'United opent onderhandelingen over deal met mogelijke gevolgen voor Ajax'

'United opent onderhandelingen over deal met mogelijke gevolgen voor Ajax'

Gepubliceerd: donderdag 24 mei 2018 om 08:38do 24-05-2018 om 08:38

Een transfer van Toby Alderweireld naar Manchester United is weer een stap dichterbij. The Mancunians zijn de onderhandelingen met Tottenham Hotspur begonnen, meldt The Daily Mirror.

De boulevardkrant bevestigt dat de Spurs een 'Van Dijk-achtig' bedrag voor de 29-jarige Belg willen ontvangen. Aanvankelijk werd gedacht dat voorzitter Daniel Levy een prijskaartje van zestig miljoen op Alderweireld zou plakken, maar hij zet nu dus in op een bedrag van bijna tachtig miljoen euro.

Het is niet duidelijk hoever United voor de oud-Ajacied wil gaan. Hij heeft nog een contract tot medio 2019, met een optie voor nog een jaar. Wanneer Tottenham van die mogelijkheid gebruik maakt, kan Alderweireld volgend jaar zomer voor 'slechts' dertig miljoen euro vertrekken.

Ajax zal de onderhandelingen met argusogen gadeslaan. Als Alderweireld de overstap maakt naar United, lijkt dat immers gevolgen te krijgen voor Matthijs de Ligt. De Oranje-international is in Londen nadrukkelijk in beeld als opvolger van Alderweireld.

Poll

Blijft De Ligt deze zomer bij Ajax?

(9030 stemmen)

Plaats een reactie

2cents +57663
donderdag 24 mei 2018 om 08:44
Krijgen we dit verhaal nu bij iedere CV die vertrekt bij een grotere club dan Ajax?
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 08:47
Er bestaat geen grotere club als Ajax :)
Vind ik leuk
Bolle twin +208
donderdag 24 mei 2018 om 08:55
En ook geen betere clubarts dan ajax
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 09:27
Reactie verwijderd door vp.
Vind ik leuk
Bolle twin +208
donderdag 24 mei 2018 om 09:31
Reactie verwijderd door vp.
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 08:55
niet als het gaat over ego!
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 08:59
Dat was ook mijn eerste gedachte.
Vind ik leuk
abraksas +1681
donderdag 24 mei 2018 om 09:18
Wel als die CV een club verlaat die nadrukkelijke belangstelling heeft voor de Ligt. Lijkt me vrij normaal eerlijk gezegd.
Vind ik leuk
2cents +57663
donderdag 24 mei 2018 om 09:32
Hoe weten wij of die club nadrukkelijk belangstelling heeft? Anders dan mediaspeculaties?
Vind ik leuk
HupHolland +3245
donderdag 24 mei 2018 om 12:38
Inderdaad, wat een onzin header. Het ene staat los van het ander lijkt mij.
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 08:47
Ik vind tottenham geen goede ploeg voor de ligt, maar dat komt omdat ik verder meestal niet echt nadenk als ik iets zeg.
Vind ik leuk
soplul +3531
donderdag 24 mei 2018 om 09:01
Dat zit je hier bij VP in ieder geval prima op je plaats Gerrit!
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 09:07
Dankjewel, Soplul
Vind ik leuk
Rene80 +2166
donderdag 24 mei 2018 om 09:53
Hardop gelachen. Bedankt voor je droge reactie.
Vind ik leuk
Korm +38350
donderdag 24 mei 2018 om 08:49
Ga er maar van uit dat de ligt vertrekt, helaas voor ajax
Vind ik leuk
Budazonen +426
donderdag 24 mei 2018 om 08:50
De Ligt met Sanchez weer als duo.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +2803
donderdag 24 mei 2018 om 08:51
Wanneer Tottenham 70 miljoen krijgt voor Alderweireld, dan moet Ajax de Ligt voor minimaal 50 weg doen met een doorverkoopprecentage en bonussen.

