Gemengde gevoelens bij amateurs door FC Twente-oplossing van de KNVB

    Gemengde gevoelens bij amateurs door FC Twente-oplossing van de KNVB

    donderdag 24 mei 2018 om 12:53

    FC Twente heeft besloten om het beloftenelftal uit de voetbalpiramide te halen. Jong FC Twente gaat verder in de reservecompetitie betaald voetbal. De reden hiervan is dat Twente een andere weg in gaat slaan met het team en dat deze beslissing kostenbesparend en kwaliteitsverhogend moet zijn, zo klinkt het op de Twente-site.

    Jong Twente was actief in de Derde Divisie en daardoor ontstaan er voor volgend seizoen open plaatsen die zullen worden opgevuld vanuit de nacompetitie, zo maakt de KNVB bekend. De verliezend finalisten van de nacompetitie tussen de Derde Divisie zaterdag en de Hoofdklassen spelen op zaterdag 16 juni één extra wedstrijd voor een plaats in de Derde Divisie.

    'Om tot opvulling van de open plaats in de Hoofdklasse te komen spelen de drie verliezend finalisten van de nacompetitie tussen Hoofdklasse en Eerste klasse een halve competitie op dinsdag 19 juni, zaterdag 23 juni en dinsdag 26 juni. De winnaar van deze halve competitie plaatst zich voor de Hoofdklasse', meldt de KNVB.

    ONS Sneek kan de beslissing van de KNVB deels begrijpen. De club staat veertiende in de Derde Divisie en is door het terugtrekken van Jong Twente nog niet veilig. De club moet zaterdag nog vol aan de bak tegen Jong FC Groningen om de nacompetitie te ontlopen.

    "Aan de ene kant vind ik het een logische keuze, omdat de bestaande regeling niet veranderd wordt", laat Sneek-trainer Chris de Wagt weten aan de Leeuwarder Courant. "Een extra kans voor de laatste twee ploegen is dan wel realistisch."

    Maar De Wagt kijkt vreemd op van de KNVB-beslissing om het seizoen nóg langer te maken. "Derdedivisionisten spelen al 34 competitiewedstrijden. Dat is al evenveel als de Eredivisie. En ook meer dan in de hoofdklasse. Het seizoen nóg langer maken vind ik in dat opzicht een vreemde keuze."

    Plaats een reactie

    timo45 +420
    donderdag 24 mei 2018 om 13:03
    Hoe wil je het dan doen pik?
    Vind ik leuk
    HanV +3722
    donderdag 24 mei 2018 om 15:56
    Net als altijd, als er een club wegvalt dan is dat de directe degradant en speelt de eigenlijke nummer laatst maar p/d. Daar zullen ze wel niet aan willen omdat dat die nummer laatst wel heel erg nummer laatst is. Maar ze hebben het zo wel gedaan bij het omvallen van WKE en bij Young Boys Haarlem.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    donderdag 24 mei 2018 om 13:05
    De hele voetbalpiramide is een gedrocht, flikker al die klotebelofteteams lekker in 1 beloftencompetitie.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3826
    donderdag 24 mei 2018 om 13:21
    Het 1e elftal van b.v. Emmen en de Graafschap is al niks en dan krijg je een beloftecompetitie dat helemaal niks is. Daar worden JAJAX JPSV niet beter van.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    donderdag 24 mei 2018 om 13:28
    Dus? Moet iedereen maar boeten voor het wanbeleid van ajax en psv? Dat die clubs niets meer presteren is hun probleem, daar hoeven ze de rest van Nederland niet mee lastig te vallen.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 13:58
    Wanbeleid? Heh? Overdrijven is ook een vak zeg hahaha
    Vind ik leuk
    HanV +3722
    donderdag 24 mei 2018 om 15:59
    De val op de EUFA-coefficienten lijst komt toch door Ajax, PSV en Feyenoord? Dat zijn de ploegen die elk seizoen voor die stand zorgen, in goede en in slechte tijden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 16:00]
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 17:02
    Ja en je punt is? Of moeten we elk jaar excelsior, VVV en Groningen sturen?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    donderdag 24 mei 2018 om 19:36
    Nee dat zegt hij niet.
    Hij zegt dat voornamelijk Ajax, PSV en Feyenoord, in voor- en tegenspoed, voor de punten moeten zorgen maar dat, op uitzonderingen na, veel te weinig doen.
    Of wil jij daar Utrecht of Vitesse daar verantwoordelijk voor nemen?
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 22:27
    Uiteindelijk spelen de beste van NL IN Europa. Wie dat ook zijn mogen, je mag er van uit gaan dat die het maximale eruit halen. Om dan te stellen dat het wanbeleid is, waar ik dus op reageer is natuurlijk onzin. Uiteindelijk is heel de eredivisie verantwoordelijk. Des te meer tegenstand en niveau, des te beter er in europa wordt gepresteerd. Daarnaast hebben de ploegen buiten de gebruikelijke clubs die uitkomen in europa voor NL helemaal niks gepresteerd. Kijk bijv. Naar Utrecht die door een Luxemburgse club wordt uitgeschakeld.

