'Ik zette Lozano op de tribune. Groot feest na afloop, maar hij was meteen weg'

    'Ik zette Lozano op de tribune. Groot feest na afloop, maar hij was meteen weg'

    dinsdag 12 juni 2018 om 10:00

    Wout Westerhof gaat tijdens het WK met speciale aandacht kijken naar Hirving Lozano. De zoon van voormalig Ajax- en PSV-trainer Hans Westerhof fungeert sinds zeven jaar als jeugdtrainer van het Mexicaanse Pachuca en heeft de huidige PSV-topschutter onder zijn hoede gehad.

    De 36-jarige Westerhof zag al meteen dat Lozano een bijzondere voetballer was. "De tuinman kon ook wel zien dat hij fantastisch kon ballen. Over zijn mentale weerbaarheid hadden we wél discussies", vertelt hij aan De Telegraaf. Lozano kon behoorlijk tegendraads zijn tijdens zijn puberteit. "En mentaal liep hij wat achter op de rest. Voor de finale, de belangrijkste wedstrijd van het seizoen, heb ik hem op de tribune gezet, omdat hij gedrag vertoonde waar ik niet van gediend was. Nadat we wonnen, volgde een groot feest. Chucky ging meteen weg."

    Lozano is inmiddels vader van twee kinderen, waardoor hij een stuk volwassener is geworden. "Ook landgenoten en oud-PSV'ers Hector Moreno, Carlos Salcido en Andres Guardado stimuleerden hem", stelt Westerhof tot zijn genoegen vast. "Zodoende verzamelde Chucky een sterke groep mensen om zich heen en ontwikkelde hij zich razendsnel, ook mentaal. Daardoor koos hij uiteindelijk voor PSV en niet voor het grote geld."

    Westerhof junior vermoedt echter dat de Eindhovenaren Lozano niet lang binnenboord kunnen houden. "De komende weken wordt het WK erg belangrijk voor hem. Speelt hij daar goed, dan staan de topclubs waarschijnlijk in de rij. Ik denk dat hij nog wel wat stappen hoger aan kan."

    Poll

    Gaat Lozano schitteren tijdens het WK?

    (1311 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 12 juni 2018 om 10:03
    Als je dit zo leest, lijkt het net of de tuinman mentaal achter liep.

    Edit: De titel is aangepast zie ik, dus deze reactie gaat niet meer op.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    The Iceman +4419
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:04
    Maar als je de foto van Chucky ziet begrijp je wel wat hij bedoelde.
    Vind ik leuk
    Always PSV +6866
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:33
    Die foto is weer een top prestatie van VP. Provoceren kunnen ze wel. Belachelijk gewoon!
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3495
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:59
    VP heeft altijd foto’s van kwaliteit ;)
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +12849
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:08
    Misschien nog een vacature bij Feijenoord voor die tuinman ?
    Vind ik leuk
    guusje +932
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:24
    die hebben ze een tijdje geleden al gehad: el jardinero (julio Ricardo cruz)
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:54
    Volgensmij wordt het groen in de kuip op dit moment aardig goed bijgehouden dus denk t nie :)
    Vind ik leuk
    Guust +4852
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:01
    Hoezo, die hebben het beste veld van Nederland.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +2414
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:03
    Gaat helemaal niks worden, in belangrijke wedstrijden presteert Pacman geen drol. Kan mooi met Kluivert mee naar Rome.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +12849
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:09
    Als Pereiro het in de toppers doet en Lozano het tegen de kleinere doet, vind ik het best!
    Vind ik leuk
    Senn +5055
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:39
    Tegen welke toppers spelen we?
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:22
    Daar pas jij ook tussen Roma volk
    Vind ik leuk
    Itsese +3049
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:31
    Zei je nu: Helemaal niks?
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2716
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:04
    Dat gedrag zie je af en toe nog steeds wel terug. Neemt niet weg dat het een hartstikke goede voetballer is en alles geeft voor het voetbal.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1093
    dinsdag 12 juni 2018 om 13:25
    Net als Suarez. Wat een geweldige voetballer....maar die rare fratsen geven hem een slecht imago. Chucky net zo, hopelijk gaat ie niet bijten
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2716
    dinsdag 12 juni 2018 om 15:00
    Precies!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:06
    toch raar dat mensen die mentaal niet helemaal oké zijn en toevallig één kunstje heel goed kunnen, meer geld verdienen dan de leiders van een land, die bepalen wat de mensen die deze zwakzinnigen begeleiden verdienen.

