Van Bronckhorst: 'Moeilijk dat ik dat een aantal keer met Dirk heb moeten doen'

    Van Bronckhorst: 'Moeilijk dat ik dat een aantal keer met Dirk heb moeten doen'

    zondag 27 mei 2018 om 08:55

    Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst komt er in de biografie van Dirk Kuyt niet altijd even gunstig vanaf. Het bleek de voormalig aanvaller dwars te zitten dat hij in het kampioensjaar van de Rotterdammers geregeld op de bank terechtkwam.

    "Het is vaak gegaan over mijn band met Dirk, zeker in het kampioensjaar. Het was een fantastisch jaar voor mij als trainer, maar ook moeilijk omdat je mensen in de selectie moet teleurstellen", reageert Van Bronckhorst in gesprek met de NOS. "Dat heb ik een aantal keer met Dirk moeten doen. Dat was wel moeilijk, omdat je natuurlijk een verleden hebt met elkaar en elkaar goed kent."

    "Dirk sprak daarover natuurlijk zijn teleurstelling uit", vervolgt de oefenmeester over Kuyt, die zondag afscheid neemt in De Kuip. "Dat moet ook. Maar uiteindelijk ben je als coach verantwoordelijk voor je hele team."

    Met Feyenoord ging het afgelopen seizoen zonder Kuyt een stuk minder. De Rotterdammers haakten snel af in de titelrace, al werd nog wel de KNVB Beker veroverd. "De afwezigheid van Kuyt was een van de redenen, maar niet de enige. Het had ook met de andere samenstelling van de groep en de vele wisselingen te maken."

    "Maar het mag duidelijk zijn dat Dirk er met zijn ervaring niet was. Dirk heeft uitstekend gepresteerd voor Feyenoord. En hij heeft op zijn hoogtepunt kunnen stoppen", besluit Van Bronckhorst.

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    Seizoenkaart +8827
    zondag 27 mei 2018 om 09:04
    Koning Dirk kuyt nog bedankt voor alles;)
    [Reactie gewijzigd op zondag 27 mei 2018 om 09:05]
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 11:12
    de oude russen van ons viteski gaan nu den bosch sponsoren. als onze russen weer weg gaan zijn we failliet en gaan we naar de juup
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6213
    zondag 27 mei 2018 om 11:24
    Dit is wel weer een top reactie van gio hoor
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 09:06
    Positieve reaktie van Gio.
    Geen kritiek terug op Kuyt, daarmee is van Bronckhorst duidelijk van hoger niveau.
    Kritiek laat je niet exploiteren door de media.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7997
    zondag 27 mei 2018 om 09:14
    Zeker een prima reactie van Gio. Overigens is dit 1 vd artikelen van één terugblik op het afgelopen seizoen.

    Wat het boek van Dirk Kuijt betreft: daarin mag hij toch zijn ervaringen in opschrijven? Niks mis mee...Dirk kennende heeft hij alle kritiek (oa professionaliteit binnen Feyenoord) op Feyenoord/Gio allang een keer persoonlijk gedeeld met de betreffende verantwoordelijke. Ik hoop gewoon dat Feyenoord structureel weer gaat meedoen om het kampioenschap. Daar hoort kritiek juist bij.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12021
    zondag 27 mei 2018 om 09:18
    Tuurlijk mag hij dat, maar waarom moeten wij hiermee lastig gevallen worden?
    [Reactie gewijzigd op zondag 27 mei 2018 om 13:41]
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7997
    zondag 27 mei 2018 om 10:11
    Ik snap het wel....hij verkoopt het boek op en juist moment. En als je er geen zin in hebt, lees je dit artikel en het boek niet. Ik zit ook niet te wachten op die 20 Kluivert artikelen....
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 09:23
    Alles mag. Maar is het slim? Kuyt beseft toch ook dat dit niet slim is. Enerzijds omdat hij nog met Gio moet werken en anderzijds omdat hij nog in dienst is van Feyenoord. Aan de reactie van Feyenoord te merken konden zij zich niet volledig vinden in de uitingen van Kuyt.
    Vind ik leuk
    Rene80 +1997
    zondag 27 mei 2018 om 09:28
    Ik gok dat hun band goed en professioneel genoeg is dat dit heen issue zal zijn. Als gio of feyenoord hier over valt dan zijn ze net zo erg als ajax
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 09:32
    Wat je aangeeft zou best kunnen. En misschien ligt het wel aan mijn karakter. Ik zou er in ieder geval niet blij mee zijn. Maargoed, Kuyt heeft zijn gevoel laten spreken. Ik hoop dat het in de toekomst niet tot grote problemen gaat brengen. Ik zie Kuyt in de toekomst wel als coach van Feyenoord 1.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2019
    zondag 27 mei 2018 om 10:47
    Altijd ajax het grote ajax erbij halen ...
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7997
    zondag 27 mei 2018 om 10:14
    Ik denk dat het professionals genoeg zijn om hier goed mee om te gaan, zoals Rene80 al aangeeft. Volgens mij is het allemaal geen probleem. Vooral, omdat ik denk dat hij alles in zijn boek min of meer al een keer intern heeft uitgesproken. Niets nieuws onder de zon dus.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 12:02
    Wellicht.. al kwam Feyenoord vrij snel met een verklaring zich niet te herkennen in de teksten van Kuyt.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 09:20
    Jouw reactie kwam ook direct bij mij op. Netjes van Gio.
    Vind ik leuk
    Romario9 +10734
    zondag 27 mei 2018 om 09:33
    Chique idd
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17668
    zondag 27 mei 2018 om 09:06
    Gio is echt een gentleman.
    Ondanks dat Dirkje hem afbrand, is hij nogsteeds netjes en positief over hem
    Vind ik leuk
    ruuddevil +2953
    zondag 27 mei 2018 om 09:08
    Gio staat boven Kuijt.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 09:11
    Dan ben je wel echt een heer als je zo reageert
    Vind ik leuk
    Marco S +4147
    zondag 27 mei 2018 om 09:14
    Nette reactie van een gladde coach.. maar serieus die Dirk is toch een valse hond. Mooi hoor hoe deze kerkgangers dit oplossen vlak voor Dirk zijn afscheid. Maar ik denk niet dat ze speciale vriendjes blijven..
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1197
    zondag 27 mei 2018 om 09:20
    Gio echt klasse hoe je reageert! Kuyt is echt een engnek en jij een gentleman
    Vind ik leuk
    Dee79 +2200
    zondag 27 mei 2018 om 09:21
    Op zijn hoogtepunt kunnen stoppen...denk dat Dirk de cl finale met Liverpool iets hoger op zijn lijstje heeft staan.
    Maar zeker een nette reactie van Gio.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2230
    zondag 27 mei 2018 om 09:25
    Die BNN documentaire was gister op TV. Ik heb tien minuten gezien. Ik kan je vertellen: de wereld draait om Dirk en Gertrude. Volgens Dirk en Gertrude.
    Vind ik leuk
    HanV +3755
    zondag 27 mei 2018 om 09:44
    Behalve natuurlijk als zoonlief op het veld staat, dan draait alles om zoonlief. Die heeft het maar knap lastig met zo'n goede voetballer als vader.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7476
    zondag 27 mei 2018 om 09:44
    Hoe narcistisch kun je zijn, en net alsof enkel Dirk Feyenoord even kampioen maakte volgens mij stonden er nog 10 spelers in het veld. Het is geen Messi of Johan Cruijff ofzo. Dirk een voetballer met meer inzet dan talent en een heel vreemd narcistisch kereltje. Hulde voor Gio, deze laat zien hoever je er boven kunt staan als je echte klasse bezit
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15795
    zondag 27 mei 2018 om 09:43
    Gentlemen Gio vs. Dwaas Dirk
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1528
    zondag 27 mei 2018 om 09:50
    Met Kuyt erbij waren ze 7e geworden ofzo
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 09:50
    Goed gio je laat je tenminste niet zo verlagen als die schijnheilige dirk
    Vind ik leuk
    Blueman +872
    zondag 27 mei 2018 om 10:10
    Prima reactie van Van Bronckhorst.
    Vind ik leuk
    Pimman +2653
    zondag 27 mei 2018 om 10:11
    Wij hebben een Dirk om de hoek..dat is wél oke..
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 10:20
    Dirk is en was geen Messi
    Een hele goede speler die voorop ging in de strijd
    Tomeloze inzet maar geen wereldspeler .
    Hou he op de vlakte , dat siert je als mens veel meer.
    Dit werkt tegen je!!!!!
    Vind ik leuk
    Utca030 +9900
    zondag 27 mei 2018 om 10:24
    Kuyt een wolf in schaapskleren. Wat een griezel van een gozer.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1561
    zondag 27 mei 2018 om 10:30
    Netjes van Gio, daar kan die dorpsdominee nog wat van leren!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +6546
    zondag 27 mei 2018 om 10:32
    Dirkkie gaat zich een beetje overschatten.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 11:24
    Volgend siezoen spelen om de derde of vierde plaats als gio coach blijft
    Vind ik leuk