BBC selecteert Eredivisie-trio in bijzonder lijstje: Kan het WK echt glans geven

    BBC selecteert Eredivisie-trio in bijzonder lijstje: "Kan het WK echt glans geven"

    zondag 10 juni 2018 om 23:35

    Hirving Lozano, Alireza Jahanbakhsh en Renato Tapia zijn door de BBC opgenomen in een bijzonder lijstje. Het Eredivisie-trio wordt door commentatoren van de Engelse omroep getipt als WK-revelatie.

    PSV-aanvaller Lozano staat op één in het lijstje. "Lozano is een briljante, temperamentvolle speler, die het WK echt glans kan geven", zegt Jonathan Pearce op de website van de BBC. "Hij is bloedsnel, komt graag naar binnen vanaf de linkerkant en heeft op jonge leeftijd al 27 interlands gespeeld. Maar hij heeft een valkuil: in de Eredivisie bij PSV werd hij al twee keer van het veld gestuurd en ook op de Olympische Spelen met Mexico was het raak."

    AZ'er Jahanbakhsh is ook opgenomen in het BBC-lijstje met jonge, talentvolle spelers. "Het zou een verrassing zijn als Iran de groepsfase overleeft, maar bondscoach Carlos Queiroz heeft met Jahanbakhsh een echte troef in handen. Het een kwaliteitsspeler, die al wordt gelinkt aan een transfer naar de Premier League", zegt Guy Mowbray. "Natuurlijk is de Eredivisie geen top meer, maar hij werd topscorer en kan zijn club AZ een mooi bedrag opleveren als hij een goed WK speelt."

    Feyenoorder Tapia is ook één van vijftien geselecteerde spelers. John Murray: "Tapia is een rijzende ster - en ook een veelzijdige. Hij is geschoold door het Nederlandse voetbal sinds zijn overstap naar FC Twente in 2013. Nu zit hij bij Feyenoord. Ondanks zijn jonge leeftijd, is hij een belangrijke pion voor Peru en wordt hij gezien als de toekomstige aanvoerder van Los Incas."

    Plaats een reactie

    fr1963 +1929
    zondag 10 juni 2018 om 23:40
    Hoe kan dat nou????? Geen ajaccieden in dat rijtje?
    Alweer en nog steeds helemaal niets.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78327
    zondag 10 juni 2018 om 23:41
    Hahaha, die staan in het tweede rijtje.
    Vind ik leuk
    zondag 10 juni 2018 om 23:53
    Lolly of sticker??
    Vind ik leuk
    FCKip +406
    zondag 10 juni 2018 om 23:55
    Dat zijn geen talenten meer. Een Ajaccied is natuurlijk bij uitstek al een wereldspeler.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11538
    maandag 11 juni 2018 om 00:29
    Hahah.... ja, het blijft leuk wanneer een Feyenoorder dit zegt...
    Hebben jullie het überhaupt wel door dat jullie jezelf voor lul zetten met zulke uitspraken?
    Dat een PSV’er zoiets roept kan ik nog wel begrijpen, die kan zo’n opmerking nog wel maken, maar een Feyenoorder?! Tja.....
    Vind ik leuk
    Sytz +2715
    maandag 11 juni 2018 om 01:08
    Hofleverancier van de eredivisie dit WK. Vorig wk waren de meeste spelers op het toernooi afkomstig uit onze jeugdopleiding. Dus ja, we mogen zeker wat zeggen. Vind je het gek dat fans van andere clubs verleid worden door dit soort opvallende uitspraken als je op VP kijkt. Op een significant deel van de berichten staat weer een comment als; “Ons Ajax is de allergrootste en de beste.”

