Vitesse strikt tweede aanwinst en speelt in op mogelijk vertrek Miazga en Kashia

    Vitesse strikt tweede aanwinst en speelt in op mogelijk vertrek Miazga en Kashia

    donderdag 17 mei 2018 om 16:09

    Vitesse heeft zich versterkt met Rasmus Thelander. De 26-jarige Deen komt transfervrij over van het Zwitserse FC Zürich. Hij tekent in Arnhem een contract voor drie seizoenen, meldt de Gelderse club.

    Thelander, een voormalig Deens jeugdinternational, is een 1.91 meter lange centrale verdediger. Met zijn komst speelt Vitesse in op een vertrek van Chelsea-huurling Matt Miazga. Bovendien heeft aanvoerder Guram Kashia een vertrekwens. De Georgiër wil een laatste avontuur aangaan.

    "De positie centraal in de verdediging was voor ons een belangrijke plek om ons te versterken", vertelt technisch directeur Marc van Hintum van Vitesse op de clubsite. "Rasmus hebben we verschillende keren in actie gezien. Hij is fysiek sterk, heeft kopkracht en een winnaarsmentaliteit. Rasmus is een welkome aanvulling in onze selectie."

    Thelander speelde eerder in eigen land op het hoogste niveau bij Aalborg. Met die club won hij een landstitel en de nationale beker. In het buitenland deed hij naast Zürich ervaring op bij de Griekse topclub Panathinaikos. Thelander is de tweede zomeraankoop van Vitesse. Eerder legde de club al Khalid Karami vast. Hij komt transfervrij over van Excelsior.

    "De Eredivisie staat in Denemarken goed aangeschreven", laat Thelander weten. "Niet voor niets hebben veel Denen een mooie periode gehad in Nederland. De faciliteiten en de ambitie van de club spreken mij aan. Ik zie mijn transfer naar Vitesse als een volgende stap in mijn carrière."

    Lees meer over:EredivisieVitesse

    Plaats een reactie

    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 16:15
    Lekker Bezig hele nieuwe verdediging is welkom nu nog een linksbenige cv Linksback keeper rechtsbuiten spits en 2 middenvelders
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:17
    Die kan gelijk beginnen met thee halen
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 17:50
    Of wodka
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:19
    Dat is bijna een halve basis die je op noemt?!
    Vitesse heeft toch een mooie selectie? Ik denk dat ze zich langzaam aan steeds vaster met de top 4 gaan bemoeien.
    Vind ik leuk
    Aal +21852
    donderdag 17 mei 2018 om 16:36
    Verrassende speler.... ik had niet verwacht dat hij naar Vitesse zou komen! Chapeau TD!
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 16:41
    Toch komen wij vaak met transfervrije spelers of voor weinig. Doet Vitesse toch netjes en de meeste voegen wel wat toe. Nu graag een Keeper en als alleen onze huurlingen weggaan toch al een aardige selectie.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 18:54
    Hwahaha
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:17
    Wie?.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:18
    Rasmus Thelander of kan je niet lezen ?.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:20
    Jawel hoor ,maar had jij geweten wie het was als je gisteren was gevraagd naar rasmus T. ?.
    Vind ik leuk
    justinhafc +2845
    donderdag 17 mei 2018 om 16:22
    Klinkt als een seriemoordenaar zo
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6544
    donderdag 17 mei 2018 om 16:26
    hahaha :D
    Vind ik leuk
    fr0do +1330
    donderdag 17 mei 2018 om 16:18
    Gelukkig kopen ze dit jaar, ik hoop echt dat vitesse nu eens een vaste basis kan maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:31
    Het overgrote deel van onze selectie bestaat uit eigen spelers. Meer dan menig andere eredivisieclub.
    Afgelopen jaar Linssen, Matavz, Karavaev, Beerends, Pasveer en Serero zelf gecontracteerd en voor komend jaar nu al de tweede. Niet genoeg?
    Vind ik leuk
    YB +250
    donderdag 17 mei 2018 om 16:18
    Transfervrije verdediger die fysiek sterk is en goed kan kopen, verlies je weinig op als ie tegenvalt. En als hij bevalt is het een goedkope aanwinst gebleken.
    Vind ik leuk
    Kramertje +902
    donderdag 17 mei 2018 om 16:20
    hij heeft wel wat weg van Tommie Beugelsdijk !!!!

