'United opent onderhandelingen over deal met mogelijke gevolgen voor Ajax'

    'United opent onderhandelingen over deal met mogelijke gevolgen voor Ajax'

    donderdag 24 mei 2018 om 08:38

    Een transfer van Toby Alderweireld naar Manchester United is weer een stap dichterbij. The Mancunians zijn de onderhandelingen met Tottenham Hotspur begonnen, meldt The Daily Mirror.

    De boulevardkrant bevestigt dat de Spurs een 'Van Dijk-achtig' bedrag voor de 29-jarige Belg willen ontvangen. Aanvankelijk werd gedacht dat voorzitter Daniel Levy een prijskaartje van zestig miljoen op Alderweireld zou plakken, maar hij zet nu dus in op een bedrag van bijna tachtig miljoen euro.

    Het is niet duidelijk hoever United voor de oud-Ajacied wil gaan. Hij heeft nog een contract tot medio 2019, met een optie voor nog een jaar. Wanneer Tottenham van die mogelijkheid gebruik maakt, kan Alderweireld volgend jaar zomer voor 'slechts' dertig miljoen euro vertrekken.

    Ajax zal de onderhandelingen met argusogen gadeslaan. Als Alderweireld de overstap maakt naar United, lijkt dat immers gevolgen te krijgen voor Matthijs de Ligt. De Oranje-international is in Londen nadrukkelijk in beeld als opvolger van Alderweireld.

    Poll

    Blijft De Ligt deze zomer bij Ajax?

    (9030 stemmen)

    Plaats een reactie

    2cents +47226
    donderdag 24 mei 2018 om 08:44
    Krijgen we dit verhaal nu bij iedere CV die vertrekt bij een grotere club dan Ajax?
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 08:46
    Er was toch geen grotere club dan Ajax?
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    donderdag 24 mei 2018 om 08:50
    hahaha deze was te verwachten :)
    Vind ik leuk
    2cents +47226
    donderdag 24 mei 2018 om 08:51
    Niet in Nederland nee. Dus als Isimat vertrekt zal dit verhaal niet komen...
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1290
    donderdag 24 mei 2018 om 09:34
    Hahaha
    Vind ik leuk
    Rene80 +189
    donderdag 24 mei 2018 om 09:51
    Haha dat is niet zo heel erg moeilijk. Maar voorlopig is die grootste club van jou al 4 jaar geen kampioen geweest, is de beker 8 jaar geleden en Europese successen..jaren negentig. Dus voor zo'n grote club doen ze het al jaren lang niet goed.
    Vind ik leuk
    2cents +47226
    donderdag 24 mei 2018 om 09:55
    De beker? Echt waar?

    4 jaar geen kampioen, dat staat uiteraard. De 4 jaar ervoor pakte het daarentegen juist wel weer steeds het kampioenschap.

    Gek is dat je wel een beker erbij haalt die 8 jaar geleden is maar die 4 op een rij zo wegschuift.

    Prima hoor, die arbitraire tijdsblokken, maar zo kun he altijd alles in je eigen straatje lullen.

    Om over die Europese finale van vorig jaar maar te zwijgen.
    Vind ik leuk
    Rene80 +189
    donderdag 24 mei 2018 om 10:00
    Ik vind als je als club zo groot zegt te zijn en het ego zo groot is ( van zowel de spelers als de staf als veel supporters dan kun je het toch niet recht praten dat ze al zo lang niets hebben gewonnen in een Mickey mouse competitie als dat van Nederland. De finale in 2017 was uiteraard een knappe prestatie.
    Vind ik leuk
    2cents +47226
    donderdag 24 mei 2018 om 10:06
    Ajax doet iedere keer tot het einde mee voor het kampioenschap.

    Dat win je niet altijd en dat zou ook niet goed zijn voor ons voetbal.

    Maar jij weet ook dat de kans op een nieuwe Ajax titel steeds groter wordt. Dat is nu eenmaal inherent aan de positie van Ajax in ons voetbal. Zo was het ook voor PSV in die 6 jaar zonder titel.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1290
    donderdag 24 mei 2018 om 10:32
    Gebeurt altijd hier toch ,selectief met tijd omgaan
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +13490
    donderdag 24 mei 2018 om 09:26
    Eindelijk begin je het te snappen hans
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 08:47
    Er bestaat geen grotere club als Ajax :)
    Vind ik leuk
    Bolle twin +213
    donderdag 24 mei 2018 om 08:55
    En ook geen betere clubarts dan ajax
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:27
    Reactie verwijderd door vp.
    Vind ik leuk
    Bolle twin +213
    donderdag 24 mei 2018 om 09:31
    Reactie verwijderd door vp.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:32
    Ook geen betere directeur dan Fonsje.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1290
    donderdag 24 mei 2018 om 09:35
    Die heeft zn sporen wel achtergelaten ..
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 08:55
    niet als het gaat over ego!
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 08:59
    Dat was ook mijn eerste gedachte.
    Vind ik leuk
    abraksas +1083
    donderdag 24 mei 2018 om 09:18
    Wel als die CV een club verlaat die nadrukkelijke belangstelling heeft voor de Ligt. Lijkt me vrij normaal eerlijk gezegd.
    Vind ik leuk
    2cents +47226
    donderdag 24 mei 2018 om 09:32
    Hoe weten wij of die club nadrukkelijk belangstelling heeft? Anders dan mediaspeculaties?
    Vind ik leuk
    HupHolland +795
    donderdag 24 mei 2018 om 12:38
    Inderdaad, wat een onzin header. Het ene staat los van het ander lijkt mij.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 08:47
    Ik vind tottenham geen goede ploeg voor de ligt, maar dat komt omdat ik verder meestal niet echt nadenk als ik iets zeg.
    Vind ik leuk
    soplul +2204
    donderdag 24 mei 2018 om 09:01
    Dat zit je hier bij VP in ieder geval prima op je plaats Gerrit!
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:07
    Dankjewel, Soplul
    Vind ik leuk
    Rene80 +189
    donderdag 24 mei 2018 om 09:53
    Hardop gelachen. Bedankt voor je droge reactie.
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    donderdag 24 mei 2018 om 08:49
    Ga er maar van uit dat de ligt vertrekt, helaas voor ajax
    Vind ik leuk
    Budazonen +178
    donderdag 24 mei 2018 om 08:50
    De Ligt met Sanchez weer als duo.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2570
    donderdag 24 mei 2018 om 08:51
    Wanneer Tottenham 70 miljoen krijgt voor Alderweireld, dan moet Ajax de Ligt voor minimaal 50 weg doen met een doorverkoopprecentage en bonussen.

