Grootmacht lijkt toe te slaan in Rotterdam: 'Chelsea? Wij horen ook geruchten'

    Grootmacht lijkt toe te slaan in Rotterdam: 'Chelsea? Wij horen ook geruchten'

    woensdag 6 juni 2018 om 06:59

    Melayro Bogarde, het neefje van Winston Bogarde, hád van Feyenoord de toezegging gekregen dat hij komend seizoen speelminuten zou krijgen bij Feyenoord O19. Toch lijkt het erop dat de tiener kiest voor een avontuur bij het grote Chelsea. De Rotterdammers kunnen er weinig aan doen. 

    "Of Melayro naar Chelsea vertrekt? Wij horen ook geruchten", reageert hoofd opleidingen Richard Grootscholten in gesprek met het Algemeen Dagblad. ",De situatie is zo: wij kunnen spelers pas vastleggen als ze 16 jaar oud zijn. We hebben diverse talenten een contract voorgeschoteld. Alleen Melayro heeft nog niet getekend. Hij is nu aan zet, wij moeten afwachten. Al moeten we wel snel duidelijkheid hebben, omdat we bij Feyenoord onder 19 jaar moet weten of Melayro bij ons blijft of niet."

    Engelse media schreven een maand geleden dat naast Chelsea ook Manchester United, Arsenal en Liverpool een oogje hebben op de vijftienjarige Bogarde. De talentvolle verdediger zou het zoveelste Nederlandse talent zijn dat op piepjonge leeftijd naar Engeland verkast. Directeur betaald voetbal Eric Gudde wil ingrijpen.

    "Daar heb ik wel ideeën over", zei hij onlangs tegen het AD. "Laat bijvoorbeeld het eerste contract van een jeugdspeler maximaal vijf jaar duren in plaats van drie. En leg ze eerder vast, niet vanaf 16 jaar, maar al vanaf 15."

    Lees ook: 'Feyenoord raakt verdediger (15) kwijt: volledige Premier League-top wil toeslaan'

    Plaats een reactie

    woensdag 6 juni 2018 om 07:09
    Zijn oom is bekend daar met de bank en tribune.
    Kan hij mooi een rondleiding geven!
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10396
    woensdag 6 juni 2018 om 07:10
    Zitten voor je geld.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 09:26
    Weetje het is simpel...clubs moeten meer doen aan verwachtingsmanagement.

    Als jij een speler wat beloofd en je komt dat niet na, resulteert dat in ontevredenheid. Het beste is om niks te beloven zodat je niet mensen wegjaagt.

    Feyenoord heeft daar vaker problemen mee en heeft bewezen dit niet professioneel te kunnen aanpakken.
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    woensdag 6 juni 2018 om 09:33
    Zo vroeg op de morgen al zoveel onzin uitbraken....
    Je bent een natuurtalent.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 09:35
    Ja lastig he om met de lul in je gezicht gewreven te worden ;-)
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    woensdag 6 juni 2018 om 09:56
    Nee hoor...iedereen weet dat jij een zielig ajax trolletje bent.

    Het is vaak zo stompzinnig kinderachtig dat het gewoon leuk is om met jou te lachen.

    Een stoer kindje met een grote muil op vp.....what else is new :)
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 10:13
    En jij bent maar een soplulletje die niet inhoudelijk een bijdrage kan geven
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    woensdag 6 juni 2018 om 10:43
    haha ja als reactie op al die ernorm inhoudelijke trollen berichtjes van jou he knul :)))
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 11:09
    Jij ziet het als trollen. Ik uit mijn mening als ik zeg dat Feyenoord dergelijke zaken niet professioneel kan aanpakken.

    Maakt verder niet uit, noem mij maar een trol, ik slaap er niet minder om ofzo.
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    woensdag 6 juni 2018 om 11:10
    jij uit je mening....

    Je bent ook gewoon eigenlijk te onnozel om mee in discussie te gaan :)
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 11:13
    Als jij dat vindt, en dat is je goedrecht, snap ik echt niet waarom je überhaupt reageert?!?! Dat maakt jou toch echt dommer dan een achterkant van een varken.

    Je kan niet eens inhoudelijk een discussie aangaan.
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    woensdag 6 juni 2018 om 11:24
    Het wordt steeds grappiger wat uitgerekent JIJ over anderen zegt :
    "Je kan niet eens inhoudelijk een discussie aangaan."

