Boskamp geniet: 'Vilhena keek met een blik van: kus mijn kloten maar!'

Boskamp geniet: 'Vilhena keek met een blik van: kus mijn kloten maar!'

Gepubliceerd: woensdag 6 juni 2018 om 15:02wo 06-06-2018 om 15:02

Het gaf Jan Boskamp een 'enorme kick' om te zien hoe Tonny Vilhena tijdens de clash tussen Oranje en Portugal in maart totaal niet onder de indruk was van Cristiano Ronaldo. De confrontatie tussen de twee was voor oer-Feyenoorder Boskamp zelfs één van de hoogtepunten van het seizoen, schrijft hij. 

'Misschien wel het mooiste moment van het afgelopen seizoen vond plaats in de eerste minuut van de interland van het Nederlands elftal tegen Portugal, toen Tonny Vilhena even een koek uitdeelde aan Cristiano Ronaldo', aldus Boskamp in zijn column in Feyenoord Magazine. 

'Daarmee gaf hij het signaal af dat Oranje zich niet zomaar van het veld zou laten tikken. Daarna zag je Vilhena ook niet dertig keer zijn verontschuldigingen aanbieden zoals in dat soort gevallen vaak gebeurt, maar in plaats daarvan boog hij over Ronaldo heen met een blik van: kus mijn kloten maar!'

'Het was voor de eerste keer in een jaar of tien dat ik zoiets zag gebeuren, opeens stond Nederland weer op. (...) Toen ik dat vanaf de tribune zag gebeuren, gaf me dat een enorme kick.'

Poll

Hoort Vilhena in de basis bij Oranje?

(1925 stemmen)

Plaats een reactie

Ajacied_8 +19115
woensdag 6 juni 2018 om 15:07
Ze staan ook allemaal in de rij om Vilhena over te nemen.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1626
woensdag 6 juni 2018 om 15:47
Ppfff is gewoon een goede speler
Vind ik leuk
Barry Engels +31958
woensdag 6 juni 2018 om 16:45
Je bent goed op de hoogte.... het is bijna rond.
Vind ik leuk
RtdDub +13431
woensdag 6 juni 2018 om 15:07
Was inderdaad een fijn moment.
Hielp ook gewoon want daarna heeft die showpony vooral lopen klagen en janken.
En om penalties vragen als je in de grond schiet maakt je ook niet populairder.
Vind ik leuk
Connie Veren +5341
woensdag 6 juni 2018 om 15:23
vilhena in oranje...…. het geeft eigenlijk alleen maar aan hoe triest het momenteel gesteld is met oranje.
Aardige draver voor feyenoord, maar verder een 13 in een dozijn speler.
Vind ik leuk
Deck010 +8450
woensdag 6 juni 2018 om 15:31
Jij hebt er verstand van zeg.....niet eens omdat het een Feyenoord speler is, maar hij is een van de weinige spelers die het klaarblijkelijk nog een eer vind om in Oranje te spelen. Als je hem een draver noemt dan heeft Ajax zeker een renstal?
Vind ik leuk
Connie Veren +5341
woensdag 6 juni 2018 om 15:39
Grappig dat je volgens mij denkt dat ik een ajacied ben, terwijl we toch echt dezelfde club als favoriet hebben.

