Boskamp geniet: 'Vilhena keek met een blik van: kus mijn kloten maar!'

    Boskamp geniet: 'Vilhena keek met een blik van: kus mijn kloten maar!'

    woensdag 6 juni 2018 om 15:02

    Het gaf Jan Boskamp een 'enorme kick' om te zien hoe Tonny Vilhena tijdens de clash tussen Oranje en Portugal in maart totaal niet onder de indruk was van Cristiano Ronaldo. De confrontatie tussen de twee was voor oer-Feyenoorder Boskamp zelfs één van de hoogtepunten van het seizoen, schrijft hij. 

    'Misschien wel het mooiste moment van het afgelopen seizoen vond plaats in de eerste minuut van de interland van het Nederlands elftal tegen Portugal, toen Tonny Vilhena even een koek uitdeelde aan Cristiano Ronaldo', aldus Boskamp in zijn column in Feyenoord Magazine. 

    'Daarmee gaf hij het signaal af dat Oranje zich niet zomaar van het veld zou laten tikken. Daarna zag je Vilhena ook niet dertig keer zijn verontschuldigingen aanbieden zoals in dat soort gevallen vaak gebeurt, maar in plaats daarvan boog hij over Ronaldo heen met een blik van: kus mijn kloten maar!'

    'Het was voor de eerste keer in een jaar of tien dat ik zoiets zag gebeuren, opeens stond Nederland weer op. (...) Toen ik dat vanaf de tribune zag gebeuren, gaf me dat een enorme kick.'

    Poll

    Hoort Vilhena in de basis bij Oranje?

    (1920 stemmen)

    Plaats een reactie

    Simsalabim +747
    woensdag 6 juni 2018 om 15:06
    Vilhena doet het goed in oranje, lekker laten staan
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 15:07
    Hij doet et zeker aardig. Heeft Rotterdamse gif in zich.

    Kan zich nog wel verbeteren maar geldt voor het gehele NLse elftal
    Vind ik leuk
    Groen +383
    woensdag 6 juni 2018 om 15:13
    Oh noemen ze dat tegenwoordig gif. Vond al dat hij wazig uit zijn doppen keek.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 15:15
    Haha. Een beetje een Neres blik. Daar denkt ook iedereen van dat die elke dag naat het Bulldog cafe gaat ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 19:58
    Nog zo 020er ... gaat om ajakkus spelers zijn ze stil
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +2866
    woensdag 6 juni 2018 om 18:12
    Ik heb altijd het gevoel gehad dat vilenha meer potentie had.
    Soms speelt hij geweldig maar soms denk ik wel bij hem wat doe je nou, heb jij dat niet af en toe bij hem?
    Als zijn niveau van zijn goede wedstrijden constant zou zijn is hij zeker basis plaats waardig en een geweldige speler.

