Bizarre onthulling: Drenthe rond eerste interland verdacht van 4 liquidaties

    Bizarre onthulling: Drenthe rond eerste interland verdacht van 4 liquidaties

    donderdag 24 mei 2018 om 21:48

    Een bizar verhaal van Royston Drenthe. De oud-voetballer werd rond zijn eerste interland verdacht van vier liquidaties, vertelt hij bij Bij Andy in de Auto. Dat zou de reden zijn geweest dat hij na die eerste keer nooit meer werd opgeroepen voor Oranje.

    Drenthe was net gearriveerd in het hotel, toen hij een telefoontje kreeg. "Het was de eerste keer bij het Nederlands elftal, dus ik was een beetje saai. Maar op een gegeven moment werd ik gebeld: Ja Royston, kun je even naar beneden komen. Ik begreep er helemaal niets van. Ik ga naar beneden en naar een kamer. Ik zal je vertellen: zeker drie, vier rechercheurs. Foto's van dode mensen."

    "Om een lang verhaal kort te maken: vrienden en nephews van mij, waar ik dagelijks mee ben, waren blijkbaar betrokken bij iets wat op mij was uitgekomen", vervolgt de oud-speler van onder meer Feyenoord en Real Madrid. "Dat kwam door het feit dat ik kinderen in Hoek van Holland had. Waarschijnlijk ben ik afgetapt. Ik heb een van die neven gevraagd aan de telefoon: 'kun je vier van mij naar Hoek brengen'. Maar daar waren die liquidaties ook gepleegd."

    "Ik had er niets mee te maken, maar de recherche kwam natuurlijk verhaal halen: 'Wij hebben het gevoel dat je hoog betrokken bent'. Ik raakte niet super in paniek, maar was wel even in shock, want ik had nog nooit iets te horen gekregen", aldus Drenthe. "Ik heb er daarna nooit meer wat van gehoord, maar ze kwamen dus wel met al deze poespas bij het Nederlands elftal. En het was de eerste keer dat ik was opgeroepen. Ik wist daarna ook gelijk dat het over was."

    Volgens Drenthe hadden de meeste Oranje-spelers niets in de gaten, maar was toenmalig bondscoach Bert van Marwijk wel op de hoogte. "Van Marwijk heeft mij in alles gesteund en gunde het mij ook nog om de laatste 25 minuten een balletje te trappen. Maar dat was wel een soort afscheid. Een keer en nooit meer", lacht hij.

    Vanaf 2.40 het bizarre verhaal van Drenthe:

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    Kuip +6356
    donderdag 24 mei 2018 om 21:58
    Ik word zo moe van meneer Drenthe. Dat deze onbenul zo veel belangstelling krijgt is mij een raadsel.
    Vind ik leuk
    Schaar +1236
    donderdag 24 mei 2018 om 22:14
    Omdat hij bij Andy in de auto heeft gezeten schijnbaar, wat VP een jounalistiek hoogstaand programma vindt, om er vervolgens door knip- en plakwerk 10 topics van te maken.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2976
    donderdag 24 mei 2018 om 22:45
    Vind het leuk om te zien. Ook wel leuke verhalen. Maar ze kunnen ook overdrijven inderdaad.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24904
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:15
    Ze doen ook VI en De telegraaf, dus het hoeft niet hoogstaand te zijn
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 22:29
    Hij de grondlegger van de uitspraak : “ ik moet mijn voeten laten spreken”
    Wat een sukkel
    Vind ik leuk
    Den Daats +6378
    donderdag 24 mei 2018 om 22:30
    Je hoeft het niet te lezen, noch te kijken en al helemaal te reageren.

