'NEC kan miljoenen bijschrijven door megatransfers van drie oud-spelers'

    'NEC kan miljoenen bijschrijven door megatransfers van drie oud-spelers'

    zaterdag 9 juni 2018 om 13:11

    De penningmeester van NEC lijkt deze zomer aan het werk te kunnen. Drie oud-spelers van de Nijmegenaren worden nadrukkelijk gelinkt aan een miljoenendeal en zouden hun oude club een extra zakcentje op kunnen leveren.

    Alireza Jahanbakhsh kroonde zich namens AZ tot Eredivisie-topscorer en kan zichzelf bovendien in de kijker spelen tijdens het WK in Rusland. Volgens Omroep Gelderland heeft NEC een doorverkooppercentage bedongen toen het de Iraniër in 2015 aan AZ verkocht en heeft het recht op een opleidingsvergoeding, omdat Jahanbakhsh destijds nog geen 23 was. Wanneer de rechtsbuiten voor vijftien miljoen euro getransfereerd wordt, gaat er een miljoen euro naar NEC.

    Ook Anthony Limbombe lijkt deze zomer te gaan verhuizen. De Belgische vleugelaanvaller heeft zich bij Club Brugge verder ontwikkeld en zou gevolgd worden door Olympique Lyon en Huddersfield Town. De Jupiler Pro League-kampioen lijkt 12 tot 15 miljoen te kunnen incasseren voor Limbombe: NEC kan rekenen op circa een half miljoen euro. De Belgen hebben overigens al een vervanger voor Limbombe gehaald: Arnaut Groenveld komt over van de Nijmegenaren.

    Jasper Cillessen tenslotte heeft acht jaar lang in De Goffert rondgelopen en wordt in verband gebracht met Liverpool en Napoli. FC Barcelona is alleen bereid om zijn reservekeeper te laten gaan wanneer een club wil voldoen aan de afkoopsom van zestig miljoen euro. In dat geval kan NEC twee miljoen euro bijschrijven.

    Plaats een reactie

    robertus +1551
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:14
    Zie, zo somber is het allemaal nog niet in Nijmegen!!
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13513
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:25
    Nou NEC besteed het goed
    Vind ik leuk
    robertus +1551
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:28
    Ja, daar zeg je wat.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:47
    Dat is 3, 5 miljoenen euro
    Kan je een aardig jp ploegje voor neerzetten maar het geld zal wel weer in de zakken worden gestopt de de heeren.
    En weer zogenaamd geen geld zijn voor versterkingen.!
    Vind ik leuk
    robertus +1551
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:51
    Zal niet allemaal naar de selectie gaan verwacht ik. Daarnaast zijn het bedragen die nog maar moeten blijken. Maar het geeft de club iig wat extra ruimte om te ademen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:53
    Ze moeten inversteere in de selectie hoe dan ook.
    Vind ik leuk
    robertus +1551
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:55
    Zeker, maar we hebben ook nog een gat te dichten. We gaan het zien. Dit is iig een goed vooruitzicht.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:57
    Een gat van 3,5 miljoen?
    Vind ik leuk
    robertus +1551
    zaterdag 9 juni 2018 om 14:00
    Nee dat niet, maar niet alles gaat op aan de selectie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 14:40
    Is geen geld voor spelers.
    Eerst maar geldeisers geruststellen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 15:08
    hé 1892, ook ontwaakt?
    Vind ik leuk
    robertus +1551
    zaterdag 9 juni 2018 om 16:23
    En wie zijn die geldeisers dan allemaal volgens jou? En kom niet aan met gemeente of Boekhoorn!
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 14:06
    Neem aan dat de investeerders hun procentuele teruggave al hebben gehad via de verkoop van deze spelers.
    zij krijgen dus ook geld van zelf-opgeleide of jong gehaalde spelers als Cillessen en Groeneveld.
    al is het 2 miljoen, heel hard nodig.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +12989
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:27
    Die miljonair gooit er al jaren miljoenen in ....en t blijft alsnog niks !!
    Vind ik leuk
    robertus +1551
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:29
    Stijgende lijn is ingezet. No worries, alles komt goed!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +6666
    zaterdag 9 juni 2018 om 14:39
    Die is zelfs miljardair en geeft dus enkel wat kleingeld naar het bestuur
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 15:24
    in 15 jaar 10 miljoen? en dat met zijn 4-en?
    B4 krijgt genoeg centen terug na verkoop van spelers.
    Zelfs daar hoeft een club als NEC niet bij de gemeente aan te kloppen, de rooien van toen financieren geen aankopen, weet je wel?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +12989
    zaterdag 9 juni 2018 om 16:21
    Tis en blijft niks
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7477
    zaterdag 9 juni 2018 om 14:29
    En wat doen ze ermee in Nijmegen, verkwanselen.
    Vind ik leuk
    Srbija +213
    zaterdag 9 juni 2018 om 14:45
    Wat doen ze ermee in Amsterdam? Helemaal niks.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7477
    zaterdag 9 juni 2018 om 14:46
    Als beursgenoteerd bedrijf juist heel veel, zie onze aankopen en zet deze eens af tegen het beleid dat jullie voeren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 15:28
    als je sec goed bekijkt haalt NEC met een bijna lege portemonnee beter spul op dan Ajax, die Jahanbaksh hadden jullie ook graag gewild, Cillessen veel te goedkoop van de hand gedaan, zoals zo velen.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7477
    zaterdag 9 juni 2018 om 15:32
    Je betaald de vraagprijs wat is daaraan goedkoop? En wie zegt dat Ajax graag Jahanbaksh had gehad, alleen jij.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 15:42
    Zijn genoeg supporters van Ajax die hem graag erbij willen hebben, geen eigengereide vleugelspeler die er nu genoeg rondlopen in Amsterdam.