    Ik heb trouwens wel de wedstrijd tegen Portugal gemist moet ik erbij zeggen.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 18:44
    Het gaat juist om de mindere wedstrijden, die je speelt. Dan moet je wel inzet tonen. Op zn minst.
    En dat doet hij wel.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +2866
    donderdag 7 juni 2018 om 11:18
    Hij geeft nooit op, daarom kan ik ook nooit negatief over hem zijn.
    Ik snap alleen niet dat hij zo wisselvallig is.
    Maar zoals nashua hieronder zegt: het niveau van de eredivisie is niet heel hoog misschien dat hij juist daardoor zo is ja.
    Ik denk dat vilhena moet verkassen naar een Duitse club om daar nog iets meer door te groeien.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 15:47
    Ja idd. Misschien gaat het soms te makkelijk. In een oude vertrouwde omgeving.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +2866
    donderdag 7 juni 2018 om 18:28
    Daarom & Engeland Spanje of Italië is niet echt een competitie waar hij rijp voor is, misschien na 2 jaartjes Duitsland.
    Maar zou het stiekem nog leuker vinden als hij Feijenoord gewoon trouw blijft, misschien volgend meerdere spelers zijn voorbeeld bij hun club.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 21:42
    Hij is idd niet constant genoeg.
    Vind ik leuk
    Nashua +6673
    woensdag 6 juni 2018 om 23:34
    Dat is eigenlijk het hele probleem van de eredivisie
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 00:45
    Is zeker zo.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8486
    woensdag 6 juni 2018 om 15:07
    Ze staan ook allemaal in de rij om Vilhena over te nemen.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 15:47
    Ppfff is gewoon een goede speler
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 16:22
    Misschien omdat je er niks over hoort. Alle geruchten gaan over Ajax. Dat verkoopt goed.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25809
    woensdag 6 juni 2018 om 16:45
    Je bent goed op de hoogte.... het is bijna rond.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8479
    woensdag 6 juni 2018 om 15:07
    Was inderdaad een fijn moment.
    Hielp ook gewoon want daarna heeft die showpony vooral lopen klagen en janken.
    En om penalties vragen als je in de grond schiet maakt je ook niet populairder.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 15:13
    Heeft Boskamp niet in de gaten dat er in het heden tendaagse voetbal er helemaal niet meer zo geschoffeld kan worden als 40 jaar geleden, met 18 camera's. Volgens mij had Vilhena het helemaal niet bewust gedaan (zijn reactie) die is heus wel onder de indruk dat de Ronaldo op dat moment tegen hem speelt..
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 16:32
    Vilhena is niet zo snel onder de indruk. Tegen Frankrijk viel hij ook goed in. En in de CL was hij ook niet zenuwachtig.
    Gewoon een betrouwbare speler, die al veel meegemaakt heeft.
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +612
    woensdag 6 juni 2018 om 15:16
    "Opeens stond Nederland weer op..." whahaha wauw.. Spreek lekker voor jezelf Mr. Boskamp. Omdat dit knulletje stoer loopt te doen op het veld maakt het niet meteen een wederopstanding als voetbalnatie. Hoe opportunistisch kan iemand zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 16:33
    Ze wonnen wel 3-0. Juist door fel te beginnen. De laatste 2 wedstrijden begon Oranje slap.

    Je ziet het aan IJsland ... gelijk er inkleunen en je beperkingen kennen.

    Maar nee, na 1 positieve wedstrijd, gelijk weer denken dat je al WK bent. Typisch Oranje.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25809
    woensdag 6 juni 2018 om 16:47
    Dat overdrijven komt in zijn geheel voor je eigen rekening. Laat die man een beetje enthousiast zijn zonder daar meteen waarde-oordelen aan te hangen.... beetje zielig van je.
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +612
    woensdag 6 juni 2018 om 16:56
    Zielig? Scheld ik iemand uit dan ofzo? Zij mening komt naar voren in dit artikel waarop ik mijn mening geef. En als er gezegd wordt: " heel nederland staat op" Vind ik dat naar mijn mening overdreven ja.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4499
    woensdag 6 juni 2018 om 15:23
    vilhena in oranje...…. het geeft eigenlijk alleen maar aan hoe triest het momenteel gesteld is met oranje.
    Aardige draver voor feyenoord, maar verder een 13 in een dozijn speler.
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    woensdag 6 juni 2018 om 15:31
    Jij hebt er verstand van zeg.....niet eens omdat het een Feyenoord speler is, maar hij is een van de weinige spelers die het klaarblijkelijk nog een eer vind om in Oranje te spelen. Als je hem een draver noemt dan heeft Ajax zeker een renstal?
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4499
    woensdag 6 juni 2018 om 15:39
    Grappig dat je volgens mij denkt dat ik een ajacied ben, terwijl we toch echt dezelfde club als favoriet hebben.

    Vilhena is een draver, zo zie ik het. Leuk seizoen gehad, met een goed aantal goals. Speelde de eerste 10-15 wedstrijden echter als stront en dat wordt makkelijk vergeten. Kampioenschap verloor je toen al. Hij vertraagd in mijn ogen het spel veel te erg. Geen creativiteit. Zie hem graag vertrekken en er een meer voetballende speler voor in de plaats komen.
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    woensdag 6 juni 2018 om 15:45
    Sorry Connie....wilde je absoluut niet beledigen. Maar ben het ook niet met je eens. Vilhena is inderdaad een soort postbode bij Feyenoord maar speelt in Oranje zeer verdienstelijk. Zijn drive valt dan pas echt op omdat de rest stilstaat. Verder denk ik dat hij ook bij Feyenoord een betere rol zou kunnen vervullen als hij meer aanvallend als verdedigend zou mogen spelen. Nu loopt hij vaak over het middenveld te zwerven en probeert hij El Ahmadi te imiteren. Als hij een sterk verdedigende centrale middenvelder naast zich heeft kan hij erg belangrijk zijn.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25809
    woensdag 6 juni 2018 om 18:22
    Conny reageert wel vaker zo.... is zeer onduidelijk voor welke club hij is als hij zijn fijnbesnaarde kritiek uit.... het is zo fijntjes dat je hem spontaan aanziet voor Ajacied.... heeft ie in mijn ogen toch echt aan zichzelf te danken....
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 15:48
    Ayoub wel ook echt hele goede speler .... ben benieuwd of ze samen gaan spelen
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 15:47
    Gewoon een hele goede speler ... klasse beter dan strootman
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4499
    woensdag 6 juni 2018 om 15:50
    en dat geloof jij ? De ene voetbalt al jaren op hoog niveau, de ander moet eerst nog maar eens zien dat een aardige club hem wil hebben. Je baseert volgens mij je mening alleen op hetgeen je ziet in het NL11tal.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 15:52
    Waar moet ik het dan op baseren noem mij 1 goede interland van strootman
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4499
    woensdag 6 juni 2018 om 15:56
    daarom juist, die zijn er de laatste tijd niet. Voorheen, toen NL betere spelers had, heeft hij ook echt goede wedstrijden gespeeld. Laatste zijn allemaal om te janken.
    En dan vinden we vilhena goed, omdat hij Ronaldo een keer onderuit schoffelt en wat harder rent als de meeste. Leuk dat zijn broekje vuil is aan het einde van de wedstrijd, maar ik zie graag spelers die meer kunnen dan dat. We hebben dit soort spelers gehad die ook nog eens inzicht en een goede pass hadden. Dat heeft hij niet, want hij doet er 2 minuten over om een bal over 10 meter te geven.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 juni 2018 om 15:58
    ??? Dus omdat nederland nu minder is mag strootman ook minder presteren ? Dan moet hij toch juist uitblinken ?? Zo slecht is vilhena toch niet , meer scorend vermogen dan strootman en brengt meer strijd
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7552
    woensdag 6 juni 2018 om 16:01
    Strootman hoort niet eens in Oranje, die is zo vreselijk slecht geworden na zijn blessure niet normaal. Je moet gewoon kijken in welke wedstrijden je welke spelers nodig bent en daar moet je ook op selecteren en niet uitgaan van een vaste kern.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 juni 2018 om 09:11
    Ben jij echt zo dom?
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4499
    woensdag 6 juni 2018 om 16:02
    ik zeg nergens dat strootman minder mag presteren. Die is ruim ondermaats. Maar ik vind vilhena ook niets. En aangezien strootman al tijden een heel stuk langer op een hoger niveau speelt en ook een veel hoger niveau heeft laten zien, vind ik strootman de betere speler. Maar dat ie een keer op de bank beland is logisch. Vilhena is echter de oplossing niet. Van de regen in de drup zullen we maar zeggen.
    Vind ik leuk
    baron69 +85
    woensdag 6 juni 2018 om 16:08
    Was het van de beek waren alle kranten vol lof en jullie ook hij is gewoon een moderne Davids klaar en een dikke punt
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4499
    woensdag 6 juni 2018 om 16:14
    Een "moderne" Davids. Je bedoeld die jongen die bij AC, Juve en Barca speelde? En dan moderne in de zin van 3 klassen minder, net as het moderne oranje vergeleken met toen?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    baron69 +85
    woensdag 6 juni 2018 om 16:29
    Nee hij doet het gewoon goed elke wedstrijd voldoende nee f de jong heeft veel gepresteerd invaller bij Ajax maar iedereen roept hij moet erin lul toch niet zo dom vilena goede bruikbare voetballer in de basis ount
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4499
    woensdag 6 juni 2018 om 16:32
    wie lult er nu dom? Waar haal ik f de jong aan? Als je op iemand reageert en een discussie aangaat, moet je niet de mening van "men" of "iedereen" er bij gaan halen.
    Vilhena is bruikbaar voor Feyenoord maar ik denk dat iedere stap hoger, hem dodelijk gaat worden. Zitvlees kweken op de bank denk ik.

    Om het dan toch over f de jong te hebben. Ik zou liever 1 f de jong hebben als 11 vilhenas.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    baron69 +85
    woensdag 6 juni 2018 om 18:44
    Dat bedoel ik dom dus
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4499
    woensdag 6 juni 2018 om 20:37
    goede argumenten ook.
    Vind ik leuk
    Deck010 +1639
    woensdag 6 juni 2018 om 23:02
    Als je Vilhena afrekent op het geen ervaring hebben bij een grote club dan moet je zeker niet zeggen dat je liever 1 f de jong hebt als 1 Vilhena.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4499
    donderdag 7 juni 2018 om 08:34
    probeer eens te begrijpen wat ik schrijf en niet wat jij wil lezen.
    Ik reken de ene er niet op af dat ie geen ervaring heeft bij een grote club. Ik prijs juist de ander juist dat hij al jaren voor een grote club speelt en vilhena daar eerst maar eens moet zien te komen.
    Voorlopig is het nog erg rustig en verwacht ik niet dat als Roma naar spelers als Ziyech kijkt, ze met vilhena aan de haal zullen gaan.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25809
    woensdag 6 juni 2018 om 16:47
    Draver.... je ziet het niet he....
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4499
    woensdag 6 juni 2018 om 16:57
    ik zie het idd niet. En de clubs ook nog niet blijkbaar. We zullen zien wie hem op gaat pikken. Watford of zo misschien.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7552
    woensdag 6 juni 2018 om 15:23
    In sommige wedstrijden zeer bruikbaar in anderen niet maar denk persoonlijk dat je toch een hoger niveau moet nastreven.
    Vind ik leuk
    _Mark +805
    woensdag 6 juni 2018 om 15:37
    Waarom wordt er zo overdreven gereageerd op die actie van Vilhena op Ronaldo? Misschien komt het omdat ik Vilhena maar een vervelend en beperkt mannetje vind die van mij zo snel mogelijk weg mag, maar volgens mij maakt hij gewoon een lichte tackle en is iedereen enthousiast om niks.
    Vind ik leuk
    Hvdp +318
    woensdag 6 juni 2018 om 15:38
    Het zou fijn zijn als vilhena af en toe ook eens een bal raakt en hem vervolgens naar iemand van dezelfde kleur speelt
    Vind ik leuk
    rinirat +1535
    woensdag 6 juni 2018 om 15:41
    Beetje ouwe koeien verhaal dit.....Boskamp ziet alleen maar Feyenoord.
    Dat is zijn cluppie.. niks mis mee.
    Vind ik leuk
    Cappie +6678
    woensdag 6 juni 2018 om 15:45
    Daarna is Nederland helaas weer op het oude vertrouwde droevige niveau van de laatste jaren aanbeland. Hoe kan het toch dat je in een wedstrijd tegen Portugal ineens wel inzet kan tonen en het daarna elke keer compleet mislukt?
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2798
    woensdag 6 juni 2018 om 15:56
    En tegen Italië gaf Nederland zich niet thuis...
    Vind ik leuk
    Jordtt +1018
    woensdag 6 juni 2018 om 15:58
    Hoogtepunt van het seizoen: over hoe een speler kijkt na een overtreding in een oefeninterland... Je moet er maar van kunnen genieten.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Stranger +4029
    woensdag 6 juni 2018 om 16:02
    Heb ik ook vaak genoeg gedacht. Gebeurde vaker niet dan wel ;-)
    Vind ik leuk
    haarlemx +424
    woensdag 6 juni 2018 om 16:15
    Vilhena zonder die blik in je ogen hadden we Ronaldo nooit klein gekregen.
    Waar was die blik tegen Italie?
    Vind ik leuk
    Drobtine +2392
    woensdag 6 juni 2018 om 16:46
    Respect voor Jantje, hoop dat hij meegaat naar Endemol Voetbal Inside zonder Jantje is een stuk minder leuk
    Vind ik leuk
    Marco S +4168
    woensdag 6 juni 2018 om 16:55
    Johan heeft gelijk.. ik zag die blik ook.. ik werd zo gemotiveerd en ik deed mijn rocky broekie aan en sindsdien gaat alles goed.. mijn wietplanten groeien enorm, mijn aandelen overstijgen alle verwachtingen en mijn binnen en buitenvrouwen zijn niet in verwachting. Alles dankzij little Tonny
    Wat een blik
    Geweldig
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +190
    woensdag 6 juni 2018 om 17:36
    Oud nieuws toch, uit maart!?!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Boskamp geniet: 'Vilhena keek met een blik van: kus mijn kloten maar!'