'Barça ziet plots buitenkansje opdoemen: ideale Iniesta-vervanger in beeld'

    'Barça ziet plots buitenkansje opdoemen: ideale Iniesta-vervanger in beeld'

    vrijdag 1 juni 2018 om 09:09

    FC Barcelona heeft er een optie bij gekregen in de jacht op een opvolger van Andrés Iniesta. Bayern München is bereid om Thiago Alcantara deze zomer te verkopen, zo werd donderdag duidelijk. De spelmaker is onmiddellijk in beeld in Camp Nou.

    Dat meldt Diario Sport. BILD wist donderdag te melden dat Thiago net als Jerome Boateng, Juan Bernat en Arturo Vidal op een verkooplijst staat in de Allianz Arena. Dat is goed nieuws voor Barça, dat met de erfenis van het vertrek van Iniesta kampt. De verwachting is desondanks dat Thiago minstens vijftig miljoen euro moet kosten.

    Thiago genoot zijn opleiding bij de Catalanen en haalde het eerste elftal. Door de aanwezigheid van Iniesta en Xavi wist hij echter geen basisplaats te veroveren. In 2013 zocht de Spaanse international daarom in het kielzog van trainer Pep Guardiola zijn heil bij Bayern. Daar was de 27-jarige middenvelder de voorbije seizoenen een vaste waarde, al zat blessureleed hem regelmatig dwars.

    Barça-trainer Ernesto Valverde beschouwt Thiago evenwel als een ideale opvolger van Iniesta, mede door zijn verleden in Camp Nou. Barcelona werd eerder al gelinkt aan Christian Eriksen. De Spaanse kampioen lijkt te moeten kiezen tussen Antoine Griezmann enerzijds en Eriksen of Thiago anderzijds. Philippe Coutinho speelt daarin een belangrijke rol.

    Poll

    Is Thiago de ideale vervanger van Iniesta?

    (3326 stemmen)

    Plaats een reactie

    3Bier +7735
    vrijdag 1 juni 2018 om 09:17
    Eriksen lijkt me de meest geschikte vervanger. Thiago ook halen aangezien Rakitic en Busquets ook al op leeftijd raken. Griezmann is in mijn ogen niet echt nodig, tenzij ze van Suarez af willen. Maar dat is het beste vriendje van Messi dus dat zie ik niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2935
    vrijdag 1 juni 2018 om 09:29
    Ik zou voor Griezemann en Eriksen gaan. Griezemann hoeft niet perse in de spits maar zou perfect om Suarez heen kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    3Bier +7735
    vrijdag 1 juni 2018 om 09:35
    Ik heb het idee dat hij dan in de zone staat waar Messi graag komt. En dan heb je Coutinho en Dembele ook nog. Vrij dure jongens om op de bank te zetten.
    Griezmann geweldige speler hoor maar ik denk dat hij minder noodzakelijk is dan Eriksen of Thiago, wat echte middenvelders zijn.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1809
    vrijdag 1 juni 2018 om 09:53
    Licht er aan wat ze gaan spelen wie weet gaan ze wel 4-5-1 spelen met griezzman achter die krokodil
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2935
    vrijdag 1 juni 2018 om 11:01
    Je zou eventueel met 2 aanvallende middenvelders kunnen spelen. Messi hangend op rechts met een vrije rol. Misschien iets te aanvallend maar okee.

    Coutinho Suarez Messi
    Eriksen Griezmann
    Busquets
    Alba Pique Umtiti Roberto
    Ter stegen
    Vind ik leuk
    Just dekler +1492
    vrijdag 1 juni 2018 om 12:01
    Is wel een heel erg aanvallend middenveld. Lijkt mij zelfs te aanvallend.
    Vind ik leuk
    vrijdag 1 juni 2018 om 12:37
    Veel te aanvallend met zo'n kwetsbare verdediging.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22878
    vrijdag 1 juni 2018 om 09:20
    Dit lijkt me toch een beetje riskant voor Barca. Een blessuregevoelige speler is net het laatste waar ze op zitten te wachten lijkt me. Dan kan hij nog zo goedzijn, want dat is ie, je moet wel rond de veertig wedstrijden heel blijven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 1 juni 2018 om 09:27
    Lijkt mij een prima optie ook niet de duurste
    Vind ik leuk
    De Baas +119
    vrijdag 1 juni 2018 om 09:28
    Bijzonder dat ze hem eerder hebben laten gaan en nu dan 50 miljoen moeten/zullen gaan neerleggen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 1 juni 2018 om 09:29
    Ozil past veel beter bij barca! Waarom ziet niemand dat in?
    Vind ik leuk
    Ale +4359
    vrijdag 1 juni 2018 om 10:32
    Whahaha ozil!
    Vind ik leuk
    oke dan +4122
    vrijdag 1 juni 2018 om 10:39
    Afdankertjes van Real zitten ze bij Barcelona niet op te wachten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 1 juni 2018 om 09:44
    Ik ga voor Eriksen kost ckr €80M en voor de komst van Neymar hadden Mertens moeten halen die was vorig seizoen in bloedvorm.

    Vind ik leuk
    vrijdag 1 juni 2018 om 10:14
    Coutinho als aanvallende middenvelder zodat er in de aanval ruimte is voor Messi, Suarez en Griezmann. Dan heb je Thiago vgm niet nodig, al is het een goede versterking
    Vind ik leuk
    RDion +120