    Cilessen verkocht voor 3 miljoen, Scrooge Overmars wilde niet verder gaan dan 1,8.
    3 miljoen was ook een schijtprijsje.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7477
    zaterdag 9 juni 2018 om 16:40
    En welk jaar was dat volgens jou? Sinds wanneer doet Overmars het aan en verkoopbeleid in overleg met de RvC?
    Overmars was nog niet eens in dienst bij Ajax destijds, eerst je huiswerk doen knul!
    Vind ik leuk
    zondag 10 juni 2018 om 20:46
    wow, per ongeluk gerapporteerd, my bad.
    jij hebt gelijk, Overmars kwam later, maar NEC heeft met die 3,2 miljoen veel te weinig gehad.
    Vind ik leuk
    NvC +551
    zaterdag 9 juni 2018 om 20:48
    Wat ermee wordt bedoeld denk ik is dat NEC met een leeg portemonee toch pareltjes zoals Jahanbaksh, Limbombe enz hebben gehaald. Ajax met zn miljoenen haalt ook goeie spelers maar ook veel miskopen. Maar het beleid van beide clubs kan je niet vergelijken, Ajax opereert op een ander niveau met andere doelen dan dat van NEC.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7477
    maandag 11 juni 2018 om 14:34
    Onana 150.000 euro Dolberg 280.000 euro, het elftal dat de finale EL speelde koste nog geen 9 miljoen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 14:38
    Ze zijn nu al aan het schatten wat spelers opbrengen.
    Dan heb je echt geld nodig.
    Voorlopig zijn het maar geruchten en is niks zeker.
    Vind ik leuk
    Aal +20076
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:14
    Zo zo eindelijk eens goed nieuws voor NEC! Benieuwd waar die euro's in geinvesteerd gaan worden......
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +10621
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:16
    Waarschijnlijk de nieuwe Owusu Abeiyi ...
    Vind ik leuk
    Aal +20076
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:17
    Tis niet te hopen... ik hoorde wel dat de pandahokken vernieuwd moeten worden in Ouwehand....
    Vind ik leuk
    gladiator +118
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:18
    beter een pandahok vernieuwen dan een kut aal in je reet
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:21
    Hoe subtiel
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:48
    ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 17:02
    🐼🐼🐼
    Vind ik leuk
    3puntertje +952
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:22
    Wat een dwaze opmerking weer.
    Misschien zou jij je eens bezig moeten houden met je eigen malafide clubje, FC Roebels.
    NEC is een veel mooiere club dan die identiteitsloze bende bij jullie;) de meest neppe club van Nederland.... ohja en Rusland.
    En dat zeg ik als niet NEC supporter.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9561
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:35
    Jij vindt NEC mooier, ik Vitesse. Het is geen feit dat NEC een mooiere club is.
    Vind ik leuk
    3puntertje +952
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:48
    Is het ook niet.
    Ik vind gewoon dat die Aal eens een keer onder zijn NEC dekbedje weg moet komen en er voor uit moet komen dat hij eigenlijk voor die club uit Nijmegen is.
    Hij is drukker met NEC dan met Fc Roebels uit Arnhem.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 15:41
    sinds wanner volg jij voetbal?

