'Onrust bij Fransen: gepasseerde controleur woest; definitieve uitsluiting dreigt'

    'Onrust bij Fransen: gepasseerde controleur woest; definitieve uitsluiting dreigt'

    woensdag 23 mei 2018 om 10:10

    Adrien Rabiot is woedend op de Franse bondscoach Didier Deschamps. De middenvelder van Paris Saint-Germain werd niet opgenomen in de WK-selectie en is er helemaal klaar mee.

    De 23-jarige Rabiot was de afgelopen twee jaar een vaste waarde in de Franse selectie. Tot zijn verbazing werd hij voor het WK in Rusland echter overgeslagen. Deschamps geeft de voorkeur aan Sevilla-middenvelder Steven N'Zonzi. Dat is bij Rabiot volledig in het verkeerde keelgat geschoten, melden Le Parisien en L'Equipe.

    Rabiot zou zelfs contact hebben opgenomen met de Franse bond met het verzoek om hem van de reservelijst af te halen. Dat is een tegenvaller voor Frankrijk, dat met Moussa Sissoko slechts één andere middenvelder op de reservelijst heeft. Die speelde sinds oktober 2017 bovendien geen interland meer.

    Deschamps licht woensdag op een persconferentie zijn keuzes toe. De verwachting is dat hij dan ook ingaat op de woede van Rabiot. De PSG-controleur lijkt zelfs te moeten vrezen definitief te worden uitgesloten van de nationale ploeg nu hij een plekje op de reservelijst weigert.

    Poll

    Had Rabiot opgeroepen moeten worden?

    (868 stemmen)

    Plaats een reactie

    Smithsonian +26780
    woensdag 23 mei 2018 om 10:15
    Vreemde keus.

    Rabiot is een goede.
    Vind ik leuk
    Sanders +3382
    woensdag 23 mei 2018 om 10:20
    Zeker. Ik zou alleen om tactische redenen het hier nog wel ergens kunnen snappen van deschamps. Ben benieuwd wat die gaat zeggen.

    Ik vind het lang niet zo absurd als het nainggolan verhaal in ieder geval.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11222
    woensdag 23 mei 2018 om 10:21
    Zou erg kinderachtig zijn hem helemaal niet meer op te roepen ook
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 11:02
    Want jij kan de ene dag wel besluiten om werkzaam te zijn voor je werkgever en de andere dag weer niet en dan weer wel?

    Lijkt me niet
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 11:10
    Het verschil is alleen dat je nu met appeltjes en peertjes bezig bent. Frankrijk is namelijk niet zijn werkgever.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 13:40
    Ik wel!..
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 20:44
    Goed geregeld meid!
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 08:49
    thanxx
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +18137
    woensdag 23 mei 2018 om 10:40
    Rabiot hélemaal niet in de selectie , is eigenlijk bizar. Maar het geeft weer eens aan wat een kwaliteit hij voor keuze heeft. Al vind ik deze keuze slecht.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 10:40]
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3051
    woensdag 23 mei 2018 om 10:46
    Rabiot had ik ook zeker geselecteerd, uitstekende speler. Amavi, Laporte, Upamecano, Bakayoko, Rabiot, Kondogbia, Payet, Benzema, Ben Yedder, Lacazette.. stuk voor stuk goede spelers die in de Franse selectie niet hadden misstaan.

    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1151
    woensdag 23 mei 2018 om 12:37
    Bakayoko bakt er helemaal niks van.
    Vind ik leuk
    Schaar +1256
    woensdag 23 mei 2018 om 12:39
    N'Zonzi is ook een goeie, is een tactische keuze
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 13:39
    Had Pogba thuis gelaten
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26780
    woensdag 23 mei 2018 om 14:25
    Idd. Die is nou niet bepaald in vorm sinds hij bij united terug is.

