'De Graafschap wil Eredivisie in met maker van vijftien Jupiler League-goals'

    'De Graafschap wil Eredivisie in met maker van vijftien Jupiler League-goals'

    donderdag 17 mei 2018 om 11:28

    De Graafschap hoopt deze week te promoveren naar de Eredivisie, maar blijft in de tussentijd op koopjes jagen. De Superboeren hebben belangstelling voor Niek Vossebelt.

    Dat meldt de Gelderlander donderdag. Vossebelt staat onder contract bij FC Den Bosch, waar hij een zeldzaam productief seizoen kent. In 37 Jupiler League-wedstrijden was hij goed voor vijftien goals. Daarmee heeft de 26-jarige middenvelder zich in de kijker gespeeld bij De Graafschap. Hij kwam eerder uit voor Willem II, FC Emmen en FC Zwolle.

    Vossebelt is niet het enige paard waarop De Graafschap wedt. Stef Nijland, aanvaller van PEC Zwolle, staat nog steeds bovenaan het verlanglijstje. Club en speler zouden al meerdere gesprekken hebben gevoerd. Nijland speelde dit seizoen zestien competitieduels voor PEC Zwolle, waarvan slechts vijf als basisspeler. Hij scoorde één keer en gaf één assist.

    De Graafschap hoopt deze week te promoveren naar de Eredivisie. Donderdag en zondag wordt het tweeluik met Almere City FC afgewerkt.

    Plaats een reactie

    Dorpsgek +1182
    donderdag 17 mei 2018 om 11:31
    Kramertje halen joh!
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:32
    Zo’n figuur moet je ver van de graafschap vandaan houden..
    Vind ik leuk
    PRICE +26071
    donderdag 17 mei 2018 om 11:58
    Leg uit Doetinchummer,wie moet er dan komen?
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:00
    Ben voorstander van Nijland. En ik zie liever een talent uit eigen jeugd dan een Kramer met een instelling van nul.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1559
    donderdag 17 mei 2018 om 13:09
    Nee man, Kramer past daar perfect bij de supporters etc
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:32
    K zou zeggen huur Sam Lammers. Speler die echt wel goed genoeg is voor de Graafschap maar 3de viool moet spelen bij PSV.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:34
    Leuke speler die lammers. Denk dat hij een goed seizoen kan draaien als hij met de graafschap een jaartje eredivisie pakt.
    Vind ik leuk
    Jesmaj +338
    donderdag 17 mei 2018 om 12:08
    Sam Lammers zou leuk zijn, maar ook een Sierhuis of Cassiera zou niet verkeerd zijn. Daarnaast Dennis Johnsen huren van Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 12:29
    Waarom zou Ajax nog spelers uitlenen? Jong Ajax kan ze (helaas) opvangen.... #Stopdebeloften
    Vind ik leuk
    Hyena +27653
    donderdag 17 mei 2018 om 12:38
    Ietwat hypocriet om die spelers niet in de Jupiler League te willen zien lopen, maar het vervolgens wel oké zou vinden als diezelfde Cassiera uitgeleend zou worden aan een De Graafschap.

    Jeugdspelers van Ajax en PSV helpen op dit moment al een hoop mindere clubs met een lager budget, maar toch blijft iedereen non-stop zeuren over Jong. Af en toe krijg ik het idee dat Nederland van zeker Ajax en in mindere mate PSV verwacht dat zij handelen als een of ander goed doel en alles en iedereen maar voor niets moeten helpen aan spelers.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1559
    donderdag 17 mei 2018 om 13:10
    Lamme Sam!
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:39
    Mocht De Graafschap promoveren naar de ED, wat ik hoop, kan wellicht Guus Hiddink als liaison gaan fungeren tussen De Graafschap en PSV. Zodoende kan PSV een aantal spelers, die nog niet niet in het eerste team mee kunnen komen, verhuren aan De Graafschap. PSV staat nog altijd, sinds zo'n 2 jaar, in het krijt bij De Graafschap. Boeren onder elkaar, dat moet goed komen.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:52
    Nee bedankt .. Laat PSV zijn eigen spelers maar lekker opleiden, de weg die de Graafschap vorig jaar heeft ingeslagen is de juiste! Namelijk "jonge" spelers ophalen die bij hun club (in de Jupiler League) bij de betere horen. Mochten ze promoveren, dit gewoon lekker blijven doen! Daarbij kijken naar spelers die niet goed genoeg in de top 6. (Een Diemers, Bednarek of wat meer spelers van die leeftijd, die zich nog kunnen ontwikkelen) .. Met spelers huren of tijdelijk halen voor een jaar kom je niet zo ver (zie Roda en Twente, zo zijn er nog wel meer clubs die kapot zijn gegaan aan huurlingen)
    Vind ik leuk
    Jesmaj +338
    donderdag 17 mei 2018 om 12:12
    Heb je gelijk in!
    Misschien die Hamdaoui oppikken bij Telstar?! Wat een heerlijke vrije trap heeft die in de benen, mag hij ook wel voor DG doen!
    Vind ik leuk
    Rodajc +12802
    donderdag 17 mei 2018 om 11:48
    Vossebelt zou ik ook graag bij ons als aanvallende middenvelder zien, maar is helaas niet gratis volgens mij.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8666
    donderdag 17 mei 2018 om 11:52
    Past prima bij ons, harde werker en scoort regelmatig
    Vind ik leuk
    Pec010 +1873
    donderdag 17 mei 2018 om 11:58
    Voor de Jupiler league prima versterkingen maar in de eredivisie gaan deze spelers het verschil niet maken. Hoop wel dat de Graafschap gaat promoveren, in alles zijn ze veel meer een club dan Almere.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21523
    donderdag 17 mei 2018 om 12:02
    Niek Vossebelt. De achternaam maakt mij onmiddellijk wakker. Ik speelde met zijn opa samen in de hoogste amateurafdeling. Zijn opa, die ook nog mijn leraar Nederlands was op de middelbare school, als jong broekie van 24. Ik was verliefd op zijn vrouw, toen 18 jaar, iets dat hem en haar allang bekend bleek bij gelegenheid toen we eens over vroeger spraken. En nu spreekt hij met liefde over zijn kleinzoon Niek. Jan, als je dit leest, kom nog eens langs voor een borrel.
    Vind ik leuk
    vos199 +1129
    donderdag 17 mei 2018 om 15:07
    ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. Niek is kleinzoon van Egbert Vossebelt, oud marathon schaatser. Helaas veel te vroeg overleden in 2009.

    Vind ik leuk
    mcmodd +21523
    donderdag 17 mei 2018 om 16:19
    OK, dan is Jan de broer die kwam van DOSK. Hij moet dan al geruime tijd in de war zijn want tegen mij heeft hij het over zijn kleinzoon. En dat kan op onze leeftijd, Oom Alz ligt altijd op de loer.
    Vind ik leuk
    vos199 +1129
    donderdag 17 mei 2018 om 16:39
    Dat zou goed kunnen Jaap!
    Vind ik leuk
    013TLB +115
    donderdag 17 mei 2018 om 14:16
    Was bij Willem II een harde werker die elke wedstrijd 100% gaf en past wat dat betreft goed bij de Graafschap, maar kwam verder toch veel handelingssnelheid en inzicht te kort, ben bang dat ze daar de oorlog niet mee gaan redden.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5402
    donderdag 17 mei 2018 om 14:24
    Sjaak Swart zegt in alles op Swart "De Graafschap mag nog jaren in de JL voetballen". En zo is het hopelijk ook zo
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +388
    donderdag 17 mei 2018 om 15:00
    Dat ajax daar punten verspeelt ligt dan niet aan de graafschap.....
    Vind ik leuk
    mcmodd +21523
    donderdag 17 mei 2018 om 16:24
    Sjaak moet goed beseffen dat hij zeer onsportief bezig is op deze manier. Hij zou juist een goed voorbeeld moeten zijn, maar knaagt steeds meer aan zijn eigen geloofwaardigheid.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 19:06
    Om vervolgens keihard weer te degraderen!
    Vind ik leuk
    Jungke +0
    vrijdag 18 mei 2018 om 10:51
    Niet eredivisie waardig, maar wel verdiend.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'De Graafschap wil Eredivisie in met maker van vijftien Jupiler League-goals'