    :)) hilarisch gewoon.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 11:27
    Uiteindelijk blijf je maar niet op de inhoud ingaan.
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    woensdag 6 juni 2018 om 11:29
    Dat is een mooie samenvatting van jouw HELE VP carriere.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 11:37
    Je brengt het weer mooi soplulletje. We moeten jou benoemen tot directeur Randzaken?

    Zeker nooit carrière gemaakt ;-)
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    woensdag 6 juni 2018 om 11:45
    Nope ik zal nooit zo goed worden als jij en het schoppen tot directeur Troll bij VP.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 11:48
    En nu flik je het weer. Grappig dat je naam zo toepasselijk is.
    Vind ik leuk
    Youri99 +8189
    woensdag 6 juni 2018 om 13:30
    Ik vind dat jullie allebei gelijk hebben in deze voortreffelijke discussie, daarom krijgen jullie allebei een duimpje van mij. Goed gedaan jongens, ga zo door.
    Vind ik leuk
    base +2034
    woensdag 6 juni 2018 om 10:50
    Je spreekt uit ervaring ?
    ;)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29194
    woensdag 6 juni 2018 om 11:39
    ga toch weg man.... ongelooflijke sneuneus
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 11:40
    Ook weer 1 die niet inhoudelijk kan reageren...is wel grappig dat er altijd 1 bepaalde groep supporters hier last van heeft...