    Is ook geen feit, maar bijna wel voor de neutrale voetbalkenner, maar jij bent ook supporter van een club met een investeerder waar ik mijn vraagtekens bij zet, maar NEC is van oudsher al club van de werkers, niet van het plebs van andermans poen verderop.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9561
    zaterdag 9 juni 2018 om 16:15
    Nee jongen, en hoe durf jij te spreken over wat de neutrale 'voetbalkenner' vindt? De fans, het voetbal, de historie en ja zelfs het stadion vind ik mooier dan dat bij NEC. Verder is Schrouff op dit moment gewoon onze eigenaar, zou niet weten waarom je daar je vraagtekens bij zet. Al zal maandag waarschijnlijk meer bekend worden gemaakt over onze toekomstige investeerder, kan me voorstellen dat je ons vanaf dát moment wel meer op Vitesse vindt gaan lijken.
    Vind ik leuk
    3puntertje +952
    zaterdag 9 juni 2018 om 17:57
    Dat over het stadion is een leugentje he:)
    Of heb je een zonnesteek opgelopen?
    Vitesse stadion is toch echt met afstand het lelijkste stadion van misschien wel heel Europa.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9561
    zaterdag 9 juni 2018 om 18:17
    Zeg niet dat ik het mooi vind, maar als ik moet kiezen tussen 18000 in de Gelredome of een volle Goffert (wat ik simpelweg een kuil met wat stoeltjes vind), dan kies ik zeker voor de Gelredome.
    Vind ik leuk
    NvC +551
    zaterdag 9 juni 2018 om 20:54
    Het Gelredome heeft ook veel meer te bieden. Veel meer keus in stoelen, mooie zijde doeken en je zit lekker binnen! 👍
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:48
    Helemaal met je eens.
    Vind ik leuk
    3puntertje +952
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:49
    Haha dat dacht ik al;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 17:00
    Deze hokken? 🐼🐼🐼🐼
    Vind ik leuk
    NvC +551
    zaterdag 9 juni 2018 om 19:46
    Weer aan het provoceren zie ik. Straks zeker weer de schuld geven aan iedereen en alles NEC dat je gestalk of beledigd wordt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:16
    Gat dichten waarschijnlijk
    Vind ik leuk
    gladiator +118
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:18
    oversier kan naar het WK om te gaan shoppen met zijn grote zak met geld whahahhahaha
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 14:12
    Dan ken je NEC niet, gewoon doen, doe je gek genoeg.
    luchtfietserij gebeurt aan de overkant.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 17:04
    Achilles? 🐼🐼🐼
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 20:43
    nee, jouw geel-zwarte brigade
    Vind ik leuk
    zondag 10 juni 2018 om 07:56
    Fietsen die in de lucht fietsen, het moet niet gekker word
    🐼🐼🐼👊👊🐼🐼🐼
    Vind ik leuk
    Hupfean +2463
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:24
    T moet dus allemaal nog. Maar wel lekker als het daadwerkelijk doorgaat.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4738
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:25
    Ik weet niet of er grote gaten te dicht en zijn in Nijmegen.. maar wanneer dat niet het geval is, en je investeert dit goed, dan kun je een ijzersterke selectie voor JL begrippen neerzetten.
    Vind ik leuk
    NvC +551
    zaterdag 9 juni 2018 om 19:50
    Eindelijk een normale reactie ipv Arnhemse trollen die leugens verspreiden voor hun eigen misselijke plezier!
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +15368
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:26
    Dat is dan weer mooi meegenomen voor nec. Mooi gebruiken om gaten te dichten.
    Geen goede spelers voor halen want wij willen volgend jaar weer promoveren:p
    Vind ik leuk
    robertus +1551
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:34
    Er zijn meer wegen die leiden naar de ED!
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 17:43
    Welke? 🚚🚚🚚
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:28
    Tsja, ook zo kun je als provincieclub aan je centjes komen , its all in the game
    Vind ik leuk
    harrie v. +591
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:30
    60milj voor Cillesen?? Yeah right!? Dat gelooft toch niemand.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 14:13
    Daarom, VP rekent NEC rijk, als Cillesen voor de helft verkocht wordt is het ook 2 miljoen, prima.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:30
    Zo dat is wel een lekker bedrag voor nec daarmee kunnen ze een kampioenswaardig team neer zetten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:31
    Dat zijn nog eens bedragen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:32
    Deze constructie pakt een aantal malen goed uit. Met in de pijpleiding naar de toekomst Groeneveld en zometeen Kadioglu krijgt de opleidingsclub NEC tenminste terecht een deel betaald. Zonder opleidingsclubs geen toevoer naar de grotere clubs. Mooie mix van jeugd en ervaring zou mooi zijn. tijd van vreemdelingenlegioen is bovendien niet meer van toepassing dus dat was ook al een goede beleidskeuze. Koers houden, prima!
    Vind ik leuk
    slaski +2034
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:46
    Reken jezelf maar vast rijk. 60.000.000 zie ik NIET neergelegd Worden voor een (reserve) ballenvanger. Volstrekt onrealistisch bedrag.
    Vind ik leuk
    robertus +1551
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:50
    Er is ook niemand die dat zegt. Het is alleen een "als" rekensommetje. Is het de helft, zijn we nog enorm geholpen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:51
    Al is het 30 toch een miljoen ;-)
    Vind ik leuk
    El Cazador +4452
    zaterdag 9 juni 2018 om 13:48
    Hoeveel euro's rollen er nou in Nijmegen binnen?? Transfers en doorverkopen??
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16946
    zaterdag 9 juni 2018 om 14:10
    Lekker voor NEC
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 14:20
    Eigen jeugd kans geven, zet er voor 40% een sterkhouder en een koopje bij die de mouwen opstroopt, beetje leuke speler ben je toch zo kwijt, doorverkooppercentage is een levensader voor een club als NEC, hoeven niet meer, mag wel, als er maar een elftal met identiteit en vechtersmentaliteit staat.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +1198
    zaterdag 9 juni 2018 om 14:28
    Limbombe kon er volgens Derksen helemaal niks van...
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 14:31
    Al het geld is meegenomen natuurlijk. Alleen worden wij supporters gek gemaakt of tevreden gehouden bij een verkoop van een speler die een doorverkoopclausule afgedwongen heeft, maar als je dan ziet hoe laag dat percentage dan is is dat ook wel weer zuinig!
    Nogmaals, al het geld is welkom hoor had alleen meer gehoopt! Wat ze met het geld gaan doen? Hoop een keer iets goeds!
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 14:39
    Dat zijn flinke bedragen voor een jupiler ploeg. Hopen dat ze niet door wanbeleid het geld weg gooien.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18773
    zaterdag 9 juni 2018 om 14:41
    60 miljoen voor Cillessen. Dat zouden ze nog niet eens voor m betalen als ie penalties kon stoppen, laat staan nu
    Vind ik leuk
    zaterdag 9 juni 2018 om 15:16
    vraagprijs van een club(?)
    totaal krankzinnig natuurlijk.
    maar wel Nederlands beste, al speelt hij in het 5e van Barca.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 20:47
    Koop er een hal voor en maak er een kooiconstructie in met een ballenmachine. Zo verbeteren de Duitsers hun prestaties met wendbaarheid en instinct. Neem geen oude trainers meer.