Clubs kloppen na degradatie meteen aan bij Sparta voor spelers: 'Als aasgieren'

Clubs kloppen na degradatie meteen aan bij Sparta voor spelers: 'Als aasgieren'

Gepubliceerd: woensdag 23 mei 2018 om 06:55wo 23-05-2018 om 06:55

De spelers van Sparta zijn zeer gewild na de degradatie uit de Eredivisie. Technisch manager Henk van Stee wordt nu al platgebeld door clubs die de talenten op Het Kasteel willen wegkapen.

"Voor Jeffrey Chabot, Sherel Floranus, Deroy Duarte en Halil Dervisoglu tonen direct heel veel clubs belangstelling", laat Van Stee weten in De Telegraaf. "Als aasgieren, maar terecht. We hebben een groot verleden met opleiden, maar de noodzaak om te verkopen is er niet. We zijn heel ambitieus om direct terug te keren en zullen ook zelf investeren."

De nieuwe trainer Henk Fraser zal promotie moeten afdwingen met een flink gerenoveerde selectie. Liefst vijftien spelers vertrekken bij Sparta. Van Craig Goodwin en Michiel Kramer werd de verbintenis eerder al ontbonden. Van Sander Fischer en Robert Mühren was bekend dat hun doorlopende (huur)contract niet geldt voor de Jupiler League.

De andere elf namen die niet terugkeren zijn Jannik Huth, Miquel Nelom, Dabney Dos Santos, Soufyan Ahannach, Fred Friday (allen gehuurd), Ryan Sanusi, Loris Brogno, Leonard Nienhuis, Paco van Moorsel, Nick Proschwitz (allen transfervrij) en Michel Breuer (gestopt).

Poll

Keert Sparta komend seizoen terug naar de Eredivisie?

(3629 stemmen)

Plaats een reactie

KOudman +378
woensdag 23 mei 2018 om 07:04
Chabot en duarte zijn leuke spelers voor de subtop/middenmoot. Floranus eerder rechterrijtje, had een erg matig seizoen
Vind ik leuk
woensdag 23 mei 2018 om 07:04
Nee....dank U......niemand nodig vanuit sprangen.....
Vind ik leuk
Radaje +1117
woensdag 23 mei 2018 om 07:06
Denk dat Twente toch wel kampioen zal worden. En de rest zal moet strijden via de nacompetitie maar dat dit een moeilijke klus word mag wel duidelijk zijn.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3425
woensdag 23 mei 2018 om 07:50
Twente vraag ik mij ook nog af hoor. Eerst maar eens zien wat daar komt en gaat.
Vind ik leuk
Korm +38380
woensdag 23 mei 2018 om 07:49
Zal nog een aardig karwei worden voor Sparta, ze hebben wel een geweldige jeugd opleiding, met het gebruik ervan zie ik het in de toekomst wel in dat sparta weer in de eredivisie gaat komen. kost wel wat tijd...
Vind ik leuk
orion73 +1527
woensdag 23 mei 2018 om 07:56
Wegwezen met al die huurspelers. Sparta moet gewoon met jeugd verder en een paar gerichte aankopen. Over 2 jaar zijn ze dan gewoon weer terug.
Vind ik leuk
Rodajc +17417
woensdag 23 mei 2018 om 08:04
Met een aantal gerichte aankopen zie ik Sparta als titelfavoriet.
Vind ik leuk
fr0do +1490
woensdag 23 mei 2018 om 08:21
Als ik AZ was zou ik floranus oppikken, misschien zelfs iets voor Jong Ajax.
Vind ik leuk
Sideburnn +3166
woensdag 23 mei 2018 om 08:59
Nou.....waar baseer je dat op?
Vind ik leuk
fr0do +1490
woensdag 23 mei 2018 om 09:02
Goede voetballer met veel potentie, dat komt er nu niet echt uit omdat het gewoon ruk is bij Sparta. Bij Az en Ajax weten ze wel hoe ze met talenten om moeten gaan. Sparta heeft zeer goede jonge spelers en hebben dit seizoen er dan ook echt niks mee gedaan.
Vind ik leuk
woensdag 23 mei 2018 om 10:43
Jullie zeggen wel iedere keer Twente dit en dat. Momenteel hebben we hele andere dingen aan onze hoofd. Er is een Twentse inversteerder die alles van Twente wilt overnemen. Maar daarvoor eerst aanstuurt op een faillesement aanvraag. Het bestuur van Twente wil doorpakken neemt het besluit al dagen in overweging. Kortom de kans dat Twente een faillesement aanvraag gaat doen word groter en groter. Het is dus nog de grote vraag of wij wel gaan voetballen In de JPL. Reken er nu maar niet op. KNVB werkt momenteel mee om dispensatie te regelen om te gaan spelen In de 3e divisie.
Vind ik leuk
Jc 74 +290
woensdag 23 mei 2018 om 19:01
Als ze dat accepteren bij de knvb zijn ze knettergek,als ze bewust terug willen dan gelijk helenmaal terug naar het laagste niveau
Vind ik leuk
FSCeara +8759