Vitesse strikt tweede aanwinst en speelt in op mogelijk vertrek Miazga en Kashia

    Vitesse strikt tweede aanwinst en speelt in op mogelijk vertrek Miazga en Kashia

    donderdag 17 mei 2018 om 16:09

    Vitesse heeft zich versterkt met Rasmus Thelander. De 26-jarige Deen komt transfervrij over van het Zwitserse FC Zürich. Hij tekent in Arnhem een contract voor drie seizoenen, meldt de Gelderse club.

    Thelander, een voormalig Deens jeugdinternational, is een 1.91 meter lange centrale verdediger. Met zijn komst speelt Vitesse in op een vertrek van Chelsea-huurling Matt Miazga. Bovendien heeft aanvoerder Guram Kashia een vertrekwens. De Georgiër wil een laatste avontuur aangaan.

    "De positie centraal in de verdediging was voor ons een belangrijke plek om ons te versterken", vertelt technisch directeur Marc van Hintum van Vitesse op de clubsite. "Rasmus hebben we verschillende keren in actie gezien. Hij is fysiek sterk, heeft kopkracht en een winnaarsmentaliteit. Rasmus is een welkome aanvulling in onze selectie."

    Thelander speelde eerder in eigen land op het hoogste niveau bij Aalborg. Met die club won hij een landstitel en de nationale beker. In het buitenland deed hij naast Zürich ervaring op bij de Griekse topclub Panathinaikos. Thelander is de tweede zomeraankoop van Vitesse. Eerder legde de club al Khalid Karami vast. Hij komt transfervrij over van Excelsior.

    "De Eredivisie staat in Denemarken goed aangeschreven", laat Thelander weten. "Niet voor niets hebben veel Denen een mooie periode gehad in Nederland. De faciliteiten en de ambitie van de club spreken mij aan. Ik zie mijn transfer naar Vitesse als een volgende stap in mijn carrière."

    Lees meer over:EredivisieVitesse

    Plaats een reactie

    Arnhem-1 +189
    donderdag 17 mei 2018 om 16:15
    Lekker Bezig hele nieuwe verdediging is welkom nu nog een linksbenige cv Linksback keeper rechtsbuiten spits en 2 middenvelders
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:17
    Die kan gelijk beginnen met thee halen
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 17:50
    Of wodka
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:19
    Dat is bijna een halve basis die je op noemt?!
    Vitesse heeft toch een mooie selectie? Ik denk dat ze zich langzaam aan steeds vaster met de top 4 gaan bemoeien.
    Vind ik leuk
    Aal +21353
    donderdag 17 mei 2018 om 16:36
    Verrassende speler.... ik had niet verwacht dat hij naar Vitesse zou komen! Chapeau TD!
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +189
    donderdag 17 mei 2018 om 16:41
    Toch komen wij vaak met transfervrije spelers of voor weinig. Doet Vitesse toch netjes en de meeste voegen wel wat toe. Nu graag een Keeper en als alleen onze huurlingen weggaan toch al een aardige selectie.
    Vind ik leuk
    PRICE +25993
    donderdag 17 mei 2018 om 16:54
    Ha ha Vitesse gaat voor de bovenste plekken
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 18:54
    Hwahaha
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:17
    Wie?.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:18
    Rasmus Thelander of kan je niet lezen ?.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:20
    Jawel hoor ,maar had jij geweten wie het was als je gisteren was gevraagd naar rasmus T. ?.
    Vind ik leuk
    justinhafc +2819
    donderdag 17 mei 2018 om 16:22
    Klinkt als een seriemoordenaar zo
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6274
    donderdag 17 mei 2018 om 16:26
    hahaha :D
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 17 mei 2018 om 16:38
    Blaswich klinkt als iemand die in 42 van een wachttoren is gepleurd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 16:38]
    Vind ik leuk
    justinhafc +2819
    donderdag 17 mei 2018 om 17:02
    Sorry man, het spijt me dat je met Houwen en Pasveer opgescheept zit. Ik wist niet dat het je zo zeer deed. Koppie op, wie weet volgend jaar beter!
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 17 mei 2018 om 17:09
    Sowieso beter dan Heracles.
    Vind ik leuk
    justinhafc +2819
    vrijdag 18 mei 2018 om 08:39
    Oh dat ga ik ook zeker niet ontkennen ;)
    Vind ik leuk
    fr0do +1078
    donderdag 17 mei 2018 om 16:18
    Gelukkig kopen ze dit jaar, ik hoop echt dat vitesse nu eens een vaste basis kan maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:31
    Het overgrote deel van onze selectie bestaat uit eigen spelers. Meer dan menig andere eredivisieclub.
    Afgelopen jaar Linssen, Matavz, Karavaev, Beerends, Pasveer en Serero zelf gecontracteerd en voor komend jaar nu al de tweede. Niet genoeg?
    Vind ik leuk
    YB +242
    donderdag 17 mei 2018 om 16:18
    Transfervrije verdediger die fysiek sterk is en goed kan kopen, verlies je weinig op als ie tegenvalt. En als hij bevalt is het een goedkope aanwinst gebleken.
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    donderdag 17 mei 2018 om 16:20
    hij heeft wel wat weg van Tommie Beugelsdijk !!!!

