NEC presenteert opvolger van Lijnders: 'Hij was onze absolute nummer één'

    NEC presenteert opvolger van Lijnders: 'Hij was onze absolute nummer één'

    NEC heeft Jack de Gier vrijdag aangesteld als nieuwe hoofdtrainer. De oud-spits van de Nijmegenaren komt over van Almere City FC en tekent een contract voor drie seizoenen in De Goffert. Hij is de opvolger van Pepijn Lijnders.

    De Gier is verre van een vreemde voor NEC. In de periode van 1998 tot 2001 was hij als speler actief bij de club en van 2013 tot 2015 stond hij onder contract als assistent-trainer, jeugdtrainer en als trainer van de beloften.

    Volgens technisch directeur Remco Oversier was De Gier 'de absolute nummer één' op het lijstje. "In de gesprekken die wij met Jack hebben gevoerd bleek onze visie op voetbalinhoudelijk en op menselijk vlak al snel op een lijn te liggen, waardoor we direct stevig door hebben kunnen pakken. Niet alleen heeft Jack de afgelopen jaren geweldig werk geleverd bij Almere, ook kent hij NEC zowel als speler en als trainer van haver tot gort en weet hij wat er hier wordt gevraagd door de organisatie én de achterban."

    "Het is daarnaast erg prettig dat we Jack nu al aan ons hebben kunnen binden, zodat we samen met hem ook de rest van de selectie met zorg kunnen samenstellen", vervolgt Oversier. De doelstelling voor De Gier is duidelijk: promotie afdwingen naar de Eredivisie. Daar slaagde de club het afgelopen half jaar onder Lijnders niet in.

    De Gier hoopt succes te beleven met NEC. "Ik heb de afgelopen jaren een geweldige tijd gehad bij Almere City, waar ik met alle plezier en passie had willen blijven. NEC is echter mijn club en de enige club die mij in verleiding kon brengen om Almere te verlaten." Met Almere City haalde hij de finale van de play-offs, waarin De Graafschap te sterk bleek.