    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17839
    donderdag 24 mei 2018 om 22:32
    " Vrienden en Nephews van mij waren betrokken bij iets..."....Lekkere vrienden heb jij, Royston! Past ook echt bij je goude tanden.
    Vind ik leuk
    Stranger +4385
    donderdag 24 mei 2018 om 22:44
    Beter slechte vrienden ,dan geen vrienden!
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17839
    donderdag 24 mei 2018 om 23:04
    Gelukkig blijf jij daarom een stranger voor mij
    Vind ik leuk
    Stranger +4385
    donderdag 24 mei 2018 om 23:23
    Dat klopt,maar geen vrienden is een heel slecht leven.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17839
    vrijdag 25 mei 2018 om 06:55
    Toch kies ik ervoor om niet met slechte mensen om.te gaan. Dan maar eenzaam.
    Vind ik leuk
    Stranger +4385
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:57
    Wat is slecht?
    En nog veel belangrijker hoe is het gekomen?
    Vind ik leuk
    mcmodd +21486
    vrijdag 25 mei 2018 om 08:48
    Wees je je er wel bewust van dat je ook zelf wel eens een heel slechte vriend kunt zijn voor je vrienden? Het zijn echt niet altijd ‘die anderen’.
    Vind ik leuk
    Stranger +4385
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:22
    Met slechte vrienden bedoelde ik vrienden die het begrip wet niet zo nauw nemen!

    Ik ben me er ook van bewust dat ik niet altijd een goede vriend ben
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1380
    donderdag 24 mei 2018 om 22:47
    Lees dan niet. In de titel staat al zijn naam.
    Vind ik leuk
    Youri99 +8187
    donderdag 24 mei 2018 om 22:50
    Het verbaasd me vooral dat Drenthe zijn kinderen op laat halen door "Nephews" die betrokken zij bij liquidaties.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24904
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:16
    Dat van die liquidaties wist hij dus ook niet
    Vind ik leuk
    Den Daats +6378
    vrijdag 25 mei 2018 om 03:44
    Maakt het niet minder erg voor de kinderen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 03:44]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24904
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:22
    Hoeft voor die kinderen niet vervelend te zijn. Ik denk niet dat die bij de liquidaties waren
    Vind ik leuk
    Den Daats +6378
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:32
    Ik hou mijn kinderen toch liever weg bij dat soort figuren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24904
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:35
    Ja, maar de plek en omgeving waar je opgroeit bepaalt voor een groot deel wie je vrienden gaan zijn en wat je normaal vindt.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6378
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:40
    Misschien als je zelf kinderen hebt straks dat je er anders naar zult kijken.

    Verder klopt het wat je zegt maar verandert het echter niets aan ons onderwerp.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 14:40]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24904
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:47
    Ik zou ze als ik ze had ook niet bij al mijn vrienden droppen hoor.
    Maar dat geldt misschien ook voor Royston. Misschien heeft hij ook nog wel foutere vrienden.

    Weet ik niet. Het geeft denk ik aan dat Drenthe ze niet ziet als "dat soort figuren.", maar zoals jij jouw vrienden ziet.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6378
    vrijdag 25 mei 2018 om 14:58
    Begrijp jij dat juist dat het ergste is bij deze?

    Het feit dat hij ze niet ziet als dat soort figuren.

    De liquidaties hadden ook de andere kant op kunnen gaan en dan heb je net pech wanneer jouw kinderen in dezelfde auto zitten.

    Wat dat wereldje betreft... Je hoieft mij niets uit te leggeb.

    Ik heb mijn tijd gehad, 16 maandjes koepel Arnhem. Kom je wel het een en ander tegen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 14:58]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24904
    vrijdag 25 mei 2018 om 15:01
    Dat is inderdaad wel het probleem ja.

    Alleen zolang we slechte buurten hebben groeien kids op in slechte buurten en hou je dit.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 15:02]
    Vind ik leuk
    5697956 +3374
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:02
    Negers zijn sowieso altijd verdacht.
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +850
    donderdag 24 mei 2018 om 23:06
    Zo moe worden van Drenthe en toch artikelen over hem gaan lezen.. dat je niet nog moe word van jezelf joh!
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:02
    Inderdaad
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:01
    Je kunt ook gewoon dit artikel gewoon negeren als je zo moe van hem word dus ik snap je haat niet helemaal op hem
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 09:02]
    Vind ik leuk
    Mr.Writer +210
    donderdag 24 mei 2018 om 21:58
    Fantastisch verhaal Royston. Je zit om aandacht verlegen en dan zuig je dit uit de duim. Diepe buiging!
    Vind ik leuk
    Garinsha +4322
    donderdag 24 mei 2018 om 23:28
    Ben jij mond verlegen ofzo

    Jij denkt serieus dat deze man een verhaal doet om aandacht te krijgen. En het ook nog verzint..

    Doeiiii

    Vind ik leuk
    Mr.Writer +210
    donderdag 24 mei 2018 om 23:33
    Ja...dat denk ik. En als jij denkt dat het echt is dan moet je je mamma straks vragen om de monsters onder je bed weg te jagen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24904
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:23
    Waarom zou hij dit verzinnen?
    Ik vind het best aannemelijk dat Royston Drenthe verkeerde vrienden had/heeft.
    En verkeerde vrienden die niet goed kunnen voetballen doen soms domme dingen.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4322
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:19
    Missschien moet jij je moeder even vragen om je klap op je achterhoofd te geven zodat je weer even bij bent.

    Volgens jou verzint hij zeker ook dat hij geen geld kreeg van hercules.

    Clown.
    Vind ik leuk
    Mr.Writer +210
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:01
    Dat wordt lastig want die leeft niet meer.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4322
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:45
    hmm nooit leuk om te horen, maar In dat geval iemand in je omgeving.
    Vind ik leuk
    Morris +21912
    donderdag 24 mei 2018 om 21:59
    Gaap.... Poeh poeh dat was een lange dag..
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2705
    donderdag 24 mei 2018 om 21:59
    Pfff... het zal je overkomen!
    Vind ik leuk
    The Iceman +6700
    donderdag 24 mei 2018 om 22:10
    Ja echt lijp, maar als het jongens zijn waar je dagelijks mee omgaat lijkt het me sterk dat je helemaal van niets weet.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2705
    donderdag 24 mei 2018 om 22:14
    Ja is zo, maar dat gaat vast niet over een vriendengroepje van 10 man haha.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 21:59
    Wat een verhaal...ik zal maar niet om het hoekje kijken als ik hem was
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 22:01
    Net zo gek als Silvana simons
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 02:01
    Wat een kansloze opmerking zeg, echt een opmerking van een dom schaap dat niet verder kijkt dan een nos of pauw, hypocriet dom stuk ongeluk
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 02:01]
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 07:09
    Jij bent zeker van de KKK
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5272
    donderdag 24 mei 2018 om 22:01
    Je kan er moe van worden prima, maar als dit verhaal klopt, dan vindt ik het iets bizars en vrij interessant. Ik hoor wel eens saaiere dingen in de voetballerij..
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2705
    donderdag 24 mei 2018 om 22:12
    Dacht ik dus ook.. eindelijk eens een verhaal wat nog nooit naar buiten is gekomen en dan worden 'ze' moe van Drenthe, of is hij opeens een aandachttrekker.

    Ze lezen blijkbaar liever de hele dag over Kluivertje ofzo
    Vind ik leuk
    Old Star +7199
    donderdag 24 mei 2018 om 22:02
    Vreemd verhaal.
    Dus van Marwijk steunt m en de hij heeft nooit meer wat van de politie gehoord.
    En hij denkt werkelijk zelf dat dat de reden was... Ik denk t ook...
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15700
    donderdag 24 mei 2018 om 22:03
    Dit kon niet in dat boek?
    Vind ik leuk
    Mr.Writer +210
    donderdag 24 mei 2018 om 22:05
    Het moest geen fantasy verhaal worden....al is Lord of Full of Shit wel een goede naam
    Vind ik leuk
    3Bier +6924
    donderdag 24 mei 2018 om 22:06
    Nee joh, veel te saai verhaal toch? ;)
    Vind ik leuk
    danny9874 +901
    donderdag 24 mei 2018 om 22:03
    Christus, alsjeblieft...... gaarne geen topics meer over deze kerel.....
    Vind ik leuk
    Nosje +1478
    donderdag 24 mei 2018 om 22:03
    Zwetsneus. Aub geen aandacht meer aan besteden. Hij altijd met zijn sterke verhalen.
    Vind ik leuk
    Drs. P. +57
    donderdag 24 mei 2018 om 22:05
    Daar zit me wel een partij verstand bij elkaar in de auto hoor. Andy en Royston.. als je ze bij elkaar optelt kom je aan het IQ van een bezemsteel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 02:02
    En toch heeft dat aantal IQ verder geschopt dan jij? Beetje jarloers ...
    Vind ik leuk
    Drs. P. +57
    vrijdag 25 mei 2018 om 03:29
    Jij hebt helemaal geen idee wie ik ben dus hoe weet jij zo zeker dat zij het verder hebben geschopt dan ik?
    Vind ik leuk
    Quareck +6737
    vrijdag 25 mei 2018 om 06:47
    Om te beginnen omdat je al een paar jaar dood bent drs p! Al maakte je wel grappige liedjes over vergeten groenten zoals schorseneren! Er zal geen taalvirtuoos meer zijn zoals jij!
    Vind ik leuk
    Drs. P. +57
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:01
    Hahaha. Touché
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 08:28
    Jawel, iemand die zielige reacties plaatst op VP
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24013
    donderdag 24 mei 2018 om 22:07
    Royston moet stoppen met naar Opsporing Verzocht kijken.
    Vind ik leuk
    stollie38 +17472
    donderdag 24 mei 2018 om 22:16
    Royston D. De viltstift crimineel. ;-)
    Vind ik leuk
    SimonSays +5664
    donderdag 24 mei 2018 om 22:21
    Hij heeft zijn eigen carrière vermoord, maar wie zijn die andere drie dan?
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 22:23
    Eeh Swa pas mij die rottie door.!
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +3306
    donderdag 24 mei 2018 om 22:28
    Letterlijk en figuurlijk een broodje aap verhaal.
    Vind ik leuk
    alaaf +467
    donderdag 24 mei 2018 om 22:28
    Wat is het een loser, nooit iets gepresteerd, bek vol gouwe tanden en een iq van een stoeptegel
    Vind ik leuk
    Stranger +4385
    donderdag 24 mei 2018 om 22:43
    Maar wel 4 jaar lang 4 miljoen per jaar verdiend!
    Laat mij dan ook maar een loser zijn;-)
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6260
    donderdag 24 mei 2018 om 22:32
    Thuglife.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 22:38
    Wat een onzinnig dom gelul, maar ja van zo’n hersenloos figuur kan je dit verwachten.
    Vind ik leuk
    Strijp +10419
    donderdag 24 mei 2018 om 22:42
    Zit ik de story te lezen of Voetbal primeur? Jezus zeg wat n niveau
    Vind ik leuk
    Stranger +4385
    donderdag 24 mei 2018 om 22:46
    Als ik alle posts lees zijn er een hele hoop negatief.
    Misschien allemaal jaloers dat ze met hun intelligentie niet verdienen wat hij in 4 jaar bij elkaar sprokkelde ;-)
    Vind ik leuk
    mcmodd +21486
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:00
    Ja, als geld belangrijk wordt in je leven moet je vooral denken dat je leven erdoor belangrijk wordt. Dan denk ik dat jaloers zijn op intelligente mensen minder schadelijk is en je kan motiveren om wat meer kennis te verwerven. Uiteindelijk blijkt dat dan tot meer te leiden.
    Vind ik leuk
    Retweet +279
    donderdag 24 mei 2018 om 22:48
    4 schoten op doel misschien...maar die waren niet dodelijk....
    Vind ik leuk
    El Cazador +5372
    donderdag 24 mei 2018 om 22:48
    Alleen daar van!!! Vermoed dat die meer op zijn kerfstok heeft.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1347
    donderdag 24 mei 2018 om 23:24
    Royston: het waren er echt geen vier, hooguit twee.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9509
    donderdag 24 mei 2018 om 23:27
    De moorden zullen vast echt zijn, maar de rest is natuurlijk één groot lulverhaal. Ik wist meteen dat het klaar was. Maar dan wel 25 min mogen meedoen? Wat een flauwekul, als de KNVB van mening is dat je Oranje in diskrediet brengt wanneer jij verhoord wordt aangaande 4 moorden die familie,vrienden van je zouden hebben gepleegd?!! Ben je diezelfde avond al naar huis gestuurd. En mag je echt niet 25 min invallen.

