Ooijer verrot gescholden: 'Je hoort voortdurend je naam met kanker ervoor'

    Ooijer verrot gescholden: 'Je hoort voortdurend je naam met kanker ervoor'

    zaterdag 2 juni 2018 om 16:52

    André Ooijer heeft zich tijdens de bekerfinale tussen Feyenoord O19 en PSV O19 in Rotterdam (2-1) flink staan ergeren. De wedstrijd liep gigantisch uit de hand en door fans van Feyenoord werd de interim-trainer voortdurend uitgescholden. 

    Ooijer - hij nam de honneurs waar bij afwezigheid van Mark van Bommel - zag dat er tijdens het verhitte duel veel opstootjes plaatsvonden. De arbitrage had de jonge spelers totaal niet onder controle. Zelf toonde Ooijer in de slotfase ook temparement. "Voortdurend hoor je daarvoor je eigen achternaam met kanker ervoor. Kennelijk kan dat allemaal", beschouwde de oud-verdediger na afloop na met het Eindhovens Dagblad

    Tijdens de verlenging ontspoorde de wedstrijd volledig. PSV verloor de finale met 2-1 - tot grote teleurstelling van Ooijer. "Toch heb ik de spelers aangegeven dat ik trots op ze ben. We hebben ons na afloop een waardig verliezer getoond na afloop en zijn rustig gebleven, ondanks alle gebeurtenissen. Het was voor ons een prachtig seizoen, met een vervelend einde."

    Lees ook: Feyenoord verslaat PSV in heftige bekerfinale; twee keer rood, massale knokpartij

    Lees meer over:PSVFeyenoord

    Plaats een reactie

    Godin1 +953
    zaterdag 2 juni 2018 om 16:55
    Is natuurlijk schandalig, maar zal vast niet de eerste keer zijn.
    Vind ik leuk
    Luiehond +1962
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:07
    Jongens jongens we hebben het over de o19 bekerfinale!
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:23
    Daarnaast was er ook een supporterstoernooi bezig dus was iedereen om 10 uur al lazarus. Helpt ook niet echg
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:32
    Schandalig dat feyenoorders zich niet kunnen gedragen tijdens wedstrijden van de 019. Gelukkig was er geen fontijn in de buurt
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6098
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:36
    Tja, gelukkig is dat op de Toekomst nog nooit voorgekomen he..
    Vind ik leuk
    sambam203 +46
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:47
    Nee die komen niet eens in de buurt van prijzen
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:48
    Nee idd, Amsterdam is meestal toch een stuk netter.
    Vind ik leuk
    sambam203 +46
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:00
    Oja, de jeugspelertjes die toen een vrouw midhandelden. Fijne kerels
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:08
    Dat was in vrije tijd
    Vind ik leuk
    stratumseind +165791
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:24
    in je vrije tijd mag je alle vrouwen afranselen.......
    of?
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:25
    Dit heeft niks met voetbal agressie te maken. Dus inhoudelijk wil ik daar niks over kwijt. Het gaat mij om dat gedoe langs de lijn, waar ook kinderen zitten. Ik zou maar met mijn zoon gaan
    Vind ik leuk
    stratumseind +165791
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:30
    oke maar stel je wandelt met je zoontje door een winkelstraat en daar rossen diezelfde jongens die zojuist een voetbalwedstrijd gespeeld hebben een vrouw af, wat dan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:37
    Dan is dat erger, dan wat er bij het voetbal gebeurd.
    Vind ik leuk
    Scf1984 +177
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:40
    Maar dus nog steeds netter dan een fontijn molestreren?

    Want in Amsterdam zijn ze dan wel weer wat netter, geef jezelf aan hier. Mooie kijk op het leven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:43
    We praten over voetbal he? Randzaken zijn hier niet zo van belang.
    Vind ik leuk
    Scf1984 +177
    zaterdag 2 juni 2018 om 20:41
    Dus omdat het niet om voetbal gaat, is het minder erg dan een fontijn slopen? want het zijn maar randzaken toch boeiuh. hersenlozen idioten geeft het overal in alle contreien voor, niemand is perfect.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6098
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:02
    Dat incident met Van Persie vergeten? Toen waren de supporters mans genoeg om een jeugdspeler te belagen.

    https://www.vi.nl/nieuws/feyenoordspelers-belaagd-bij-duel-jong-ajax
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:08
    Dat waren gewoon feyenoorders, ze hadden zoveel gedronken dat ze de shirts niet meer uit elkaar konden houden
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6098
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:11
    Zo kun je alles recht lullen wat krom is :')

    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:13
    Ja idd maar is iets krom lullen wat recht is gaat dan ook een stuk moeilijker
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6098
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:14
    Mijn ex vrouw kreeg het voor elkaar, dan gaat ie snel van recht terug naar krom
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:15
    Dat is niet best kerel! Daarom is het nu ook waarschijnlijk je ex vrouw? :p
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6098
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:18
    Klopt
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    zondag 3 juni 2018 om 00:37
    Heb je blauwe pilletjes voor.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6098
    zondag 3 juni 2018 om 01:05
    Die helpen niet bij haar. Ze heeft een gave om libido te killen :')
    Vind ik leuk
    Guust +5584
    zondag 3 juni 2018 om 09:32
    Misschien dat zij ze kan nemen, werkt misschien wel dan
    Vind ik leuk
    Woudo +8014
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:07
    Ga ik het nog een keer zeggen, die nette Amsterdamse supporters die hun eigen speler aanvallen kan zeker wel door de beugel? Elke club heeft randdebielen als supporters maar dat is een klein percentage maar. Dat gebeurt bij Feyenoord, Ajax, Emmen of Dordrecht maakt niet uit waar.
    Vind ik leuk
    maandag 4 juni 2018 om 14:27
    Doe nou ff niet zo raar. Dit gebeurd helaas bij elke club. Of het nou feyenoord, ajax, cambuur of weet ik veel wie is
    Vind ik leuk
    meinema +1322
    zaterdag 2 juni 2018 om 16:55
    Eerst naar je eigen team kijken en dan pas naar de randzaken! Al keer ik die woorden absoluut niet goed
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:04
    Iets veranderen begint altijd met naar zichzelf kijken. Maar niet op VP. Daar zijn altijd de anderen aan de beurt.
    Vind ik leuk
    Adjab +816
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:16
    Je kan ook gewoon toegeven dat die pillen slikkende anti supporters niet thuis horen bij zo'n wedstrijd of in een stadion. Hahaha of ze waren bij het verkeerde evenement en moesten bij Flying Dutch zijn
    Vind ik leuk
    Simpel +190
    zaterdag 2 juni 2018 om 16:55
    Sorry Ooijer jij was ook een van de redenen dat het escaleerde.

    Naast dat er een speler van psv was die naar achteren sloeg was ook jij continue verhit.
    Zelfs tegen vGobbel door blijven gaan
    Vind ik leuk
    Adjab +816
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:18
    Ach wat een lieverdjes bij Feyenoord, en dat gelooft niemand dus je kan er beter niet op antwoorden
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 16:56
    Met van Bommel aan het roer weet je dat het ordinair schoppen wordt. Deze trieste handje-voor-de-mond voetballer zal waarschijnlijk ooit nog eens het eerste van PSV gaan trainen, wat een sportieve degradatie voor het voetbal zal dat zijn.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 2 juni 2018 om 16:58]
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 16:59
    Met zulke ouders kun je van jou ook niks zinnigs verwachten stuk nageboorte.
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:02
    Nou nou alweer zo'n krachtige analyse. Boer?
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:03
    Nee ben geen boer kom gewoon uit amsterdam maar schaam me dood voor die club daar
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:06
    Ben je een keer tegen een lantaarnpaal gelopen of zo, kan behoorlijk wat impact hebben.
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1654
    zaterdag 2 juni 2018 om 19:13
    Dat blijkt wel uit jou reactie
    Vind ik leuk
    PSVFU +4817
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:02
    Speelt heel verzorgd voetbal...weer zo een die niks weet en maar wat roept.
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1654
    zaterdag 2 juni 2018 om 19:12
    Wat ben jij een kansloze, simpele ziel. Jou haat tegen PSV zit wel erg diep.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2156
    zaterdag 2 juni 2018 om 20:16
    Wat ben jij toch een ongelofelijke mongool. Internetheldje dat je bent....maar wat zou ik jou eens graag op je debiele mongolen smoeltje slaan...maar waarschijnlijk als ik je zie krijg ik zo'n medelijden met jou dat ik je een lollie geeg...sukkeltje
    Vind ik leuk
    Patje41 +628
    zaterdag 2 juni 2018 om 16:56
    Zit er al vroeg in dus...
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 16:58
    Ze zijn het slechtste volk wat er is ,kunnen zich tegen Ajax nooit gedragen , in Rome heel het land ten schande gemaakt walgelijk club
    Vind ik leuk
    orion73 +1423
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:04
    In Rome is helemaal niets gebeurd. Veel bierblikjes op de grond ja zoals bij een gemiddelde Koningsdag hier maar de beruchte fontein was al beschadigd voordat Feyenoord er kwam bleek later. Totale schade bleek 2000 euro te zijn meer niet. Wel de feiten kennen voordat je onzin schrijft.
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:05
    Pleur toch op joh dat volk is een schand voor heel nedeland
    Vind ik leuk
    satesaus +792
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:12
    Hahahaha.
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:23
    Schelden met de ziekte K is nooit goed te praten. Maar stop ermee als PSVer om net te doen dat het bij PSVers en andere supporters-groepen niet gebeurt.

    Genoeg Ajacieden / PSVers / Utrecht supporters , et cetera waar het ook gebeurt en daarmee de club te schande zet. Nog niet zo lang geleden op de Herdgang een groep supporters die trots zongen over Joden aan het gas en over de SS.
    Ajacieden die het laatst ook zongen in Utrecht.
    Geen club in Nederland heeft alleen maar lieverdjes bij de supporters zitten.

    Onzin dus dat het steeds alleen Feyenoorders zijn die Nederland te schande zetten.
    Je ogen sluiten voor je eigen supporters is gewoon hypocriet.
    Vind ik leuk
    slapss +3717
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:30
    Je hebt gelijk hoor. Bij elke club zitten rotte appels en hoor je dit soort kwetsende woorden/spreekoren. Maar bij Feyenoord is het ALTIJD raak. En dan heb ik het niet over kleine groepjes maar bij die club gaat het vaak massaal.
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:41
    Pleur een eind op lamzak!
    Vind ik leuk
    slapss +3717
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:44
    Of anders ga je schelden?
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:03
    Stoere jongen. Een echte internetheld op sokken :)
    Vind ik leuk
    slapss +3717
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:30
    Ah menneke toch!
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:13
    Ja joh tuurlijk! Misschien voor Rotterdamse begrippen niks gebeurd omdat ze overal de boel slopen. Ga de beelden nog maar ff bekijken
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 2 juni 2018 om 17:13]
    Vind ik leuk
    Romo +771
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:20
    Dat ben jij mafklapper!
    Ik ben ook een Rotterdammer en gebruik het woord nooit.
    En onder hoeveel namen reageer je om je gelijk te halen...
    Nee bij Ajax zijn het allemaal beschaafde aanhangers!
    Vermoeiend zo n reactie
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 2 juni 2018 om 19:23]
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:21
    Overal waar jullie zijn misdragen ze zich
    Vind ik leuk
    Romo +771
    zaterdag 2 juni 2018 om 19:24

    Ben jij overal bij dan.
    Wel eens rond gekeken bij je eigen supporters?
    Die zitten, roepen niks en doen niks.
    Ppffff
    En alleen je zoveelste naam.zegt al genoeg
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 2 juni 2018 om 19:31]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16547
    zaterdag 2 juni 2018 om 16:58
    Schandalig gedoe, en ook die kanker shit mag natuurlijk nooit getolereerd worden!

    En dat wijzen naar één club slaat ook nergens op, elke club heeft helaas zulke debielen die zichzelf 'supporter' noemen..
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 2 juni 2018 om 17:01]
    Vind ik leuk
    NvC +3970
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:00
    Idd vind het al niet kunnen dat Ooijer zelf zegt dat het blijkbaar allemaal mag.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16547
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:04
    Vooral dat kanker geroep stoort mij mateloos, bijna iedereen heeft in zijn of haar omgeving wel met kanker te maken gehad, en dan nóg als een hersenloze kanker dit, kanker dat roepen..
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:00
    Een jeugdwedstrijd, en dan die ziekte.....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91518
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:03
    Helaas is het bijna de normaalste zaak in het hedendaagse Nederland.Het zijn een handjevol mensen die het niet doen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:05
    Het lijkt wel zo inderdaad. Normaal gedrag wordt in Nederland als uitzonderlijk beschouwd.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91518
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:26
    Klopt, de rollen zijn inmiddels omgedraaid. Het is triest.

    Welkom, en een mooie naam. Sta ik helemaal achter!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 2 juni 2018 om 17:26]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20891
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:33
    Support your local? Is dat waarom je zo veel clubs hebt ? :)



    Verder, waarom?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91518
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:39
    Mijn andere clubs komen niet uit NLD. Geboren & Getogen te Den Haag, logisch dat ik dan DH ben in hart en nieren!

    Verder is het ook een stukje trots. De plek waar je vandaan komt. Zo zijn er nog tig redenen op te noemen.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20891
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:51
    Maar wat als je uit een plek komt waar de club je niet aanspreekt? Moet je dan maar lekker niks volgen? Wat nou als de club die je aanspreekt ver van je stad is? Wat nou als je binding met de stad er haast niet is?

    Dan gaan al je redenen al naar d eknoppen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91518
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:33
    Dat kan in mijn wereld helemaal niet. Ondenkbaar gewoon!

    Mijn binding is met Nederland is nihil. Maar Den Haag blijft de plek waar ik vandaan kom. En dat zeg ik met trots.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 2 juni 2018 om 18:35]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20891
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:49
    Raar
    Vind ik leuk
    Streaker +3415
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:01
    Triest volk dat dat woord continu moet gebruiken i.v.m. de beperking in haar eigen vocabulaire. Vaak van die Piet-ondermodaal lui, die maar wat graag de hand op houden voor uitkeringen. En vaak zitten ze in een voetbalstadion omdat ze daar niet worden bestraft. Paupers..
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:04
    Hij heeft toch geen rood haar!
    Vind ik leuk
    satesaus +792
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:08
    Wat ben je toch een domme gast Ooijer. Natuurlijk zijn die woorden niet goed, maar vlgs mij liep je de boel zelf op te naaien. Zoals ja altijd al deed. Schaam je om na de wedstrijd nog meer olie op het vuur te gooien, maar dat deed je als voetballer ook. Amsterdamse boer.
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1654
    zaterdag 2 juni 2018 om 19:18
    Praat het maar goed
    Vind ik leuk
    satesaus +792
    zaterdag 2 juni 2018 om 20:51
    Lees eens goed. Ooijer gaat met zijn verlies als trainer net zo om dan als speler. Hij is een haatzaaier, die zonder te knipperen pendelt tussen Psv en Ajax. Eng gastje, het ergste is dat wat hij zegt voor waar wordt aangenomen.
    Vind ik leuk
    Founder +246
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:13
    Goed gedaan Andre. Dat er een aantal ééncelligen niet anders dan het K woord kunnen gebruiken, zegt alles over dat publiek. Kan mij niet voorstellen dat Feyenoord zich wil omringen door dergelijke supporters. Zijn ook geen supporters maar oproerkraaiers die een stadionverbod (waar dan ook) zouden moeten krijgen.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6098
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:15
    Na afloop waardig, tijdens de wedstrijd een stuk minder. Was daar zelf ook schuldig aan... Maar dat k***** vanaf de zijlijn valt niet te begrijpen
    Vind ik leuk
    PSVFU +4817
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:17
    Kunnen we met zn allen niet gewoon afspreken te stoppen met deze rotziekte iedereen toe te wensen? Als er een supporter of bekende oud voetballer dood gaat aan deze ziekte kan iedereen ineens wel normaal doen en respect opbrengen voor een ander. 2 op de 4 mannen in Nederland krijgt kanker en 1 daarvan zal eraan overlijden. Dat is 25% van alle Nederlandse mannen. En dan heb ik het nog niet eens over alle kinderziekenhuizen die vol zitten met jonge tot zeer jonge kinderen die aan deze ziekte lijden en eraan overlijden. Laten we aub afspreken dat we weer normaal gaan doen! Ik heb zelf een hekel aan ajax maar ik wens elke ajacied een gezond en gelukkig leven toe..alleen geen geluk op sportief gebied uiteraard! 😜
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 2 juni 2018 om 17:17]
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1160
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:20
    Ooijer was bij Ajax een prima vent, in de PSV omgeving blijkbaar te veel negativiteit?
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:20
    Uiteindelijk telt maar 1 ding en dat is de schaal. PSV 1 psv u19 PSV u17. Wie heeft de beste jeugdopleiding
    Vind ik leuk
    MM +150
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:39
    Degene met de meeste jeugdspelers die kwalitatief iets toevoegen aan het eerste lijkt me.