    Hmmmm hoe zou dat nou toch komen...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29194
    woensdag 6 juni 2018 om 11:45
    Met je kulverhaal.... inhoudelijk reageren... ga je moeder vervelen met je onzin.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 11:49
    Reactie verwijderd door vp.
    Vind ik leuk
    JJD +300
    woensdag 6 juni 2018 om 17:48
    Een jochie van 15 heeft helemaal nog niets te eisen moge blij zijn dat ze bij Feyenoord mogen spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 07:10
    De tijden van Lampard, Terry en Gerrard zijn voorbij. Engels voetbal is niets anders meer dan ongefilterde koopwoede en dit soort wanpraktijken. Moge het een langzame pijnlijke dood ondergaan!
    Vind ik leuk
    Koeroe +11180
    woensdag 6 juni 2018 om 07:41
    En dat terwijl de jeugdelftal van engeland de laatste jaren de ene na de andere prijs binnen slepen
    Vind ik leuk
    WTSGD +1344
    woensdag 6 juni 2018 om 08:34
    Was in de tijd van Lampard, Terry en Gerrard ook al. Voor Engels voetbal moet je trouwens geeneens bij de PL zijn. Soort Disneyland geworden met alleen maar toeristen op de tribune.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 09:10
    Niet mee eens. Vroeger hadden Engelse teams nog hun eigen cultuur en visie en deden er ook veel Britse spelers mee. Nu zijn het echt allemaal vreemdelingenlegioenen die spelers in bulk verhandelen etc. Niks meer aan.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1344
    woensdag 6 juni 2018 om 10:02
    In de jaren 90 misschien ja. Sinds de 00s fout gegaan. Was niet veel Engels aan het Chelsea van 04/05 bijv...
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 09:04
    inderdaad , koopwoede en wanpraktijk
    maar het zijn onze eigen domme op geld beluste spelertjes , die er in trappen
    al verklaard de achternaam ook al veel
    zijn oom zat oook jarenlang op de tribune zijn zakken te vullen daar , in plaats van ergens voor minder geld te gaan spelen
    Vind ik leuk
    Horas +505
    donderdag 7 juni 2018 om 07:13
    Leverde ook een prachtig literair werk op, "Deze neger buigt voor niemand." Hij boog diep voor het witte geld, maar dat terzijde.
    Vind ik leuk
    Mari +6582
    woensdag 6 juni 2018 om 07:11
    Zonde van zijn talent. NU moet hij spelen, veel spelen.
    Het is als met naar school gaan. Je gaat ook eerst naar de brugklas enz, alvorens je gaat studeren. Tenminste als dat het doel is.
    Rustig in Rotterdam blijven. Als je goed genoeg bent komen buitenlandse clubs wel terug.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    woensdag 6 juni 2018 om 07:18
    Je vergelijkt Feyenoord met een brugklas en Chelsea met een hbo/uni studie? Ik zie Chelsea als een school met meer aanzien en kwaliteit, maar ook waar je dus sneller ondersneeuwd. De een kan het aan en dan helpt het geweldig in de ontwikkeling, de ander sneeuwt idd onder en wilt uiteindelijk terug naar huis.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 09:06
    volgens mij hebben de nederlandse jeugdopleidingen meer toppers afgeleverd als de engelse
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    woensdag 6 juni 2018 om 09:12
    Laatste jaren toch niet meer.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 09:15
    welke toppers hebben de engelse clubs dan geleverd de laatste jaren
    alle spelers van engelse topclubs worden gekocht
    Vind ik leuk
    Rodajc +12793
    woensdag 6 juni 2018 om 11:19
    Alli, Kane, Rashford, Lingard, Sterling, Stones etc hebben toch allemaal aangetoond de Engelse top aan te kunnen en de Engelse jeugdelftallen spelen ook erg goed.
    Vind ik leuk
    Caniggia +814
    woensdag 6 juni 2018 om 07:46
    Studentjes die goed genoeg zijn ,slaan vaak genoeg een klas over en overleven daar prima.
    Vind ik leuk
    Mari +6582
    woensdag 6 juni 2018 om 08:10
    een klas, niet de gehele vooropleiding
    Vind ik leuk
    Caniggia +814
    woensdag 6 juni 2018 om 10:45
    Soms wel de hele opleiding omdat ze zo pienter zijn.
    Vind ik leuk
    Mari +6582
    woensdag 6 juni 2018 om 18:17
    Die zijn hoogegaafd, maar weet je hoe problematisch dat wel niet is? Het is echt erg.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 07:26
    Wat had je anders verwacht van de bogarde types zijn alleen uit op poen en bank zitten echte neusjes
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 08:29
    Warme reactie.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24012
    woensdag 6 juni 2018 om 07:31
    Bogardes en Chelsea.. Ze zijn wel hardleers in Londen ;-)
    Vind ik leuk
    Caniggia +814
    woensdag 6 juni 2018 om 07:43
    Als ie weg wil hou je dat toch niet tegen.Of je dan op 15 of op 16 jarige leeftijd een contract mag aanbieden. Daar komt nog bij de meeste Clubs halen hun talenten ook al jong bij andere clubs vandaan.Zo werkt dat nu eenmaal.Gewoon door met de talenten die wel willen blijven.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 08:34
    Klopt alleen wel jammer dat er weer een toekomstige topspeler weg gaat uit Nederland en waarschijnlijk de rest achterna gaat.
    Ze zouden eigenlijk de regel moeten invoeren dat spelers pas vanaf hun 18de weg mogen uit Nederland.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7998
    woensdag 6 juni 2018 om 08:46
    Dat plus een langer contract kunnen aanbieden dan 3 jaar (oplossing van Gudde) vanaf hun 16e. Dan kunnen clubs (veel) meer geld vragen dan dat ze nu vergoed krijgen en zorg je er voor dat talentvolle spelers langer in NL blijven, het niveau uiteindelijk omhoog gaat etc etc. Natuurlijk kunnen ze dan alsnog op hun 18e gaan, maar vangen NL clubs er meer geld voor. Werkt net zo wanneer ze van Sparta naar Feyenoord gaan als van Feyenoord naar Chelsea.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 08:48
    Klopt voor binnenlandse transfers is zo'n langer contract ook gunstig ja. Dan krijgen de kleinere clubs toch nog geld of meer geld voor hun spelers die weggekaapt worden.
    Vind ik leuk
    Caniggia +814
    woensdag 6 juni 2018 om 10:47
    Dat ze pas op hun 18e weg mogen van welke club dan ook.Dan stonden er nog heel wat toppers op de amateurvelden.
    Vind ik leuk
    BonusMalus +512
    woensdag 6 juni 2018 om 08:38
    Hij buigt voor niemand.
    Vind ik leuk
    Zultkop +3513
    woensdag 6 juni 2018 om 10:01
    Nou met zoveel kettingen loop je wel de kans om niet meer overeind te komen als je bukt, BA Baracus schijnt het ook aan zijn rug te hebben door alle bling om zijn nek.
    Vind ik leuk
    Horas +505
    donderdag 7 juni 2018 om 07:14
    Voor wit geld.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 08:50
    Je zou denken dat Chelsea niks meer te maken zou willen hebben met een Bogarde toch?
    Vind ik leuk
    RtdDub +10739
    woensdag 6 juni 2018 om 08:59
    "En leg ze eerder vast, niet vanaf 16 jaar, maar al vanaf 15."