    Was een beest bij juve.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6731
    woensdag 23 mei 2018 om 10:19
    Bij de Telegraaf zou de kop zijn: "Rabiate reactie van Rabiot"
    Vind ik leuk
    RtdDub +10878
    woensdag 23 mei 2018 om 10:21
    Sissoko op de reservelijst is een groter schandaal dan Rabiot niet bij de selectie.
    Die koekenbakker had 1 aardig potje op de EK en toen tuinde Spurs er met open ogen in voor 30 miljoen.
    N'zonzi verdient het wel, is al 2 seizoenen heel belangrijk voor Sevilla
    Had eerder Rabiot genomen dan Matuidi.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15795
    woensdag 23 mei 2018 om 10:30
    Een speler van 23 met veel potentie niet oproepen dat kan ik ergens nog wel begrijpen. Keuzes van de bondscoach. Maar hem helemaal uitsluiten betekent ook dat de opvolger ook geen beroep meer mag doen op Rabiat?
    Wat vreemd.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12468
    woensdag 23 mei 2018 om 10:33
    Als hij echt al 2 jaar een vaste waarde is binnen de ploeg dan vind ik het belachelijk dat hij nu niet wordt geselecteerd, dat kun je toch niet maken?
    Vind ik leuk
    Wessel99 +52
    woensdag 23 mei 2018 om 10:38
    Dat is hij ook zeker niet. Tijdens de wk kwalificatie reeks heeft hij maar twee wedstrijden gespeeld, 63minuten bij elkaar, dus hij heeft geen recht van spreken.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12468
    woensdag 23 mei 2018 om 10:47
    Dan vind ik het inderdaad een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    Wessel99 +52
    woensdag 23 mei 2018 om 10:34
    Elk land heeft zo wel zijn eigen soap... Er lopen altijd spelers bij die niet tevreden zijn met de keuzes van de bondscoach. Lijkt mij gewoon een gevalletje van accepteren en doorgaan... In het profvoetbal kan het niet altijd gaan zoals jezelf wilt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 12:38]
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 10:34
    Waar maken mensen zich toch druk om...
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 10:36
    Tja, Dit krijg je wanneer je te veel kwaliteit heb op elke plek in het veld.
    Vind ik leuk
    Wessel99 +52
    woensdag 23 mei 2018 om 10:41
    Rabiot moet gewoon zijn mond houden en heel snel gaan zitten. Hij heeft maar aan twee wedstrijden tijdens de kwalificatie reeks meegedaan en kwam tot slechts 63minuten. Sorry hoor maar dan heb je geen recht van spreken. Het kan een goede voetballer zijn maar daar heeft Frankrijk er wel veel van. In de toekomst komt hij er echt nog wel bij..
    Vind ik leuk
    fr0do +1084
    woensdag 23 mei 2018 om 11:19
    Waarschijnlijk is dit karakter trekje gewoon de reden dat hij niet opgeroepen wordt.
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    woensdag 23 mei 2018 om 11:53
    rabbiot was een paar jaar geleden toch ook aan het klagen via zijn moeder ofzoiets dat ie er bij PSG nog niet aan te pas kwam
    schijnt echt een misselijk ventje te zijn , die vlug loopt te huilen
    de enige manier om een selectie af te dwingen is met je voeten spreken en zorgen dat je beter bent als je concurent
    en niet de huilebalk uithangen in de pers
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84818
    woensdag 23 mei 2018 om 10:59
    Deschamps maakt vreemde keuzen. Maar hij heeft alsnog een ploeg om je vingers bij af te likken.
    Vind ik leuk
    Deck010 +3690
    woensdag 23 mei 2018 om 11:03
    Hele aparte keuzes die Deschamps maakt.
    Ik wist niet eens dat Danny Blind zijn assistent was :-)
    Vind ik leuk
    The Eagle +80
    woensdag 23 mei 2018 om 11:07
    Dechamps heeft nog last van zijn doping tijdens zijn juventus tijd. Of hij ziet iets wat wij niet snappen.
    Vind ik leuk
    SDMSIM +715
    woensdag 23 mei 2018 om 11:14
    Ligt het aan mij of klopt dat lijstje helemaal niet? Er gaan toch 23 man naar het WK...wordt wel interessant met 5 middenvelders en maar 2 aanvallers haha
    Vind ik leuk
    fr0do +1084
    woensdag 23 mei 2018 om 11:19
    Generatie Kluivert. Als mama niet toegeeft in de supermarkt gaan ze op de grond rollen, huilen en schreeuwen.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 11:36
    Deschamps is een raar mannetje. Met zulke goede mogelijkheden weet je het nog voor elkaar te krijgen om Giroud op te roepen. terwijl je ook martial en lacazette hebt. ik zou nog liever ben yedder in mijn selectie willen hebben dan Giroud.
    Vind ik leuk
    Hesses +944
    woensdag 23 mei 2018 om 11:46
    Volgens mij is Dechamps blij dat RabiOT is opgerOT.
    Vind ik leuk
    Verratti +1849
    woensdag 23 mei 2018 om 11:49
    Rabiot is een goede voetballer, maar eigenlijk te traag. Zie hem wekelijks bij PSG. Maakt ook veel te veel fouten en houdt de bal te lang bij zich. Ik hoop dat hij PSG gaat verlaten.
    Vind ik leuk
    Wimke +14
    woensdag 23 mei 2018 om 12:25
    Geen martial of mbabbe...Wordt weer genieten.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 14:56
    Mbappé zit er gewoon bij. Alleen een idioot als Danny Blind (of de Belgische bondscoach) zou hem niet oproepen.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 11:14
    Ja hij had er zeker bij moeten zijn ik ben ook verbaast hij speelde gewoon een keurig seizoen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Onrust bij Fransen: gepasseerde controleur woest; definitieve uitsluiting dreigt'