Verbeek: 'Heb zeven maanden met hem gewerkt, maar ben wel belangrijk geweest'

    Verbeek: 'Heb zeven maanden met hem gewerkt, maar ben wel belangrijk geweest'

    vrijdag 25 mei 2018 om 18:54

    Gertjan Verbeek is lovend over zijn voormalig pupil Georginio Wijnaldum, die zaterdag met Liverpool in de Champions League-finale staat. De twee werkten bij Feyenoord kortstondig samen.

    "Erwin Koeman had Georginio al op zijn zestiende laten debuteren in Feyenoord 1. Onder mijn leiding in 2008/'09 moest hij al een dragende speler zijn en dat deed hij – gezien het niveau van toen – op een heel goede manier", zegt Verbeek in De Telegraaf. "Aan de wijze waarop hij alle informatie die hij kreeg verwerkte, aan zijn lerend vermogen merkte je dat hij als jonge jongen heel ver was. En dat hij in de top kon komen als hij de juiste keuzes zou maken."

    "Zijn persoonlijke investeringen, het onverstoorbaar zijn eigen ding doen en het in zichzelf blijven geloven, hebben hem naar de Champions-Leaguefinale gebracht", vervolgt verbeek. "De speelwijze van Liverpool en de werkwijze van Jurgen Klopp zijn Wijnaldum op het lijf geschreven. Daarom heeft hij bij Liverpool ook een grotere rol dan in het Nederlands elftal."

    Volgens Verbeek is Wijnaldum een 'heel zachte, lieve, vriendelijke en goedlachse jongen'. "Ik heb helaas maar zeven maanden met hem gewerkt, maar denk dat ik voor een jongen van die leeftijd wel belangrijk ben geweest. Je hoeft elkaar niet lang te kennen: er is een klik of niet. Die had ik bij Klaas-Jan Huntelaar en Bas Dost ook heel erg."

    Plaats een reactie

    Luiehond +1884
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:03
    Verbeek heeft Gini echt gevormd!
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:05
    Ja dankzij verbeek zit wijnaldum nu in de cl finale met Liverpool!
    Vind ik leuk
    Schaar +1256
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:04
    Iedereen claimt zijn aandeel. In 7 maanden leg je de basis voor de carriere van Wijnaldum. NOT
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:43
    inderdaad. Dat is ook wat hij zegt. Hij hoopt belangrijk te zijn geweest voor een jonge leergierige Wijnaldum.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29343
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:05
    Lovende woorden van Verbeek.... het moet niet gekker worden Gertjan!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15795
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:07
    Zo te lezen denkt Gertjan dat hij ook een medaille moet krijgen als Liverpool de CL wint.
    Hij heeft tenslotte 7 maanden met Wijnaldum gewerkt..
    Vind ik leuk
    Schaar +1256
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:31
    Ik heb Wijnaldum ooit nog in de jeugd van Sparta zien voetballen, en hem gezegd zo door te gaan, dus bij deze claim ik ook mijn aandeel in het bereiken van de CL finale van Liverpool
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26780
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:39
    Ja gertjan is allesbepalend geweest.
    Vind ik leuk
    Deltacraft +180
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:52
    zielepoot......
    Vind ik leuk
    Snipes08 +1148
    vrijdag 25 mei 2018 om 19:53
    Ik dat seizoen had ik echt een "klik" met verbeek @Wegwerpaansteker naar zn hoofd.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11455
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:40
    Verbeek, de toptrainer die overal wordt ontslagen omdat de rest van de mensen die bij de clubs werken er geen ene hol van snappen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:43
    Wordt een beetje moe van Verbeek
    Vind ik leuk
    mcmodd +21512
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:03
    Dit is de mening van Verbeek. Veel meer dan de uitspraak dat hij een klik had met Verbeek zegt hij niet. En natuurlijk, jongens van zestien, zeventien, hangen nog aan de lippen van hun trainer. Dat Verbeek hieraan verbindt dat hij belangrijk is geweest voor Wijnaldum is natuurlijk waar. Elke trainer is voor spelers op die leeftijd belangrijk, dat weten we allemaal, of kunnen we weten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Verbeek: 'Heb zeven maanden met hem gewerkt, maar ben wel belangrijk geweest'