Belangrijke slag Fortuna: 'beste speler van de Jupiler League' tekent contract

    Belangrijke slag Fortuna: 'beste speler van de Jupiler League' tekent contract

    vrijdag 25 mei 2018 om 16:25

    Een belangrijke slag voor Fortuna Sittard: de promovendus heeft Lisandro Semedo voor vier jaar vastgelegd. De Limburgers hebben de optie tot koop in de huurovereenkomst met Apollon Limassol gelicht, waardoor de Portugese aanvaller nu eigendom is van Fortuna.

    Als huurling had de 22-jarige Semedo dit seizoen een belangrijk aandeel in de promotie van Fortuna naar de Eredivisie. De voormalig jeugdinternational van Portugal scoorde vijftien keer en bereidde evenveel treffers voor. Hij werd daarvoor al beloond met de Gouden Stier, voor beste speler van de Jupiler League. Dat leverde hem veel belangstelling op, maar hij blijft dus in Sittard.

    “We zijn ontzettend blij dat we de beste speler van de Jupiler League voor langere tijd aan ons hebben weten te binden", zegt voorzitter Isitan Gün op de clubsite. "Zijn bijdrage aan de promotie was enorm, met vele prachtige assists en vijftien doelpunten. Iedereen binnen de club is ervan overtuigd: ook in de Eredivisie gaat hij een belangrijke bijdrage leveren."

    "Hij heeft bewust voor ons gekozen, voor een club op de weg naar boven. Daar wil hij voor langere tijd deel van uitmaken. Wij wensen hem dan ook veel succes toe voor het nieuwe seizoen", aldus Gün.

    Ook Semedo benadrukt dat het een bewuste keuze is. "Ik hou van deze club, van deze stad en van onze fans! Het voelt als familie voor me. Een familie die me al vanaf het eerste moment heeft gesteund. Bij die familie wil ik graag blijven, zeker nu we de Eredivisie in gaan."

    Poll

    Gaat Fortuna zich handhaven?

    (3784 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 25 mei 2018 om 16:30
    Fortuna gaat rechtstreeks deagradeeren.
    En moet dan weer 20 jaar wachten.
    Vind ik leuk
    Z1tterd +22
    vrijdag 25 mei 2018 om 16:34
    We gaan liever niet terug naar Nijmegen
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 16:42
    Ben je bang voor ons dan?
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1224
    vrijdag 25 mei 2018 om 16:45
    Net zo bang als Jong Ajax was voor NEC;)
    Vind ik leuk
    FSCeara +8056
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:19
    Mochten we degraderen dan spelen we die 20 jaar zeker tegen NEC in de eerste divisie tenzij Boekhoorn liever een aap koopt dan apen vermaakt ! Het niet promoveren blijft zuur of niet ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:21
    Nee hoor maar jullie fortuna suporters hebben we. Een erg grote bek voor all fortuna forever. En jij komt stip op nummer 2 spreek je wel alles zover is veel succes dus niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:37
    Doet pijn he, jullie in de juup en wij eredivisie, weet je gelijk waar je thuis hoort wij hebben hondstrouwe supporters, kijken of jullie die ook hebben,
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:47
    Jullie hebben 1000-1500 hondstrouwe supporters ja, maar dat heeft vrijwel elke club. Kom nou niet aan met jullie aanhang wat die bestaat voor 80% uit successupporters.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 21:58
    We wachten af hoeveel er nog op de tribunes zit bij jullie als jullie in de juup spelen, maar die wat komen zijn in ieder geval klaar voor een geweldig fluitconcert richting jullie eigen spelers, mooie aanhang, moet je trots op zijn
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 22:00]
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zaterdag 26 mei 2018 om 22:43
    Ach vorige keer in de JL zaten er ook nog bijna 10k gemiddeld. En ook nu hebben we alweer meer seizoenskaarthouders dan jullie. Dat men kritisch was net voor de winterstop was terecht gezien alle ontwikkelingen, na de winterstop was de support gewoon prima. Ben zeker trots dat ik bij de grootste en mooiste aanhang van Limburg hoor!
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:18
    Die forever heeft inderdaad een enorm grote bek. Netjes toen duidelijk gjng worden dat ze veel kans maakte om te promoveren "fan" geworden. Super. Een echte ajacied.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:41
    Dus hij is overgelopen van ajax naar fortuna. Hwahwa.
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:44
    Heeft zich laten opereren en 80% van zn hersens laten weghalen. Toen hij wakker werd zei hij " woar bin iech ?"
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 21:46]
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:51
    eins deutschland daar ligt vlaaidraaijers stad toch. :p
    Vind ik leuk
    FSCeara +8056
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:36
    Jij durft iemand te betichten van een grote bek ? Ligt als het of over Fortuna of Vitesse gaat altijd te mekkeren en als het over NEC gaat iedereen proberen terecht te wijzen.als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:43
    Wat voor lucht ademe jullie in sitatard in jullie zijn allemaal zo vrolijk.!
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:45
    Mijnenlucht = stoflongen
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:47
    Van daar tering wat zijn die mensen vriendelijk zeg pfff.
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:52
    IQ van Nederland en België in 1 klap verhogen ?
    Limburg bij België doen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8056
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:06
    Dat word moeilijk en nederland en belgie verhogen. Maar goed je zal er wel over nagedacht hebben.de belgen winnen inmers altijd het groot nationaal dictee dus als we belgie slimmer maken dan zijn we wel van zeer goed niveau.en voor mij mogen ze de 2 limburgen bij elkaar voegen, graag zelfs. Maar voor je iets roept eerst logica erachter zoeken anders kom je zelf beetje limburgs over ;)
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:39
    Als een Limburger een lager IQ heeft dan de gemiddelde Nederlander, maar een hoger IQ dan de gemiddelde Belg, gaat het IQ van Nederland én België dus omhoog als Limburg bij België gevoegd wordt. Lees het maar twee keer ;)
    Vind ik leuk
    FSCeara +8056
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:46
    Als je het zo bekijkt wel.maar Belgen zijn over het algemeen slimmer dan nederlanders. Daarnaast schat je ons limburgers wel heel hoog in als je belgen nog stommer vind.en lees hier gewoon eens een dag alle commentaar en dan zeg je nog eens dat nederlanders slim zijn ;)
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:58
    Punt gemaakt haha
    Vind ik leuk
    Thobar +3764
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:28
    Limburg en Brabant eeuwenlang de 2 ondergeschoven kindjes van Nederland.
    Allebei gewoon 200 jaar een kolonie van het noorden geweest met inwoners waarop door de rest van Nederland tot vrij recent werd neergekeken, die zagen alles beneden de rivieren sowieso als één pot nat.
    Dan is het toch triest dat juist een Brabander zich gaat afzetten tegen een Limburger.
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:51
    Jij kent het grote verschil niet tussen Brabanders en Limburgers denk ik. Ondanks grote (bourgondische) overeenkomsten zijn Limburgers een ander slag volk dan ons. Of dat positiever of negatiever is laat ik maar in het midden. Ik heb daar wél een mening over.
    Vind ik leuk
    Thobar +3764
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:43
    Die verschillen heb je ook binnen Brabant en binnen Limburg sowieso kent elke regio zijn verschillen. De Brabander en de Limburger al helemaal bestaan in die zin dan ook niet en "het grote verschil" dus ook niet.
    Het punt was ook dat voor de rest van Nederland zowel een Brabander als een Limburger een halve Bels is ondanks de verschillen die er zijn één pot nat (en ook nog eens samen met die Belgen)

