'Grote gevolgen Sparta: breuk met hoofdsponsor dreigt, plannen op lange baan'

    'Grote gevolgen Sparta: breuk met hoofdsponsor dreigt, plannen op lange baan'

    woensdag 23 mei 2018 om 22:35

    Het verlies tegen FC Emmen gaat Sparta niet in de koude kleren zitten. Centric, hoofdsponsor van de Rotterdamse club, stopt waarschijnlijk en de begroting gaat van elf naar zes miljoen euro.

    Dat meldt Voetbal International. De degradatie heeft op verschillende vlakken grote gevolgen. De bijna-halvering van de begroting gaat vooral ten koste van het aantal medewerkers. Door de samenstelling van de selectie en bijbehorende salarissen op de schop te gooien, denkt Sparta wel winst te kunnen boeken.

    Verder houdt de degradatie in dat de plannen om Het Kasteel met 3.000 plaatsen uit te breiden, op de lange baan worden geschoven. Ook een nieuwe entree en echt gras in plaats van kunstgras is voorlopig niet aan de orde.

    "Maar door die plannen gaat niet meteen een dikke streep", zegt technisch manager Henk van Stee tegen VI. "Ze staan los van de degradatie, alleen weet ik niet wanneer ze ten uitvoer kunnen worden gebracht. In ieder geval willen we in alle opzichten nog steeds vooruit met deze club, alleen hebben we door de degradatie vertraging opgelopen."

    Poll

    Gaat Sparta meteen terugkeren in de Eredivisie?

    (2267 stemmen)

