Endt: Ik vind het een zeer opmerkelijke transfer en had het niet verwacht

    Endt: "Ik vind het een zeer opmerkelijke transfer en had het niet verwacht"

    dinsdag 12 juni 2018 om 18:39

    David Endt is benieuwd hoe Justin Kluivert het er vanaf gaat brengen bij AS Roma. De voormalig teammanager van Ajax ziet dat de jongeling veel voetbalkwaliteiten heeft, maar benadrukt ook het verschil tussen de Eredivisie en de Serie A.

    "Ik vind het een zeer opmerkelijke transfer en had het niet verwacht", zegt Endt tegen FOX Sports. "Ik had niet gedacht dat AS Roma zover over de grens zou kijken. Ze hebben een technisch directeur, Monchi, die van Sevilla komt. Hij heeft daar uitstekend werk verricht de afgelopen zeven jaar."

    "Hij gaat dat nu bij Roma opnieuw doen. Hij heeft als doel om Roma te verjongen. Dan zie je een speler als Justin Kluivert, waarvan de klasse en begaafdheid onmiskenbaar aanwezig is. De vraag is of hij klaar is voor de Serie A."

    Endt vergelijkt Kluivert jr. met zijn vader Patrick. "Het is een zelfbewuste jongeman. Dat was zijn vader ook. Die ging al heel jong weg bij Ajax. In 1995 drukte hij zijn stempel. Twee jaar later was hij weg. Hij ging naar AC Milan en van Milan naar FC Barcelona. Het zit een beetje in de familie om eigenzinnig te zijn in de keuzes. Er zit een sterk willend karakter achter. Het kan zomaar goed zijn."

    Er staat Kluivert wat te wachten in Italië, zegt Endt. "Het zal niet even makkelijk voor hem zijn, maar het is des Kluiverts om niet altijd de makkelijkste weg naar de top te zoeken. Hij kán voetballen, dat is de basis. Wat daarna gebeurt, we gaan het zien."

    Poll

    Wat verwacht jij?

    (1594 stemmen)

    Plaats een reactie

    MojoRisin +12705
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:41
    Nu weten we het wel..
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9568
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:54
    Kunnen we het boek nu gewoon sluiten aub ! Next!!!
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +21367
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:35
    Van mij mag het, graag zelfs
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9568
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:41
    Als Jij nou effe de Redactie belt doen ze dat zeker ;) :0) tis om moe van te worden hup sluiten dat boek .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juni 2018 om 19:44]
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:53
    Is goed. Dit was het Endt van dit verhaal.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 00:06
    volgens mij gaat de redactie van VP in augustus een boek uitbrengen "de Kluivert soap"
    daarin bundelen ze alle topics uit de maanden mei en juni tot een boek wat dikker word als de bijbel
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 03:21
    Denk dat ze samen met ajax de strik aan het maken zijn .
    Om die om zijn nek te doen en weg te sturen.. onder redbulls denk ik...
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20892
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:41
    "Ik had niet gedacht dat AS Roma zover over de grens zou kijken. Ze hebben een technisch directeur, Monchi, die van Sevilla komt. Hij heeft daar uitstekend werk verricht de afgelopen zeven jaar."

    En wegens dat uitstekende werk zou je inderdaad niet verwachten dat hij nu Kluivert binnen haalt ;)
    Vind ik leuk
    BVO'tje +446
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:42
    Komt niet eens aan het spelen.
    Gaat smekend terug naar Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Mari +8573
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:42
    Endt, Spaan en de Mos nog een dan is het compleet.
    Misschien kan Gijp aanschuiven
    Vind ik leuk
    Blindsy +11243
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:06
    En wat is er mis met de mening van Swart? Die moet óók nog reageren?!
    Vind ik leuk
    Gerro +6478
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:43
    Zijn Vader bakte er in Italië anders niks van en mocht blij zijn dat van Gaal hem opikte met Barca
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32134
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:45
    Whatever David Endt
    Vind ik leuk
    Srbija +201
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:46
    Bank
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:50
    Een wedstrijd en klaar lekker op de bank
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:51
    Opnieuw een therapeutisch topic om penisnijd van primeurpubers te faciliteren. Een redactionele geste in 134 delen.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:54
    Jij moet jezelf wel zo ontzettend geweldig vinden.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +1481
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:10
    Da hedde gij goed gezeet menneke
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 22:36
    Je bent een misselijk makend mannetje
    Vind ik leuk
    dijkie87 +1028
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:52
    snap niet wat iedereen toch in die jonge ziet wordt alleen opgehemeld omdat ie kluivert heet vind bergwijn toch wel veel beter
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8704
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:57
    Hij wordt ook niet meer opgehemelt. Alleen maar naar de grond gehaalt het laatste half jaar:-)
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    dinsdag 12 juni 2018 om 18:59
    David Endt ... lijkt op Ferry Mingelen ... aan de ene kant ... aan de andere kant -- maar David zegt nooit veel, want hij wil vriendjes blijven.

    Ik zeg het is te vroeg, je bent te labiel voor een topclub, je had bij Ajax de kans uit te zoeken waar je verbeterpunten liggen... en die punten daar zijn er nog vele van.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3843
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:03
    Verschil is dat zijn vader al iets had laten zien en ook langer bij Ajax is gebleven. Van mij mag kleine Justin falen om over een jaar of 10 te mogen vechten voor een contractje bij MVV
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:03
    Kluivert flopt en dan met hangende pootjes terugkruipen naar ADO.
    Vind ik leuk
    Foebele +55088
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:04
    Shit, ik had het kunnen weten, ook een topic van een interview met David Endt over de transfer van Kluivert.... Sorry, die had ik toch moeten zien aankomen.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20786
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:24
    Ga je schamen
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:06
    En dan krijgen straks weer tig berichten als het definitief rond is. Het houdt niet op niet vanzelf......
    Vind ik leuk
    Budazonen +378
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:06
    Laten we het over Younes of Ziyech hebben!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:14
    Mooie bankzitter
    Vind ik leuk
    Foebele +55088
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:21
    Overigens vergeet Endt even dat Kluivert niet meer terug kon na dat bewuste interview in ik meen de volkskrant. Hij heeft daarmee zelf aangestuurd op een vertrek, er was daarna simpelweg geen weg meer terug, al probeerde hij nog wel heel even de deur weer op een kier te zetten, maar die jongen besefte kennelijk niet dat Raiola nimmer persoonlijk gezichtsverlies zal lijden, ook al is het in het belang van zijn client.
    Vind ik leuk
    alaaf +1005
    dinsdag 12 juni 2018 om 19:23
    Iedereen rent weg daar, en terecht
    Vind ik leuk