Update: 'Swansea ontslaat manager; happige oefenmeester wil opvolger worden'

    Update: 'Swansea ontslaat manager; happige oefenmeester wil opvolger worden'

    vrijdag 18 mei 2018 om 15:57

    Swansea City en Carlos Carvalhal gaan met onmiddellijke ingang uit elkaar. De club degradeerde uit de Premier League en wil onder een andere manager weer naar het hoogste Engelse niveau promoveren.

    Het contract van Carvalhal wordt niet verlengd, meldt Swansea vrijdag via de officiële kanalen. De club uit Wales won geen een van de laatste negen Premier League-wedstrijden en degradeerde na de laatste speelronde.

    Swansea-voorzitter Huw Jenkins: "We willen Carlos bedanken voor zijn enthousiasme, harde werk en betrouwbaarheid sinds hij afgelopen december arriveerde. We zijn teleurgesteld over de degradatie uit de Premier League. In de gesprekken met Carlos is het duidelijk geworden dat we allebei een nieuwe weg in moeten slaan. We gaan een manager aanstellen voor het volgende seizoen."

    "Er worden al diverse managers met ons in verband gebracht, maar het is van cruciaal belang dat we de juiste persoon vinden om de club weer omhoog te krijgen", sluit Jenkins af. Swansea gaat op zoek naar de vijfde manager in twee jaar tijd.

    Update 15.57: Volgens tabloid The Mirror aast Chris Coleman op de functie van manager bij Swansea City. De manager uit Wales werd onlangs ontslagen bij Sunderland, dat uit het Championship degradeerde. Coleman wil terugkeren.

    Plaats een reactie

    Smithsonian +26737
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:19
    Gaat lekker daar. Die zien we binnenkort niet meer terug denk ik.

    Wat gaat ferretje doen?
    Vind ik leuk
    Lucatonio +1185
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:22
    Leker beleid!! Miss ligt het ook wel aan het materiaal waar die trainers mee moeten werken en niet alleen aan de trainer zelf. Als Mike van de Hoorn de kar moet gaan trekken dan weet je wel genoeg
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1562
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:02
    Ferretje is druk bezig om een nieuwe degradatieclub te vinden, lol.
    Vind ik leuk
    FTID1908 +36
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:03
    Je was me voor.

    Ik hoop dat hij al toe is aan een terugkeer. ;)
    Vind ik leuk
    Speedy +342
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:20
    gaat idd lekker daar, iets voor Jaapie Stam
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 14:21]
    Vind ik leuk
    Och jeh +1761
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:24
    Onrust sinds de behangkoning daar weg is....haha
    Vind ik leuk
    Paddepoel +429
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:29
    Vind het persoonlijk altijd zo'n onzin om dan een trainer er maar weer uit te doen..korte termijn beleid heerst in het voetbal.
    Dat deze trainer het moet doen met mindere spelers wordt niet naar gekeken?
    Daar kan deze man toch niks aan doen.

    Rijkaard degradeerde met Sparta en wordt kampioen met Barcelona...gek he.
    Ligt het dan aan de trainer of aan het materiaal?

    En voor iemand weer zegt: beide.

    Tuurlijk heeft een trainer wel enige invloed en moet je de poppetjes wel op de juiste plek zetten en ze motiveren etc.
    Maar zelfs als je dat doet en je verliest met slecht materiaal ben je wel de eerste die eruit gaat.
    En vaker onterecht dan terecht wordt de trainer er zomaar uitgegooid.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 14:31]
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:32
    En dan staan ze apetrots op de foto met de trainer die ze zo graag wilde hebben.
    En een paar maanden later is het weer klaar. De voetbalwereld is ziek maar het spelletje blijft trekken.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2217
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:33
    Precies, daar is bijv Hsv een perfect voorbeeld van.
    Vind ik leuk
    Bizzy +18666
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:45
    Misschien iets voor Frank de Boer
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1562
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:01
    Jammer voor hem. Leek de goeie kant op te gaan, maar op het laatst pleurde de hele zooi weer in elkaar.

    Hoop dat hij een mooie club kan vinden in de Championship. Is één van de meest sympatieke coaches die er rondloopt.

    "The walking, talking, analogy".
    http://www.youtube.com/watch?v=RdzJqY42SSU
    Alleen de patient in deze analogy heeft het net niet gered. :(
    Vind ik leuk
    Donnygo +2552
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:02
    Weer een club die verkocht is en totaal geen rust of echt beleid meer voeren zo jammer dit.

    Vraag me echt af wie hier in wil stappen.
    Vind ik leuk
    Dorpsgek +1183
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:14
    5e trainer in 2 jaar, goh waar zie je dat nou nog meer??
    Vind ik leuk
    Hvdp +619
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:18
    lijkt me echt een club voor kluivert!
    Vind ik leuk
    Schaar +1240
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:18
    Mischien iets voor Pepijn Lijnders
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2014
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:26
    De Hollandse pep
    Vind ik leuk
    haarlemx +422
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:57
    Jaap Stam! kom op behanger laat je invloed spreken.
    Vind ik leuk
    ADOswansea +269
    vrijdag 18 mei 2018 om 18:04
    De degradatie doet pijn! Maar inderdaad is 5 managers in 2 jaar niet goed. Het word misschien ook tijd voor een nieuwe voorzitter. Huw Jenkins heeft het goed gedaan, was 1 van de redders 14 jaar geleden maar zijn houdsbaarheidsdatum is op. De afgelopen jaren de betere spelers voor veel geld verkocht maar goed terug inversteren was er niet bij. Dan kan dit gebeuren. Uithuilen en opnieuw beginnen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: 'Swansea ontslaat manager; happige oefenmeester wil opvolger worden'