    Plaats een reactie

    elijah +1247
    woensdag 23 mei 2018 om 22:38
    Het zal toch moeilijk worden om terug te komen in de eredivisie. Toch hoop ik dat ze er na het volgend seizoen weer terug zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:57
    Zeker! Gister werd al bekend dat alles halveert, en een dag later word het alweer de helft minder
    Vind ik leuk
    Voebtal +2016
    woensdag 23 mei 2018 om 23:57
    In principe kunnen ze direct terugkeren. Dat heeft dit seizoen wel bewezen. Denk dat Twente kampioen wordt.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2032
    donderdag 24 mei 2018 om 09:06
    We gaan daar met zijn allen een beetje van uit maar wat mij als Spartaan hoop gewft is dat er een berg talent aankomt wat een jaar heeft laten zien in de 2e divisie over een surplus aan talent te beschikken....iets wat ze bij FC Twente niet hebben.
    Twente heeft wel een begroting die 22 miljoen hoger is dan bij ons maar zal afhankelijk zijn welke toppers er in de jup willen komen spelen.
    Kijk naar een club als Ajax....de toppers die zij hebben zijn over het algemeen eigen jeugd en wat van buiten komt is b keus.
    Niet omdat ze in Amsterdam ( of Eindhoven/Rotterdam zuid) verkeerd scouten....maar de toppers komen gewoon niet naar de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Senna +6331
    woensdag 23 mei 2018 om 22:58
    Laat ze eerst maar een paar jaar voelen wat ze verpruts hebben.
    En wat ze hun trouwe fans hebben laten zien.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1601
    donderdag 24 mei 2018 om 02:03
    Ik ook. Maar moet wel zeggen dat ik vertrouwen heb in Henk van Stee, die heeft bewezen een goede selectie neer te kunnen zetten. Met Henk Fräser als trainer denk ik dat dit duo Sparta verder zou kunnen brengen dan wat er bv. bij Roda of Twente zit.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:41
    Ik zou als eerste toch wel ECHT GRAS LEGGEN daar kun je veel beter op voetballen ( denk aan blessures etc etc )
    Vind ik leuk
    Mall00t +5475
    woensdag 23 mei 2018 om 22:51
    Voor wat betreft blessures maakt het geen ene drol uit.
    Vind ik leuk
    isnake +1948
    woensdag 23 mei 2018 om 23:01
    Niet helemaal waar. Het aantal blessures is misschien wel gelijk maar je krijgt andersoortige blessures.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:53
    Echt gras moet je maaien... en daar is geen geld voor
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:56
    Ga jij toch gewoon maaien, je kunt het iig aanbieden
    Vind ik leuk
    Nuance +6852
    donderdag 24 mei 2018 om 06:46
    Met echt gras, moet je elders trainen en daar dus nog een veld voor hebben. En dat heeft Sparta niet.
    Vind ik leuk
    HanV +3381
    woensdag 23 mei 2018 om 23:00
    Als je dit seizoen als leidraad neemt dan is gras pas gevaarlijk, maar dat komt je natuurlijk niet uit.
    Vind ik leuk
    Dezeun +2450
    woensdag 23 mei 2018 om 22:41
    Komt goed maat niet binnen het jaar
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:52
    Sterkte Henk.
    De reistijd is op zijn minst gehalveerd, dus na die ellende ben je lekker vlug thuis.
    Vind ik leuk
    HanV +3381
    woensdag 23 mei 2018 om 23:06
    Met een e-bike in plaats van een auto?
    Vind ik leuk
    Thobar +3648
    donderdag 24 mei 2018 om 02:35
    Eigen auto en zelf de benzine betalen is goedkoper voor Sparta
    Die e bike staat anders ergens op het kasteel op te laden voor de terugreis en wie moet die stroomrekening betalen.......juist Sparta.
    Vind ik leuk
    Romario9 +9406
    woensdag 23 mei 2018 om 23:48
    Echt he... zou ie al spijt hebben? En hoe zal Fred Grim zich nu voelen?
    Vind ik leuk
    Senna +6331
    woensdag 23 mei 2018 om 22:55
    Wat hadden ze dan verwacht na zo pracht seizoen!
    Vind ik leuk
    Pimman +659
    woensdag 23 mei 2018 om 23:05
    Hopelijk keren ze weer snel terug!
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7869
    woensdag 23 mei 2018 om 23:07
    Centric is sowieso een club hopper en lastige man
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3031
    woensdag 23 mei 2018 om 23:11
    Fijne sponsor dan, gelijk de club laten vallen. En kunstgras is ook niet mooi, wat is er gebeurd met het geld dat Dumfries en
    van Drongelen heeft opgebracht?
    Vind ik leuk
    FSCeara +7521
    woensdag 23 mei 2018 om 23:11
    Om terug te keren zou echt gras een verplichting moeten zijn.anders gewoon als de jong teams meedoen om het meedoen. Daarnaast als je met een begroting van 11 miljoen slechter voetbal speelt dan elke JL ploeg ongeveer dan moeten ze zich op het kasteel echt zorgen gaan maken
    Vind ik leuk
    Rene80 +189
    woensdag 23 mei 2018 om 23:54
    Er zal minimaal 3 tot 5 jaar overheen gaan voor sparta terug keert in de Ed. Ik hoop dat in het komende seizoen een stap gemaakt kan worden in beleving van spelers. Hopelijk een paar uit de jeugd met passie voor de club. Ik als ado fan hoop voor sparta dat ze een eigen beugelsdijk of immers kunnen krijgen die de spirit erin brengt. Als dat eenmaal lukt dan komt de rest vanzelf en red je het ook met een kleiner budget.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 00:19
    Budget zegt NIKS !!!
    Kijk naar Excelsior.
    Al jaren het kleinste budget en gewoon PRESTEREN.
    Ik ben te oud voor deze shit.
    Mijn generatie kan zich nog wegcijferen en ondergeschikt maken aan een DOEL.
    Tegenwoordig lijkt het wel of een iPhone 10 en een succesvolle account op de sociale media het ultieme doel zijn en voetbal een bijzaak.
    18 boerenlullen met een hondenkop scoren en keihard gaan werken als team om terug te komen.
    En schijt aan elke bieder!
    We zijn niet te koop.
    Bij elkaar blijven en leren genieten van succes en verlies. Sterker worden en overwinnen.
    Sparta; succes!
    Vind ik leuk
    Rene80 +189
    donderdag 24 mei 2018 om 08:33
    Er zijn nog wel spelers met deze gedachte, maar merendeel inderdaad niet. Een excelsior daar kan ik alleen maar respect voor opbrengen.