    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 17 mei 2018 om 16:21
    Nooit van gehoord. Maar van Rashica en Nakamba had ik ook nog nooit gehoord en zij bleken een schot in de roos. Bovendien zal Slutsky deze jongen wel bekeken hebben. Ik vind het een nuttigere versterking dan Karami aangezien we centraal achterin minimaal 2 versterkingen nodig hebben.
    Vind ik leuk
    YB +242
    donderdag 17 mei 2018 om 16:25
    Mij benieuwen Dicky, hij is transfervrij dus veel verlies je niet. En hij heeft al voor kampioensploegen gespeeld, dus beschikt over de nodige ervaring.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:34
    Vergeet Bony, Kashia en Karavaev niet. Ook exoten waar we nooit van gehoord hadden die een goede aanwinst zijn gebleken
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 17 mei 2018 om 16:36
    Ja prima voorbeelden. Maar ik vergeet Ota ook niet. We zien wel joh. Ik vind het positief dat Vitesse dit keer een speler heeft gehaald voor een positie die versterking nodig had.
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +189
    donderdag 17 mei 2018 om 16:25
    Keeper is nodig eens ? Houwen Pasveer kan allebei niet. Karavaev rechtsback en Karami dus word bezet deze deen vervangt zowiezo Miazga of Kashia Vd werff te matig Kruiswijk altijd geblesseerd. Buttner en Faye is drama Bij Serero moet Minimaal een basis middenvelder bijkomen bruns foor te matig rechtsbuiten beerens is niks van bergen is er nog niet dus Bilal halen Kalas stekelenburg en Baker speelt nooit bij middelsbrough
    Vind ik leuk
    YB +242
    donderdag 17 mei 2018 om 16:26
    Foor was anders wel een van de meest constante middenvelders. Prima voetballer die over voldoende techniek en inzicht beschikt.
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +189
    donderdag 17 mei 2018 om 16:31
    Is een prima speler maar we hebben alleen maar licht gewichten Serero Foor en nu Mount moet een Kerel staan die is een tik uitdeeld een soort Bruns maar dan graag stukken beter
    Vind ik leuk
    HansVites +4611
    donderdag 17 mei 2018 om 16:33
    Zo matig vind ik Foor niet voor de rest wel met je eens.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:39
    Das al een betere onderbouwing. Serero kun je meer uit halen dan Fräser heeft gedaan denk ik. Stevige vm ernaast inderdaad en hij meer als doorschuivende schakel. En dan Foor, misschien toch Mount of nieuwe AM erbij. Rechtsbuiten mag nog wat een bij inderdaad. Als we dan toch bezig zijn doe ook nog maar een spits als vervanger cadtaignos
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:44
    Buttner is green drama zoals hij nu speelt.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:52
    Nee als hij dit niveau volhoudt kan het net. Maar met hem weet je het maar nooit. Ook nu trouwens nog blinde acties.
    En puur verdedigend zit het nog wel erg dicht bij ‘drama’ hoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:54
    Maar hij kan beter.
    Ik moet wel toegeven, als hij wat intelligenter was geweest, had ik er meer vertrouwen in.
    Vind ik leuk
    rebelkushh +117
    donderdag 17 mei 2018 om 16:57
    Foor matig?
    Ik denk 1 van de beste middenvelders van de eredivisie, wat niet eens zijn positie is.
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +249
    donderdag 17 mei 2018 om 18:50
    Baker alsjeblieft niet zeg, was juist blij dat ie wegging. Speler met een goede trap maar verder vind ik hem echt tegenvallen, heeft geen mentaliteit om terug te vechten en is te vaak onzichtbaar. Nee voor hem 10 anderen. Kalas vind ik wel een goeie en die speelt nu nauwelijks bij fulham... bilal en stekelenburg hoef ik ook niet. Stekelenburg te oud om op te bouwen en bilal is een heel erg overschatte voetballer.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21517
    donderdag 17 mei 2018 om 16:29
    Ik hoop voor Vitesse dat ze hier een heel groot plezier aan gaan beleven. De overgang van huur naar koop is langzaam ingezet en duidelijk onderdeel van een wat groter plan. Ik houd er wel van, clubs die heel publiek laten zien hoe ze beter willen worden.
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 17 mei 2018 om 16:43
    Overgrote deel is al gekocht. Dat is al jaren zo. Niet alles met een buitenlandse naam is gehuurd. Vitesse doet het slim. Ze geven bijna niets uit, verkopen voor veel geld en spelen ondertussen in de subtop. Prima beleid, dit seizoen zwarte cijfers.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:50
    Dit is inderdaad duidelijk beleid, ingezet vanaf dag 1. In het begin meer aanvulling, maar laatste jaren alleen nog 3 a 4 effectief op gerichte posities. En altijd echt nodig (al is et om de positie dubbel bezet te hebben).

