Omstreden keeperskeuze van Van Bronckhorst: 'Ging mee in onze wisselvalligheid'

    Omstreden keeperskeuze van Van Bronckhorst: 'Ging mee in onze wisselvalligheid'

    donderdag 24 mei 2018 om 20:52

    Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst moest halverwege het seizoen een lastige keuze maken. Kenneth Vermeer keerde terug van hardnekkig blessureleed, maar Van Bronckhorst hield vast aan Brad Jones als eerste Feyenoord-keeper.

    Vermeer kond dit niet verkroppen en vertrok op huurbasis naar Club Brugge. Van Bronckhorst blijft echter achter zijn keuze staan. "Omdat Brad het uitstekend had gedaan in het kampioensjaar. Ik voelde ook dat hij niet degene was die voor onze wisselvalligheid zorgde. Daarom heb ik het vertrouwen in hem uitgesproken door hem te laten staan", vertelt de trainer aan FOX Sports.

    Van Bronckhorst erkent echter dat Jones, met name in de eerste seizoenshelft, niet zijn niveau van het kampioensseizoen wist te halen. "Het is achteraf moeilijk te verklaren, maar ik denk dat ook Brad meeging in de wisselvalligheid die we als team hadden. Hij heeft wekenlang steeds een andere defensie voor zich gehad en dat heeft altijd invloed op een keeper. Maar ik denk dat niemand in die periode constant is geweest, terwijl we dat een jaar eerder wel hadden."

    Lees ook: Van Bronckhorst bedreigd: 'Zoon verteld waarom hij z'n account moest verwijderen'

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    donderdag 24 mei 2018 om 21:01
    Na winterstop weer gegroeid, samen met team.
    En Kenneth weer door pech achtervolgd, komt terug.
    Vind ik leuk
    kcim +2514
    donderdag 24 mei 2018 om 21:06
    "Vermeer kond dit niet verkroppen en vertrok op huurbasis naar Club Brugge"... kond... staat dit echt?
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 21:08
    wil je het met een t of wil je het zonder d kcim?
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    donderdag 24 mei 2018 om 21:12
    Is kond misschien verleden tijd van kont?
    Vind ik leuk
    kcim +2514
    donderdag 24 mei 2018 om 21:13
    Hahaha... ik laat beide opties aan mij voorbij gaan ;-)
    Vind ik leuk
    hassel +438
    donderdag 24 mei 2018 om 21:10
    Jones heeft veel punten gekost en dan zeg je dat hij niets aan de wisselvalligheid kon doen??????????????????
    Vind ik leuk
    Hans Worst +535
    donderdag 24 mei 2018 om 21:11
    Word tijd voor een goede keeper bij Feyenoord. Padt lijkt me heel goed, Vermeer is t net niet, en Jones is toe aan afbouwen.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7370
    donderdag 24 mei 2018 om 21:17
    Ja goed verhaal....padt halen met bijlow in de selectie...
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 21:18
    Misschien voor meer motivatie om hard eevoor te gaan werken?
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    donderdag 24 mei 2018 om 23:40
    Nee dankje.

    Padt. Hahahahaha.

    Bijlow!
    Vind ik leuk
    Hans Worst +535
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:38
    Bijlow vind ik ook goed,maar verhuur die maar even, Padt vind ik veel stabieler, niet voor niks geselecteerd bij oranje.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +306
    donderdag 24 mei 2018 om 21:17
    Foutje bedankt
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    donderdag 24 mei 2018 om 21:20
    Ik denk dat het inderdaad niet alleen aan Jones heeft gelegen. Een keeper is inderdaad niet erg zeker als er wekelijks een andere verdediging voor zijn neus staat. Voor het gemak stapt iedereen over het feit heen dat we het seizoen zijn begonnen met een compleet andere verdediging als het seizoen ervoor. Hoeveel pech kun je hebben met verdedigers ? van der Heijden, Boteghin, Haps, van Beek, St,Juste en Nieuwkoop achter elkaar of tegelijkertijd geblesseerd. Dan krijg je een verdediging met Tapia die middenvelder is en Diks die de eerste helft van het seizoen steeds werd gepasseerd door zijn eigen schaduw. Valt niet mee om dan in het doel te staan dan. Ik denk dat zelfs Buffon dan nog zenuwachtig zou worden.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    donderdag 24 mei 2018 om 23:40
    Aan heel de team. Jones is sowieso bagger.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1462
    donderdag 24 mei 2018 om 21:29
    van Bronckhorst zwakke trainer, bang om spelers op de bank te zetten.
    Vind ik leuk
    Harremans +1427
    donderdag 24 mei 2018 om 22:54
    Hij heeft Kuijt vorig jaar ook op de bank gezet...
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 21:30
    Ben sowieso niet zo kapot van jones... Vermeer is betere lijnkeeper maar vind vermeer niet zo geweldig in de lucht of bij corners...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21457
    donderdag 24 mei 2018 om 21:31
    En nu Bijlow de kans geven en Jones als 2e keeper
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    donderdag 24 mei 2018 om 23:40
    Jones lozen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21457
    donderdag 24 mei 2018 om 23:42
    Vermeer 2e keeper gaat niet werken..
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21094
    donderdag 24 mei 2018 om 23:34
    Had ja had.
    Verdomme.

    Vermeer is veel beter.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Omstreden keeperskeuze van Van Bronckhorst: 'Ging mee in onze wisselvalligheid'