    Wel moet ik zeggen dat deze tijd simpelweg anders is. Als ze deze bedragen in de jaren van Cruijff hadden geboden dan wil ik nog wel eens zien of de spelers van toen ook bij een kleinere club bleven terwijl ze ergens anders 10 x hun huidige salaris konden verdienen. Juist omdat er toen nog geen idiote bedragen in om gingen werd het gevoel voor voetbal en het team groter. De clubs maken de spelers kapot. ( vooral de buitenlander clubs waar 10 miljoen niets is )
    Vind ik leuk
    Einstein71 +275
    donderdag 24 mei 2018 om 02:09
    Klasse Henkie! De tering naar de nering zetten. Voetbal staat even voorop en alle terrrein plannen komen later wel! Afscheid nemen van al die huursoldaten die het niet hebben gebracht, geeft ruimte om het echte Sparta weer te laten groeien!

    Dan komt het veld en het stadion later wel weer.....
    Vind ik leuk
    14forever +7954
    donderdag 24 mei 2018 om 03:32
    SPARTA is de club van Rotterdam, die horen gewoon in de ere....
    Vind ik leuk
    Enw02 +297
    donderdag 24 mei 2018 om 05:41
    En daf allemaal dankzij die fantastische dick advocaat. En zijn vrienden grim en pot. Stetkte sparta supporters. Die 3 kneuzen vinden snel wat anders. Athans dick, dan volg pot als een loopse teef. En grim, had trainee van cambuur kunnen zijn maar verkoos achter Dick aanlooen daar boven.
    Vind ik leuk
    Rene80 +189
    donderdag 24 mei 2018 om 08:39
    Wel makkelijk om hun de schuld te geven. Heb je sparta wel gevolgd? Dick advocaat had in zijn eentje meer hart en passie voor de club dan heel het team bij elkaar.. je kunt de beste trainer van de wereld neerzetten maar als het team niet wil omdat bij 90% van de spelers de ballen en passie o ontbreekt dan ben je als trainer machteloos
    Vind ik leuk
    Enw02 +297
    donderdag 24 mei 2018 om 20:57
    Heb jij het wel gevolgd??? Wie heeft advocaat mogen halen dan. Of werden die spelers opgedrongen. Dick en zijn staf zijn hier verantwoordelijk voor. Huth had een contract tot en met de competitie. Dick dacht dat ie sparta wel even veilig zou spelen, dus ja, ik heb het gevogkd. Dick doet heel druk langs de lijn. Er schijnen dan mensen te zijn die dit dan passie noemen.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +302
    donderdag 24 mei 2018 om 05:56
    Wel fijn dat er dit jaar 2 kunstgrasvelden gedegradeerd zijn uit de ED
    Vind ik leuk
    Cster +65
    donderdag 24 mei 2018 om 07:46
    Waarom zou Sparta niet kunnen promoveren? De andere clubs bakken er ook niet veel van. Qua begroting zal Twente kampioen horen te worden, maar de rest vind ik gelijk aan of minder dan het elftal dat Sparta op de been kan brengen. Het loopt natuurlijk niet zo, maar als je twee keer van Twente verliest zijn er nog genoeg punten te behalen.
    Vind ik leuk
    Starkoo +495
    donderdag 24 mei 2018 om 12:21
    Denk dat Sanderink terug gaat naar de Graafschap als hoofdsponsor.

    Centric was in het verleden ook al de hoofdsponsor van de Graafschap maar ging bij degradatie weer weg!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Grote gevolgen Sparta: breuk met hoofdsponsor dreigt, plannen op lange baan'