    Dan komen die Engelsen wel gewoon roven als de mannetjes 14 zijn.

    En hoeveel van die snotneuzen er ook faliekant mislukken, zolang ze dat zelf (of hun familie) niet inzien stopt het nooit.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24947
    woensdag 6 juni 2018 om 11:38
    Ja, briljant he?
    Briljant type die Gudde
    Vind ik leuk
    RtdDub +10739
    woensdag 6 juni 2018 om 11:49
    Tenzij hij meer weet dan jij en ik qua regels.
    Maar het lijkt me meer een reactie van iemand die er een beetje wanhopig van wordt en werd (bij Feyenoord)

    Enige wat ik nu weet is dat ze pas op hun 16de verjaardag mogen tekenen. Houdt ze niet tegen om al te beslissen weg te gaan als ze 15 zijn.

    kan ook niet zo best tegen de verdediging "ja maar Ajax, Feyenoord en PSV doen hetzlefde bij de Nederlandse clubs"

    Alsof van Venlo naar Eindhoven een zelfde stap is als van een Nederlandse opleiding naar een Engels uitzendburo.

    Ik heb de oplossing ook niet hoor..... maar dit van Gudde gaat hem ook niet worden.

    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 juni 2018 om 11:50]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24947
    woensdag 6 juni 2018 om 12:16
    Dat zou je denken, maar de regel is inderdaad 16 en ik vraag me af hoe je dat verandert. Volgens mij is het geen KNVB regel namelijk.
    Het klinkt als de oplossing van de gemiddelde politicus.

    Ik ben het niet helemaal met je eens over "de top 3 doet hetzelfde"
    Voor de speler is het natuurlijk wel een verschil. Van VVV naar Ajax is een ander verhaal dan van Ajax naar Chelsea.
    Maar voor VVV is het wel hetzelfde als voor Ajax.
    Beiden verliezen ze hun grootste talent voor weinig geld aan een grotere club.
    Voor de speler is het anders, maar dat kan Ajax ook niet echt schelen denk ik.
    Laat ik het zo zeggen, ze wilden Malen of Redan niet houden omdat ze hoopten dat ze alles uit hun carriere zouden halen.

    Hogere vergoedingen en hogere percentages bij doorverkoop denk ik.
    Het probleem is dat het heel winstgevend is. Haal dat eruit en je probleem is volgens mij opgelost.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10739
    woensdag 6 juni 2018 om 12:27
    "Van VVV naar Ajax is een ander verhaal dan van Ajax naar Chelsea.
    Maar voor VVV is het wel hetzelfde als voor Ajax."

    Ik denk dat VVV beter af is dan Ajax in jouw voorbeeld.
    De kans dat VVV ooit nog wat geld voor hem ziet, is groter dan dat Ajax geld ziet.

    Speler van VVV naar Ajax > Wordt succes en verkocht naar buitenland > VVV ontvangt opleidingsvergoeding

    Speler van Ajax naar City\Chelsea uitzendburo > 5 jaar uitgeleend en vervolgens verkocht aan championship club > doet het daar goed en wordt verkocht aan PL club > nog steeds €0 voor Ajax.

    Enige manier waarop het misschien minder snel gebeurt dat Nl spelertjes te vroeg naar dat eiland gaan, ligt in Engelse handen.
    Als spelers daar 3 jaar "opleiding" hebben genoten, zijn ze zgn "home grown" waar ter wereld ze dan ook zijn geboren.
    Ieder club moet een minimaal aantal HG hebben en dus is het interessant om voor 3x niks grote talenten uit Nederland te jatten.

    Maar die regels worden nooit afgeschaft. Die Engelsen hebben schijt aan buitenlandse jeugdopleidingen. Danny Ings, Solanke hoewel zonder contract moest Liverpool miljoenen neer leggen voor opleiding bij Hull en Chelsea. Dat wordt bepaald tijdens een tribunaal.
    Zoiets zou kunnen helpen als dat ook zou gelden voor als ze bij niet Engelse clubs worden gehaald.
    Punt is, datzelfde Liverpool is gepakt op het onreglementair binnen halen van wat Engelse jeugdspelers. Straf is een paar jaar transfer ban op jeugdspelers. maar alleen als die voor een Engelse club uitkomen. Wat ze buiten Engeland uitvreten, is allemaal prima.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24947
    woensdag 6 juni 2018 om 12:42
    Je hebt gelijk. Al is het in mijn ogen wel zo dat die "vergoedingen" in geen verhouding staan tot wat die spelers in verhouding waard zijn. Dus ja, VVV heeft inderdaad meer kans op een vergoeding, maar die is verwaarloosbaar als je ziet wat ze mislopen.

    Ja, de HG regel heeft inderdaad dat gevolg gehad. Ook een regel van het niveau Gudde (het moest Engelse spelers meer kansen geven in eerste teams, maar in plaats daarvan hebben ze nu zelfs in de jeugd minder kansen. Knap hoor)
    En dat 3x niks is inderdaad het probleem.

    Interessant dat dat verbod alleen in engeland geldt.
    Maar is dat niet omdat het buitenland niet onder hun jurisdictie valt?

    Wat vind je van de oplossing van hogere opleidingsvergoedingen en percentages bij verkoop?
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 09:35
    Zien we wel weer terug bij Twente in de JPL
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 10:46
    Alsof een vijfjarig contract voor een 15 jarige het probleem oplost. Komen de Engelsen toch gewoon een jaar eerder. De Brexit gaat ons helpen want dan moeten Engelse clubs ook voor voetballers uit EU-landen een werkvergunning aanvragen. Daarom zijn de Engelsen sinds afgelopen jaar nog actiever op de jeugdmarkt in Europa. In dat opzicht kan ik niet wachten tot 19 maart 2019.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +359
    woensdag 6 juni 2018 om 11:05
    Goed idee van gudde
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24947
    woensdag 6 juni 2018 om 11:39
    Hoezo?
    Dan worden ze een jaar eerder opgepikt.
    En dat contract van 5 jaar heb je ook geen fluit aan als ze niet tekenen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24947
    woensdag 6 juni 2018 om 11:37
    Jezus wat is Gudde een idioot. Kunnen we die er gewoon nu al uittrappen?
    Vind ik leuk
    13 +10551
    woensdag 6 juni 2018 om 13:06
    Dus als iemand een opmerking maakt, waar jij niet veel in ziet, is hij meteen een idioot en moet hij er uitgetrapt worden? Trap Van Praag er dan ook maar uit die blijkbaar niet weet dat Feyenoord er nu een jaar meisjesvoetbal op heeft zitten
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24947
    woensdag 6 juni 2018 om 13:11
    Nee? Je doet nu alsof ik zo reageer op iedere suggestie die me niet aanstaat.
    Dit is gewoon een zeldzaam slecht idee. En waarschijnlijk ook nog niet heel erg haalbaar.
    Andere beslissingen van Gudde vind ik ook verre van indrukwekkend dus daarom zie ik hem het liefste zsm vertrekken.

    Van Praag heeft hier volgens mij niks mee te maken.
    Vind ik leuk
    13 +10551
    woensdag 6 juni 2018 om 14:03
    #Keizerout, was wat te fel, sorry. Ik hou er gewoon niet zo van als mensen voor idioot uitgemaakt worden. Bert Kroket, die was nou echt vd idiote uitspraken. En dat is nou net het verschil, dat ik hem beticht van idiote uitspraken, maar hem niet voor idioot uitmaak. De man heeft ook vast verstandige dingen gedaan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24947
    woensdag 6 juni 2018 om 14:06
    Hij zal vast ook verstandige dingen hebben gedaan.
    Misschien is idioot inderdaad wat overdreven, maar het is vaak loze lucht als hij praat. Ik had misschien moeten zeggen "incapabele bestuurder"
    Vind ik leuk
    8mei2016 +72
    woensdag 6 juni 2018 om 12:53
    Nederlandse clubs moeten echt beter hun best doen om jeugdspelers te behouden... die hebben ze nodig in de toekomst.
    Vind ik leuk
    Lady Sam +142
    woensdag 6 juni 2018 om 17:31
    Ach ja het grote geld lokt !!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Grootmacht lijkt toe te slaan in Rotterdam: 'Chelsea? Wij horen ook geruchten'