Verdediger moet vertrekken bij FC Utrecht: 'Ze hebben geen plannen met me'

    Verdediger moet vertrekken bij FC Utrecht: 'Ze hebben geen plannen met me'

    dinsdag 5 juni 2018 om 12:23

    Na één jaar zit het avontuur van Bart Sinteur bij FC Utrecht erop. In de zomer van 2017 verkaste de verdediger vanuit de jeugd van Feyenoord naar stadion Galgenwaard; nu wordt zijn contract niet verlengd en vervolgt Sinteur zijn loopbaan bij amateurclub Katwijk. 

    Afgelopen seizoen kwam de negentienjarige Sinteur uit voor Jupiler League-ploeg Jong FC Utrecht. "Ik had nog best een seizoen bij de beloften willen spelen, maar de club had geen plannen meer met me", wordt hij geciteerd door het Leidsch Dagblad. 

    "Toen ik Feyenoord verliet, was er nog volop interesse uit het betaald voetbal. Nu was dat anders. Mijn zaakwaarnemer heeft wel rondgekeken en er is wat contact geweest, maar concreet werd het nooit."

    "Vanuit de tweede en derde divisie was er wel veel belangstelling. Katwijk sprong er bovenuit. De organisatie is echt heel professioneel", weet Sinteur. "En het voetbal leeft er natuurlijk enorm. Ik ga van de nummer laatst van de Jupiler League naar de kampioen van de tweede divisie. En bovendien ga ik er qua ambiance bij thuiswedstrijden flink op vooruit."

    Plaats een reactie

    Janjan +430
    dinsdag 5 juni 2018 om 12:36
    Heeft het elke keer net niet gebracht.....of gehaald...
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31519
    dinsdag 5 juni 2018 om 12:39
    Niet elke menneke is voor het profvoetbal gemaakt.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13064
    dinsdag 5 juni 2018 om 12:48
    Bij veel van die traditionele top amateur ploegen ben je beter af dan sommige jupiler clubs.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    dinsdag 5 juni 2018 om 12:51
    Klopt, maar nu is (Jong) FC Utrecht natuurlijk geen JL-club ;-)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13064
    dinsdag 5 juni 2018 om 12:59
    Is waar.
    Maar het ging me ook meer om zijn opmerking dat ie nog volop belangstelling van andere BVO's had toen ie van Feyenoord naar Utrecht ging. En nu dus niet.
    Waarbij ik dan denk dat ie nu beter af is bij Katwijk dan met een contractje voor 1 seizoen bij helmond sport of zo iets.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 5 juni 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    dinsdag 5 juni 2018 om 18:11
    Ah, zo. Dat klopt. denk inderdaad dat er meer beleving is bij de top amateurs, dan de kleinere clubs in de Juup.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2524
    dinsdag 5 juni 2018 om 16:57
    wat dan wel? want volgens mij spelen ze echt in de jupiler league al horen ze daar natuurlijk niet pure competitievervalsing snel afschaffen die jong teams.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11927
    dinsdag 5 juni 2018 om 18:12
    Hij heeft een contract bij FC Utrecht en speelt in het Jong (2e) team. Of is er ook een club die Jong FC Utrecht heet?

    En weer een kans benut om je punt duidelijk te maken.
    Vind ik leuk
    remakil +5672
    dinsdag 5 juni 2018 om 13:16
    Ja, maak er maar een mooi verhaal van. Van de nr. laatst van de JL naar de kampioen van de 2e divisie... feit blijft dat je gewoon niet goed genoeg bent om als full prof te slagen op dit moment..
    Vind ik leuk
    mcmodd +23596
    dinsdag 5 juni 2018 om 15:46
    Bart moet eerst maar eens volwassen worden bij Katwijk. Deze jongen heeft voldoende in zijn mars om minimaal in de Jupiler League te slagen, maar is daar gewoon nog niet aan toe. Een beetje meer kracht, iets meer startsnelheid, het is er allemaal bij te trainen, Bart is nog jong genoeg. Ik wens hem veel sterkte en een potje poolen Bart, dat kan altijd nog.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Verdediger moet vertrekken bij FC Utrecht: 'Ze hebben geen plannen met me'