    Lekkere zin ook trouwens 😶
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +2998
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:09
    Pas echt raar is dat veel leiders van landen zelf zwakzinnig zijn.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +7925
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:06
    Lozano krijgt in de eerste wedstrijd een domme rode kaart via de VAR. Een primeur. En geschorst voor de rest van het WK.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:09
    Is de VAR actief dit WK?
    Vind ik leuk
    meinema +1012
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:26
    Jaa
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 06:11
    Zeker omdat het een PSV’er is toevallig omdat je voor Ajax bent misschien. Van Ajax zijn er ook spelers actief op WK. Moeten die ook maar een rode kaart krijgen van de VAR en geschorst voor de rest van het WK
    Vind ik leuk
    RtdDub +8298
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:07
    " "En mentaal liep hij wat achter op de rest."

    Dat is nog niet over.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2274
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:07
    Kan aan mij liggen,maar ik vind het tot nu toe een 7tje.En dat is in de Ed van tegenwoordig snel gescoord.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:58
    ik zeg dit als PSV-er voordat ik weer een hoop commentaar krijg van die kneusjes hier waar geen normaal woord uit komt
    Lozano is inderdaad een kleine 7 , sommige wedstrijden goed , maar ook vaak domme overtredingen en ook aardig wat wedstrijden waarin ik hem niet gezien heb
    ik heb echt heel veel betere buitenlandse aankopen bij PSV gezien
    dat Lozano nu opvalt komt puur door de zwakke nederlandse competitie , 15 jaar geleden had ie gewoon op de bank gezeten , want dan was ie te kort gekomen voor een basisplaats
    maar hij heeft wel meer laten zien als bijv Kluivert , die gaat voor 20 miljoen naar Roma , dus dan kan PSV gewoon 30 miljoen vragen voor Chucky
    Vind ik leuk
    zwollie +6460
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:01
    Psv kan wel 60 miljoen vragen, maar dat krijgen ze er niet voor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:03
    ze kunnen ook 200 miljoen vragen , als je niks zinnigs te melden hebt en niks kunt onderbouwen dan laat mij gewoon met rust en ga ergens een ei leggen
    Vind ik leuk
    kaazelien +2274
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:33
    Je schrijft het precies zo als dat ik het bedoelde.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:50
    vraag ff aan huiberts of ie hem niet wil ruilen met jahanbakshs ;-)
    Vind ik leuk
    kaazelien +2274
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:57
    Hoezo ruilen? Stuur van die 30 mil van Lozano 25mil naar Max.
    Dan is het wel rond hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:59
    hahaha dan gaan we erop vooruit en we houden nog 5 miljoen over
    dan krijgt Max er van mij een phillips tv bij
    Vind ik leuk
    kaazelien +2274
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:10
    Haha,Rijkaard werd nog met een stereo setje gelokt,dus wie weet.Jullie kunnen beter die 5 miljoen ook naar ons storten en Wijndal erbij nemen.Dan heb je een klasbak als linksback.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:15
    nou ik heb eerlijk gezegd liever calvin stengs , dat vind ik echt een geweldige voetballer
    die jongen gaat er als ie fit blijft , echt wel komen
    ik hoop dat ie vlug weer fit is , want daar gaan ze in Alkmaar veel plezier aan hebben , of PSV moet hem nu gewoon halen , met hem zou ik het risico wel durven te nemen om op zo'n jonge leeftijd veel geld te betalen
    Vind ik leuk
    kaazelien +2274
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:23
    Ja,dat begrijp ik.Alleen die kost ff meer.Ik vind dat ook wel een groot risico hoor.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:40
    hahaha als jij nu ff de plaats van Max overneemt , dan ga ik op de open plaats van Brands zitten en dan weet ik zeker dat wij er samen wel uit komen
    ik ben namelijk bereid om dat risico te nemen met stengs
    Vind ik leuk
    kaazelien +2274
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:55
    Ok,doen we.Er is echter 1 belangrijke voorwaarde.Je moet v/d Brom ook verplicht nemen.Kost niks en het maakt me geen zak uit wat je m gaat laten doen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:11
    Hoezo mentaal liep hij achter op de rest ow dus psv krijgt subsidie voor hem ;)
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9163
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:12
    Het niveau Napoli of Sevilla kan hij wel denk ik.. PSV zal iig hard gaan cashen..
    Vind ik leuk
    PutaBarca +170
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:20
    Voordat alle neuzen hier weer beginnen. Jullie hadden nog wel wat ergers rondlopen met Luis Suarez. Maar dat was allemaal fantastisch toch? fijne kerel en helemaal niet vervelend op het veld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:30
    Voordat alle boeren hier weer beginnen. Toen Suarez bij Ajax speelde werd zijn gedrag afgekeurd toch? Nu bij Lozano is het wel goed?
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:38
    Bijten en racistisch gedrag is ook wel het laagste wat je kunt doen. Dan ben je compleet de weg kwijt. Saurez kun je daarom niet vergelijken met Lozano.
    Vind ik leuk
    kaazelien +2274
    dinsdag 12 juni 2018 om 12:13
    Lief zijn voor elkaar.
    Vind ik leuk
    Guust +4852
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:06
    Het verschil in gedrag met Suarez en van Bommel bijvoorbeeld is dat Suarez beet en van Bommel altijd een viezerik was, dus wat is je punt. Goede voetballers komen altijd bovendrijven. Denk wel dat Lozano een speler is die door zijn gedrag niet uit zijn carrière gaat halen wat er in zit, Suarez daar en tegen doet dat wel.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:20

    Lozano... wat kan je er van zeggen?

    Mijn mening is dat het een zeer overschatte voetballer is die niet op het voetbalveld thuis hoort!

    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:22
    Is ie dan een voetballer die op een korfbalveld thuishoort? Wees specifiek.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:23
    Specifiek?

    Of de boksring, of een psychiatrische inrichting! Een mafklapper eerste klas is het
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:26
    K zou hem samen met Suarez verkopen aan de WWE.
    Vind ik leuk
    The Iceman +4419
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:29
    Hahah, WWE: A Night of Horror. Chucky vs. the Vampire.
    Vind ik leuk
    wil40 +85
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:34
    Voor zijn land gaat Lozano nog meer door het vuur dan bij PSV, dus dat wordt een flinke rij geinteresseerde clubs na het WK...opstellen in rijen van 3 en niet dringen graag.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:35
    100 miljoen anders hoef je geeneens te bellen,zonde van je tijd,want dan gaat chucky lekker met psv cl voetballen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:34
    Wist niet dat je nog hoger na psv kon.
    Psv is de absolute nr 1 van de wereld.
    Iedereen wil daar voetballen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:37
    Mentaal nog steeds kut
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    wil40 +85
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:40
    Je moet ook niet beleggen in ArcelorMittal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 11:49
    Nee vandaag ook alleen bitcoins gekocht
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10234
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:41
    Nou PSV-ers, jullie weten nu wie je moet bedanken voor het gedrag van Lozano.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134383
    dinsdag 12 juni 2018 om 10:44
    Onzen sjukkie blijft gewoon. De platte kar is verslavend dus in april 2019 weer
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ik zette Lozano op de tribune. Groot feest na afloop, maar hij was meteen weg'