    Plaats een reactie

    vrijdag 25 mei 2018 om 17:08
    Nu doorpakken komt helemaal goed
    Jackie GOAL is een echte nec man.!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 17:09]
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:09
    Of het goed komt aankomend seizoen weet ik niet, maar deze trainer geeft vertrouwen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:10
    Precies en dat hébben we nu nodig juist.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:13
    Dit is een goede trainer voor jullie, Nijmegenaar.
    Vind ik leuk
    Manolo +2306
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:17
    Inderdaad: veel jupiler league ervaring.
    Vind ik leuk
    NvC +4014
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:32
    Goeie observatie, met die ervaring maakt NEC idd een goeie kans om te promoveren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:47
    Hij heeft twee jaar jupiler league ervaring en is daarin niet gepromoveerd. Succes.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:43
    Klopt super beter dan een onbetrouwbare. RUS!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 17:43]
    Vind ik leuk
    NvC +4014
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:50
    Waarom breng je nou weer vitesse in dit NEC topic?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 17:50]
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 00:05
    Zeker echte nec-man en krachtig persoon. En dat kunnen jullie ook wel gebruiken. Maar is hij een goede trainer? (oprechte vraag)
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 07:58
    Kijk dat is een normale vraag.
    Ik denk dat het een goede trainer kan worden bij Almere heeft hij het ook goed. Gedaan met beperkte middelen dus wrm bij nec niet.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 19:13
    Jack mongool , veel succes
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:08
    Yes! Goed nieuws.
    Welkom Jackie Goal!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:12
    Zolang Oversier daar zit wordt het denk ik helemaal niks
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:24
    Waarop baseer je dat dan?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:09
    Hij kon vorige zomer geen trainer vinden voor NEC. De selectie was slecht. In de winter vond hij eindelijk een trainer, die na een half jaar en dramatische prestaties werd ontslagen. Hij zei in de winter ook dat hij geen spelers kon vinden die goed genoeg waren.
    Dus qua trainers en spelers geen netwerk.
    Er lopen zoveel contracten af dat jullie na dit seizoen nog 7 serieuze spelers hebben. Onder die 7 spelers zijn Kadioglu en Groeneveld. Die moeten verkocht worden om spelers te kunnen halen.
    Dan heb je Joppen, Dijkstra, Kevin Jansen en Sven Braken als hij niet zwaar geblesseerd raakt.
    Dan heb je het gewoon kut gedaan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 00:14
    Goed beargumenteerd #keizerout. Dit is precies het beeld wat ik van deze man heb. Plus dat hij vooral druk is zijn eigen straatje schoon te vegen. Als hij ballen had, had hij die trainer laten staan (weet niet of het beste keuze was geweest overigens). Als je zo’n weg inslaat met een berekenende technische coach, dan moet je ook het geduld hebben te wachten tot het zijn vruchten afwerpt. Vond het in eerste instantie bizar dat er alsnog een trainer kwam toen ze in de winter bovenaan stonden, maar heb me door ingewijde forumleden laten vertellen dat de interim-trainer niet langer aan wou blijven in de functie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    zaterdag 26 mei 2018 om 00:20
    Dankjewel. Ja, daar lijkt het heel erg op inderdaad. En over ballen hebben en de trainer laten staan ben ik het met je eens. Lijnders zei zelf ook 'Zo ging het in het begin bij Liverpool ook', en dat geloof ik best, Ajax begon ook klote onder Bosz.
    Lijnders zal niet zo slecht zijn als hij nu leek. Al was Meulensteen ook een goede assistent bij United en een slechte hoofdtrainer.
    Alleen moet je halverwege het seizoen iemand aanstellen die de hele boel omgooit als je bovenaan staat?
    Dat Bogers niet verder wilde had ik ook gehoord, maar dan was Lijnders in mijn ogen alsnog een vreemde keuze.
    En ik blijf erbij dat het vreemd is dat je geen trainer kunt vinden. Of geen versterkingen in de winterstop.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 00:50
    Heb het niet precies meegekregen, maar hoe jij het formuleert is het inderdaad wel erg triest gesteld met zijn netwerk
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    zaterdag 26 mei 2018 om 00:54
    De meeste spelers die hij haalde waren spelers die niet echt geslaagd waren in de eredivisie. Joppen, Dijkstra.
    Hij kon geen trainer vinden, dus werd Bogers geen assistent maar hoofdtrainer.
    Toen kwam hij met vreemde keus Lijnders.
    En dat hij in de winter geen spelers kon vinden die het niveau aankonden zag ik net in een filmpje.
    Leuk om te kijken, zijn filmpjes op youtube. Allemaal gebakken lucht.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:50
    Nou, hij heeft nu wel De Gier aangesteld; is toch wel de beste kandidaat... nu maar eens zien hoe de selectie er straks voor staat en dan gaan we oordelen....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:14
    Is dat zo? Het was in ieder geval de meest voor de hand liggende kandidaat qua naam en niveau.
    Ik heb bij De Gier heel erg het gevoel dat Arno Vermeulen dat ook nog wel had kunnen bedenken. Welke oud-spelers van NEC zijn hoofdtrainer in het betaalde voetbal? Hmm.. Jack de Gier.
    En die haalde dit seizoen toevallig ook play-offs. Dus die wordt het.
    Hij is vanaf 2003 assistent/trainer. Als je echt een goede trainer bent kun je je ook wel iets sneller omhoog werken dan na 13 jaar Almere City en dan twee jaar later NEC.
    Ik vermoed dat hij het is geworden, omdat het voor de hand ligt en omdat half Nijmegen hem supertof vindt, dus dan zijn mensen minder kritisch.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:57
    Hij was voor afgelopen seizoen begon al de meest gewenste kandidaat. Dat Almere het nu zo ver schopt komt blijkbaar niet uit de lucht vallen; blijkbaar beschikt deze coach over kwaliteiten.

    Ik vind jouw lezing dan ook een beetje negatief. Je doet het voorkomen alsof er sprake is van valse motieven bij het bepalen van de nieuwe coach. Dat is onterecht.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:05
    Ja, maar voor aanvang van het seizoen hadden jullie dezelfde TD zonder netwerk. Dus dat die bij dezelfde trainer uitkomt vind ik geen verrassing.
    Hoezo? Almere eindigde voor zijn komst 10e en nu 9e. Daarnaast kregen ze een waanzinnig hoog aantal tegengoals.

    Ik doe helemaal niks voorkomen. Ik zeg dat dat ook mogelijk zou kunnen zijn, omdat er meerdere redenen kunnen zijn om De Gier te kiezen.
    Waarom is het onterecht?

    Ik heb vrij weinig vertrouwen in Oversiers kwaliteiten en netwerk. En dat is prima te onderbouwen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:09
    Onterecht omdat de door jou genoemde mogelijke motieven van nogal matig niveau zijn. We zullen wel zien wat er gebeurt als het nieuwe seizoen van start gaat.

    Ik heb vertrouwen in De Gier en wacht voorlopig af wat er komen gaat.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:10
    Wat is er matig aan?

    Ik zeg ook niet dat De Gier een slechte trainer is.
    Maar promotie kunnen jullie vergeten zolang Oversier er zit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 00:16
    Been stond te trappelen terug te komen en denk dat hij minstens kan brengen wat De Gier brengt.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32139
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:58
    Been.... vaak bezopen....
    Vind ik leuk
    Vites +65
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:45
    Geslijm gelijk weer met het was altijd onze nummer één. Met de kerst praten ze weer anders daar.
    Vind ik leuk
    NvC +4014
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:48
    Jij weet het idd beter dan de fans in Nijmegen. Overigens wel typisch dat sommige vitesse ‘fans’ weer hun best doen om een positief bericht over NEC te verzieken. Ik noem je geen troll zoals Ziggy, Max enz maar je ben nu wel op zoek om een negatieve draai te geven aan een positief bericht rondom deze club.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 18:04]
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 00:23
    Je hebt gelijk over al die negatieve shit en al die mensen die over en weer forumdiscussies lopen te verneuken met hun bagger, maar hij heeft een punt als je kijkt hoe Oversier lult.

    Persoonlijk denk ik dat hij niet slecht is, maar dat Mario Been meer zou hebben gebracht. Ook grotere naam als je eventueel nog wat spelers met potentie wil strikken.
    Net als #keizerout vind ik ‘clubman’ overrated; dat moet meer een soort doorslaggevende factor zijn als je twee mensen hebt met gelijke kwaliteiten, maar niet leidend in keuze.
    Vind ik leuk
    robertus +1930
    vrijdag 25 mei 2018 om 18:14
    Ik zag niemand liever dan de Gier komen. Opdracht is promoveren, maar als dat niet lukt heeft de man krediet. We weten ook wel dat het komende seizoen extra lastig is om dat te laten gebeuren, dus niemand die het hem kwalijk zal nemen als het niet lukt. Dit is van de beste besluiten/aanstelllingen van dit decennia. Bij mijn club dan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    vrijdag 25 mei 2018 om 20:03
    Wat is er zo goed aan De Gier?
    Vind ik leuk
    robertus +1930
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:01
    Ik ken natuurlijk zijn trainerscapaciteiten niet precies, maar bij Almere heeft ie het goed gedaan met beperkte middelen. Voor de camera en langs de lijn komt ie goed over. Geen rare teksten en of raar gedrag. Deze man heeft bakken krediet bij club en supporters. Doelstelling is promoveren, maar niet per se komend seizoen want dat is nog lastig zat. En ook niemand die hem dat kwalijk zal nemen als het niet lukt. Dus geef hem een paar jaar waarin hij een team kan bouwen en zichzelf verder kan ontwikkelen. De komst van de Gier brengt zal ook een stuk rust met zich meebrengen. In alle geledingen binnen de club. En uiteindelijk blijft elke trainer een gok. Als bv Streppel niks presteert staan de supporters weer de bus op te wachten en heb je weer een partij onrust. En dat zal bij de Gier niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:44
    Ik ook niet. Ik kan ook niet goed inschatten hoe goed hij het heeft gedaan. Al vind ik 76 tegendoelpunten hoe dan ook veel.
    Ik hoor alleen iedereen roepen dat dit de juiste keus is, en een hele goede trainer voor NEC, maar waarom zeggen ze er nooit bij. Ja, dat het inderdaad een clubman is. Maar ik zou toch vooral een goede trainer willen.
    En tot nu toe heeft niemand iets zinnigs gezegd over waarom hij zo goed is.
    Ik zou toch iemand nemen om zijn kwaliteiten en niet omdat de supporters rustiger blijven als het slecht gaat.
    Vind ik leuk
    robertus +1930
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:48
    Snap wat je bedoelt en kan me er ook wel in vinden hoor. Anderzijds hebben we de trainers ook niet voor het uitzoeken. Ajax toen met de boer, psv Cocu, Van Bronckhorst feyenoord. Blijft allemaal een gok natuurlijk. Maar hij brengt een hoop rust met zich mee en daar is NEC nu zeer bij gebaat. Hoe het uitpakt blijft afwachten.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:01
    Ik vind dat die drie ook heel gemakkelijk aan hun baantje zijn gekomen.
    Ik wil ook niet zeggen dat De Gier een slechte keus is, alleen mensen lijken razend enthousiast omdat hij ooit veel heeft gescoord voor NEC. En dat begrijp ik niet zo goed.
    Ik heb ook gewoon vrij weinig vertrouwen in jullie TD.
    Hier een paar quotes uit het bericht over zijn aanstelling (van de NEC site)

