Heracles haalt 23-jarige verdediger weg uit Duitsland: 'Ik ben er klaar voor'

Heracles haalt 23-jarige verdediger weg uit Duitsland: 'Ik ben er klaar voor'

Gepubliceerd: woensdag 23 mei 2018 om 16:05wo 23-05-2018 om 16:05

Heracles Almelo gaat zich versterken met Maximilian Rossmann. De 23-jarige verdediger komt transfervrij over van SF Lotte, een club uit de 3. Bundesliga. Rossmann en Heracles zijn een tweejarig contract overeengekomen.

Rossmann heeft de gesprekken met Heracles als prettig ervaren. "Deze overstap zie ik als een nieuwe kans en een mooie uitdaging. Ik ben blij om hier te zijn en kan niet wachten om te beginnen. Ik verheug me erop en ben er klaar voor", zo laat hij weten op de clubsite.

Technisch manager Mark-Jan Fledderus geeft tekst en uitleg over de transfer van Rossmann. "Maximilian beschikt over alle benodigde fysieke voorwaarden voor een centrale verdediger. We hebben hem het afgelopen seizoen intensief gevolgd. Hij heeft een goed jaar achter de rug en is in onze ogen een talentvolle speler."

Fledderus zegt dat het niveau van de 3. Bundesliga hoog is. "Voor ons als club is het al lange tijd een interessante competitie om in de gaten te houden. We spelen bovendien regelmatig oefenwedstrijden tegen clubs uit de 3. Bundesliga, die we als serieuze krachtmetingen beschouwen. Vorig jaar kwam Sebastian Jakubiak over vanuit de Regionalliga, zelfs een niveau lager dan de 3. Bundesliga. Hij heeft bewezen zich snel te kunnen aanpassen aan het niveau."

Plaats een reactie

Patrickj3 +4147
woensdag 23 mei 2018 om 16:06
Succes ermee heraclieden
Vind ik leuk
Barry Engels +32299
woensdag 23 mei 2018 om 16:06
Als die uit gaat blinken dan zegt dat weer heel wat over de Eredivisie!
Vind ik leuk
Mall00t +5705
woensdag 23 mei 2018 om 16:08
Dat uitblinken moet er eerst nog maar eens van komen.
Vind ik leuk
RtdDub +13355
woensdag 23 mei 2018 om 16:21
Ere en eerste divisie hebben het in voorbereidingen altijd al lastig tegen regional liga ploegen.
Die 3. Bundesliga is inderdaad zo rot nog niet een heeft volgend seizoen Kaiserslautern als deelnemer.
Vind ik leuk
Mall00t +5705
woensdag 23 mei 2018 om 16:29
Er spelen in de 3.Liga spelen best een paar aardige ploegen, maar daar hoort dit bescheiden SF Lotte toch echt niet bij. In de winterstop werden ze (met deze Rossmann in de opstelling) nog met 5-1 door PEC Zwolle van de mat geveegd.
Vind ik leuk
RtdDub +13355
woensdag 23 mei 2018 om 16:34
Bedoel je Sportfreunde Lotte die in januari 1-1 speelden tegen..... eredivisie club Emmen?
Zie ook nog een wedstrijdje in 2016, Lotte was toen nog regional liga en verloor met 2-0 van Heracles.
Zie geen recente 5-1 tegen Zwolle maar geloof je zonder meer.
Overigens zie ik Zwolle van na de winterstop dat niet weer doen, 5-1

Vind ik leuk
Mall00t +5705
woensdag 23 mei 2018 om 16:46
We kunnen dus concluderen dat SF Lotte niet bijster succesvol is tegen Nederlandse clubs. ;-)

Eredivisieclubs hebben het ook wel eens lastig tegen lagere clubs uit het eigen land. Daar schijnen ze in Arnhem nog een lichtelijk trauma aan te hebben overgehouden.....