    Heel makkelijk om vingers te gaan wijzen en zelf de onschuld te spelen. Wanbeleid is dus onzin en ja iedereen is verantwoordelijk.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3019
    vrijdag 25 mei 2018 om 07:55
    Wanbeleid is het ook niet.
    Utrecht heeft vorig seizoen de blamage van Luxemburg goed gemaakt.
    AZ en Twente hebben wel eens meer punten gehaald dan de traditionele top dus wel degelijk gepresteerd in europa.
    En natuurlijk probeerd elke club hun best te doen.
    Vind ik leuk
    Schaar +1236
    donderdag 24 mei 2018 om 13:30
    Niet alleen maar in je eigen straatje denken, zet je Ajaxbrilletje is af.
    Vind ik leuk
    Micha EL +872
    donderdag 24 mei 2018 om 17:27
    Klopt jong elftallen er weer uit en eigen competitie weer. Ook de topclubs hebben er niets aan. Een geblesseerde speler bijv. die weer terugkomt van de blessure moet wedstrijd ritme op doen. En wedstrijdritme doe je niet op in het 1e maar in het 2e(jong).Alleen kan dat dus vaak niet meer. Raar dus. Gewoon je spelers verhuren om ze sterker te maken.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1685
    donderdag 24 mei 2018 om 19:10
    zo is dat
    Vind ik leuk
    deltiaan +1082
    donderdag 24 mei 2018 om 13:20
    de mafia bepaald
    Vind ik leuk
    Sargon +1329
    donderdag 24 mei 2018 om 13:51
    Waarom niet gewoon Jong Feyenoord in laten stromen?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4810
    donderdag 24 mei 2018 om 15:29
    Doe wilden niet toen het ze werd aangeboden. Nu mogen ze wel instromen maar dan in de derde divisie en dat willen ze kennelijk niet.
    Vind ik leuk
    Damaverick +161
    donderdag 24 mei 2018 om 23:51
    Jong Heerenveen was dan ook eerste gegadigde (kampioen van de laatste 3 edities van de reserve competitie) en daar is ook serieus door de bond over nagedacht, maar uiteindelijk is er voor de oplossing met amateurs gekozen
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 14:35
    En als we nou een beneliga voor beloftenteams opstarten? Dan kun je 3/4 volledige competities opzetten waarin de Belgische en Nederlandse beloftenteams tegen elkaar om promotie/degradatie spelen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    donderdag 24 mei 2018 om 16:15
    Ja maar weerstand, blablabla.
    Zonder gekheid inderdaad een goed plan al zou ik alleen de hoogste divisie internationaal maken, de lagere divisies gewoon nationaal want al die extra reiskosten zijn voor kleine clubs natuurlijk niet prettig.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3934
    donderdag 24 mei 2018 om 16:54
    Goeie zaak..nu alle andere jong teams terug naar eigen competities..en snel!!!!
    Vind ik leuk
    Jc 74 +145
    donderdag 24 mei 2018 om 23:33
    Het wordt steeds gekker eerst moesten ze erbij wat een plaats van een amateurclub kost en nu komt het even niet uit en Twente stapt eruit
    Dit geeft alleen maar des te meer aan waarom er vorig jaar gesproken is door wat amateurs om de knvb te verlaten.
    Amateurs voelen zich niet meer serieus genomen nadat jaren terug de knvb besloot om de amateurtak op te heffen .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Gemengde gevoelens bij amateurs door FC Twente-oplossing van de KNVB