    Dit komt natuurlijk ook door de “haatcomments” op Ajax op dit forum. Laten we het er maar op houden dat het een zelf versterkend effect heeft en niemand schuld heeft! ;)
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 09:24
    Ik ben super trots op mijn Feyenoord. Inderdaad nu weer hofleverancier van de Eredivisie. En derde geworden met 8 jeugdspelers van ons.
    Vind ik leuk
    Sytz +2715
    maandag 11 juni 2018 om 10:10
    vierde.:(
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 11:00
    Nee we zijn derde geworden hoor
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11538
    maandag 11 juni 2018 om 11:14
    Derde achter PSV, Ajax en AZ?
    Waar ging het mis met tellen?
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 13:21
    Ja want ik had het ook over de Eredivisie... Ik heb het toch duidelijk over het WK of niet dan?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11538
    maandag 11 juni 2018 om 15:42
    Ow op die fiets...
    Maar het is toch ook niet meer dan logisch dat er een aantal uit de jeugd van Feyenoord kwamen?
    Feyenoord heeft gewoon een goede jeugdopleiding en daarnaast komen de meeste spelers uit de jeugd van de traditionele top 3, maar ook dat is niet meer dan logisch.
    Naast die 8 Feyenoorders zaten er namelijk ook 9 Ajacieden en 7 PSV’ers in de selectie. De meeste Nederlandse voetballers worden in eigen land opgeleid en aangezien Ajax, Feyenoord en PSV de grote 3 clubs zijn van ons land, komen daar ook grotendeels de betere spelers vandaan.
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 16:54
    Ja maar het waren 8 échte jeugdspelers die ook het eerste team hebben gehaald. Van bijvoorbeeld die 9 Ajacieden hebben ze niet allemaal het eerste gehaald. Normaltiter moet je doel zijn om zoveel mogelijk spelers op te leiden die het eerste gaan halen. Dus moet je een balans vinden. Zelf vind ik dat Ajax de laatste jaren teveel speler opleidt die het eerste niet halen, maar dan naar een Utrecht of AZ gaan. Nu is dit een werking van niveau en kansen, maar toch vind ik dat het niveau in het algemeen hoger moet. Bij alle clubs. Nederland leunt altijd al op de toptalenten en de geweldige jeugd. Wat nu vooral opvalt is dat ze in de jeugd te weinig leren. Vooral tactisch zijn ze zwakker. Buitenlandse invloeden zouden kunnen helpen, zoals in Engeland.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11538
    maandag 11 juni 2018 om 17:27
    Hoe kom je daar bij? Klaassen, Van Rhijn, vd Wiel, Blind, Vermeer, Babel, Anita, Nigel de Jong, Sneijder zijn toch echt jeugdspelers die het eerste hebben gehaald en prijzen hebben gewonnen in het eerste.
    Alleen de beste komen uiteindelijk in het eerste, maar veel Ajacieden die dat niet halen gaan alsnog door als profvoetballer bij een andere club. Ajax leidt profvoetballers op, maar dat beteent niet dat ze allemaal het eerste zullen halen. Bij de meeste clubs halen de jeugdspelers niet eens het profvoetbal, veel van deze talenten spelen nu op amateur niveau of zijn al gestopt met voetballen.
    Wat mij wel opvalt bij die jongens van Feyenoord is dat het allemaal goede spelers zijn die het eerste hebben gehaald, maar met het eerste nooit echt iets gepresteerd hebben.
    Neem nou bijvoorbeeld het seizoen 2010/2011, Feyenoord werd dat seizoen 10e terwijl ze een selectie hadden met spelers die later in Oranje speelden zoals Wijnaldum, Fer, Vlaar, De Vrij en Martins Indi.
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 23:03
    Ik kom niet op 9 Ajax jeugdspelers bij het WK van 2014...
    En ja de beste komen in het eerste, alleen produceerde Ajax teveel spelers waardoor er teveel aandacht verdeeld wordt. Zitten er minder spelers in de teams, dan gaat het niveau omhoog en gaan er minder spelers weg. Omdat de slechtste er al niet meer bij zijn.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11538
    maandag 11 juni 2018 om 23:08
    Nee klopt, zat verkeerd te kijken.
    Tel er wel 7 bij de WK selectie van 2010 en toen werden we zelfs 2e ;-)
    Vind ik leuk
    aphex twin +992
    maandag 11 juni 2018 om 18:01
    Wij hebben de beste opleiding en het meeste geld hier in ons koude kikkerlandje :) Jullie hebben alleen de afgelopen paar jaar, waar het ons een beetje tegenzat. Zodra het weer gaat lopen durf jij hier niets meer te zeggen. Want zo zijn jullie :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:43
    Hahahahahah
    Vind ik leuk
    mike.az +526
    zondag 10 juni 2018 om 23:41
    Laten we het hopen. Komt de naam van de eredivisie alleen maar ten goede.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78327
    zondag 10 juni 2018 om 23:42
    Je ontroerd me, ik hou het bijna niet droog.
    Vind ik leuk
    mike.az +526
    zondag 10 juni 2018 om 23:46
    Zat er iets verkeerds in de loempias van meneer wang of heb je een zonnesteek door een te hoog standje op de zonnebank?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78327
    zondag 10 juni 2018 om 23:48
    Loempia's komen uit Vietnam pik. Zonnebank niet nodig, zit dagelijks rond de 26+.