    Tegenwoordig is Rob Jansen goed bezig met deals. Kan Ajax meteen Sander Fischer ophalen. Man, man, man....
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 08:57
    Reactie verwijderd door vp.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18217
    donderdag 24 mei 2018 om 09:12
    Stakkertje
    Vind ik leuk
    rinirat +1535
    donderdag 24 mei 2018 om 09:50
    Gaat echt niet onder de 70 miljoen weg.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18217
    donderdag 24 mei 2018 om 09:10
    Tering.....doe ff normaal VPruts
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:11
    Magallan schijnt ook een grote te zijn. Gelijk doorverkopen. Of ligt dat gevoelig.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +534
    donderdag 24 mei 2018 om 09:43
    Bayern München.
    Vind ik leuk
    rinirat +1535
    donderdag 24 mei 2018 om 09:47
    Gewoon lulkoek dit.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:51
    Denk dat Ajax daar juist blij van word. Dat levert ze 4 miljoen op alleen al aan de solidariteitsbijdrage. Hoe het met verdere regelingen zit weet ik niet.
    Vind ik leuk
    Pimman +722
    donderdag 24 mei 2018 om 09:52
    Zorgwekkend nieuws? ..ik verwacht eerder dat ze Isimat of Schwaab gaan halen..die zijn tenslotte van onze huidige landskampioen dus zullen wel veel beter zijn dan die Ajax-talentjes lijkt me..
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:56
    Hahaha ik hoop het.
    Vind ik leuk
    Gerro +5389
    donderdag 24 mei 2018 om 09:57
    Ja de media gaan steeds verder om het spannend te maken over de zorgen van Ajax. Nu heeft Barca spelers in de uitverkoop gedaan en denk dat michael reiziger zich grote zorgen maakt of hij volgend jaar nog wel een team op kan stellen in de JL
    Vind ik leuk
    Hagenees +335
    donderdag 24 mei 2018 om 10:02
    Word nu elke oudspeler of speler van ajax hier groots uitgelicht...denk dat mijn account maar ga weg halen want ik word er een beetje moe van..
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 10:21
    kan dat kut spurs niet is een keer bij andere clubs shoppen
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 10:42
    Zou zonde zijn, Maar bij Anderlecht wordt momenteel Mbemba aangeboden vind dat een prima CV die ook op rechts uit de voeten kan en aanvallend is ingesteld en pikt regelmatig zijn doelpuntje mee is nog redelijk jong maar toch al ervaring.misschien iets voor Ajax
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 10:51
    De Ligt zal niet worden verkocht!! Dus dit zijn allemaal lulverhalen/conclusies
    Vind ik leuk
    Mari +5129
    donderdag 24 mei 2018 om 10:51
    Deze jongen was toch maar.middelmaat of daaronder?
    Doet ie niet slecht
    Vind ik leuk
    johan2602 +58
    donderdag 24 mei 2018 om 11:36
    Als welke club dan ook de ligt willen.. dan ook maar voor 80 niljoen .
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    donderdag 24 mei 2018 om 12:58
    Kluivert uit, de ligt in.

    Gaat een lange zomer worden zo.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    donderdag 24 mei 2018 om 13:19
    Ik denk dat die transfer van Alderweireld wel doorgaat, de jongens van de ABN AMRO krijgen al de eerste grijnsverschijnselen op hun porum.
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +306
    donderdag 24 mei 2018 om 13:23
    dus de ligt gaat voor 80.000.000 weg bij Ajax"
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 13:25
    wat waar ook gebruikt de ligt bepaald zelf of hij blijft of niet en zegt nog niet klaar te zijn. Het zou echt heel jammer zijn als hij al zou gaan, maar voor dat geld kan je een redelijk goede vervanger kopen lijkt me
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 15:53
    Volgens mij zit Alderwereld op de bank bij totenham...lijkt mij niks voor de Ligt
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 17:00
    vp sucks
    Vind ik leuk
    myrthewit +1533
    donderdag 24 mei 2018 om 17:04
    Als hij 80 voor Alderweireld krijgt kan Ajax ook 70 vragen...
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10344
    donderdag 24 mei 2018 om 17:34
    80 miljoen voor een verdediger van 29 jaar. Die speelt echt geen 5 jaar meer op top niveau. Als je het zo bekijkt is 60 miljoen voor De Ligt een lachertje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'United opent onderhandelingen over deal met mogelijke gevolgen voor Ajax'