    Verder mix oud jong wordt duidelijk op ingezet (zichtbaar patroon in oudere/ervaren spelers die worden gehaald) aangevuld met talenten die ofwel goedkoop zijn aangetrokken of uit eigen jeugd komen. Al jarenlang elke keer weer goede balans, maar door de huurlingen die toch max 2 jaar blijven en spelers die het zo goed doen dat ze binnen twee jaar verkocht zijn, blijft er hoog verloop en moet je veel bouwen
    Vind ik leuk
    Arnhem 1 +90
    donderdag 17 mei 2018 om 16:35
    Hoppa das de eerste echte versterking
    Vind ik leuk
    johnz27 +68
    donderdag 17 mei 2018 om 16:37
    Zijn er nog wel spelers zonder tatoeages?
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 17 mei 2018 om 16:48
    Ja misschien heb je wel eens van Cristiano Ronaldo gehoord. Die jongen heeft geen tatoeages omdat hij bloed wil blijven doneren.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 17:23
    Hoe kom je erbij dat je geen bloed mag doneren als je tattoo hebt?
    Je moet enkel 6 maanden wachten na het plaatsen.
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 17 mei 2018 om 17:41
    Ja dat klopt. Ronaldo doneert een aantal keer per jaar en daarom heeft hij geen tatoeages. Hij wil ook het risico op hepatitis voorkomen.
    Vind ik leuk
    Arnhem 1 +90
    donderdag 17 mei 2018 om 16:38
    Foor is beter als serero vriend niet zo dom lullen
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5018
    donderdag 17 mei 2018 om 16:41
    Bij mijn eigen club heb ik ook weinig reden tot klagen op dat punt, maar Vitesse is lekker vroeg bezig de selectie op pijl te houden.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 18:04
    Mochten we Europa in gaan, dan moeten we al begin juli aan de bak! Dan moet je wel.
    Vind ik leuk
    LIO7 +707
    donderdag 17 mei 2018 om 16:47
    Fijn om te zien dat Vitesse al snel bezig is met volgend seizoen. Geen paniekaankopen dit keer! Nieuwe 2e spits en keeper graag! ;)
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11691
    donderdag 17 mei 2018 om 16:54
    Lijkt mij een aardige speler, succes bij Vitesse.
    Vind ik leuk
    ArnhemZuid +329
    donderdag 17 mei 2018 om 16:57
    Ken hem niet maar het klinkt allenmaal goed. Ben benieuwt wat er nog meer komt.. En ook wie er weg gaan!
    Vind ik leuk
    rebelkushh +117
    donderdag 17 mei 2018 om 17:33
    Ik denk wel een goede aankoop, speler met veel ervaring bij clubs die om de hoogste plekken speelden.
    Vitesse moet nog aan deze positie's werken.
    Keeper: de belangrijkste positie, Pasveer en Houwen hebben ons minimaal 12 punten gekost met blunders, ik hoop Padt.
    Linksback: Max Clark zou komen maar daar hoor ik niks meer over.
    Middenveld: Mount gaat weg en Serrero is een van de betere middenvelders van Vitesse maar hij komt kracht tekort, een krachtpatser als cvm is welkom.
    Gelukkig gaat Castaignos weg en hopelijk zal Vitesse een compleet andere spits halen als Matavz, Fran Sol zal geweldig zijn maar waarschijnlijk een droom.
    Voor creativieit hoop ik dat Vitesse Cerny, El Hankouri of Namli zal halen.
    Als Vitesse de play-offs haalt zie ik spelers als Padt en Fran Sol wel komen.
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 17 mei 2018 om 17:46
    Dat past niet in het beleid van Vitesse. Spelers die meer dan een miljoen kosten staan doorgaans niet op het lijstje de afgelopen jaren.
    Vind ik leuk
    rebelkushh +117
    donderdag 17 mei 2018 om 18:19
    Ja dat dacht ik ook tot ik het interview had gelezen dat van Hintum had gezegd dat Padt op het lijstje staat, Padt is denk ik minimaal 2 miljoen waard.
    Ik zie overigens veel liever Padt naar Vitesse komen dan Sol, met Matavz hebben we al een goalgetter en een tweede spits kunnen we wellicht lenen, misschien wel Sadiq, bovendien hebben we met Buitink een goed talent in huis.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 22:16
    Karavaev 1,650 miljoen gekost afgelopen winter haha