    Verder was het sarcasme, zit het DSB bank debacle nog dwars of breekt je maandelijkse periode aan?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    BoRiNo13 +159
    maandag 11 juni 2018 om 00:14
    Van oorsprong toch echt chinees.. Wilde t zelf ook weten haha
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78327
    maandag 11 juni 2018 om 00:18
    Wel lekker man. :p
    Vind ik leuk
    companen +338
    maandag 11 juni 2018 om 14:28
    Haha China? Indonesië pikkie
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 09:44
    Indonesië? Marroko pik
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21483
    zondag 10 juni 2018 om 23:41
    Lozano en Jahanbahksh vind ik logisch. Beide prima spelers. Tapia is een verrassing! Valt bij Feyenoord, als hij al meedoet, vooral op door zijn laconieke speelstijl. Maar wellicht gaan we een andere Tapia zien in het shirt van Peru.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78327
    zondag 10 juni 2018 om 23:43
    Tapia is bij Peru onmisbaar. Heel raar maar daar speelt hij heel goed.
    Vind ik leuk
    FCKip +406
    zondag 10 juni 2018 om 23:52
    Prima toch deze aandacht. Lekker WK draaien en 15 miljoen voor hem vangen. Want dat is een veelzijdige rijzende ster toch zeker waard? Strik erom en weg ermee haha.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78327
    zondag 10 juni 2018 om 23:55
    En je zal zien dat hij bij zijn volgende club een topper gaat worden.
    Vind ik leuk
    FCKip +406
    zondag 10 juni 2018 om 23:57
    Voor 15 miljoen boeit van Geel dat geen reet, mits goede doorverkoop regeling bedongen is. Voor 15 miljoen haal je wel weer 3 nieuwe Tapia's.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78327
    maandag 11 juni 2018 om 08:25
    Maar 15 miljoen ga je niet krijgen natuurlijk. Ook bij een redelijk wk niet. Denk dat je met vijf miljoen je handen mag dichtknijpen. Maar zelfs dat zie ik niet snel gebeuren. Denk rond de vier zelf.
    Vind ik leuk
    FCKip +406
    maandag 11 juni 2018 om 10:29
    Lees mijn reactie met een vleugje sarcasme...