    Ps Dat weggeven aan België is overigens één keer voorgekomen en toen waren de Brabanders uit Lommel tegen hun zin de klos.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:49
    Prima, heb me nooit willen associëren met het arrogante volk in de Randstad. Dan véél liever met Vlamingen.
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:22
    Ziedaar het verschil tussen Nederlanders en Hollanders
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:30
    Heb ook geen problemen met Friezen, Groningers of Twentenaren en zou ook niet weten waarom zij ons niet zouden mogen.
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 25 mei 2018 om 16:31
    gaat zij ook voetballen??? want ik kijk daar liever naar
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6971
    vrijdag 25 mei 2018 om 16:32
    Naar verluid schijnt dat ze noodgedwongen moest stoppen met voetballen na meerdere malen uitgewoond te zijn door Semedo, ze liep vort een beetje moeilijk..
    Vind ik leuk
    Butsbal +13452
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:19
    Vort... haha. Verrekten brabo
    Vind ik leuk
    stratumseind +147753
    vrijdag 25 mei 2018 om 16:58
    soms heb zelfs jij geniale opmerkingen waarin ik me helemaal kan vinden.....
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:03
    Soms..

    Continu..

    Alleen de hele grote herkennen dat
    Vind ik leuk
    stratumseind +147753
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:03
    klopt en alleen de almachtige Erkent het
    Vind ik leuk
    Morris +21938
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:05
    Precies.. En ik ga je die niet geven
    Vind ik leuk
    Kramertje +821
    vrijdag 25 mei 2018 om 16:40
    zeker een goeie zet !!!! al ziet hij er wel ouder uit op de foto
    Vind ik leuk
    Dezeun +3407
    vrijdag 25 mei 2018 om 16:42
    Goed gedaan fortuna
    Leuke speler
    Vind ik leuk
    Zitterd +145
    vrijdag 25 mei 2018 om 16:47
    Wat een fantastisch nieuws! Hij wordt een van de smaakmakers van het nieuwe eredivisieseizoen
    Vind ik leuk
    KOudman +338
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:04
    Hele goeie zet van Fortuna, Semedo had niet misstaan in de subtop of middenmoot. Gaan ze (financieel) nog veel plezier aan beleven
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1782
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:41
    Wat zijn ze bij Fortuna toch goed bezig. Zou me niks verbazen als ze komend seizoen wederom dé verrassing worden. In Nederland kun je met modern management met weinig geld erg veel bereiken. Semedo kan Jahanbhakhs (of hoe spel je dat) achterna. Dat wordt genieten geblazen ;-)
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:21
    Haha nou je kunt ook overdrijven. Veel plezier en succes komend jaar, maar niet te veel verwachten natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1782
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:23
    Tuurlijk zie ik in de euforie van de promotie graag door een roze brilletje, dat mag best hihi. Maar denk serieus dat Gün en co. het aardig op de rit aan het zetten zijn. Basis van het elftal (op Schuurs na) functioneert prima, is erg jong en ligt voorlopig vast. Dat was vorig jaar voor VVV ook de basis voor een goed seizoen. In de ere zijn er toch een aantal die helemaal opnieuw moeten beginnen, dan kun je met name in de eerste seizoenhelft profiteren op basis van rust en continuïteit. Tuurlijk moet er iets bij, dat gaat ook gebeuren. En dan gaan we het zien. Maar Semedo heeft zeker de potentie om een van de smaakmakers in de eredivsie te worden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 20:25]
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:41
    Dat ze maar snel weer mogen degraderen
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +850
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:52
    Die had ik ook wel graag naar ons zien komen
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:53
    Rechtsback net niet genoeg voor Barcelona!! Topaankoop ;)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26737
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:41
    Die chick op die foto blijft lekker.
    Vind ik leuk
    Marco S +4135
    zaterdag 26 mei 2018 om 00:25
    Goede zaakwaarnemer heeft die semedo. Roze staat haar goed..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Belangrijke slag Fortuna: 'beste speler van de Jupiler League' tekent contract