'Probleem' bij promotie naar Eredivisie: 'Maar daar hebben we alles voor over'

    'Probleem' bij promotie naar Eredivisie: 'Maar daar hebben we alles voor over'

    donderdag 17 mei 2018 om 14:28

    John Bes, algemeen directeur van Almere City, twijfelt geen seconde: hij wil maar wat graag dat zijn club promoveert naar de Eredivisie. In de finale van de play-offs om promotie speelt Almere tegen De Graafschap. 

    Zodoende is Almere, dat als negende eindigde dit seizoen, nog maar twee wedstrijden verwijderd van promotie. "Het dringt af en toe wel tot me door, maar ik probeer zoveel mogelijk van dromen weg te blijven", zegt Bes tegen FOX Sports. "Ik probeer het puur zakelijk te zien. Maar mocht het zover komen, dan zal ik mezelf wel een paar keer moeten knijpen om me te realiseren dat het echt is."

    Telstar-voorzitter Pieter de Waard noemde promotie eerder een 'probleem' voor kleinere clubs. Financieel en organisatorisch zal er namelijk heel veel moeten veranderen bij promotie naar het hoogste niveau. "Wij hebben er echt alles voor over om dat probleem te creëren. Pieter noemt het een probleem, ik gebruik liever het woord 'uitdaging'. We hebben een heel goed team, daarmee gaan we de klus dan klaren. Geen enkele twijfel mogelijk", aldus Bes. 

    Donderdagavond speelt Almere om 20.45 uur thuis tegen De Graafschap, zondag wordt de return gespeeld. 

    Poll

    Wie promoveert?

    (1143 stemmen)

    Plaats een reactie

    Dedan002 +2802
    donderdag 17 mei 2018 om 14:30
    Ik verwacht dat de Graafschap door gaat.
    Vind ik leuk
    Aal +21824
    donderdag 17 mei 2018 om 14:32
    Almere heeft 30% kans schat ik. Ergens moet je het ook niet willen. Het is een veredeld amateurterrein daar.
    Vind ik leuk
    davidben +5062
    donderdag 17 mei 2018 om 14:46
    de kans is natuurlijk 50%
    Vind ik leuk
    Ricklek +1898
    donderdag 17 mei 2018 om 15:15
    onzin, als ajax tegen barcelona speelt winnen ze 1 op de 10 keer. Dan is de kans dus 10% op winst. Niet 50%.
    Vind ik leuk
    yuuup +9449
    donderdag 17 mei 2018 om 15:49
    Natuurlijk. De kans op een elfstedentocht in augustus is dan ook 50%
    Vind ik leuk
    Thobar +4197
    donderdag 17 mei 2018 om 18:35
    De Graafschap is niet meer dan licht favoriet.
    Dit seizoen 4-2 in Doetinchem en 2-1 in Almere. Gaat dus maar om één doelpunt tgv De Graafschap.
    De kans is dus geen 30% maar eerder 45%.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6029
    donderdag 17 mei 2018 om 14:35
    Ik niet
    Vind ik leuk
    Suomi71 +940
    donderdag 17 mei 2018 om 14:39
    Ja laat die superboeren maar weer komen. Wie weet kunnen ze dan Ajax weer eens van een landstitel afhouden.
    Vind ik leuk
    B3v3r +599
    donderdag 17 mei 2018 om 14:45
    Al is het alleen al omdat je anders weer een wedstrijd op plastic veld moet spelen.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1801
    donderdag 17 mei 2018 om 15:08
    Almere is weer overgegaan op normaal gras...
    Vind ik leuk
    B3v3r +599
    donderdag 17 mei 2018 om 15:27
    Oh echt? Dat scheelt al weer, zou KNVB ook moeten verbieden.... pure competitievervalsing.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1801
    donderdag 17 mei 2018 om 19:33
    als het goed is spelen ze volgend jaar weer op normaal gras...
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 14:32
    Het is ze gegund. Maar zie toch veel liever de superboeren uut de achterhoek. Die kunnen met een paar aankopen best in de eredivisie blijven.nu ook el jebli nog blijft.en met Nijland en Vosselbelt ziet het er al aardig uit.
    Vind ik leuk
    Aal +21824
    donderdag 17 mei 2018 om 14:37
    Hebben we in ieder geval nog een Gelderse derby
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 14:49
    Dat zal mooi zijn. Nec zien we voorlopig niet meer terug of Boekhoorn moet voor volgend seizoen een kampioens elftal kopen.
    Vind ik leuk
    HanV +4244
    donderdag 17 mei 2018 om 15:03
    Nijland en Vossebelt versterkingen voor de eredivisie? Omdat hij in een jaar opeens scoort bij een middenmoter in de JL?
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 15:09
    Dat zeg ik niet zijn goeie versterkingen en vosselbelt heeft er veel van de stip gemaakt Nijland en vosselbelt zijn beter als wat er nu loopt
    Vind ik leuk
    Snapje? +6645
    donderdag 17 mei 2018 om 14:32
    Slechte zaak als de nr 7 van de Jupiler league kan promoveren.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 14:43
    Dat is Emmen, die maken ook nog kans. Almere was de nummer 9 met een negatief doelsaldo, meer nederlagen dan overwinningen en de club met op 2 na de meeste tegendoelpunten
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27890
    donderdag 17 mei 2018 om 14:47
    Haha echt? Gek systeem is het ook. Dordrecht stond ook 13e ofzo toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:13
    Als ik het goed heb was ADO ook 7de.
    En die voetballen nog steeds in de ere
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:01
    Heerenveen is gepromoveert toen ze 13e geindigd waren in de jl en zie waar ze nu staan, dus jouw reactie is bullshit
    Vind ik leuk
    Snapje? +6645
    donderdag 17 mei 2018 om 23:53
    Ja je hebt helemaal gelijk... al sta je laatste gewoon kans maken op promotie en hopelijk eindig je als Heerenveen....die tientalle andere gevallen die het jaar erna direct degraderen en financieel naar de klote gingen die nemen we voor lief. Snap je?
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2758
    donderdag 17 mei 2018 om 14:32
    Kroonenbeeg Groep (Lesley Bamberger) barst van het geld. Die gaat er een aantal miljoenen in pompen en het stadion zsm verbouwen. Dat komt wel goed als Almere promoveert
    Vind ik leuk
    HanV +4244
    donderdag 17 mei 2018 om 15:05
    Gisteren was er al een berichtje op TV dat ze bij de gemeente hadden aangeklopt.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2758
    donderdag 17 mei 2018 om 15:37
    Heb ik gezien. Je moet natuurlijk overal geld bij elkaar sprokkelen. Maar Bamberger zal hier voldoende brood in zien en er zelf veel in stoppen.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2427
    donderdag 17 mei 2018 om 16:45
    Daarnaast is zijn er veel grote internationale bedrijven in Almere gevestigd dus dat kan nog wel eens interessant zijn voor ze
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 19:27
    Plus dat Almere een ontzettende groeiende stad is.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 19:29]
    Vind ik leuk
    El Cazador +6029
    donderdag 17 mei 2018 om 14:34
    Is het uitverkocht in de City??
    Vind ik leuk
    yuuup +9449
    donderdag 17 mei 2018 om 15:59
    De jeugdteams mogen komen kijken dus er waren maar 50 kaarten beschikbaar.
    Het stadion van Quick Boys is ruim twee keer zo groot.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31444
    donderdag 17 mei 2018 om 14:41
    Lekker in de juup blijven

    Go de graafschap!
    Vind ik leuk
    Hammie +1163
    donderdag 17 mei 2018 om 14:41
    Gegarandeerd 6 punten das ook lekker gevoel.

    Die heb je vast
    Vind ik leuk
    Thobar +4197
    donderdag 17 mei 2018 om 18:47
    Deze redenering en dit gevoel gelden voor clubs als Excelsior, Heracles, Pec, VVV, Willem II etc.mbt de onderste 3 posities, maar toch niet voor Feyenoord?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 19:10]
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3485
    donderdag 17 mei 2018 om 14:45
    Niels heeft centen zat en is rijk die zal er wel geld in stoppen vermoed ik.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 14:45
    Zonder overmoedig te worden, dit moeten we als graafschap zijnde gewoon afmaken. Maar dat dacht Roda waarschijnlijk ook, dus we gaan het zien vanavond en zondag
    Vind ik leuk
    goekie4 +1665
    donderdag 17 mei 2018 om 15:17
    Roda speelde met angst, dat verwacht ik niet van de Graafschap.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14255
    donderdag 17 mei 2018 om 16:47
    Helemaal niet, Roda miste constant kansen en onderschatte Almere zwaar.
    Vind ik leuk
    goekie4 +1665
    donderdag 17 mei 2018 om 19:41
    Ik vond Roda angstig voetballen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14255
    vrijdag 18 mei 2018 om 07:48
    Ik niet. Hoogstens de laatste 20 minuten.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    donderdag 17 mei 2018 om 14:49
    Als ik beide stadions moet vergelijken dan liever een de graafschap zo een almere ziet er ook lachwekkend uit of niet dan? Al mogen ze van mij promoveren maar ik zie liever toch de superboeren weer in de eredivisie
    Vind ik leuk
    Thobar +4197
    donderdag 17 mei 2018 om 19:18
    Clubs als Almere, Emmen, Telstar, Dordrecht etc hebben juist een promotie nodig om een boost te krijgen, ook mbt de accomodatie.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    vrijdag 18 mei 2018 om 04:33
    Tuurlijk elke Jupiler club die zou promoveren krijgt een boost. Vanwege de inkomsten die groeien dus voor elke club zou dit een enorme boost zijn. Maar ik wil alleen maar zeggen dat het stadion van de graafschap wat leuker zou kijken dan het stadion van Almere en al niettemin was het ook voller dan bij Almere!
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 17 mei 2018 om 14:51
    Hoop Almere, gewoon een keer wat anders en gun het ze gewoon wat meer dan de superboeren.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1801
    donderdag 17 mei 2018 om 15:11
    haha, doet de 1-1 nog pijn :)
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    donderdag 17 mei 2018 om 16:00
    Nee hoor die 1-1 was jammer en onze eigen gebrek aan afronding.

    Heb meer problemen met het zeuren(wij verdienen niet om te degraderen) met de zaak Twente.

    Het verwijtende gedrag nadat GAE fans het veld op kwamen.
    2 jaar geleden liepen de tribunes leeg bij hun en vielen hun supporters GAE spelers aan.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1801
    donderdag 17 mei 2018 om 19:39
    de zaak Twente snap ik wel, zij waren als (ik geloof 17e) geëindigd maar hadden eigenlijk nog een slechtere situatie dan de nr. 18 omdat zij met hun hele beleid af moesten wachten tot de knvb klaar was om hun een definitieve beslissing mede te delen, ik snap dat ze dan boos zijn, ze zijn daar best zwaar benadeeld op transfergebied omdat zij niet wisten of ze aankopen moesten doen voor eredivisieniveau of JL-niveau...

    GAE kan ik me niet herinneren maar opzich is elke keer dat fans het veld op komen een keer teveel en dat ze dat aankaarten lijkt me logisch, dat dat dan andersom ook een keer gebeurd is geloof ik en ik neem aan dat zij in tegenovergestelde situatie ook veel gezeik hebben gekregen maar nogmaals ik kan me daar niet zoveel over herinneren...
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    vrijdag 18 mei 2018 om 10:04
    Als je 17e of 16e bent geworden moet je de playoffs maar eerst spelen voor je begint te zeggen dat je niet hoort te degraderen vanwege Twente. Vond het ook zo zielig dat ze vervolgens een rechtzaak beginnen om toch ED te mogen spelen.( KNVB was in deze zaak ook fout door vroegtijdig conclusies naar buiten te brengen) als 16e of 17e word en je red het niet in de playoffs dan hoor je niet in de ED thuis dus waarom ze daar maar om bleven zeuren is wat ik niet en nooit zou begrijpen.

    GAE vond dat ook gewoon persoonlijk een te grote onschuld spelen daar hadden hun zeker wat minder verwijzend mogen zijn en iets meer op de achtergrond moeten blijven imo
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1801
    vrijdag 18 mei 2018 om 17:24
    ik vond hun eisen onredelijk maar ik snap dat ze zich benadeeld voelen door de gang van zake waarbij ze met hun beleid voor het volgende seizoen moesten wachten op duidelijkheid van de knvb en hoe je het ook went of keert ze zijn daarin zwaar benadeeld, ze hebben gewoon een zware achterstand op elke andere club wat betreft het doorhakken van beslissingen wie ze willen kopen en wie niet... dat ze in de ED willen blijven vind ik opzich een vrij redelijke eis op basis van het feit dat de knvb al had gezegd dat Twente zou degraderen en de graafschap dus rede had om aan te nemen dat ze op basis van de door de knvb gegeven informatie ervan uit konden gaan dat ze in de ED mochten blijven, ik vind dat je hier niet de graafschap de schuld in moet geven maar de knvb omdat de graafschap in dit geval slachtoffer is van de situatie dat de knvb zijn zaakje totaal niet op orde had en de graafschap daardoor in totale onduidelijkheid bleef over hun toekomst en dat ze daarvoor gecompenseerd willen worden snap ik volledig.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    vrijdag 18 mei 2018 om 17:33
    Dat de onduidelijkheid kwam met name door hun abitrage zaken en rechtzaken niet door de KNVB meer want dat was snel na de playoff wel duidelijk.
    Daarnaast was er geen toezegging gedaan naar de Graafschap toe alleen dat hun mogelijk dus zouden kunnen blijven maar dat was hoe de situatie was uitgelegd en niet toegezegd.

    Neemt niet mee dat ze in onduidelijkheid geplaats waren maar de lengte waardoor hun niet optijd konden beginnen was door hen zelf gecreerd ( als ze accepteerde dat ze van GAE verloren hadden en dus naar JL gingen en dat Twente in ED zou blijven konden ze gewoon op tijd beginnen met voor bereiden)
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1801
    vrijdag 18 mei 2018 om 17:43
    in principe als je publiekelijk uitlegt hoe het zal gaan als Twente degradeert en je ook nog is al hebt gezegd dat Twente degradeert kan je toch niet anders concluderen als graafschap dat je het volgende seizoen weer eredivisie speelt... dan vind ik het wel degelijk een toezegging ondanks dat de knvb het niet rechtstreeks tegen de graafschap heeft gezegd hebben ze wel publiekelijk gemeld wat ze gaan doen, hoe ze het gaan doen en wat de gevolgen zijn (voor de graafschap dat ze in de ED blijven).

    als jouw baas op een gegeven moment zegt dat je promotie gaat maken als er iemand ontslagen gaat worden en vervolgens wordt diegene inderdaad ontslagen dan ga jij er toch ook vanuit dat je promotie maakt, en jij voelt je dan toch ook zwaar genaaid als blijkt dat ze het toch niet gaan doen...
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    vrijdag 18 mei 2018 om 17:54
    Nee dat zijn aannames die ze deden. Al zegt mijn baas dat zolang er niks is toegezegd is het een aanname en geen toezegging.

    Daarnaast het woordje als Twente zou dus ook daarin is geen enkele zekerheid van dat het zou gebeuren.

    Als mijn baas dat zou zeggen dat als iemand ontslagen wordt is het niet meer dan een als verhaal.

    Dat men dan uitgaat van wij kunnen/horen/zullen niet degraderen in dit geval zitten hun toch fout. Het enige bij een baas is dat je hem niet meer zult vertrouwen of minder snel zult geloven al heeft hij geen rechten of contracten gebroken.

    als je begrijpt wat ik bedoel.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1801
    vrijdag 18 mei 2018 om 18:09
    eehm, inderdaad ik sprak over een als situatie, punt is dat diezelfde als situatie allang bevestigd was door de knvb en dat jij nu denkt dat het geen toezegging is is in mijn ogen incorrect, alle zaken zijn door de knvb als feiten gepresenteerd waarmee het wel degelijk een toezegging is, niet perse specifiek naar de graafschap maar naar de gehele eredivisie over hoe ze het wegvallen van een club zullen opvangen zodat er alsnog 18 clubs zijn...

    overigens blijf ik het bijzonder vinden dat je hierin de kant van de knvb blijft kiezen, deze hele situatie is ontstaan door fouten van de knvb, zij besloten een nieuwe straf uit te vinden om Twente mee te straffen, vervolgens besloten zij hoe dat dan met promotie/degradatie werd opgelost, vervolgens bleek dat zij allang toezeggingen hadden gedaan naar Twente waardoor Twente uberhaupt niet meer gestraft zou mogen worden waardoor zij hun straf niet mochten uitvoeren...

    je moet begrijpen dat ik de graafschap niet ondersteun in hun overtuiging dat ze in de eredivisie moesten blijven maar ik vind wel dat ze er goed aan gedaan hebben om het toch aan te vechten om hiermee hopelijk toch nog compensatie voor de geleden schade te krijgen en de knvb had zelf veel harden moeten worden aangepakt voor hun eigen keuzes en daarom kies ik in deze liever de kant van de graafschap, de graafschap had een slechtere advocaat en heeft daardoor nu niks maar door de fouten van de knvb vind ik dat de graafschap hier niet voor veroordeeld moet worden, ik blijf erbij dat ze hierin de juiste stappen hebben genomen niet omdat ze er zelf meer voor hadden moeten krijgen maar omdat de oorzaak van het probleem bij de knvb en hun wanbeleid ligt en als de graafschap dit soort dingen niet aankaart wie doet dat dan wel? waarom zouden ze maar met de staart tussen de benen weg moeten vluchten als de knvb weer eens 180 graden draait in hun oordeel.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    vrijdag 18 mei 2018 om 18:38
    Kies absoluut niet de kant van de KNVB de gehele zaak van Twente en alles erom heen is fout geweest.

    Mijn punt is de gehele houding van de Graafschap niet juist was omdat er nooit gezegd is dat zij het zouden overnemen in ED als Twente zou degraderen wat ook niet mogelijk zou zijn omdat zij met andere clubs in de playoffs zaten.

    Daarbij niemand zou echt onterecht degraderen. En dat riepen ze nadat ze de playoffs verloren, als of die club geen recht zouden hebben om te promoveren en alleen zij daar recht op hadden.

    Dat ze onrecht aangedaan hebben is in zekere zin toch echt vanuit aannames gekomen (ook de fout van de KNVB hoe zij communiseerden)
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1801
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:47
    maar het onrecht is toch echt aangedaan, zie je het al voor je, graafschap blijft toch wel in de ED, vervolgens hebben ze aankopen gedaan voor JL-niveau, gevolg is woede bij de supporters omdat er een wanbeleid werd gevoerd met die aankopen...

    het punt is in mijn ogen dat de graafschap in die hele situatie niet wist waar ze zouden spelen, dat was voor ons als supporters al niet duidelijk vanuit de publiekelijke verklaringen van de knvb, en de graafschap zal denk ik wel een directer lijntje hebben met de bond dan de media dus die zullen dat echt wel gecheckt hebben...

    ik vraag me af wat zou jij doen in de situatie waar zij in zaten? zou je gewoon accepteren dat je de speelbal werd van een conflict tussen Twente en de knvb of zou jij ook actie ondernemen omdat je geen beleid kan voeren?
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    maandag 21 mei 2018 om 10:15
    Ik zie het anders, geen officiele toezegging niks op papier en niet alleen De Graafschap had of zou recht hebben op het promoveren/blijven in de ED, Nu hebben zij het gehaald weer dus dat is mooi voor de Club.

    Alleen ik denk dat als er geen officiele melding is van De Graafschap blijft in de ED en Twente gaat eruit dan moet je ook niet uit gaan van.
    Dat is wat ze deden en toen dat niet gebeurden gingen ze zeggen dat ze onterecht eruit gingen en dat klopt toch echt niet. Dat er onzekerheid was voor een periode snap ik maar het is niet zo dat ze zolang moesten wachten dat de selectie al rond moest zijn. En de meeste tijd verloren ze aan het aanvechten dat Twente mocht blijven en zij eruit waren, dat geld die energy hadden ze gewoon in de selectie moeten gooien.

    Dat beleid kunnen ze wel voeren als ze gewoon na het besluit was genomen ze die hadden geaccepteerd.

    Maar dat is hoe ik het zie dat jij het anders ziet dat kan en je schrijft het goed uit hoor maar ik zie het anders. Neerleggen bij de uitspraak dat Twente niet kan/mag degraderen en je had 3 weken in de selectie kunnen steken ipv rechtzaken (zolang niks op papier gezegt is staat het als een senario en geen toezegging) Dat de KNVB daarbij met de communicatie de fout in gaat maakt het geen toezegging.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +488
    vrijdag 18 mei 2018 om 04:30
    Kan nog steeds natuurlijk. Dus je weet maar nooit we hebben gekkere dingen gezien?;)
    Vind ik leuk
    DrDeef +1921
    donderdag 17 mei 2018 om 14:51
    Niets tegen Almere City, maar laten we voor de eredivisie hopen dat de Graafschap het haalt. Veel meer uitstraling, geschiedenis, aantrekkingskracht voor supporter (zeker nu er een eredivisie club uit die regio is weggevallen) en het belangrijkste; een echte grasmat.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1801
    donderdag 17 mei 2018 om 15:21
    geschiedenis lijkt me geen goed argument, in principe moet Almere promoveren om uberhaupt geschiedenis te krijgen, daarnaast, als Almere promoveert dan krijgen ze vanzelf geschiedenis als eerste club uit Flevoland in de eredivisie, daar zullen ze zeker een rijke geschiedenis krijgen als ze promoveren.
    Vind ik leuk
    DrDeef +1921
    donderdag 17 mei 2018 om 15:51
    Is meer mijn eigen nostalgische gevoel. Dat meer dan geschiedenis, daar heb je inderdaad een punt. Toen ik opgegroeide en zelf nog voetbalde was de Graafschap er eigenlijk altijd in de eredivisie. Konden lastig potjes zijn daar op die Vijverberg. Gekke Eric Viscaal schoot er aardig wat in.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9040
    donderdag 17 mei 2018 om 15:08
    Ik ga nergens vanuit, kan het alleen maar meevallen..... Zenuwtjes beginnen al op te komen......
    Vind ik leuk
    mason +1861
    donderdag 17 mei 2018 om 15:53
    Ik hoop dat jullie promoveren. Vond het bere gezellig de laatste keer toen ik jullie in het uitvak bezocht. Al was het alleen al omdat we samen nananana cambuur degradeerd in koor hebben gezongen haha.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9040
    donderdag 17 mei 2018 om 16:14
    Thanx!!!
    Vind ik leuk
    La Luz +581
    donderdag 17 mei 2018 om 15:55
    Succes i.i.g. vanavond en zondag!
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9040
    donderdag 17 mei 2018 om 16:14
    Thanx!!
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:11
    De Graafschap moet terug komen al is het alleen maar om Sjaakie te plagen.
    Vind ik leuk
    derksen +8792
    donderdag 17 mei 2018 om 15:17
    Geen schijn van kans vorige wedstrijd 4-2 verloren geloof ik
    De graafschap promoveert gewoon en Sparta blijft er in
    Vind ik leuk
    Drobtine +2427
    donderdag 17 mei 2018 om 16:47
    Beiden hebben een wedstrijd gewonnen in de reguliere competitie
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 15:19
    Heb vandaag gelezen in de Gelderlander dat er weinig kan op financieel gebied. Schrijven zwarte Cijfers voor het eerst begroting blijft 26 miljoen en ook het spelers budget gaat niet omhoog. dus moeten we het hebben van transfervrije spelers of voor weinig. Dus dan krijg je een Karami Unnerstal ben je al misgelopen was gratis. Als ze weer een paar scouten voor weinig. Matavz linssen waren niet duur serero transfervrij. Moet zowieso een Keeper komen probeer een maarten Stekelenburg kan nog wel 2 jaar mee Letschert van Sassulo zoiets en een rechtsbuiten Bilal basasigoulu ofzoeits kan bij ons weer helemaal opbloeien
    Vind ik leuk
    mason +1861
    donderdag 17 mei 2018 om 15:54
    26 miljoen begroting? Volgens mij ben je een beetje in de war, want dat is de begroting ook van Heerenveen.
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 16:00
    Staat toch echt circa 26 miljoen
    Vind ik leuk
    mason +1861
    donderdag 17 mei 2018 om 16:01
    Ok appart.
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 16:08
    Of ze hebben het verkeerd geplubiceerd. Hoeveel is volgens jou de begroting dan?
    Vind ik leuk
    mason +1861
    donderdag 17 mei 2018 om 19:16
    Het was in 2017 6.5 miljoen na hun degradatie. Dus lijkt me sterk dat zij nu in 1 keer 26 hebben. Dan ga ik eerder uit van 6 miljoen.
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 19:31
    Gaat over Vitesse begroting
    Vind ik leuk
    mason +1861
    donderdag 17 mei 2018 om 20:12
    Ow sorry vriend verkeerd gelezen idd. Ja dan klopt het wel aardig idd. Maar goed het artikel ging over de graafschap.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 20:15]
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 21:11
    Kan gebeuren man
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3925
    donderdag 17 mei 2018 om 15:45
    Nogmaals, Twente heeft zn verdiende loon gekregen en nu moet Graafschap weer terug. Zet hem op Henkie en co.!
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 16:10
    Rasmus Thelander naar Vitesse 26e jarige cv 1.91 lang
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 16:12
    Rasmus Thelander naar Vitesse 26e jarige cv 1.91 cm
    Vind ik leuk
    HansVites +4736
    donderdag 17 mei 2018 om 16:39
    Laat de Graafschap maar promoveren in elk geval spelen die op echt gras en is een veel grotere club.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3992
    donderdag 17 mei 2018 om 17:22
    Clubs als Almere en Telstar zijn eerder omhooggevallen amateurclubs, dan dat ze potentiële Eredivisie clubs kunt noemen...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 17:22]
    Vind ik leuk
    meloen87 +760
    donderdag 17 mei 2018 om 18:05
    Ik hoop het ook zeer dat Almere promoveert, op basis van de playoffs hebben ze het echt verdiend. Een leuke ploeg om naar te kijken, en ook erg zeldzaam dat hun selectie bijna compleet uit Nederlanders bestaat. Het is tijd dat de Eredivisie weer wat nieuw bloed krijgt, ik hoop ook zeer dat FC Emmen het flikt, want die hebben ook nog nooit in de Eredivisie gespeeld. Sparta is een gewond dier nu, dus ze hebben echt een goede kans, de uitschakeling van NEC was echt spectaculair en zeker geen geluk en toeval.
    Vind ik leuk
    JayDee +72
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:38
    Dit is alleen mogelijk in Nederland.
    De nummer 9 van JL. gaat in de eredivisie spelen met een stadion dat plaats biedt aan pak weg 2500 toeschouwers.
    Daar moet toch eens naar gekeken worden KNVB.

    de Groeten
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Probleem' bij promotie naar Eredivisie: 'Maar daar hebben we alles voor over'