    Alhoewel, de transfermarkt is op hol is geslagen. Alles is mogelijk momenteel.
    Vind ik leuk
    Sytz +2715
    maandag 11 juni 2018 om 01:11
    Hoe Tapia speelt ligt aan de tegenstander. Tegen PSV (beker) en City (uit) en Napoli (thuis) was hij geweldig. Strooide met passes en verdedigde ijzersterk. Het probleem zit hem bij de wedstrijdjes tegen een NAC, waar die Zidane draaitjes probeert te doen en de bal zolang mogelijk wilt vasthouden. Hopen dat dit WK hij dat eerste niveau bereikt. Schijnt bij Peru echt super te spelen, goede verwachtingen dus!
    Vind ik leuk
    stratumseind +134579
    zondag 10 juni 2018 om 23:42
    maken ze zich in engeland tegenwoordig ook al druk om een paar schorsingen?
    Vind ik leuk
    zondag 10 juni 2018 om 23:44
    De eredivisie is natuurlijk al lang geen top meer... Vervolgens vertel je, dat grotendeels eredivisie bankzitter, Tapia een revelatie kan zijn? Wat voor een koekerd bedenkt dat...
    Vind ik leuk
    stratumseind +134579
    zondag 10 juni 2018 om 23:45
    engelse pints , lekker man
    Vind ik leuk
    zondag 10 juni 2018 om 23:52
    Dat sowieso! Schuimloze halve liters.. Meer genieten voor minder!
    Vind ik leuk
    stratumseind +134579
    zondag 10 juni 2018 om 23:53
    ik herken een liefhebber
    Vind ik leuk
    poklane +4179
    maandag 11 juni 2018 om 00:05
    Tapia is in het shirt van Peru fantastisch, staat tegen landen zoals Argentinië en Brazilië gewoon z'n mannetje.
    Vind ik leuk
    zondag 10 juni 2018 om 23:47
    Blij dat de BBC het ff aanstipt.
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +13671
    zondag 10 juni 2018 om 23:48
    Mooi het wk voor de deur,spannende transfer periode staat van alles te gebeuren de komende weken.
    Vind ik leuk
    zondag 10 juni 2018 om 23:51
    Heb er ook zin aan!
    Vind ik leuk
    zondag 10 juni 2018 om 23:52
    De BBC kijkt dan toch anders, dan onze eigen NOS.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1542
    zondag 10 juni 2018 om 23:53
    BigBlackCock #Metoo 😂
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12518
    zondag 10 juni 2018 om 23:59
    Er moet weer wat gras aangeklopt worden in Rusland.
    Vind ik leuk
    poklane +4179
    maandag 11 juni 2018 om 00:05
    Als die Tapia bij ons zo zou presteren als hij bij het nationale elftal van Peru doet ging hij na het WK voor een gigantisch bedrag naar een Europese topclub.
    Vind ik leuk
    Sportvogel +185
    maandag 11 juni 2018 om 04:59
    Als mijn moeder een piemel had...
    Vind ik leuk
    poklane +4179
    maandag 11 juni 2018 om 19:45
    Dan was je niet geboren
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 22:58
    Had ze zich niet hoeven laten ombouwen:)
    Vind ik leuk
    mba4u2c +1794
    maandag 11 juni 2018 om 00:14
    Tapia gaat het helemaal maken deze WK...
    Vind ik leuk
    QPK1985 +52
    maandag 11 juni 2018 om 00:30
    Tapia een rijzende ster? Sorry maar die John Murray zit hele andere wedstrijden te kijken dit gaat nergens over.. Jahanbaksh opgenomen in een lijstje met jonge, talentvolle spelers? Hij is bijna 25! BBC onwaardig dit
    Vind ik leuk
    pinkelman +3812
    maandag 11 juni 2018 om 09:15
    Lozano is een momentenvoetballer die echt zijn ruimte nodig heeft.
    Afgelopen weekend was die ook geheel onzichtbaar.
    Jahanbakhsh daarentegen druipt echt de klasse van af, die blijft zijn acties maken en is continue dreigend met sluwe steekpasses, dribbels en zijn schot.
    Het is een veel completere speler en die zie ik mocht Iran kunnen stunten echt een giga miljoenenklapper maken.
    Vind ik leuk
    maandag 11 juni 2018 om 22:58
    Hahahahah
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    BBC selecteert Eredivisie-trio in bijzonder lijstje: "Kan het WK echt glans geven"