    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 16:25
    Keeper is nodig eens ? Houwen Pasveer kan allebei niet. Karavaev rechtsback en Karami dus word bezet deze deen vervangt zowiezo Miazga of Kashia Vd werff te matig Kruiswijk altijd geblesseerd. Buttner en Faye is drama Bij Serero moet Minimaal een basis middenvelder bijkomen bruns foor te matig rechtsbuiten beerens is niks van bergen is er nog niet dus Bilal halen Kalas stekelenburg en Baker speelt nooit bij middelsbrough
    Vind ik leuk
    YB +250
    donderdag 17 mei 2018 om 16:26
    Foor was anders wel een van de meest constante middenvelders. Prima voetballer die over voldoende techniek en inzicht beschikt.
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    donderdag 17 mei 2018 om 16:31
    Is een prima speler maar we hebben alleen maar licht gewichten Serero Foor en nu Mount moet een Kerel staan die is een tik uitdeeld een soort Bruns maar dan graag stukken beter
    Vind ik leuk
    HansVites +4746
    donderdag 17 mei 2018 om 16:33
    Zo matig vind ik Foor niet voor de rest wel met je eens.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:39
    Das al een betere onderbouwing. Serero kun je meer uit halen dan Fräser heeft gedaan denk ik. Stevige vm ernaast inderdaad en hij meer als doorschuivende schakel. En dan Foor, misschien toch Mount of nieuwe AM erbij. Rechtsbuiten mag nog wat een bij inderdaad. Als we dan toch bezig zijn doe ook nog maar een spits als vervanger cadtaignos
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:44
    Buttner is green drama zoals hij nu speelt.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:52
    Nee als hij dit niveau volhoudt kan het net. Maar met hem weet je het maar nooit. Ook nu trouwens nog blinde acties.
    En puur verdedigend zit het nog wel erg dicht bij ‘drama’ hoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:54
    Maar hij kan beter.
    Ik moet wel toegeven, als hij wat intelligenter was geweest, had ik er meer vertrouwen in.
    Vind ik leuk
    rebelkushh +133
    donderdag 17 mei 2018 om 16:57
    Foor matig?
    Ik denk 1 van de beste middenvelders van de eredivisie, wat niet eens zijn positie is.
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +323
    donderdag 17 mei 2018 om 18:50
    Baker alsjeblieft niet zeg, was juist blij dat ie wegging. Speler met een goede trap maar verder vind ik hem echt tegenvallen, heeft geen mentaliteit om terug te vechten en is te vaak onzichtbaar. Nee voor hem 10 anderen. Kalas vind ik wel een goeie en die speelt nu nauwelijks bij fulham... bilal en stekelenburg hoef ik ook niet. Stekelenburg te oud om op te bouwen en bilal is een heel erg overschatte voetballer.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    donderdag 17 mei 2018 om 16:29
    Ik hoop voor Vitesse dat ze hier een heel groot plezier aan gaan beleven. De overgang van huur naar koop is langzaam ingezet en duidelijk onderdeel van een wat groter plan. Ik houd er wel van, clubs die heel publiek laten zien hoe ze beter willen worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 16:50
    Dit is inderdaad duidelijk beleid, ingezet vanaf dag 1. In het begin meer aanvulling, maar laatste jaren alleen nog 3 a 4 effectief op gerichte posities. En altijd echt nodig (al is et om de positie dubbel bezet te hebben).

    Verder mix oud jong wordt duidelijk op ingezet (zichtbaar patroon in oudere/ervaren spelers die worden gehaald) aangevuld met talenten die ofwel goedkoop zijn aangetrokken of uit eigen jeugd komen. Al jarenlang elke keer weer goede balans, maar door de huurlingen die toch max 2 jaar blijven en spelers die het zo goed doen dat ze binnen twee jaar verkocht zijn, blijft er hoog verloop en moet je veel bouwen
    Vind ik leuk
    Arnhem 1 +83
    donderdag 17 mei 2018 om 16:35
    Hoppa das de eerste echte versterking
    Vind ik leuk
    johnz27 +72
    donderdag 17 mei 2018 om 16:37
    Zijn er nog wel spelers zonder tatoeages?
    Vind ik leuk
    Arnhem 1 +83
    donderdag 17 mei 2018 om 16:38
    Foor is beter als serero vriend niet zo dom lullen
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5360
    donderdag 17 mei 2018 om 16:41
    Bij mijn eigen club heb ik ook weinig reden tot klagen op dat punt, maar Vitesse is lekker vroeg bezig de selectie op pijl te houden.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 18:04
    Mochten we Europa in gaan, dan moeten we al begin juli aan de bak! Dan moet je wel.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1061
    donderdag 17 mei 2018 om 16:47
    Fijn om te zien dat Vitesse al snel bezig is met volgend seizoen. Geen paniekaankopen dit keer! Nieuwe 2e spits en keeper graag! ;)
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11436
    donderdag 17 mei 2018 om 16:54
    Lijkt mij een aardige speler, succes bij Vitesse.
    Vind ik leuk
    ArnhemZuid +298
    donderdag 17 mei 2018 om 16:57
    Ken hem niet maar het klinkt allenmaal goed. Ben benieuwt wat er nog meer komt.. En ook wie er weg gaan!
    Vind ik leuk
    rebelkushh +133
    donderdag 17 mei 2018 om 17:33
    Ik denk wel een goede aankoop, speler met veel ervaring bij clubs die om de hoogste plekken speelden.
    Vitesse moet nog aan deze positie's werken.
    Keeper: de belangrijkste positie, Pasveer en Houwen hebben ons minimaal 12 punten gekost met blunders, ik hoop Padt.
    Linksback: Max Clark zou komen maar daar hoor ik niks meer over.
    Middenveld: Mount gaat weg en Serrero is een van de betere middenvelders van Vitesse maar hij komt kracht tekort, een krachtpatser als cvm is welkom.
    Gelukkig gaat Castaignos weg en hopelijk zal Vitesse een compleet andere spits halen als Matavz, Fran Sol zal geweldig zijn maar waarschijnlijk een droom.
    Voor creativieit hoop ik dat Vitesse Cerny, El Hankouri of Namli zal halen.
    Als Vitesse de play-offs haalt zie ik spelers als Padt en Fran Sol wel komen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31495
    donderdag 17 mei 2018 om 17:45
    De deense beugelsdijk?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vitesse strikt tweede aanwinst en speelt in op mogelijk vertrek Miazga en Kashia