Maaskant wimpelt zaakwaarnemers af: Dat stadium is Almere City gepasseerd

    Maaskant wimpelt zaakwaarnemers af: "Dat stadium is Almere City gepasseerd"

    donderdag 17 mei 2018 om 13:18

    De Eredivisie-koorts stijgt bij Almere City FC. Technisch directeur Robert Maaskant vindt dat de Jupiler League-club respect verdient in de aanloop naar het beslissende tweeluik tegen De Graafschap.

    Almere City heeft wel degelijk wat te zoeken in de Eredivisie, aldus Maaskant. "Dit is echt een club met mogelijkheden", zegt de Almere-directeur tegen Voetbal International. "Op sportief gebied staat er al aardig wat. Klein stadionnetje, oké, maar alles wat we op trainingsgebied nodig hebben staat er al, of komt er binnen afzienbare tijd."

    "Almere City is niet zo klein als men er tegenaan kijkt", vervolgt hij. "De benadering naar ons toe moet ook anders worden. Bijvoorbeeld van makelaars, die nog bij ons komen aanzeulen met afvallers van andere Eerste Divisie-clubs. Dat stadium is Almere gepasseerd."

    Ook op financieel gebied kan Almere een woordje meespreken. Maaskant geeft in gesprek met VI aan dat de eigenaar 'aardig liquide' is. "Almere bereidt zich voor om te promoveren, in principe zou dat in 2020 moeten gebeuren. Maar als het eerder kan, dan heel graag. Na zondag spat de wil ervan af bij iedereen."

    Poll

    Hoort Almere City thuis in de Eredivisie?

    (1706 stemmen)

    Plaats een reactie

    Mionel Lessi +2716
    donderdag 17 mei 2018 om 13:23
    Wat word ik moe van die Maaskant. Die man denkt dat ze de beste van de Jupiler Leugue zijn terwijl ze gewoon 9e zijn geëindigd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 13:23]
    Vind ik leuk
    PRICE +26071
    donderdag 17 mei 2018 om 13:28
    Almere,grote club achter de horizon :-)
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +18091
    donderdag 17 mei 2018 om 13:29
    Je moet t hem nageven...met zijn blufmond, schetst die Almere City toch af als Bayern München. ha ha
    Vind ik leuk
    Mall00t +5559
    donderdag 17 mei 2018 om 13:31
    Dat denkt die man helemaal niet, dat is slechts de onzin die jij hier schrijft.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +18091
    donderdag 17 mei 2018 om 14:31
    "Almere City is niet zo klein als men ertegenaan kijkt "...Jawel, het is een dwerg...een nietszeggend Jupilerclubje met een stadion dat in Madurodam past. Een elftal dat tegen NAC met 0-4 eraf gaat. Het geluk dat ze een armieterig team als Roda troffen in de play offs. Almere City is navelpluis in de competitie. In Almere is de Libelle Zomerweek en het is dat dorp langs de A6. Meer niet! Dus Maaskant raaskalt onzin, zoals altijd.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8620
    donderdag 17 mei 2018 om 14:44
    Vergeet niet dat t dorp al bijna net zo groot is als Eindhoven.Zondervtraditir natuurlijk en niet de mogelijkheden die de top 3 hebben, maar er kan daar wel iets moois ontsttaan.Vooral als ze echt in de Eredivisie komen geeft dat een enorme boost.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    donderdag 17 mei 2018 om 17:13
    Kwa oppervlakte 4e stad van Nederland, Als je alle expats in Eindhoven niet meeteld is Almere groter kwa inwonertal.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5559
    donderdag 17 mei 2018 om 14:49
    Dat Almere City in de ogen van Maaskant niet zo klein is als men ertegenaan kijkt wil nog niet zeggen dat hij de club een soort van Bayern München vindt. Met alle respect, maar ik vind jouw meer raaskallen dat ouwe bluffer Maaskant.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +18091
    donderdag 17 mei 2018 om 15:27
    Met alle respect...maar jij neemt t letterlijk
    Vind ik leuk
    elmetre +32
    donderdag 17 mei 2018 om 16:04
    bijna net zo groot als Eindhoven dat dorp en over een paar jaartjes 1.5 keer groter en Almere City volgt!
    Vind ik leuk
    Berbr +1253
    donderdag 17 mei 2018 om 13:57
    Puur Maaskant effect bij Almere ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 18:52
    Mionel Lessi !! Is die idioot technisch directeur bij Almere City ??
    Vind ik leuk
    windforce11 +1772
    donderdag 17 mei 2018 om 13:23
    Als ze de play offs winnen kennelijk wel...
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 13:23
    Geen elke Jupiler Club hoort thuis in de Eredivisie. Gebaseerd op echt "kwaliteit" zouden er maar een aantal clubs zijn die in de Eredivisie horen.

    Het Nederlandse voetbal is gewoon te slecht voor woorden..
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 13:28
    Er zijn 22 clubs die Eredivisie horen te spelen. Wat mij betreft gewoon een 22-team super league met een P/R wedstrijd tussen no. 22 van ED en no. 1 van JL. Maar dit zie ik niet zo snel gebeuren.

    Voordat mensen zeggen dat dit niet kan met de beperkt aantal teams, maar je laat gewoon de 22 JL 4x tegen elkaar spelen.
    Vind ik leuk
    Cappie +6832
    donderdag 17 mei 2018 om 14:07
    Wauw, 22 teams die 4x tegen elkaar spelen? Dat zijn dus al gauw 21x4 is 84 wedstrijden in een seizoen. Dat kan hoor, maar niet heel erg realistisch... of lees ik het nou gewoon verkeerd?
    Vind ik leuk
    HJR +6852
    donderdag 17 mei 2018 om 14:18
    Je leest het goed denk ik, het is alleen verkeerd op geschreven :). Of hij wil 22 clubs in de Eredivisie en 22 in de JL. En in de JL spelen ze dan 4x tegen elkaar zodat ze zo vermoeid zijn dat ze de p/r wedstrijd (engelse afkorting voor promotie/degradatie wedstrijd, nooit winnen.
    Één ding klopt: zie dat ook niet zo snel gebeuren
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 14:20]
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 14:06
    Wat zijn dan de criteria voor het zijn van een jupiler club? In de huidige opzet is hetbgewoon heel makkelijk: diegene die promoveren horen voor een seizoen lang in de eredivisie thuis. Einde verhaal.
    Vind ik leuk
    B.O.B. +295
    donderdag 17 mei 2018 om 13:24
    Club in opkomst mijn inziens...misschien nog jaartje te vroeg. Maar feit dat ze als kleine club de keuze hebben gemaakt om van kunstgras af te stappen verdient een pluim. Kunnen zat andere eredivisie clubs nog wat van leren.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11359
    donderdag 17 mei 2018 om 13:32
    De hele rijke eigenaar heeft daar natuurlijk wel een rol in gespeeld.
    Vind ik leuk
    B.O.B. +295
    donderdag 17 mei 2018 om 13:39
    Tuurlijk maar die eigenaar snap in ieder geval wat de basis is van veldvoetbal...echt gras.
    Bij Ado,Pec, VVV, Excelsior en weet ik nog meer welke clubs kunnen ze dat ook doen maar dan moeten ze snijden in de begroting op andere plekken.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5559
    donderdag 17 mei 2018 om 13:44
    PEC heeft al lang en breed aangegeven om (hybride) gras over te stappen, al lang voordat Almere City dat bekend maakte.

    Het heeft overigens in veel gevallen helemaal niets met de financiën te maken, maar is vooral praktisch van aard. De in dat geval extra benodigde velden kan je namelijk niet zomaar ergens aanleggen. Die ruimte moet er maar net ergens zijn in de stad/gemeente.
    Vind ik leuk
    B.O.B. +295
    donderdag 17 mei 2018 om 14:19
    Gap doe je huiswerk voordat je wat uitkraamt...
    Van PEC werd het 23 januari 2018 bekend...Google het even.
    Almere city 10 januari 2018...

    Wat betreft dat het volgens jou niks met financiën te maken heeft maar vooral praktisch is... Onzin
    Kijk even bij de echte reden van: Heracles, PEC, ADO den Haag, VVV en dan zal je uiteraard een zin vinden van meer benutbaar met trainingen e.d. maar uiteindelijk gaat alles om de pegels...
    Vind ik leuk
    Mall00t +5559
    donderdag 17 mei 2018 om 14:43
    Google jij lekker zelf even, ouwe grappenmaker: op 3 juni 2017 heeft de voorzitter van PEC Zwolle bekend gemaakt dat er in 2021 een hybride mat in het stadion moet liggen. Daarnaast heeft hij meermalen uitgelegd dat de club met de gemeente in overleg is om ruimte te creëren voor extra velden. Zolang die er niet zijn wordt er dus nog op kunstgras gespeeld. Bij clubs als ADO en Sparta speelt dezelfde problematiek.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24979
    donderdag 17 mei 2018 om 14:21
    Volgens mij doen ze het gewoon omdat je dan geld overhoudt.
    Ik heb in ieder geval nog nooit een kunstgrasclub horen zeggen dat ze het doen doordat de gemeente geen ruimte heeft voor velden.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5559
    donderdag 17 mei 2018 om 14:45
    Velden kun je nu eenmaal niet zomaar ergens neerleggen, daar moet je nu eenmaal ruimte voor maken. De voorzitter van PEC heeft aangeven dat het met de gemeente daarvoor in overleg is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24979
    donderdag 17 mei 2018 om 14:49
    Ik snap wel dat er ruimte nodig is voor velden. Alleen lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat niemand ruimte heeft.
    Vooral ook als het ook een stuk goedkoper is. Dat is voor veel clubs ook prettig
    Vind ik leuk
    Mall00t +5559
    donderdag 17 mei 2018 om 14:56
    Je hebt al gauw een stuk of drie / vier extra velden nodig, dat is een enorme oppervlakte. Dat heb je nog zomaar niet geregeld.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24979
    donderdag 17 mei 2018 om 14:19
    Ja, maar bij Almere hoeven ze die financiele afweging dus niet te maken.
    Vind ik leuk
    B.O.B. +295
    donderdag 17 mei 2018 om 14:22
    Daar gaat dat net iets makkelijker inderdaad.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24979
    donderdag 17 mei 2018 om 14:33
    Ik vind trouwens wel dat iedereen op echt gras zou moeten. De kunstgrassers hebben nu voordeel terwijl we allemaal willen dat iedereen op gras speelt.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5559
    donderdag 17 mei 2018 om 15:06
    Dat vermeende voordeel lijkt mij geen sterk argument, het staat namelijk elke club vrij om op kunstgras te gaan spelen. Uiteindelijk moet iedereen zich aan de regels houden, en die regels houden nu eenmaal in dat op kunstgras gespeeld mag worden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24979
    donderdag 17 mei 2018 om 15:29
    Het is ook geen overtreding en andere clubs mogen het ook doen.
    Alleen is dat wenselijk?
    Volgens mij willen we allemaal van het kunstgras af, alleen deze situatie stimuleert clubs juist om kunstgras te nemen, omdat het leidt tot financieel voordeel en daarmee sportief voordeel.
    Ik weet dat het de regels zijn, maar als de regels niet goed zijn verander je ze.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5559
    donderdag 17 mei 2018 om 13:40
    Daar kunnen die desbetreffende clubs helemaal niets van leren. Bovendien is kunstgras een door de gezamenlijke clubs (ook die nu zo hard lopen te protesteren) goedgekeurde ondergrond om op te spelen.
    Vind ik leuk
    base +2034
    donderdag 17 mei 2018 om 13:55
    Oh nee dan is het goed laten we allemaal kunstgras nemen.
    Vind ik leuk
    HanV +3757
    donderdag 17 mei 2018 om 15:14
    Dat kan, het is tegenwoordig zelfs bij de Hornbach, Bauhaus en IKEA te krijgen, maar bij de laatste voelt het wel heel goedkoop aan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24979
    donderdag 17 mei 2018 om 15:31
    Ja doei, dan kun je zeker met zo"n dom instructieboekje dat hele veld zelf in elkaar gaan zetten.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2082
    donderdag 17 mei 2018 om 13:44
    Joh is dat zo oke respect laat maar komen dan almere city
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 13:24
    Waar blijven de reacties van de mensen die nog nooit in Almere zijn geweest?
    Vind ik leuk
    Leffe +1062
    donderdag 17 mei 2018 om 13:57
    gelijkspelletje-Ik ben nog nooit in Almere geweest, wat ik wel weet is dat Almere mijn kant opkomt, dankzij de Hanzenljn,..( dankzij die lijn kan Almere en Lelystad hier nu-gratis-komen winkelen.,,).
    Vind ik leuk
    RWMD +128
    donderdag 17 mei 2018 om 13:27
    Is Maaskant Technisch directeur daar ? Dat wist ik geen eens joh:'D
    Vind ik leuk
    J de Wit +1069
    donderdag 17 mei 2018 om 14:01
    Ik ook niet.. dacht eerst dat de eigenaar een intelligente man was.. blijkbaar met het aanstellen van Maaskant wou hij promotie nog even uitstellen
    Vind ik leuk
    Schaar +1258
    donderdag 17 mei 2018 om 13:28
    Club in opkomst? Een stadion als een fietsenstalling, totaal geen supporters, en 9e in Jupiler League..... zo zijn er heel wat clubs in opkomst
    Vind ik leuk
    Mall00t +5559
    donderdag 17 mei 2018 om 13:35
    Van een club met een stadion van 55.000 kan je nu eenmaal een stuk moeilijker beweren dat het een club in opkomst is. ;-)
    Vind ik leuk
    Vato75 +2082
    donderdag 17 mei 2018 om 13:46
    Wie heeft er een capaciteit van 55.000 hier in nl dan
    Vind ik leuk
    Mall00t +5559
    donderdag 17 mei 2018 om 14:02
    Met 54.033 komt Ajax aardig dicht in de buurt. ;-)
    Vind ik leuk
    Vato75 +2082
    donderdag 17 mei 2018 om 14:53
    Ja maar zit er nooit feyenoord heeft ook 51.117 maar zit er nooit door veiligheids reden
    Vind ik leuk
    Mall00t +5559
    donderdag 17 mei 2018 om 14:58
    Zoveel Feyenoorders bij elkaar is inderdaad niet gezond. ;-)
    Vind ik leuk
    Vato75 +2082
    donderdag 17 mei 2018 om 15:28
    Ook weer waar
    Vind ik leuk
    B.O.B. +295
    donderdag 17 mei 2018 om 13:37
    Uiteindelijk wel denk ik...Er staat een rijke eigenaar achter welke serieus interesse heeft in zijn club.
    Daarnaast zit Almere city sinds 2005 in de jupiler...(voorheen omniworld) maar dat is verleden tijd.
    Ook heeft Almere denk ik het voordeel dat ze dicht tegen de randstad aan zitten i.p.v. zuid limburg of noord groningen.
    Dus qua groeipotentie in een groeistad als Almere die best veel in sport en topsport investeren denk ik dat het wat kan worden.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5559
    donderdag 17 mei 2018 om 13:54
    Met Ajax in de buurt zal het nog lastig zat worden om flink te groeien, bovendien is Utrecht ook niet heel ver weg.
    Vind ik leuk
    Schaar +1258
    donderdag 17 mei 2018 om 14:16
    Heel veel clubs hebben de groeipotentie kijk Den Bosch, Maastricht, Emmen-Drenthe, De Graafschap, Nijmegen
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +388
    donderdag 17 mei 2018 om 15:07
    Zolang er maar geld in wordt gestoken dan wel ja!
    Vind ik leuk
    ruuddevil +2953
    donderdag 17 mei 2018 om 13:32
    Beste Robert, je bent toch zelf ook zo’n afdankertje?
    Vind ik leuk
    Donnygo +2576
    donderdag 17 mei 2018 om 13:43
    O ja Maaskant is daar TD nou zou dan als eigenaar toch eens verder kijken of dat ook niet naar ED niveau to moet gaan want heb niet echt vertrouwen in de zwevende Maaskant
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 13:50
    De eigenaar heeft een vermogen van meer dan een miljard. Als hij besluit 100 miljoen in Almere te pompen wat willen al die eredivisie clubs doen? Almere kan dan zo in de top 3 eindigen. Je koopt letterlijk een kampioenschap, met geld wat er wel is. En niet zoals twente met lucht kampioen worden.

    Het is dan alleen de vraag "wie" wilt er komen, maar als ze genoeg betalen en ze halen 3 grote namen. Bijvoorbeeld nigel de jong, rafel van der vaart en stekelenburg. Allemaal te slecht voor het huidige Ajax. Maar genoeg voor een top 3 notering. Geld is er.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5559
    donderdag 17 mei 2018 om 14:01
    Dat vermogen zal hij inderdaad hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat hij dat op de bank heeft staan om direct te kunnen uitgeven. Als dat wel zo was geweest en hij het ook had gewild had hij het al lang gedaan. Die man gaat echt niet rucksichlos geld in de club stoppen.
    Twente is niet met lucht kampioen geworden, maar die uitspraak is je vergeven.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5402
    donderdag 17 mei 2018 om 14:02
    Vertel dan ook ff WIE die eigenaar is??
    of is dat top-secret
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 14:08
    Dat is toch lesley bamberger? Vastgoed-sjaak volgens mij?!
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 14:40
    Klopt lesley bamberger
    Vind ik leuk
    J de Wit +1069
    donderdag 17 mei 2018 om 14:06
    Haha, ik geloof dat e bij vitesse inmiddels ruim 150 miljoen in de club is gestoken. Zo simpel is dat allemaal niet. En dat zijn dan wel investeringen voor de lange termijn
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8666
    donderdag 17 mei 2018 om 13:59
    Hé respect voor de mensen van Almere die moeten werken met deze man....
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +189
    donderdag 17 mei 2018 om 14:10
    Hoop echt dat de Graafschap promoveerd ipv Almere city wij weer een mooie spannende derby. En blijven er hopelijk een paar jaar in met een paar goeie aankopen beginnen met Buttner
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +153
    donderdag 17 mei 2018 om 14:32
    Elke club die promoveert naar de ED hoort daar voor 1 jaar minimaal thuis !
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:10
    hoe kun je maaskant nog serieus nemen na dat dug-out incident? nu komt hij weer met onzin.
    Vind ik leuk
    hannes +340
    vrijdag 18 mei 2018 om 08:10
    Weer een ploeg met zo'n kut kunstgrasmat.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Maaskant wimpelt zaakwaarnemers af: "Dat stadium is Almere City gepasseerd"