet voldoende voor NL elftal. Eerst maar eens progressie en constantheid laten zien bij een grotere club als Groningen
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 19:37
'Een keeper' of 'De keeper' van FC Groningen? Want ik zou het wel raar vinden als niet Padt maar een Jan Hoekstra of Pelle Boevink werd uitgenodigd.
Zo gek is het natuurlijk niet om een zeer goede Padt uit te nodigen. Die jongen heeft bij Groningen aanzienlijk meer te doen dan pakweg Zoet of bankzitter Cillessen.
Vind ik leuk
Smithsonian +38123
donderdag 17 mei 2018 om 09:57
Nog lang geen oranjemateriaal.

Next!
Vind ik leuk
Dorpsgek +1126
donderdag 17 mei 2018 om 11:11
Precies.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws