'Ajax raakt back wellicht kwijt, Mertens wordt grote meneer'

    'Ajax raakt back wellicht kwijt, Mertens wordt grote meneer'

    donderdag 14 juni 2018 om 12:00

    Het WK 2018 staat nu écht op het punt van beginnen en dus is het tijd om ons aan voorspellingen te wagen. Welk land kroont zich op 15 juli tot winnaar in Moskou? Wie gaat verrassen, wie zakt door het ijs en welke spelers moeten we in de gaten houden? Vandaag de Glazen Bol van Daily Odds-hoofdredacteur Floris Koekenbier.

    Wereldkampioen: Brazilië
    Niet origineel en evenmin verrassend, maar om zoveel kwaliteit kan je simpelweg niet heen. Waar de ploeg vier jaar geleden nog door die totale off-day eruit vloog, zie ik Brazilië nu wel all the way gaan. Natuurlijk zijn er meer teams met een supergeneratie (denk aan Frankrijk, België en Argentinië), maar de combinatie van topniveau en spelplezier bij De Goddelijke Kanaries gaat in mijn ogen de doorslag geven. Ik hoop daarnaast een ontmoeting tussen Brazilië en Argentinië, waarin Neymar zijn voormalig mentor Lionel Messi van de troon stoot.

    Topscorer: Antoine Griezmann
    Het goudhaantje van Frankrijk heeft alle kwaliteiten die hem het perfecte eindstation van Les Bleus maken. Twee jaar geleden dacht ik nog dat Olivier Giroud degene zou zijn die voor de goals zou zorgen, maar inmiddels is wel duidelijk dat Griezmann degene is om wie het draait. De manier waarop hij tussen de linies kan spelen is ongelooflijk lastig te verdedigen, vraag dat maar aan Dick Advocaat. Daarnaast zijn Denemarken, Peru en Australië fijne tegenstanders om in de groepsfase al wat goals tegen te maken.

    Beste speler: Neymar
    Omdat ik verwacht dat Brazilië de finale haalt, denk ik dat men voor Neymar kiest als beste speler van het toernooi. De winnaar van deze prijs wordt namelijk al vóór de finale bekendgemaakt en de kans is groot dat de keuze valt op poster boy Neymar. Als onbetwiste leider van de Seleção zijn de voorwaarden natuurlijk gunstig om daadwerkelijk uit te groeien tot de beste speler van het WK. Als Neymar zijn acties en doelpunten maakt zoals we van hem gewend zijn én hij zijn soms nare trekjes achterwege laat, dan is de keuze voor de PSG-aanvaller wel terecht.

    Grootste verrassing: Zwitserland
    De Zwitsers staan al heel lang in de top 10 van de FIFA-ranking en dat is niet voor niets. De resultaten op eindtoernooien vallen echter altijd een beetje tegen, maar daar zie ik ditmaal verandering in komen. In de recente oefenduels maakten ze een solide indruk en ik denk dat ze in het openingsduel tegen Brazilië velen zullen verrassen en mogelijk wel een puntje uit het vuur slepen. Ook verwacht ik veel van Dries Mertens, die bij België zijn vorm van afgelopen seizoen aantoont. De échte afmaker is hij niet, want dat moet Romelu Lukaku worden, maar als aangever voorzie ik een belangrijke rol voor hem.

    Grootste teleurstelling: Argentinië
    Bij dit onderwerp een kleine kanttekening, omdat ik Argentinië wel redelijk ver zie komen. Maar voor La Albiceleste is dat niet genoeg, want het betekent dat men in het tijdperk Lionel Messi nooit een wereldtitel heeft gewonnen. En dat doet pijn in Argentinië, heel veel pijn. De ploeg komt net iets tekort in mijn ogen, al zal het een spannende strijd worden tegen Brazilië in de halve finale. Positieve verrassing is Ajax-back Nicolas Tagliafico, die met zijn optredens wellicht een transfer afdwingt naar een grotere club in Europa. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax een enorm bod op hem zal weigeren, ondanks dat hij pas een halfjaartje in Amsterdam is. 

    Lees meer over:WK 2018

    Plaats een reactie

    Foebele +46988
    donderdag 14 juni 2018 om 12:03
    Als we de media moeten geloven raken we onze gehele basis zo ongeveer kwijt.
    Vind ik leuk
    henkvlis +2986
    donderdag 14 juni 2018 om 12:04
    Nou in dat geval kunnen jullie er alleen maar op vooruit gaan !
    :)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    AjaxRio81 +169
    donderdag 14 juni 2018 om 13:53
    Hahahaha. Bitter sweet, maar waar.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7656
    donderdag 14 juni 2018 om 16:00
    Natte dromen in Brabant over wat er allemaal wel niet kan bij Ajax op zowel inkoop als verkoop gebied. Tagliafigo koste 5 miljoen heeft nog een vijfjarig contract brengt op bij verkoop 60/65 miljoen laat dat nu meer zijn dan de selectie van PSV waard is. Brands is nooit een zakenman als Overmars geweest anders had je immers geen technisch faillissement gehad in 2010 en leven gehouden door de gemeente. Ik ben blij met Overmars die al als voetballer zaken deed en mocht er een club komen die spelers wil kopen van Ajax dan bepaalt Overmars de prijs en niemand anders en ook bij vervanging van spelers bepaalt Overmars de prijs.
    Vind ik leuk
    henkvlis +2986
    donderdag 14 juni 2018 om 16:14
    Fijn dat jullie (of jij) zo blij zijn met Overmars. Ik vind het best.

    Weet je waar ik blij mee ben:
    Met het 10e landskampioenschap van PSV sinds 2000.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7656
    donderdag 14 juni 2018 om 16:22
    Zal ook de laatste zijn geweest, jij blij. AZ speelt al beter dan jullie en zal jullie ook komend seizoen de baas zijn net als Ajax, vervolgens ben je derde of vierde in de rangschikking en is het maar de vraag of je genoeg punten hebt op de UEFA lijst voor Europees voetbal.....
    Vind ik leuk
    4everfcu +845
    donderdag 14 juni 2018 om 20:26
    maar als az al beter speelt dan psv dan spelen ze dus ook beter dan ajax of begrijp ik je nu verkeerd?
    Vind ik leuk
    Tfoe +553
    donderdag 14 juni 2018 om 19:04
    Ik ben blij met die 3 sterren op mijn shirt.
    Met 2 sterren is het net of er eentje afgewassen is.....
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7656
    donderdag 14 juni 2018 om 22:02
    Het bekende kinderhand!
    Vind ik leuk
    4everfcu +845
    donderdag 14 juni 2018 om 20:21
    doet het nog steeds zeer jongen dat je psv erbij moet betrekken pure haat na ajax zeker?
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7656
    donderdag 14 juni 2018 om 22:01
    Om iemand te haten moet je van diegene houden omdat haat anders niet kan bestaan....weer iets geleerd mag ik hopen!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:13
    Wees blij dat Ajax altijd het laatste woord heeft.. de contracten lopen nog even door dus de media kunnen verzinnen wat ze willen..overmars zal echt niet heel veel meer laten gaan
    Vind ik leuk
    GREY/WHITE +14054
    donderdag 14 juni 2018 om 12:16
    Handelshuis,lange jaren bij een club verdwijnt hard
    Vind ik leuk
    stratumseind +135772
    donderdag 14 juni 2018 om 12:19
    Hoef je niet rouwig om te zijn je won er toch al niks mee.....
    Vind ik leuk
    Foebele +46988
    donderdag 14 juni 2018 om 12:28
    Nee, omdat we dus ieder jaar weer opnieuw moeten beginnen, jullie kunnen tenminste nog een team bij elkaar houden, wij zijn zo populair in Europa dat ze al onze talenten willen hebben.
    Vind ik leuk
    Aspers +428
    donderdag 14 juni 2018 om 12:43
    Ja dat is het nadeel. Ajax moet proberen een middelmatig team als PSV te maken, die blijven dan wat langer want niemand wil ze. Voor een titel ga je naar PSV, voor een mooie transfer naar Ajax.
    Vind ik leuk
    haarlemx +422
    donderdag 14 juni 2018 om 13:25
    Foeb, je kan altijd beginnen te bouwen met veltman, die blijft zeker bij Ajax ;)
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7656
    donderdag 14 juni 2018 om 16:05
    Helaas, contract Veltman wordt niet verlengt.
    Vind ik leuk
    stratumseind +135772
    donderdag 14 juni 2018 om 13:31
    Ok mooi
    Vind ik leuk
    Foebele +46988
    donderdag 14 juni 2018 om 13:49
    Hahaha ja voor jullie wel ja!
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7656
    donderdag 14 juni 2018 om 16:04
    PSV heeft geen talenten ze moet het doen met Ajax talenten zoals Malen of een Viergever die het af moest leggen tegen Tagliafico.

    Van zowel Ajax als Feyenoord gaan met grote regelmaat talenten naar Engelse clubs de talenten van PSV gaan naar clubs als Heerenveen en Pec Zwolle.

    Na dit transfer seizoen zijn de verschillende dermate groot dat je zelfs PSV als amateurclubje omdat Ajax 400 miljoen als oorlogskas kan opvoeren.
    Vind ik leuk
    Foebele +46988
    donderdag 14 juni 2018 om 16:27
    PSV's opleiding was niet al te best nee, maar daar zijn ze een paar jaar geleden met een andere aanpak begonnen. Dit moet nog zijn vruchten afwerpen, al had er wel al meer verbetering zichtbaar mogen zijn.

    Of PSV ooit een echt goede opleiding zal krijgen moeten we nog maar afwachten, het is nooit echt hun DNA geweest en dat is op zich ook niet erg.

    Bij Ajax moet men maar eens ophouden te denken dat het alleen draait om de beste talenten, want die mindere goden van PSV werden wel 3x kampioen net als de mindere goden van Feyenoord 1x kampioen werden en wij 4 jaar niks wonnen.

    We moeten een paar solide spelers hebben die niet net komen kijken, dat zijn waardevolle teamspelers, daar omheen kun je enkele talenten zetten, maar niet de helft van je selectie er mee vullen, dat is gewoon naief.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7656
    donderdag 14 juni 2018 om 16:31
    Het geld is ervoor om spelers te halen, iets wat nu ook wel gaat gebeuren omdat het ook tijd is dat het gebeurt.

    Talent is prima maar je zal toch een goede mix moeten hebben, daarom is het ook zo zonde geweest Bosz te laten vertrekken. Frenkie kan de plek van Hakim innemen zonder problemen maar zou ook kijken voor een Pavón van Boca althans als je echt vooruit wil als club eerder liet Ajax al Arana aan hun neus voorbij gaan.
    Vind ik leuk
    Foebele +46988
    donderdag 14 juni 2018 om 16:37
    Hoewel ik een middenveld met 3 jonkies niet echt zie zitten begint de tijd van Schone natuurlijk ook langzaam op te raken.

    Frenkie en Donny moeten stabieler worden en als dat lukt dan kun je kijken of je voor Schone een vervanger kan vinden, misschien Donny op 6 en een creatieve man erbij halen.

    Voor de aanval moet er natuurlijk wat bijkomen. Op rechts heb je Neres en straks wellicht ook Cerny. Links hebben we niemand, ja Johnson, maar die acht ik er niet klaar voor, dus eigenlijk zouden we er 2 bij moeten hebben. Ow ja, we hebben Bande, maar daar verwacht ik niet direct al teveel van, daar moet echt een oudere, meer ervaren concurrent bij komen, Bande is ook geen echte linksbuiten.

    Achterin moet er snel wat gebeuren, die deal met Magallan duurt wel erg lang, wellicht doorschakelen naar een andere oudere verdediger. Ook Schuurs gaat ons niet ineens kampioen maken samen met Bande, we hebben oudere spelers nodig die al wat gepresteerd hebben.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7656
    donderdag 14 juni 2018 om 16:43
    We zien wel wat er gebeurt, de RvC bepaalt toch.
    Vind ik leuk
    Laliga +1703
    donderdag 14 juni 2018 om 12:38
    Hahah inderdaad , opvallend rustig laatste weken met inkomende transfers trouwens?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:49
    gelul in de ruimte ,Foebele
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7656
    donderdag 14 juni 2018 om 15:55
    De media en Ajax, ach ze moeten iets doen om dat stuk toilet papier te verkopen.
    Vind ik leuk
    Tfoe +553
    donderdag 14 juni 2018 om 19:02
    ja precies.wat een dom gelul allemaal .....
    Vind ik leuk
    Zultkop +2880
    donderdag 14 juni 2018 om 12:04
    Te makkelijk: Misschien moet jij het bij koek en bier houden Floris.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18872
    donderdag 14 juni 2018 om 12:27
    Poeh.. inderdaad.... een artikel over de voorspellingen van Floris -who-the-fuck-is Koekenbier. VP zou steeds professioneler moeten worden, maar lijken met de dag amateuristischer te worden
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19852
    donderdag 14 juni 2018 om 12:08
    Zo zie je maar dat je geen oud spelers nodig hebt voor een verzameling open deuren.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11000
    donderdag 14 juni 2018 om 12:32
    Argentinië halve ffinale zegt ie ahahaha. Een poulefase kan je met veel lukc overleven. 3 rondes tegen betere tegenstanders niet
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19852
    donderdag 14 juni 2018 om 12:40
    Ja, maar ja, als je de naam Messi ziet staan verwacht je automatisch meer.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11000
    donderdag 14 juni 2018 om 12:42
    Ik niet. De poulle weer lucky door en eerste kan best, daarna komen ze Denemarken of Peru tegen. Kansloze zaak
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19852
    donderdag 14 juni 2018 om 12:46
    Dus jij verwacht ook niet dat Tagliafico een wereldtoernooi gaat spelen? :p
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11000
    donderdag 14 juni 2018 om 12:48
    Hij wel vooruit ;)
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7656
    donderdag 14 juni 2018 om 16:27
    Ook al zou Tagliafigo alleen maar wereldpartijen spelen met nog een contract voor 5 jaar gaat hij voorlopig nergens heen of het bod moet dermate asociaal zijn dat niet verkopen een goede bedrijfsvoering in de weg staat....ik vertrouw wel op onze Marc Netto.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19852
    donderdag 14 juni 2018 om 16:34
    Ik heb ook vertrouwen in hem. Overigens zou ik het wel heel kut vinden als hij nu alweer zou gaan
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7656
    donderdag 14 juni 2018 om 17:17
    Kan Ajax zich niet permitteren, dat Sánchez na een jaar verkocht werd kwam door acht zaakwaarnemers die allemaal hun zakken konden vullen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19852
    donderdag 14 juni 2018 om 17:22
    True. Als het bedrag goed is moet je het sowieso doen, maar het zou wel jammer zijn
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7656
    donderdag 14 juni 2018 om 17:31
    Denk dat elke Ajacied het jammer zou vinden maar als club kun je het ook gewoon niet maken omdat supporters dan ook de binding met de club kwijt raken. Denk zelf dat het niet zo'n vaart zal lopen omdat je een hoge transfersom kunt eisen met een vijfjarig contract en dan moet je toch denken aan 60 miljoen en als Tagliafigo al 60 miljoen moet kosten wat moet de Ligt dan wel niet opbrengen of een Frenkie de Jong.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19852
    donderdag 14 juni 2018 om 18:55
    Je moet er geen gewoonte van maken, maar als het echt gekke bedragen zijn moet je haast wel.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7656
    donderdag 14 juni 2018 om 16:08
    Ik denk dat Argentinië meer kans heeft op de wereldtitel dan voorgaande WK's, er is meer balans in het elftal en als je kijkt naar Spanje en de strijdt tussen Barcelona en Real spelers na dat gedonder met Loptequi denk ik dat dit zijn weerslag heeft op het elftal.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 13:04
    8 houthakkers voor de eigen goal en 3 man die het moeten doen
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:09
    Zoveel aannames en leugens in dit stukje. Pijn aan de ogen!
    Vind ik leuk
    huge +523
    donderdag 14 juni 2018 om 12:09
    Ik prefereer bier en tieten.
    Vind ik leuk
    stratumseind +135772
    donderdag 14 juni 2018 om 12:21
    Hey familie ???
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18872
    donderdag 14 juni 2018 om 12:28
    En aan je naam te zien doe jij het niet voor fluitjes en een kleine B-cup
    Vind ik leuk
    huge +523
    donderdag 14 juni 2018 om 13:24
    Handjevol maat mooier wordt het niet maar dat is voor iedereen anders hahahaha.
    Vind ik leuk
    Adriaan +251
    donderdag 14 juni 2018 om 12:11
    Ik heb koek haal jij bier?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:13
    Pas verkopen bij waardig vervanger en deze zomer niks meer verkopen
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21645
    donderdag 14 juni 2018 om 12:14
    Lompe media en lompe glazen bollen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:18
    Beste Eredivisie speler: Hirving Lozano
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +1253
    donderdag 14 juni 2018 om 12:22
    Je vraagt je toch af waar deze meneer vandaan komt. En waar is zijn verhaal over Mertens gebleven?
    Of knipt VP het in 2-en?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:26
    Dat zal niemand erg vinden dat alles weggaat het gaat daar toch om geld
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21610
    donderdag 14 juni 2018 om 12:26
    Ziyech is de beste Eredivisiespeler. Tagliafico speelde slechts een half seizoen..
    Vind ik leuk
    RtdDub +8586
    donderdag 14 juni 2018 om 12:28
    Floris Koekenbier ziet het spelletje ook lekker gezien zijn mening over Brazilie:

    "Waar de ploeg vier jaar geleden nog door die totale off-day eruit vloog,"

    Ze hadden alle mazzel van de wereld dat ze zo ver kwamen. Cadeautje van de Fifa in de openingswedstrijd, hadden er uit moeten gaan tegen Chili die ze van het veld speelden maar vergaten te scoren
    En toen kwam Duitsland.
    Het Brazilie van 2014 was een van de slechtste Braziliaanse teams die ik ooit heb bezig gezien

    En dan: De Zwitsers staan al heel lang in de top 10 van de FIFA-ranking en dat is niet voor niets.
    Ga ik niet eens uitleggen. Zwitsers manipuleren de fifa ranglijst door niet of nauwelijks vriendschappelijk te spelen en blijven daarom hoog staan:

    Ik weet niet of Floris tips geeft op dailyodds maar indien ja... hier ene gratis tip van mij Niet volgen die tips.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Muscles +237
    donderdag 14 juni 2018 om 12:42
    Onzinnig VP artikel. Nico blijft lekker ballen bij Ajax. De gekte zien we wel maar over een maand moet er een echt team staan
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 13:29
    "Twee jaar geleden dacht ik nog dat Olivier Giroud degene zou zijn die voor de goals zou zorgen"

    Hahahahaha!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 14:07
    Iedereen heeft het over neymar hier,neymar daar.die jongen heeft nog heel weinig laten zien.overschatte speler!niemand gaat in dienst van neymar spelen,let maar op.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1582
    donderdag 14 juni 2018 om 14:41
    Het lijkt wel of iedereen geilt op brazillië en op neymar.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10616
    donderdag 14 juni 2018 om 16:06
    Floris Koekenbier. Ik heb liever bierentieten :-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ajax raakt back wellicht kwijt, Mertens wordt grote meneer'