NAC-stadion wordt te klein: Wat vaststaat: NAC is razend populair

    NAC-stadion wordt te klein: "Wat vaststaat: NAC is razend populair"

    donderdag 24 mei 2018 om 20:24

    NAC Breda heeft de smaak te pakken na zijn geslaagde Eredivsie-rentree. De Bredanaars wisten zich zonder play-offs veilig te spelen en hopen nu verder te groeien.

    Zo overweegt NAC serieus om het Rat Verlegh Stadion uit te breiden óf op zoek te gaan naar een nieuw onderkomen: de club speelde tijdens het afgelopen seizoen steevast voor een uitverkocht huis en heeft ruim duizend fans op de wachtlijst staan. "We zijn druk bezig een oplossing te vinden voor het structurele capaciteitsprobleem", vertelt algemeen directeur Justin Goetzee aan Voetbal International.

    Goetzee en de zijnen twijfelen echter nog over de manier waarop ze dat aan willen pakken. "Permanente uitbouw is duur, terwijl je bij het neerzetten van noodtribunes met strenge veiligheidseisen zit. Misschien moet je op lange termijn denken aan verhuizing van het stadion. Wat vaststaat: NAC is razend populair."

    De Bredanaars lijken het zich te kunnen permitteren: na enkele jaren van financiële malaise is de club weer gezond.

    Lees meer over:EredivisieNAC Breda

    Poll

    Zie jij in NAC een vaste Eredivisie-waarde?

    (1936 stemmen)

    Plaats een reactie

    Fritz Korbach +21367
    donderdag 24 mei 2018 om 20:27
    Toch wel beetje trots dat ik een bredanaar ben eigenlijk
    Vind ik leuk
    bartjeee +683
    donderdag 24 mei 2018 om 20:28
    Waarom ben jr dan voor ajax? NAC BREDA is toch veel groter dan ajax? :)
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21367
    donderdag 24 mei 2018 om 20:30
    NAC is net zoiets als mijn side chick, begrijp je me een beetje?
    Vind ik leuk
    Nuance +9070
    donderdag 24 mei 2018 om 20:42
    Nee daar snap ik geen kloten van. Heb je zo’n mooie club in je eigen stad, word je aanhanger van de fc Hollywood ad Amstel, de glitter en glamourclub, de club van de 1 op de stropdas. De club van de grote sticker Landskampioen op de spelersbus uit bij de Graafschap. De club van de mensen die altijd alles beter weten. De club die voor 30 miljoen euro in de Jupilerleague heeft lopen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 20:42]
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21367
    donderdag 24 mei 2018 om 20:44
    Ik verwacht ook niet dat jij als Feyenoorder dat begrijpt, je neemt gewoon genoegen met subtop. Maar dat neemt niemand je kwalijk hoor, het siert je
    Vind ik leuk
    Nuance +9070
    donderdag 24 mei 2018 om 20:49
    Ja daar neem ik genoegen mee ja. En als ik In Breda was geboren, was ik 100% voor NAC geweest.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11925
    donderdag 24 mei 2018 om 21:30
    Geluk voor jou dat je niet in Apeldoorn, Haarlem, Roosendaal of Veendam bent geboren.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +507
    vrijdag 25 mei 2018 om 05:42
    Hahahaha inderdaad waar je ook vandaan komt je mag toch zijn voor wie je wilt...
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11925
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:42
    Lijkt me wel ja
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +507
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:52
    Ja mij toch ook... kan ook zinn dat je voor werk in een andere stad of dorp gaat wonen om die redenen. Zo heb je er meer
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11925
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:56
    Dat is in de meeste gevallen nog je eigen keuze, of je hebt er invloed op. Waar je wordt geboren heb je niet zelf in de hand.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1262
    donderdag 24 mei 2018 om 22:12
    Inderdaad, ik word vaak uitgelachen als ik zeg dat ik voor nac ben.
    Ze moeten trouwens niet uitbreiden of een nieuw stadion, voor je het weet zit je weer in een financiële crisis.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 22:42]
    Vind ik leuk
    J R Riquelme +1263
    vrijdag 25 mei 2018 om 05:58
    De uitbreiding kunnen ze niet meer om heen denk ik, 97% bezettingsgraad vorig seizoen en nu al meer dan 10.000 seizoenkaarten verlengd en bijna 2.000 op de schaduwlijst.

    Wou afgelopen seizoen ook een paar keer een kaartje bemachtigen maar is elke keer uitverkocht.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11925
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:44
    Ik vind het jammer dat die hoeken zo in het stadion zitten. Maar gelijkelijk een 2e ring er op zetten?
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1262
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:39
    Inderdaad die hoeken had echt anders gemoeten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:16
    Ligt eraan waar je mee opgroeit.

    Stel dat ik in Breda was geboren en ok dan had mijn pa me iedere keer meegenomen naar de thuiswedstrijden van Feyenoord dan was ik denk ik toch een Feyenoorder geweest. :)
    Vind ik leuk
    RWB013 +1921
    vrijdag 25 mei 2018 om 07:09
    Kortom : jij zou volgende maand zomaar opeens voor PSV kunnen zijn.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 07:10]
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2159
    donderdag 24 mei 2018 om 21:09
    Wat een bullshit verkondig je. Ik ben ook geen geboren Amsterdammer, maar als klein jochie verliefd geworden op club en stad. Zo zijn er ook zat Feyenoorders buiten Rotterdam te vinden en dat moet geen reet uitmaken.
    Vind ik leuk
    Nuance +9070
    donderdag 24 mei 2018 om 21:58
    Weg van de minste weerstand, gloryhunters, zo zie ik dat. Wat jij vindt, prima. Alleen snap ik niet waar al die zogenaamde diehard Ajaxsupporters zijn als het slecht gaat. Dan geven ze nooit thuis en in de Arena zitten ze ook niet.
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2159
    donderdag 24 mei 2018 om 22:09
    Blijkt maar weer dat je nooit in de arena komt, want de diehard fans zijn er altijd.

    En over gloryhunters gesproken: controleer jij iedereen in de Kuip of ze wel uit Rotterdam komen? Want al die gloryhunters moeten gewoon de plaatselijke club supporten. Iemand uit Kralingen ook verplicht naar Excelsior ipv Feyenoord. Heb je door hoe scheef je statement is? Zoek die nuance eens ;)
    Vind ik leuk
    AjaxRio81 +237
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:03
    Weg van minste weerstand? Ik ben in regio Eindhoven opgegroeid waar logischerwijs vrijwel iedereen voor PSV is. Ik niet. Identificeer me meer met Ajax. Niet bepaald de weg van de minste weerstand.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2788
    donderdag 24 mei 2018 om 22:13
    Je kan ook om de 18 "jaar een titel feest houden :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 08:28
    Yep ook die kan van de cliché bingokaart...
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2788
    vrijdag 25 mei 2018 om 08:38
    Bingo!
    Vind ik leuk
    pietprecies +4795
    donderdag 24 mei 2018 om 23:05
    Volgens mij ben je jaloers dat heel dat soepzootje bij jullie de helft nog niet waard is, wat laat jij je kennen zeg
    Vind ik leuk
    FTID1908 +36
    donderdag 24 mei 2018 om 23:53
    Amen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:54
    Mee eens! Ajax en NAC zijn twee totaal verschillende clubs. NAC en Feyenoord of NAC en Utrecht kan ik beter begrijpen want dat zijn volksclubs. Waarschijnlijk een succes supporter.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 21:36
    Ik begrijp jou helemaal Fritz! Geboren en getogen Bredanaar! :D
    Vind ik leuk
    pietprecies +4795
    donderdag 24 mei 2018 om 23:04
    Ik begrijp zeker wat je bedoelt, ik ben Ajacied in hart en nieren maar vanwege mn ouders toen ik jonger was in de regio Den Haag gaan wonen, ik ging toen met mn voetbalteam bijna elke week stappen in Breda en ook gingen we wel eens naar NAC en het is gewoon een leuke gezellige sympathieke club.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21367
    donderdag 24 mei 2018 om 23:20
    Waar kwam je dan, suikerkist en proost zeker? Of kerkplein en dependance?
    Vind ik leuk
    Guntherr +1244
    vrijdag 25 mei 2018 om 08:57
    Proost kan je nooit fout op gaan.
    Vind ik leuk
    meinema +1322
    donderdag 24 mei 2018 om 20:31
    NAC is inderdaad wel altijd uitverkocht
    Vind ik leuk
    HanV +4279
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:53
    Als je naar de bezettingsgraad kijkt, een mooie bronzen plak voor NAC.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 20:42
    Wij zijn NAC en wij gaan niet opzij en zeker niet als ik in de rij sta voor een kaartje
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21367
    donderdag 24 mei 2018 om 20:43
    Hoezo in de rij voor een kaartje, die geven we toch lekker door aan de volgende zodat ie voor niks naar binnen komt ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 20:49
    Vroeger als kind wel eens gedaan ja haha
    Vind ik leuk
    Voebtal +6600
    donderdag 24 mei 2018 om 21:03
    Kijk zo kan het ook... Mooie club.. Veel trouwe fans... Uitstekend beleid..
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1127
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:05
    Zo te zien is het weer een ajaxtopic geworden
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 00:07]
    Vind ik leuk
    companen +1275
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:22
    Omg een neus met de Frits Korbach naam ( die pas een echt een hekel aan neuzen had) bizar boertje.
    Vind ik leuk
    bartjeee +683
    donderdag 24 mei 2018 om 20:27
    Kijk dat zijn echte supporters! Elke wefstrijd een uitverkocht stadion ook al staat je club bijna op de laatste plek.
    Vind ik leuk
    Tim Loverr +121
    donderdag 24 mei 2018 om 20:28
    Respect voor NAC en haar supporters. Kunnen wij bij AZ helaas nog wat van leren.
    Vind ik leuk
    Dekaasbaas +1475
    donderdag 24 mei 2018 om 21:52
    -
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 23:46]
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5042
    donderdag 24 mei 2018 om 20:28
    Er was een paar jaar terug toch betonrot oid geconstateerd daar? Hebben ze dat weer kunnen herstellen?

    Wel gaaf hoe NAC leeft in Breda eo. In jaren 90 nog wel een in het oude stadion aan de Beatrixweg geweest. Ongeëvenaarde sfeer daar!
    Vind ik leuk
    Rene80 +2151
    donderdag 24 mei 2018 om 20:28
    Vind ik toch netjes bij een stadion van 19.000 plaatsen. Zijn genoeg clubs die dit niet vol krijgen. Trouwe fans daar in Breda
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 20:30
    Ik zou proberen te ruilen met de arena zit toch nooit vol
    Vind ik leuk
    Schaar +1511
    donderdag 24 mei 2018 om 20:46
    Of het Gelredome
    Vind ik leuk
    Counterattack +11322
    donderdag 24 mei 2018 om 20:31
    Avondje NAC is begrip.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18210
    donderdag 24 mei 2018 om 20:32
    Periode met Babos en Arnold was een mooi tijdperk in Europa ook nog even. Nac City wordt dus realiteit. ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 20:33
    toch wel mooi maar dat gaat een grote impact hebben op het budget
    Vind ik leuk
    Muskeklier +205
    donderdag 24 mei 2018 om 20:43
    Daarom zegt dit bestuur ook, op langere termijn!

    Nu straks aan max sponsoren, max supporters & wachtlijst van nog pakweg 2.000

    Met die 2.000 mis je toch al gouw 400k+ per seizoen!
    Dit zijn al snel 1a2 ervaren spelers!
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9066
    donderdag 24 mei 2018 om 20:36
    Heeeeeeujj, heerlijk avondje nac komende jaar!!!!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    donderdag 24 mei 2018 om 20:41
    Als je zo'n duizend man op de wachtlijst hebt staan zou ik niet meteen een heel nieuw stadion bouwen, dat kun je ook wel anders oplossen lijkt me..
    En daarbij, volgend seizoen kunnen ze zomaar wel degraderen..
    Vind ik leuk
    Schaar +1511
    donderdag 24 mei 2018 om 20:48
    Idd een nieuw stadion bouw je voor meer sponsorboxen, sponsorstoelen, betere faciliteiten en ja ook voor meer plekken voor het klapvee
    Vind ik leuk
    Guntherr +1244
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:00
    En ook dan is het uitverkocht!
    Vind ik leuk
    PSVFU +4817
    donderdag 24 mei 2018 om 20:43
    Schitterende club. Veel mooier dan bijvoorbeeld Willem 2.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11322
    donderdag 24 mei 2018 om 21:07
    Voor het land misschien wel, maar de echte supporters van Willem II houden toch meer van ons clubje uit Tilburg, met alle respect voor NAC en de buren in het oosten van PSV.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1244
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:01
    Dat je als tilburger van tilburg houd is begrijpelijk, alleen de stad is afschuwelijk.. kan niet begrijpen dat je daar van kan houden.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11322
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:28
    Ik ben geen Tilburger en ik vind de stad ook vreselijk lelijk. Zelfs voor studenten is alleen de hoeveelheid alcohol en de hoge en leuke kwaliteit van de studie nog niet altijd afdoende.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 20:55
    En daarom zijn de fans zo belangrijk. Veel meer mensen willen werken voor de club als de supporters zo trouw zijn.

    Nog een ding. NAC laat zien dat degradatie helemaal niet slecht hoeft te zijn. Je kan alles resetten en weer opnieuw beginnen. Hierdoor is de financiële huishouding weer op orde.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3511
    donderdag 24 mei 2018 om 20:56
    Misschien een zittribune veranderen in statribune. Zo'n volgepakte statribune zal de sfeer nog intenser maken. En de 1000 wachtende kunnen er gewoon bij.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 21:31
    Er zijn al twee staantribunes. en vanaf volgend jaar ook een sponsor staantribune. volgens mij zitten ze wel aan de max wat kan en mag qua staan
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1665
    donderdag 24 mei 2018 om 21:27
    Lekker toch pec zwolle en nu emmen heeft dat probleem geweldig zo zou het overal moeten zijn
    Vind ik leuk
    HanV +4279
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:01
    Mooi dat Emmen al zo snel door het maximum aantal seizoenskaarten heen is. Hadden ze wel wat hoger kunnen stellen dan 4500 van de 8600.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1665
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:30
    Zitten ook bissness kaarten bij en uitvak dus meer konden ze niet volgens mij
    Vind ik leuk
    Farmer +12009
    donderdag 24 mei 2018 om 21:45
    Verbaast me toch niks... Breda is met een ruige 190-200k? toch een behoorlijke stad, dus die Rat-Verlegh. ,met zn 17k capaciteit(leuk stadion hoor) wordt dan al snel te klein?

    Groningen's Euroborg had die problemen net zo, al zit die ietsje hoger met 22,5k momenteel...(gaat nu ff minder dan qua voetbal, dus dan zijn er wel plekken over.. .dat heeft elke club..)

    NAC moet een tikje uitbreiden idd. Denk dat er gerust 25. misschien wel 30k mensen willen feestvieren daar, om de week.

    Van mij mogen ze. heb NAC altijd al wel gezien als een club met genoeg potentie(al is het weer een eind reizen naar Brabant :P)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 21:45]
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1262
    vrijdag 25 mei 2018 om 08:16
    Als die cijfers kloppen dan moet Ajax in een stadion van zeg maar 130.000 toeschouwers voetballen, zie ik nog niet zo snel gebeuren.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1244
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:04
    Toen nac 3x achter elkaar verloor incl de 0-8 nederlaag tegen Ajax zat het nog steeds bomvol, dat is de kracht van supporten.. je moet de spelers niet in de steek laten.
    Vind ik leuk
    Caniggia +858
    donderdag 24 mei 2018 om 22:55
    Ja steek je gelijk weer diep in de schulden,en dan volgend seizoen degraderen en hup het stapelt zich weer op.Sommige clubs leren het nooit.Zelf amper eigen spelers,dus je kunt niet van tranfersommen leven.
    Je moet het van de huurlingen hebben.Als je een jaar wat mindere huurlingen hebt dan hang je weer.
    Vind ik leuk
    Rade076 +12
    donderdag 24 mei 2018 om 23:14
    Allereerst wil ik even zeggen tegen iedereen die reageert; t is NAC..niet nac of NAC...erg dat de reacties vanuit Alkmaar etc dat wel snappen en die NAC sidekicks niet.
    Als antwoord op de vraag hoeveel inwoners Breda heeft ; rond de 182.000.
    Daarnaast is t slim om t stadion met minimale investering uit te breiden, denk hierbij aan stoeltjes vervangen voor staanplekken. Maar als je je t aan mij vraagt is prio 1 ..aanpassen van t uitvak. Sloop die vissenkom en maak een uitvak dat net als vroeger van boven naar beneden loopt en trek Vak G door. Hierdoor heb je weer interactie tussen uit en thuisvakken en Vak I is toch altijd leeg. Daarnaast is NAC bezig met normalisatie voor uitsupporters (auto combi, bier en worstenbrood). Daarnaast zijn we dit jaar ontsnapt aan de nacompetitie en eindelijk weer financieel gezond..Risicos nemen lijkt me niet verstandig.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14343
    donderdag 24 mei 2018 om 23:44
    NAC heeft natuurlijk ook nog heel Oost-Brabant en zelfs Zeeland (?) als verzorgingsgebied. Natuurlijk leeft het in de stad, maar het gebied dat NAC tot zijn beschikking heeft is toch aardig groot in vergelijking met veel andere clubs. Verder ben ik het eens, juist nu jullie gezond zijn moeten er geen rare dingen worden gedaan. Een nieuw stadion levert juist weer onzekerheid en financiële sores op.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 02:10
    Zeeland kan ik me nog ergens in vinden. Maar Oost brabant? Dat zijn kruiken of PSV supporters
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 02:11]
    Vind ik leuk
    Rodajc +14343
    vrijdag 25 mei 2018 om 07:22
    West* bedoelde ik natuurlijk, excuus.
    Vind ik leuk
    Rade076 +12
    donderdag 24 mei 2018 om 23:15
    Geen nac of Nac ...zelfs mijn telefoon weigert t te typen hahaha
    Vind ik leuk
    De Gekste +314
    donderdag 24 mei 2018 om 23:24
    NAC hoort in de eredivisie. Prachtige club met een fantastische aanhang. NAC is mijn 2e liefde. Eigenlijk zou ik ze regelmatig moeten gaan steunen gezien mijn woonplaats in Zeeland.
    Vind ik leuk
    scRzorz +662
    vrijdag 25 mei 2018 om 01:22
    Met de huur die de gemeente Breda niet wil verlagen maar op 900k per jaar houd zou een nieuw stadion wellicht wel slim zijn :p
    Vind ik leuk