    "Op basis van dit profiel hebben we een lijst met mogelijke kandidaten gemaakt, waarbij Jack bij ons de absolute nummer één was."
    Absolute nummer één? Dat klinkt als een heel specifiek profiel waarin 'oud speler' het belangrijkste was. Anders kan ik me niet voorstellen dat een vrij normale trainer als De Gier de 'absolute' nummer één was.

    “Niet alleen heeft Jack de afgelopen jaren geweldig werk geleverd bij Almere, ook kent hij N.E.C. zowel als speler en als trainer van haver tot gort en weet hij wat er hier wordt gevraagd door de organisatie én de achterban."
    geweldig werk? Hij werd 9e en 8e. Voordat hij kwam werden ze 10e. En ze kregen 76 tegengoals(!) 76. 2 per wedstrijd. Zelfs als hij het goed heeft gedaan is geweldig een goedkoop verkooppraatje.
    En wat vraagt jullie organisatie en achterban voor iets bijzonders dat trainers uit andere delen van het land het niet zouden kunnen? En ik las dat de doelstelling is bij de eerste 5 eindigen. Dan kun je nog best vaak verliezen, en ik vraag me af of de achterban stil blijft als jullie halverwege 8e of 9e staan (Dan kun je nog prima 5e worden, maar blijft het rustig?)

    Ik snap dat De Gier het gevolg kan zijn van een profiel van een goede trainer, het liefst oud-speler, maar het kan ook het gevolg zijn van een TD zonder netwerk.
    Vind ik leuk
    robertus +1930
    zaterdag 26 mei 2018 om 00:07
    Ja, de TD heeft wel regelmatig aparte teksten idd. Vaak ook een beetje open deuren intrappen. Wel vind ik dat we met de selectie van afgelopen seizoen hadden moeten/kunnen promoveren. Delle, vd Pavert, Golla, Breinburg, Dijkstra, Jansen, Bikel, Joppen, Achabar. Allemaal jongens met ED ervaring die de meeste van de JL-teams vaak niet hebben. En sommige zijn al eens gepromoveerd en weten dus wat het van je vraagt. Plus Kadioglu en Groeneveld zijn toch ook wel aardige talenten. Rayhi is jammer genoeg veel geblesseerd geweest dit seizoen want zijn vizier leek eindelijk op scherp te staan.

    En over dat profiel ben ik met je eens. Lijkt eerder van: We willen de Gier, aan de hand daarvan maken we een profiel en kijken wie daar eventueel nog meer bij in de buurt komt. Maar los daarvan is het ook wel altijd de Gier geweest. Vorig jaar wilde NEC hem ook al, maar toen liet Almere hem niet gaan en lichtte een optie in zijn contract. Maar de kletspraat eromheen slaat idd nergens op.

    "En wat vraagt jullie organisatie en achterban voor iets bijzonders dat trainers uit andere delen van het land het niet zouden kunnen?"
    Om even jouw vraag aan te halen. Het Nijmeegse publiek is ontzettend kritisch. Hebben we dit seizoen ook meerdere malen laten blijken. Ook voor Bogers waren er witte zakdoekjes. Zet Streppel of Kalezic er neer en je krijgt op zeker heibel in de tent als je 9e staat. Dat zijn zogenaamd de ervaren mannen die er dan niks van bakken. Met de Gier blijft het rustig. 100%. Omdat hij een beginnende trainer is en een jongen van de club. En m.n. rust in de tent is hetgeen waar de club nu bij gebaat is.

    En wat mij betreft geven ze een 5jaar contract, of 3 met optie van 2 en laat 'm lekker smeden en kneden. Zeg dat we over/binnen 3 jaar willen promoveren. Lukt dat, lichten we de optie en gaan we kijken wat we er in de ED van maken. En zo niet, even goeie vrienden en na 3 jaar gaan we uit elkaar. Of misschien ook wel de optie lichten als ie er wel het maximale uit haalt en er zelf oren naar heeft.

    Maar dit alles is slechts mijn bescheiden mening en visie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    zaterdag 26 mei 2018 om 00:33
    Ik vond Delle wel een hele matige keeper vorig jaar.
    Lijnders vond dat kennelijk ook. Ineens. Vlak voor de play-offs. En de selectie was inderdaad best goed, maar ik vind het ook geen garantie op succes.
    Het zijn een beetje Martin Van Geel aankopen op lager niveau. Spelers die iedereen wel kent, en die inderdaad wel mee kunnen komen in de top jupiler league. Maar ik vind het geen bijzonder sterke of creatieve aankopen. Ik had ze ook nog wel kunnen bedenken, dat bedoel ik een beetje.

    Ja, maar vorig jaar was deze TD dus ook al op zoek naar een trainer en kon hij niemand vinden behalve Jack de Gier. Ik vind dat heel erg vreemd.

    Oke, maar als het publiek kritisch is, wil je dan niet vooral een goede trainer?
    Ik kan me niet voorstellen dat het rustig blijft, puur omdat Jack de Gier geliefd is.
    Ik vind het nog steeds jammer dat Hyballa is ontslagen.

    Dat wordt dan wel duur om het af te kopen als het mislukt :p
    Ik kan me al helemaal niet voorstellen dat het NEC publiek rustig blijft na twee magere jaren onder De Gier.
    Vind ik leuk
    robertus +1930
    zaterdag 26 mei 2018 om 01:25
    Dat contract was maar een hersenspinsel van mijn kant hoor. Neem aan dat zij er beter over nadenken wat dat betreft.
    En tuurlijk zal het publiek wat gaan morren, maar zullen hem nooit zo afvallen als Lijnders, Pastoor, Faber.
    Of het een goede trainer is is gewoon afwachten. Daarom zeg ik ook, geef 'm een paar jaar de tijd, ook om zichzelf te ontwikkelen. De verwachtingen voor komend seizoen zullen niet al te hoog zijn met Twente en Roda als concurrenten. De verwachtingen bij GAE met Stegeman en Sparta met Fraser zullen ook hoog liggen. Laat de Gier dan maar een beetje in de luwte werken.
    Ondanks 76 tegengoals liet hij Almere wel "voetballen". Scoorde ook 70 keer. Tegen Roda speelden ze naar vermogen, realistisch voetbal. Ik lees hierboven ook reacties dat ze het jammer vinden dat ie weg gaat bij Almere. Hij zal vast wel wat kunnen en bij ons de kans om zich te verbeteren.
    En zijn uitstraling is ook goed. Met alle respect voor de man zelf, maar Anton Jansen was ook geen gezicht en had nog minder ervaring toentertijd.
    Hyballa is een sympathieke kerel maar had ook een visie waar ie niet vanaf wou wijken, beetje als Lijnders. Ging ook niet meer,
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    zaterdag 26 mei 2018 om 04:50
    Haha, dat snap ik. En ik hoop dat ze er beter over nadenken.
    Misschien niet, maar de supporters verwachten minstens een plek bij de eerste vijf en daar moet je dan nog wel het team voor hebben.

    Dat klopt, maar toch vind ik 76 heel veel als je niet onderaan eindigt.