Het PEC van na de winterstop was niet heel effectief meer, klaarblijkelijk gaat de scherpte eraf als je veilig bent.
Vind ik leuk
woensdag 23 mei 2018 om 18:11
Maar daar tegenover schakelde Ajax vorig jaar schalke uit en speelde excelsior in de winterstop gelijk tegen hoffenheim dus oefenwedstrijden zeggen niks
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
woensdag 23 mei 2018 om 18:25
En Hansa Rostock om er nog maar 1 te noemen. Komt meer publiek in de 3e BL dan in onze JL.
Vind ik leuk
Tim +4993
woensdag 23 mei 2018 om 16:27
Zegt meer over jouw onderschatting en gebrek aan inzicht van de Duitse competities. Wij vissen met 2 competities in een vijver van evenveel mensen als in Duitsland alleen al in NRW wonen, denk je dan niet dat ze met 83 miljoen mensen Bundesweit 4 sterke competities op de been krijgen.. man kom eens kijken hier zou ik zeggen.
Vind ik leuk
Vvgimmurt +505
woensdag 23 mei 2018 om 16:38
Of zegt dat niet wat over de jeugd en de clubs van nederland?! Wat dat betreft 3e bundesliga is bijna beter of net zo hoog als jupiler league..
Vind ik leuk
lol123 +356
woensdag 23 mei 2018 om 16:08
Heracles is goedbezig !
Vind ik leuk
woensdag 23 mei 2018 om 16:08
Hopelijk word het wat.
Vind ik leuk
Rodajc +18658
woensdag 23 mei 2018 om 16:09
Blijft een gokje natuurlijk.
Vind ik leuk
Mall00t +5705
woensdag 23 mei 2018 om 16:10
Uiteraard, maar dat geldt voor elke speler.
Vind ik leuk
Rodajc +18658
woensdag 23 mei 2018 om 17:10
Klopt, maar bij bepaalde spelers bouw je toch meer zekerheid in. Een team kan natuurlijk niet alleen uit dit soort gokjes bestaan.
Vind ik leuk
Mall00t +5705
woensdag 23 mei 2018 om 17:13
In feite bestaat een team uit een verzameling gokjes, maar als je het maar een beetje logisch bij elkaar zoekt dan is er uitstekend iets van te maken. Ze gaan nu eenmaal niet allemaal mislukken.
Vind ik leuk
Rodajc +18658
woensdag 23 mei 2018 om 17:15
Haha nou ik kan me wel een aantal teams herinneren de laatste jaren waar dat wel zo was...
Vind ik leuk
Schaar +1524
woensdag 23 mei 2018 om 16:13
Transfervrij gokje
Vind ik leuk
Mall00t +5705
woensdag 23 mei 2018 om 16:11
Word Duits de nieuwe voertaal bij Heracles?
Vind ik leuk
Schaar +1524
woensdag 23 mei 2018 om 16:13
Jawohl
Vind ik leuk
Barry Engels +32299
woensdag 23 mei 2018 om 16:14
Das war es schon!
Vind ik leuk
woensdag 23 mei 2018 om 16:15
Heeft een jaar ervoor nog 4e bundesliga gespeeld bij alemannia aken
Vind ik leuk
Tim +4993
woensdag 23 mei 2018 om 16:32
Soccertalk is er maar druk mee.. eerst Arweiler en uurtje later Rossmann.. Lekker bezig, hoe meer Duitsers hoe meer vreugd!
Vind ik leuk
tikkietoe +6115
woensdag 23 mei 2018 om 16:48
Dus niet alleen Utrecht gaat op de Duitse tour.
Als dit een succes word, gaan ongetwijfeld meer eredivisieclubs volgen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29697
woensdag 23 mei 2018 om 17:01
Duitse invasie in de Eredivisie! Qua mentaliteit is dat niet zo verkeerd!
Vind ik leuk
johnz27 +73
woensdag 23 mei 2018 om 17:15
Wat hebben de meeste 3e-rangs buitenlanders het Nederlandse voetbal nu eigenlijk gebracht? Het niveau gaat al jaren achteruit, ze blokkeren eigen talent en het Nederlands elftal heeft zich alweer niet geplaatst voor een groot toernooi.
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
woensdag 23 mei 2018 om 18:31
Wat moet Heracles dan? Als je ziet dat die olieboer van PSG al 8mln salaris per jaar wil betalen voor een 40-jarige keeper dan is dat het wat de sport kapot maakt. De budgetverschillen worden zo groot dat je vanzelf bij de 3e categorie uitkomt.
Vind ik leuk
Romario9 +13564
woensdag 23 mei 2018 om 21:15
Er zijn ook wel voorbeelden van derderangs buitenlanders die het heel leuk hebben gedaan in de Eredivisie. Die Noorse spits bij ADO afgelopen seizoen bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
pantha66 +17
woensdag 23 mei 2018 om 20:56
Nee kan niks zijn !!! Haal als heracles supporters liever een basisspeler van Ajax of zo 😂😂😂
Vind ik leuk
Humberto01 +879
woensdag 23 mei 2018 om 21:13
Onze nieuwe trainer Frank Wormuth heeft aan het einde van vorig seizoen elke wedstrijden bekeken. Zijn algemene conclusie is dat we in de eredivisie gewoon niet meer kunnen verdedigen. Watjes en oude wijven zijn het. Zelf bij de topclubs Ajax (Veldman), Feyenoord (Van der Heijden) en PSV (Isimat) lopen verdedigers die topclub onwaardig zijn. Dan hebben we het nog niet over de koekenbakkers bij de overige clubs. Ik hoop dat hij met deze speler en man in huis heeft gehaald die rust en orde in de verdedigende organisatie kan brengen. Ja van het 3e niveau Duitsland. Uit de 1e en 2e bundesliga zijn de spelers niet te betalen. Dan doel ik op clubs als Heracles met een begroting van 12 tot 13 miljoen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 21:15]
Vind ik leuk
HaKo +0
woensdag 23 mei 2018 om 23:07
Het niveau van de 3. Liga moet niet overschat worden. Zo geweldig is het ook weer niet. Rossmann was niet de topper van Lotte, waarop zij gehoopt hadden. Op nadrukkelijk verzoek van de succestrainer Atalan gehaald, maar mede door de blessure van Rahn in de basis gekomen. Rossmann heeft maar de helft van de wedstrijden gespeeld. Zou leuk zijn wanneer hij een succes voor Heracles wordt, maar ik geloof daar niet echt in!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws