Alleen open voor 'droomuitdaging': 'Nederlandse club hoeft niet meer te bellen'

    Alleen open voor 'droomuitdaging': 'Nederlandse club hoeft niet meer te bellen'

    woensdag 23 mei 2018 om 07:51

    Maurice Steijn is ook komend seizoen de hoofdtrainer van VVV-Venlo. De 44-jarige Hagenaar ziet het niet zitten om als assistent van Giovanni van Bronckhorst bij Feyenoord aan de slag te gaan.

    "Ik had graag de stap gemaakt naar een stabiele subtopper als Vitesse, sc Heerenveen of FC Groningen, maar zij kozen voor andere trainers. Andere clubs uit de Eredivisie hebben geïnformeerd, maar zijn niet echt een verbetering in vergelijking met VVV-Venlo", zegt Steijn in De Telegraaf. Omdat hij zijn ambities niet kan waarmaken, heeft hij de intentie om in Limburg te blijven.

    "Ik was al bezig met de leiding om weer een Eredivisie-waardige ploeg neer te zetten. Het spelersbudget groeit van 2,2 naar 2,5 miljoen euro", vertelt Steijn. "De spelersgroep blijft nagenoeg in tact, keeper Lars Unnerstall blijft en we willen nog twee buitenspelers, een middenvelder en centrale verdediger contracteren. Verder komt Luc Nilis erbij als assistent en spitsentrainer."

    Steijn is niet bang voor het etiket 'Mister VVV-Venlo'. "Daar is niets mis mee. Toch houd je als trainer altijd je ambities, maar deze zomer hoeft geen enkele Nederlandse club meer te bellen. Ja, komt er een droomuitdaging uit het buitenland dan ga ik daarover nadenken. Dat weet de club ook en in dat geval zullen ze niet moeilijk doen."

    Lees ook'Feyenoord zocht toenadering tot Steijn, trainer bedankt en blijft VVV trouw'

    Lees meer over:EredivisieVVV-Venlo

    Poll

    Is Steijn klaar voor een Nederlandse subtopper?

    (2373 stemmen)

    Plaats een reactie

    Rodajc +12786
    woensdag 23 mei 2018 om 07:58
    Steijn heeft, met zijn betonvoetbal, ook niet echt een stap hogerop verdiend. In de subtop willen ze toch een ander soort voetbal spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 08:05
    Knap hoor!!! Clubske met weinig Budget die spitsen trainer Nilis heeft tevens ook assistent. VVV is een stabiele club.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 08:05]
    Vind ik leuk
    Rodajc +12786
    woensdag 23 mei 2018 om 08:15
    Stabiel klopt, maar een kleine club is natuurlijk minder snel instabiel, al was het ten tijde van het stadiongezeik en grootheidswaanzin toch een tijd behoorlijk onrustig in Venlo.
    Verder waren ze aan het einde helemaal uitgeblust en heel overtuigend was de handhaving uiteindelijk niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 08:20
    Ze doen het beter als Roda en ze staan nog wel in de eredivisie zonder nacompetitie. Dus ssssst even naar je eigen club kijken
    Vind ik leuk
    Rodajc +12786
    woensdag 23 mei 2018 om 08:54
    Waarom moet ik alles met mijn eigen club vergelijken? Ik heb het hier specifiek over VVV en niets anders, het voetbal dat VVV speelde was gewoon heel verdedigend en daar is een coach verantwoordelijk voor. Daarom ben ik van mening dat het terecht is dat Steijn geen stap hogerop is gegaan. Dit had ik ook gevonden als hij de coach van bv Willem II was geweest en Willem II zo had gespeeld.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 08:57
    Mooi voor VVV dat ze zo'n trainer kunnen behouden!
    Vind ik leuk
    Woudo +8028
    woensdag 23 mei 2018 om 08:25
    Ik voel hier wrok naar de beste club van Limburg..
    Vind ik leuk
    Rodajc +12786
    woensdag 23 mei 2018 om 08:55
    Nope.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    woensdag 23 mei 2018 om 13:07
    Je hebt gewoon gelijk, het anti-voetbal van vvv was niet om aan te gluren afgelopen seizoen.
    Vind ik leuk
    sweeper +79
    woensdag 23 mei 2018 om 08:25
    proef jaloezie Roda JC.......come on venlo...forza VVV...de trots van het zuiden...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 08:26]
    Vind ik leuk
    Rodajc +12786
    woensdag 23 mei 2018 om 08:55
    Geen jaloezie hoor, prima voor jullie. Ik had het over de spelopvatting, heb niks vergeleken met de grootste club van Limburg
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15056
    woensdag 23 mei 2018 om 09:24
    Als je ze niet looft en ze zijn op hun teentjes getrapt gaan ze van alles verzinnen. Jaloezie wordt ook alleen maar genoemd als ze zelf niet kunnen zeggen waarom je ongelijk zou hebben. Niks van aantrekken. Je mag gewoon een mening hebben, zelfs als het niet in hun voordeel spreekt. Zelfs als het de waarheid is
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26731
    woensdag 23 mei 2018 om 09:30
    Heeft wel vvv erin gehouden....
    Vind ik leuk
    HanV +3722
    woensdag 23 mei 2018 om 09:49
    De kampioen van de JL blijft er meestal het eerste jaar wel in (3 x niet deze eeuw) jaar 2 en 3 worden pas moeilijk maar de vooruitzichten zijn goed, want er zijn twee clubs die via de nacompetitie zijn gepromoveerd en dat is meer dan de helft van de gevallen goed voor 1 jaar eredivisie.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17604
    woensdag 23 mei 2018 om 07:58
    Verstandig, misschien volgend seizoen dan maar een stapje maken.
    Vind ik leuk
    Pizaro_Psv +147
    woensdag 23 mei 2018 om 08:02
    Precies, Steijn heeft VVV opgebouwd hoe ze nu staan. Wordt zijn 5e seizoen al bij VVV vind ik heel knap want dat maak je niet altijd meer mee.....
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6936
    woensdag 23 mei 2018 om 08:12
    We moeten ook niet overdrijven he. Ze zijn 15e geworden, 1 plaatsje boven playoffs.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9508
    woensdag 23 mei 2018 om 08:01
    Kan mij zijn keus wel voorstellen. Terug naar n assistentenrol bij Feyenoord kán betekenen dat je het stokje van Gio tzt mag overnemen... Maar zeker is dat natuurlijk niet.
    En blijf je het goed doen met VVV, zit er daarna in ieder geval nog wel n stap als hoofdtrainer naar n subtopper in.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 08:02]
    Vind ik leuk
    Chrisje73 +70
    woensdag 23 mei 2018 om 09:05
    Verwacht toch degradatie voetbal voor ze aankomend seizoen dus of dit zo verstandig was van hem? Time will tell
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 09:29
    Ben benieuwd nu met het 2e jaar in de eredivisie van vvv. Wordt altijd moeilijker nu.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5372
    woensdag 23 mei 2018 om 10:08
    Steyn dan maar kampioen worden met VVV. Kampioen van ……….
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Alleen open voor 'droomuitdaging': 'Nederlandse club hoeft niet meer te bellen'