Tegenwoordig is Rob Jansen goed bezig met deals. Kan Ajax meteen Sander Fischer ophalen. Man, man, man....
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 08:57
Reactie verwijderd door vp.
Vind ik leuk
wattenstaafje +22691
donderdag 24 mei 2018 om 09:12
Stakkertje
Vind ik leuk
rinirat +3017
donderdag 24 mei 2018 om 09:50
Gaat echt niet onder de 70 miljoen weg.
Vind ik leuk
wattenstaafje +22691
donderdag 24 mei 2018 om 09:10
Tering.....doe ff normaal VPruts
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 09:11
Magallan schijnt ook een grote te zijn. Gelijk doorverkopen. Of ligt dat gevoelig.
Vind ik leuk
Teamgeest +2100
donderdag 24 mei 2018 om 09:43
Bayern München.
Vind ik leuk
rinirat +3017
donderdag 24 mei 2018 om 09:47
Gewoon lulkoek dit.
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 09:51
Denk dat Ajax daar juist blij van word. Dat levert ze 4 miljoen op alleen al aan de solidariteitsbijdrage. Hoe het met verdere regelingen zit weet ik niet.
Vind ik leuk
Pimman +7899
donderdag 24 mei 2018 om 09:52
Zorgwekkend nieuws? ..ik verwacht eerder dat ze Isimat of Schwaab gaan halen..die zijn tenslotte van onze huidige landskampioen dus zullen wel veel beter zijn dan die Ajax-talentjes lijkt me..
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 09:56
Hahaha ik hoop het.
Vind ik leuk
Gerro +7967
donderdag 24 mei 2018 om 09:57
Ja de media gaan steeds verder om het spannend te maken over de zorgen van Ajax. Nu heeft Barca spelers in de uitverkoop gedaan en denk dat michael reiziger zich grote zorgen maakt of hij volgend jaar nog wel een team op kan stellen in de JL
Vind ik leuk
Hagenees +316
donderdag 24 mei 2018 om 10:02
Word nu elke oudspeler of speler van ajax hier groots uitgelicht...denk dat mijn account maar ga weg halen want ik word er een beetje moe van..
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 10:21
kan dat kut spurs niet is een keer bij andere clubs shoppen
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 10:42
Zou zonde zijn, Maar bij Anderlecht wordt momenteel Mbemba aangeboden vind dat een prima CV die ook op rechts uit de voeten kan en aanvallend is ingesteld en pikt regelmatig zijn doelpuntje mee is nog redelijk jong maar toch al ervaring.misschien iets voor Ajax
[Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 10:58]
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 10:51
De Ligt zal niet worden verkocht!! Dus dit zijn allemaal lulverhalen/conclusies
Vind ik leuk
Mari +10801
donderdag 24 mei 2018 om 10:51
Deze jongen was toch maar.middelmaat of daaronder?
Doet ie niet slecht
Vind ik leuk
johan2602 +64
donderdag 24 mei 2018 om 11:36
Als welke club dan ook de ligt willen.. dan ook maar voor 80 niljoen .
Vind ik leuk
Smithsonian +38056
donderdag 24 mei 2018 om 12:58
Kluivert uit, de ligt in.

Gaat een lange zomer worden zo.
Vind ik leuk
mcmodd +25138
donderdag 24 mei 2018 om 13:19
Ik denk dat die transfer van Alderweireld wel doorgaat, de jongens van de ABN AMRO krijgen al de eerste grijnsverschijnselen op hun porum.
Vind ik leuk
Ad Godloos +289
donderdag 24 mei 2018 om 13:23
dus de ligt gaat voor 80.000.000 weg bij Ajax"
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 13:25
wat waar ook gebruikt de ligt bepaald zelf of hij blijft of niet en zegt nog niet klaar te zijn. Het zou echt heel jammer zijn als hij al zou gaan, maar voor dat geld kan je een redelijk goede vervanger kopen lijkt me
Vind ik leuk
donderdag 24 mei 2018 om 15:53
Volgens mij zit Alderwereld op de bank bij totenham...lijkt mij niks voor de Ligt
Vind ik leuk
myrthewit +1629
donderdag 24 mei 2018 om 17:04
Als hij 80 voor Alderweireld krijgt kan Ajax ook 70 vragen...
Vind ik leuk
Paul1982 +11953
donderdag 24 mei 2018 om 17:34
80 miljoen voor een verdediger van 29 jaar. Die speelt echt geen 5 jaar meer op top niveau. Als je het zo bekijkt is 60 miljoen voor De Ligt een lachertje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws