Van der Vaart: 'Ze zijn niet meer zo sterk, het is een soort kamikazevoetbal'

    Van der Vaart: 'Ze zijn niet meer zo sterk, het is een soort kamikazevoetbal'

    zaterdag 26 mei 2018 om 07:08

    Rafael van der Vaart draagt Real Madrid nog altijd een warm hart toe. De middenvelder is er echter niet van overtuigd dat zijn voormalige werkgever in de Champions League-finale van Liverpool wint.

    "Real is niet meer zo sterk als de afgelopen jaren. Thuis tegen Juventus hadden ze eruit kunnen vliegen. En Bayern München was over twee wedstrijden gezien sterker", zegt Van der Vaart in De Telegraaf. "Het is een soort kamikazevoetbal, waarbij het of allemaal meezit of heel erg misgaat, maar ze zich uiteindelijk door een ingeving tóch weer redden."

    "En in de competitie hebben ze eigenlijk een heel slecht seizoen gehad, maar ze staan tóch weer in de finale", vervolgt de oud-Ajacied, die geen gat in de lucht springt als Real de finale wint. "Ik vind het mooi dat er met Georginio Wijnaldum en Virgil van Dijk twee Nederlanders in de finale staan en die gun ik ook het allerbeste. Als Real voor de vierde keer in vijf jaar wint, is het uniek en voor het Nederlandse voetbal zou een zege van Liverpool goed zijn."

    Van der Vaart hoopt op een passend slot van het miljoenenbal. "Het was het leukste toernooi van de laatste tien jaar: geweldig! Mede dankzij Mo Salah, die voor het grote publiek uit het niets kwam en prachtige dingen liet zien."

    Poll

    Wie wint de Champions League-finale?

    (7392 stemmen)

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +17668
    zaterdag 26 mei 2018 om 07:14
    Hala Liverpool!:)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 07:15]
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 07:15
    Die kerel is echt klaar met zijn voetbalcarrière..
    Nu draagt hij al zijn oude werkgevers een warm hart toe om nog ergens aan de bak te komen.
    Misselijke vent.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 07:24
    Die komt niet verder dan frikadellen verkopen bij zijn oud werkgevers
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 07:24]
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 07:52
    Als mijn oud werkgever, waar ik me toen der tijd graag wilde bewijzen en wilde gaan voor mijn kans maar er uit gewerkt wordt omdat ze je niet goed genoeg vinden, zou ik geen warm hart meer toedragen naar mijn ex werkgever.
    Maarja, dat GELD niet voor hem.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:16
    Ik vraag me af wie de misselijke vent hier nu precies is, kelderklasse.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:00
    Als je achteraf naar gebeurde situaties kijkt en je bent wat ouder geworden, dan snap je meestal wel waarom dingen gebeurd zijn zoals ze gebeurd zijn. Relativeren heet dat.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 07:26
    Is jouw glas meestal half leeg?
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:27
    Ja, in de loop van de ochtend gaat het meestal de betere kant op. :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 07:58
    Oordeel je ook altijd zo scherp als je voor de spiegel staat?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11454
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:00
    Misselijke vent ? Waar slaat dat nou weer op ?
    Ja, zijn prof-carriere zit er zo goed als op, maar verder niks mis met Raffie hoor, prima kerel..
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2516
    zaterdag 26 mei 2018 om 07:17
    Echt waar?
    Vind ik leuk
    j-roen11 +872
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:55
    Offtopic: ben ik de enige die in de app helemaal wild word van de schijtreclame. Als hij nu eenmaal ongevraagd in beeld sprong oke, maar ieder bericht dat je leest??!!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7476
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:27
    Miss tijd voor een addblocker?
    Vind ik leuk
    j-roen11 +872
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:36
    Werkt dat in een app dan ook?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7476
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:52
    Wel als je het gewoon op je gsm zet, tenminste bij mij doet hij het gewoon ik heb addblock plus en deze was gewoon gratis
    Vind ik leuk
    j-roen11 +872
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:30
    Top!
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:56
    Refresh jouw browser
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26780
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:02
    Kut real moet eens hard op zijn bek gaan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:04
    Iedereen vergeet dat Real misschien wel het beste team heeft aller tijden!

    Alleen loopt het erg slecht, motivatie?
    Vind ik leuk
    krul +112
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:32
    weer zon nederlander die denkt ie een legende is
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van der Vaart: 'Ze zijn niet meer zo sterk, het is een soort kamikazevoetbal'