    Hyballa heeft het met een vrij slechte selectie volgens mij een seizoenshelft heel goed gedaan en de tweede naar verwachting. De helft van dat team kon niet echt voetballen. Als het niet meer is. En wat mij opviel is, de enige drie spelers van NEC die iets waard zijn/iets op hebben geleverd zijn Grot, Kadioglu en Groeneveld, die onder Hyballa zijn doorgebroken. (Groeneveld is dit jaar écht doorgebroken, maar deed vorig jaar toch wel regelmatig mee)
    Ik weet weinig van jullie jeugdopleiding, maar dat vind ik heel opvallend.
    Vind ik leuk
    robertus +1930
    zaterdag 26 mei 2018 om 07:54
    Eerste seizoens helft presteerde hij ook goed. Maar speelde toen naar vermogen van selectie. Hij had wat voorsprong op degradatie plaatsen en dacht definitief zijn visie erop los te kunnen laten. Dat ging faliekant fout.
    Onze jeugd is heel behoorlijk durf ik te zeggen. O19 nog nooit zo goed gedaan, afgelopen seizoen ook enkele debutanten dus dat zit wel goed denk ik. Onlangs een jongen van 16 vastgelegd waarin o.a. ook een topclub interesse had.
    Maar al met al, de tijd zal het leren!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:19
    Ik had zelf het idee dat het fout ging toen Grot geblesseerd raakte.
    Toen was er niemand meer die kon scoren.

    Vind jij het niet opvallend dat die drie alledrie doorkwamen onder Hyballa?
    Vind ik leuk
    robertus +1930
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:34
    Grot maakte fysiek meer indruk dan voetballend. Uiteindelijk ook maar 5 goaltjes. Er was sowieso een gebrek aan scoren vermogen. En daarom was de eerste seizoenshelft goed. Achterin dicht houden en met een enkele goal de punten pakken. Realistisch met het materiaal dat ie had. Daarna met risico's en we hebben gezien wat daarvan kwam.
    Dat die jongens doorkomen vind ik nooit iets om aan trainers toe te schrijven. Als ze goed genoeg zijn komen ze toch wel door, ongeacht wie trainer is. Ik bedoel, denk je dat Xavi en Iniesta zonder van gaal niet waren doorgebroken? Heel ander uiterste, maar toch. Ik vind dat een speler dat vooral zelf doet en de op dat moment aanwezige trainer is niet meer dan de op dat moment aanwezige trainer. Lijnders heeft er ook een aantal laten debuteren, maar vind dat verder niet zijn verdienste, maar van die jongens zelf.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:14
    In iets van 12 wedstrijden is 5 goals wel netjes bij een ploeg als NEC.

    Wat ging er zo anders in de tweede seizoenshelft qua risico?

    Dat ben ik niet helemaal met je eens. Spelers met veel talent zullen het inderdaad misschien sowieso redden, maar ik denk wel dat iemand als Hyballa je goed duidelijk maakt dat je niet gewoon een beetje je best moet doen, maar alles moet geven.
    Ik vind het in ieder geval opvallend. Welke jeugdspelers zijn er de afgelopen jaren nog meer doorgebroken?
    Vind ik leuk
    robertus +1930
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:04
    Grot had er 31 wedstrijden voor nodig. Over 2 seizoenen wel.
    De 1e wedstrijd van het seizoen speelde we thuis tegen Zwolle met een 3-mans middenveld en de punt naar voren. Pec liep er doorheen alsof er niemand stond. Schade bleef bij slechts 1 goal. In de rust zette hij het om met de punt naar achter en we gaven bijna niks meer weg. Eindstand 1-1. Die 2e helft heeft ie doorgetrokken tot de winterstop. Toen dacht ie dat er genoeg voorsprong was om het toch weer te proberen met de punt naar voren. Die afloop kennen. En hij wilde er ook niet meer vanaf wijken. Wel heel jammer, want Peter is wel een super sympathieke kerel, voor zover ik hem ken.
    En ik denk dat je van je zelf alles moet geven, moet een trainer niet hoeven te doen. Wel denk ik dat een trainer een speler beter kan maken op dat vlak inderdaad.
    Afgelopen seizoen o.a. Ole Romeney, Owobowale nog en een moeilijke naam, even kwijt. Verder hebben ze paar jaar terug Joosten laten lopen naar Utrecht en datzelfde doet nu de talentvolle keeper Paes. Die hadden ze eerder moeten laten debuteren, nu loopt ie voor niks de deur uit, zonde. En wat ik al eerder aangaf heeft de o19 aardig wat talenten voor NEC begrippen.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:40
    Ja, ik zag net 17 basisplaatsen in seizoen 2 en 5 goals.
    Dat is alsnog volgens mij vrij veel als je de rest van dat team bekijkt.

    Dat punt naar achteren/naar voren staat me niet echt bij. Wel apart dat hij dan weigerde om terug te gaan naar wat werkte.
    Overigens vind ik het belachelijk dat hij toen nog werd ontslagen.
    Hij had het in de play offs niet slechter gedaan.

    Ik ben het met je eens dat het in principe uit jezelf moet komen, maar Nederlandse jeugdspelers zijn niet heel professioneel en niet de hardste werkers.
    Ik hoorde hem uitleggen over de "ja maar generatie". Als hij iets zei zei een jeugdspeler altijd "Ja, maar ..."
    "Ja maar" werd bij Hyballa 10x opdrukken. Daardoor leer je denk ik wel anders te werken. Niet zeuren, gewoon doen.

    Ja, oke, maar zijn er behalve die drie nog spelers doorgebroken? Oh en Sturing die vorig jaar debuteerde.
    Vind ik leuk
    robertus +1930
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:15
    Overigens debuteerde grot al onder Faber en Groeneveld speelde zijn 1e betaaldvoetbalwedstrijd namens PSV in de JL.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +28066
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:41
    Ja, maar beiden hebben onder Hyballa pas echt regelmatig meegedaan.
    Vind ik leuk
    robertus +1930
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:57
    Klopt inderdaad.
    Sturing vergat ik idd nog. Maar ook Suently Alberto, Den Heijer. En wat langer geleden Joshua Smits(die hadden ze moeten houden ipv Delle), Youri Loen (scoorde tegen ons in de playoffs. En nog verder terug Cillesen en Nuytinck. En tussendoor nog een aantal die vaak ook te licht waren en naar bv Oss verkaste of de Treffers achtige clubs.
    Die Hyballa methode van 10x opdrukken gaat je op een gegegeven moment ook tegenstaan. Zeker wat je zegt met die jeugdige jongens. Timing van zijn ontslag was ronduit bedroevend. En de communicatie al helemaal. Maar van Ingen is gelukkig verleden tijd. Dat was nog erger dan Oversier en v. Schaijk samen.
    Maar zoals al eerder aangegeven heeft o19 wat aardige talenten en daar zal de Gier ook de vruchten van moeten gaan plukken.
    Deze aanstelling voelt ook gewoon goed.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14353
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:32
    Op papier de perfecte trainer voor NEC, nu in de praktijk nog.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8779
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:41
    Eindelijk goede keuze bij NEC. Die hadden ze in de winter moeten halen maar een begin is er.ben benieuwd wat er daar nog allemaal staat te gebeuren
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 00:18
    De Gier, moi mar wu hebbe ginne naogol um an de reet te krabbu of wel maakt geen moer uit wie der komt der moeten voetballers staan die strijd leveren en willen knokken veur ons NEC dan komt het goed.

    En welke trainer is niet eens echt van belang,

    Iets anders wat mot al da Rijnstront Arnep volk hier? Die zitten met een miljoenploeg op kosten van de nuon, de provincie en de Russen wekelijks in een half leeg stadion bagger te kijken dan nog liever NEC in de Jupiler en vol stadion met echte fans,
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 00:43
    Ach wat een verrijking dat aan de nec kant (of moet ik neK zeggen om op jouw niveau te komen) zo’n helder licht een accountje heeft.
    Ten eerste hebben jullie precies 0 (nul) keer het stadion vol gehad dit jaar en heeft vitesse precies 0 (nul) keer minder supporters gehad dan een uitverkocht goffertstadion. Wat je zegt is dus tweeledig onzin.
    Ten tweede mag je mij eens haarfijn uitleggen wat de provincie ons gesponsort heeft, want die hebben juist die dikke vette achterhaalde boeteclausule opgenomen waaraan ze nog steeds vasthouden om suggestie van steun te voorkomen.
    Tot slot erg sneu om nu nog steeds over nuon te huilen. Bovendien heeft de relatie met nuon ook veel ellende opgelevert, dus qua balans is het ook niet zo dat daar per definitie ontzettend veel voordeel uit gehaald is.
    Oké met de Russen heb je nog een mooie stok om de frustraties van je af te slaan.

    Ik moet je, als fatsoenlijk Geldersch eliteburger, meegeven dat er een hoop vitesse’trollen’ actief zijn in dit forum, waarvan ik me distantieer; maar dat is andersom niet minder.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 00:48]
    Vind ik leuk