Vilhena is een draver, zo zie ik het. Leuk seizoen gehad, met een goed aantal goals. Speelde de eerste 10-15 wedstrijden echter als stront en dat wordt makkelijk vergeten. Kampioenschap verloor je toen al. Hij vertraagd in mijn ogen het spel veel te erg. Geen creativiteit. Zie hem graag vertrekken en er een meer voetballende speler voor in de plaats komen.
Vind ik leuk
Deck010 +8450
woensdag 6 juni 2018 om 15:45
Sorry Connie....wilde je absoluut niet beledigen. Maar ben het ook niet met je eens. Vilhena is inderdaad een soort postbode bij Feyenoord maar speelt in Oranje zeer verdienstelijk. Zijn drive valt dan pas echt op omdat de rest stilstaat. Verder denk ik dat hij ook bij Feyenoord een betere rol zou kunnen vervullen als hij meer aanvallend als verdedigend zou mogen spelen. Nu loopt hij vaak over het middenveld te zwerven en probeert hij El Ahmadi te imiteren. Als hij een sterk verdedigende centrale middenvelder naast zich heeft kan hij erg belangrijk zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 juni 2018 om 15:45]
Vind ik leuk
Barry Engels +31958
woensdag 6 juni 2018 om 18:22
Conny reageert wel vaker zo.... is zeer onduidelijk voor welke club hij is als hij zijn fijnbesnaarde kritiek uit.... het is zo fijntjes dat je hem spontaan aanziet voor Ajacied.... heeft ie in mijn ogen toch echt aan zichzelf te danken....
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1626
woensdag 6 juni 2018 om 15:48
Ayoub wel ook echt hele goede speler .... ben benieuwd of ze samen gaan spelen
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1626
woensdag 6 juni 2018 om 15:47
Gewoon een hele goede speler ... klasse beter dan strootman
Vind ik leuk
Connie Veren +5341
woensdag 6 juni 2018 om 15:50
en dat geloof jij ? De ene voetbalt al jaren op hoog niveau, de ander moet eerst nog maar eens zien dat een aardige club hem wil hebben. Je baseert volgens mij je mening alleen op hetgeen je ziet in het NL11tal.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1626
woensdag 6 juni 2018 om 15:52
Waar moet ik het dan op baseren noem mij 1 goede interland van strootman
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 juni 2018 om 15:52]
Vind ik leuk
Connie Veren +5341
woensdag 6 juni 2018 om 15:56
daarom juist, die zijn er de laatste tijd niet. Voorheen, toen NL betere spelers had, heeft hij ook echt goede wedstrijden gespeeld. Laatste zijn allemaal om te janken.
En dan vinden we vilhena goed, omdat hij Ronaldo een keer onderuit schoffelt en wat harder rent als de meeste. Leuk dat zijn broekje vuil is aan het einde van de wedstrijd, maar ik zie graag spelers die meer kunnen dan dat. We hebben dit soort spelers gehad die ook nog eens inzicht en een goede pass hadden. Dat heeft hij niet, want hij doet er 2 minuten over om een bal over 10 meter te geven.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1626
woensdag 6 juni 2018 om 15:58
??? Dus omdat nederland nu minder is mag strootman ook minder presteren ? Dan moet hij toch juist uitblinken ?? Zo slecht is vilhena toch niet , meer scorend vermogen dan strootman en brengt meer strijd
Vind ik leuk
Connie Veren +5341
woensdag 6 juni 2018 om 16:02
ik zeg nergens dat strootman minder mag presteren. Die is ruim ondermaats. Maar ik vind vilhena ook niets. En aangezien strootman al tijden een heel stuk langer op een hoger niveau speelt en ook een veel hoger niveau heeft laten zien, vind ik strootman de betere speler. Maar dat ie een keer op de bank beland is logisch. Vilhena is echter de oplossing niet. Van de regen in de drup zullen we maar zeggen.
Vind ik leuk
baron69 +101
woensdag 6 juni 2018 om 16:08
Was het van de beek waren alle kranten vol lof en jullie ook hij is gewoon een moderne Davids klaar en een dikke punt
Vind ik leuk
Connie Veren +5341
woensdag 6 juni 2018 om 16:14
Een "moderne" Davids. Je bedoeld die jongen die bij AC, Juve en Barca speelde? En dan moderne in de zin van 3 klassen minder, net as het moderne oranje vergeleken met toen?
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 juni 2018 om 16:24]
Vind ik leuk
baron69 +101
woensdag 6 juni 2018 om 16:29
Nee hij doet het gewoon goed elke wedstrijd voldoende nee f de jong heeft veel gepresteerd invaller bij Ajax maar iedereen roept hij moet erin lul toch niet zo dom vilena goede bruikbare voetballer in de basis ount
Vind ik leuk
Connie Veren +5341
woensdag 6 juni 2018 om 16:32
wie lult er nu dom? Waar haal ik f de jong aan? Als je op iemand reageert en een discussie aangaat, moet je niet de mening van "men" of "iedereen" er bij gaan halen.
Vilhena is bruikbaar voor Feyenoord maar ik denk dat iedere stap hoger, hem dodelijk gaat worden. Zitvlees kweken op de bank denk ik.