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 17 mei 2018 om 22:21
    Doorgaans, weet je wat dat woord betekent?
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 22:52
    Vitesse heeft geld zat alleen willen niet snel de portemonnee trekken das het hele verhaal
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    vrijdag 18 mei 2018 om 06:54
    Geld zat niet. Er is wat geld en Vitesse gaat daar zuinig mee om zodat het een basis heeft voor de toekomst. Vitesse doet het eigenlijk gewoon slim. Ze kopen goedkoop, verkopen voor redelijk wat centjes en kopen weer goedkoop in. Dat is af en toe vervelend voor de fans omdat je daardoor sportief niet echt vooruit komt (stapje naar voren, stapje terug). Maar ik denk wel dat het beter is voor de toekomst van Vitesse. Spelen in de subtop en geregeld Europees voetbal is voor de meeste clubs in Nederland een utopie, Vitesse is daar al. Als het dan ook financieel voor de wind gaat ben je goed bezig. Wie weet kan je dan binnen een aantal jaar wel een stap zetten.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26776
    donderdag 17 mei 2018 om 17:45
    De deense beugelsdijk?
    Vind ik leuk
    Simsalabim +1038
    donderdag 17 mei 2018 om 18:05
    Weer een buitenlander erbij, niets zeggende verdediger ,verwacht toch wel wat meer van vitesse
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 17 mei 2018 om 18:44
    O je kent hem? Vitesse heeft niet meer buitenlanders in de selectie dan de gemiddelde eredivisieclub. Bovendien zijn spelers als Kashia, Serero, Matavs wel buitenlanders maar geen vreemden in de Eredivisie. Bovendien krijgt de eigen jeugd bij Vitesse ook kansen. Dit seizoen hebben 8 spelers uit de eigen opleiding minuten gemaakt in Vitesse 1. Waarvan vier heel geregeld. Dat kunnen weinig clubs in Nederland zeggen. Ik weet niet wat jij verwacht van Vitesse. Ik verwacht dat Vitesse er alles aan doet om financieel gezond te worden zonder dat het sportief achteruit gaat. Dat doet Vitesse dan ook. Van Rashica, Nakamba, Bony had ik nooit gehoord maar zij hebben Vitesse versterkt en daarna financieel verder geholpen. Misschien doet deze jongen dat ook. En zo niet dan was hij transfervrij en heeft hij hooguit wat tekengeld en salaris gekost. Dat gokje kan, nee moet Vitesse wagen.
    Vind ik leuk
    Simsalabim +1038
    donderdag 17 mei 2018 om 18:55
    Nee ik ken hem net zo min als dat jij hem kent. Maar dat neemt niet weg dat hij nog steeds buitenlander is! Mount,kasja, miazga,serre, matavz,karavanen, Ali, dabo,Torens, Faye....zijn toch al 10 spelers. Dus je vergeet er een paar. Tel daarbij op de aankopen die nog komen en je snapt waar ik het over heb
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 18:55]
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 17 mei 2018 om 19:04
    Nee ik begrijp niet waar jij het over hebt. A spel die namen eens normaal. B ik heb niet alle buitenlanders benoemd en ben er dus ook niet één vergeten. C Vitesse heeft niet meer buitenlanders dan de gemiddelde club in de Eredivisie. Bovendien wat maakt het uit dat het een buitenlander is? Noem eens een fatsoenlijke Nederlandse verdediger die in de subtop mee kan en transfervrij is?
    Vind ik leuk
    Simsalabim +1038
    donderdag 17 mei 2018 om 19:18
    Valt mij op dat een aantal vitesse aanhangers soms best racistisch uit de hoek kunnen komen hier, vandaar dat ik het vreemd vind dat je dan wel een team supporterd wat voor een groot gedeelte uit buitenlanders bestaat.
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    donderdag 17 mei 2018 om 19:38
    Kom ik racistisch uit de hoek? Ik ben niet verantwoordelijk voor het gedrag van anderen. En volgens mij ben jij meer met buitenlanders bezig dan ik. Vitesse heeft inderdaad buitenlanders in dienst. Welke club in Nederland niet? Vitesse heeft er simpelweg niet meer dan de gemiddelde club in Nederland.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 22:19
    Faye is Nederlander het product van Sparta plein
    Vind ik leuk
    patertje +830