Wenger schuift mogelijke opvolger naar voren: 'Hij is een van de favorieten'

    Wenger schuift mogelijke opvolger naar voren: 'Hij is een van de favorieten'

    donderdag 17 mei 2018 om 17:11

    Arsène Wenger heeft Mikel Arteta naar voren geschoven als zijn mogelijke opvolger bij Arsenal. De Franse manager is ervan overtuigd dat de Spanjaard de kwaliteiten heeft om succesvol te zijn met The Gunners.

    De voormalig middenvelder lijkt de belangrijkste kandidaat om de nieuwe manager te worden in het Emirates Stadium. "Hij heeft er de kwaliteiten voor en ik denk ook dat hij een van de favorieten is voor de job", zegt Wenger, die na 22 jaar afscheid nam van Arsenal, tegen BeIN Sports. "Hij was als speler al een leider, hij houdt van het spel en hij kent de club goed. Hij weet wat belangrijk is voor Arsenal, dus waarom zou hij het niet kunnen?"

    De 36-jarige Arteta sloot zijn spelersloopbaan af bij Arsenal en werd vervolgens assistent van Pep Guardiola bij Manchester City. Hoewel hij de favoriet is om Wenger op te volgen, hebben de Londenaren ook Thierry Henry uitgenodigd voor een gesprek over een mogelijke terugkeer, meldt Sky Sports. Om wat voor functie het gaat, is niet duidelijk. Henry is nu nog assistent-bondscoach van België.

    Poll

    Wie moet Arsène Wenger opvolgen?

    (1075 stemmen)

    Plaats een reactie

    Twente +83
    donderdag 17 mei 2018 om 17:19
    Nagelsmann zou mooi zijn. Maar die heeft aangegeven dat hij niet wou. Ik zie dan in arteta de best mogelijke opvolger.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 17:19]
    Vind ik leuk
    T. Henry +147
    donderdag 17 mei 2018 om 17:19
    Ik ga eerst na het WK!
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6273
    donderdag 17 mei 2018 om 17:19
    Nope> Heeft alleen als assistent van Guardiola minimale ervaring opgedaan. Je moet een zwaargewicht halen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 17:37]
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 17:21
    Dat is denk ik ook het slimste. Niet zomaar iemand die je op moet volgen, dat zag je ook bij Moyes bij MU
    Vind ik leuk
    Twente +83
    donderdag 17 mei 2018 om 17:23
    Klopt. Maar ik verwacht wel dat Arteta het aan kan om arsenal tw coachen. Ik denk dat hij het in zich heeft een (redelijk) grote club weer wat hoger weet te brengen
    Vind ik leuk
    Donnygo +2566
    donderdag 17 mei 2018 om 17:26
    Arteta is te onervaren denk ik zeker om bij een club als Arsenal te beginnen.
    Nagelsmann wil niet en gokt meer in Duitsland stap te maken denk ik.

    Kwa structuur is Bosz wel een mogelijke optie maar zal het wel niet worden.

    Misschien het beste is voor hun om er eerst een ervaren trainer neer te zetten met een Arteta ernaast die het dan overneemt omdat het overnemen direct van een Wenger wel erg moeilijk is zeker als eerste klus.
    Vind ik leuk
    bra-m-s +218
    donderdag 17 mei 2018 om 17:27
    Haha, dadelijk gaat nog blijken dqt het wellicht slimmer was om Arsene een jaartje langer aan te houden. Weinig top trainers beschikbaar momenteel lijkt het. Arteta heb ik in ieder geval bijzonder weinig vertrouwen in.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5397
    donderdag 17 mei 2018 om 17:27
    Ik schuif Erik ten Hag als belangrijkste kandidaat naar voren.
    Heeft in de top gewerkt (Ajax, Bayern), heeft in de top gevoetbald, spreekt meerdere talen vloeiend, heeft heldere visie en is geniaal met wisselen (zo geniaal zelfs dat niemand het begrijpt). Heeft een representatief voorkomen en alle oud spelers van hem zijn lyrisch mbt zijn werk ethos!!
    Koopje voor de Londense club, ik zeg halen die gozer en zijn staf
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26771
    donderdag 17 mei 2018 om 17:46
    Arteta haha. Op naar de volgende 14 jaar zonder titel.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 18:44
    Waarom denk je dat hij zon lichtgewicht wil? Denk eens verder mensen...
    Vind ik leuk