    Maar dat is vast niet het antwoord waar je naar op zoek bent.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 2 juni 2018 om 17:40]
    Vind ik leuk
    stratumseind +165791
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:22
    Een voetbalwedstrijd in de jeugd kan zo leuk zijn
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9470
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:38
    Dom volk !
    Vind ik leuk
    Roel Boeli +216
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:38
    Excuses tellen niet. Schandalig taalgebruik? Ja? Dat is niet de verantwoordelijkheid van spelers en trainers.Jong psv heeft gewoon gefaald. Je kan zien voor welke club hij ooit heeft gespeeld. Huilie huilie. Terecht verloren.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1575
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:44
    Irritant ploegje dat PSV , rustig gebleven zei hij dat zie ik op de video
    Vind ik leuk
    sambam203 +46
    zaterdag 2 juni 2018 om 17:50
    Waar in de wet staat dat je niet met kanker mag schelden?
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 20:15
    Heb je wel eens van opruiing en belediging gehoord? Verstoring openbare orde?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 2 juni 2018 om 20:16]
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8941
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:17
    Triest gedrag van beide kanten.

    Ze hebben nog steeds een voorbeeld functie.
    Lukt dat niet schorsen dan voor een seizoen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31519
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:18
    Het is goed andre.

    Elke club heeft zo zijn "fans".
    Vind ik leuk
    zaterdag 2 juni 2018 om 18:36
    Ik hoop dat je deze ziekte heel snel krijgt, dan roep je niet zo hard meer, idioot!!!!
    Vind ik leuk
    heur es +642
    zaterdag 2 juni 2018 om 19:30
    Trots Trots, wat is dat?
    Vind ik leuk
    VLUUPIK +180
    zaterdag 2 juni 2018 om 20:03
    Dat die man zich rustig houd, als je erbij was zag je pas hoe hij zich was aan het stelle was die ziele Piet. Schreeuwen naar arbiter etc niet echt een trainer die het voorbeeld zou moeten zijn. En het uitschelden van Feyenoord supporters was pas laatste kwartier/10minuten nadat deze clown zo tekeer ging en wedstrijd weer escaleerde. Dus Ooijer kijk ook even naar jezelf en de bankzitters van PSV want die hebben zich ook niet netjes gedragen. (Niet om Feyenoord goed te praten) opstootjes etc moet kunnen maar dit ging wel een beetje ver.
    Vind ik leuk
    Jeroen84 +63
    zaterdag 2 juni 2018 om 20:58
    Ik fluit wedstrijden van verschillende jongere elftallen met veel plezier en wat ik naar mijn hoofd geslingerd krijg word je niet vrolijk van zet je toch aan het denken voor wie doe ik het allemaal.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ooijer verrot gescholden: 'Je hoort voortdurend je naam met kanker ervoor'