    Leuke familie, ook , de Drenthetjes...
    Vind ik leuk
    mcmodd +21486
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:04
    Als er een verdenking is en ze laten die weer vallen op basis van aantoonbare feiten, dan staat een bondscoach niets in de weg om iemand op te stellen. Als mensen op basis van dit verhaal Royston Drenthe iets nadragen waar hij part noch deel aan had, zit er vooral bij hen een steekje los. Dat neemt ook niet weg dat je niet zelf je neefjes kan uitzoeken.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 09:05]
    Vind ik leuk
    Blindsy +9509
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:27
    Precies, dát. Denk dat Royston zelf overigens een enorm ope kerel is die van z'n hart nooit n moordkuil maakt. Zelf zou ik mijn mond af en toe houden, want door dit te melden heb je nu meteen mensen die hem als n crimineel zien. Terwijl dat niet het geval is, blijkt,
    Vind ik leuk
    stratumseind +147748
    donderdag 24 mei 2018 om 23:29
    Dat deze 2 zonder begeleiding in een auto vrij rond mogen rijden geeft maar weer eens de problemen weer van de sociale hulpverlening in Nederland.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12786
    donderdag 24 mei 2018 om 23:38
    Leuke eerste indruk maak je dan.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 23:57
    3 of 4 rechercheurs..als je dat niet meer weet man man man
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 00:01]
    Vind ik leuk
    Hansi H +108
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:10
    fake news
    Vind ik leuk
    Lusitano +251
    vrijdag 25 mei 2018 om 00:19
    God loopt de verkoop van je boek niet goed?

    Jaren geleden wist ik al dat deze gast met het IQ van een pepernoot tijdens zijn carrière aan de waterpijp met zijn vriendjes zat(inside news). Hij leest het toch niet. Boeit me ook niet maar ja als je zo stom bent dat je niet optimaal gebruik maakt van je talent dan moet je later een boek schrijven om het recht te breien. Wat een loser is dat zeg!
    Vind ik leuk
    Chebaisit +359
    vrijdag 25 mei 2018 om 02:24
    Komt drenthe uit rotter_dam?
    Vind ik leuk
    13 +10551
    vrijdag 25 mei 2018 om 03:05
    Of uit Emmen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 06:01
    Hart. Stikke. Gek.
    Vind ik leuk
    Adriaan +453
    vrijdag 25 mei 2018 om 06:58
    Daar is die veels te stom voor
    Vind ik leuk
    Godin1 +863
    vrijdag 25 mei 2018 om 07:15
    Als je op uiterlijk uitgaat is ie schuldig.
    Vind ik leuk
    aartstyle +700
    vrijdag 25 mei 2018 om 07:46
    Deze twee gasten in een auto, veel dommer kan je het niet hebben. Aan de andere kant lachen ze mij vierkant uit met hun (op dit moment nog) gevulde bankrekening. Overigens allebei wel gasten met een goed hart.
    Vind ik leuk
    Garrincha +219
    vrijdag 25 mei 2018 om 08:38
    Enige dat hij vermoord heeft, is zijn eigen carrière
    Vind ik leuk
    Mass +4447