Om het dan toch over f de jong te hebben. Ik zou liever 1 f de jong hebben als 11 vilhenas.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 juni 2018 om 16:34]
Vind ik leuk
baron69 +101
woensdag 6 juni 2018 om 18:44
Dat bedoel ik dom dus
Vind ik leuk
Connie Veren +5341
woensdag 6 juni 2018 om 20:37
goede argumenten ook.
Vind ik leuk
Deck010 +8450
woensdag 6 juni 2018 om 23:02
Als je Vilhena afrekent op het geen ervaring hebben bij een grote club dan moet je zeker niet zeggen dat je liever 1 f de jong hebt als 1 Vilhena.
Vind ik leuk
Connie Veren +5341
donderdag 7 juni 2018 om 08:34
probeer eens te begrijpen wat ik schrijf en niet wat jij wil lezen.
Ik reken de ene er niet op af dat ie geen ervaring heeft bij een grote club. Ik prijs juist de ander juist dat hij al jaren voor een grote club speelt en vilhena daar eerst maar eens moet zien te komen.
Voorlopig is het nog erg rustig en verwacht ik niet dat als Roma naar spelers als Ziyech kijkt, ze met vilhena aan de haal zullen gaan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 juni 2018 om 08:35]
Vind ik leuk
Barry Engels +31958
woensdag 6 juni 2018 om 16:47
Draver.... je ziet het niet he....
Vind ik leuk
Connie Veren +5341
woensdag 6 juni 2018 om 16:57
ik zie het idd niet. En de clubs ook nog niet blijkbaar. We zullen zien wie hem op gaat pikken. Watford of zo misschien.
Vind ik leuk
_Mark +818
woensdag 6 juni 2018 om 15:37
Waarom wordt er zo overdreven gereageerd op die actie van Vilhena op Ronaldo? Misschien komt het omdat ik Vilhena maar een vervelend en beperkt mannetje vind die van mij zo snel mogelijk weg mag, maar volgens mij maakt hij gewoon een lichte tackle en is iedereen enthousiast om niks.
Vind ik leuk
Hvdp +1398
woensdag 6 juni 2018 om 15:38
Het zou fijn zijn als vilhena af en toe ook eens een bal raakt en hem vervolgens naar iemand van dezelfde kleur speelt
Vind ik leuk
rinirat +3023
woensdag 6 juni 2018 om 15:41
Beetje ouwe koeien verhaal dit.....Boskamp ziet alleen maar Feyenoord.
Dat is zijn cluppie.. niks mis mee.
Vind ik leuk
Cappie +7546
woensdag 6 juni 2018 om 15:45
Daarna is Nederland helaas weer op het oude vertrouwde droevige niveau van de laatste jaren aanbeland. Hoe kan het toch dat je in een wedstrijd tegen Portugal ineens wel inzet kan tonen en het daarna elke keer compleet mislukt?
Vind ik leuk
woensdag 6 juni 2018 om 15:56
En tegen Italië gaf Nederland zich niet thuis...
Vind ik leuk
Jordtt +1380
woensdag 6 juni 2018 om 15:58
Hoogtepunt van het seizoen: over hoe een speler kijkt na een overtreding in een oefeninterland... Je moet er maar van kunnen genieten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 juni 2018 om 15:59]
Vind ik leuk
Stranger +5851
woensdag 6 juni 2018 om 16:02
Heb ik ook vaak genoeg gedacht. Gebeurde vaker niet dan wel ;-)
Vind ik leuk
haarlemx +431
woensdag 6 juni 2018 om 16:15
Vilhena zonder die blik in je ogen hadden we Ronaldo nooit klein gekregen.
Waar was die blik tegen Italie?
Vind ik leuk
Drobtine +2491
woensdag 6 juni 2018 om 16:46
Respect voor Jantje, hoop dat hij meegaat naar Endemol Voetbal Inside zonder Jantje is een stuk minder leuk
Vind ik leuk
Marco S +6555
woensdag 6 juni 2018 om 16:55
Johan heeft gelijk.. ik zag die blik ook.. ik werd zo gemotiveerd en ik deed mijn rocky broekie aan en sindsdien gaat alles goed.. mijn wietplanten groeien enorm, mijn aandelen overstijgen alle verwachtingen en mijn binnen en buitenvrouwen zijn niet in verwachting. Alles dankzij little Tonny
Wat een blik
Geweldig
Vind ik leuk
WilcoS64 +2317
woensdag 6 juni 2018 om 17:36
Oud nieuws toch, uit maart!?!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws